Werkvakantie Australië

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RomyHorseX
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-12-12

Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 15:05

Hoi allemaal,

Als mijn bericht hier niet goed is, sorry!

Ik ga in augustus 2018 voor 4-4,5 maanden naar Australië + hopelijk Nieuw-Zeeland.
Ik wil graag een werkvakantie, ik zag op internet dat er banen zijn als trail rider, dan zorg je dat de paarden klaar zijn voor de buitenrit en begeleid je de buitenrit. Dit lijkt me super leuk en mijn ervaring met paarden en paardrijden zit ook wel goed.

Nu vraagt dat bureau, buiten de reis en het visum om nog bijna €2000 om je vacatures aan te leveren waar je op kunt solliciteren. Dat vind ik wel erg veel geld waar je niet heel erg veel voor terug krijgt en omdat de reis ook al niet de goedkoopste is wil ik nu dus om zelf te solliciteren.

Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met dit werk in Australië. Heel graag in de buurt van Perth, nu weet ik dat dat vooral stad is, maar ongeveer 45 minuten van Perth af is het platteland.
Ik heb namelijk iemand ontmoet die in Perth woont, dus het lijkt me leuk om daar ook langs te gaan nadat ik 3 maanden gewerkt heb. Dan wil ik nog naar Sydney en vanaf daar naar Nieuw-Zeeland. Maar ik moet nog even kijken hoe ik de reis precies ga maken.

Ken jij mensen, ben jij bij mensen geweest of ben jij zelf de persoon waarnaar ik opzoek ben voor een working holiday met paarden? Laat dat graag een berichtje achter!

Alvast bedankt x


Rebecca_E
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-03-16

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:26

Leuk dat je naar Australië gaat! Ik heb zelf 1,5 maand bij een manege in de buurt van Melbourne gewerkt. Die heb ik gevonden via https://www.backpackerjobboard.com.au. Daar staan alle soorten Backpacker jobs in verschillende gebieden van Australië, maar dus ook af en toe working pupil met paarden :) Dan heb je ook meteen contact met de werkgever.
Je kan ook gumtree.com.au in de gaten houden of daar een oproepje plaatsen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Anoniem

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:33

Leuke plannen, TS! Ik zou die 2000 euro inderdaad lekker in je zak steken, want het is helemaal niet nodig om zoveel geld te betalen aan een agency. :)
Yardandgroom.com zou mijn go-to website zijn, of, als je niet per se voor geld wilt werken, workaway.info. Die laatste richt zich op mensen die willen werken voor eten en onderdak. Verder zou je ook kunnen kijken of er een Horse jobs Australia/Perth o.i.d. Facebook groep is waarop je een oproepje zou kunnen plaatsen. Tot slot kun je ook gewoon stallen mailen met de vraag of ze mensen nodig hebben.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:35

Als je via een bureau inderdaad alles laat regelen, zal dat je het ongeveer wel gaan kosten.

Ik ken iemand en die wou ook een half jaar in Australië in de catering werken, het kostte haar ook 2000 euro om alles te regelen. Dan zoeken ze daar een baan en onderdak etc.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:45

Ik denk dat je jezelf heel goed moet gaan nadenken over wat je precies met de beschikbare tijd wil gaan doen. Wil je alleen naar Australië om daar te gaan werken? Of wil je ook iets van het land zien en gaan reizen! Je zegt 4 en een halve maand tijd te hebben? Reken voor Nieuw Zeeland minimaal 4 weken exclusief reisdagen erheen en terug.
Dan houd je ruim 3 maanden over. Wil je nog reizen? Dan blijft er weinig tijd over om te gaan werken. Ook kan je maar éénmaal een werkvisum voor Australië aanvragen. Bedenk dus goed of je je visum wilt "verspelen" met maximaal 2 maanden werken.

Ik heb ervoor gekozen om op een toeristen visum te gaan omdat ik flink wilde reizen en 3 maanden veel te kort vond om ook te gaan werken.


Goof

Berichten: 28755
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:29

Er is een langlopend Australië-topic met mensen die er wonen en andere ervaringsdeskundigen (en liefhebbers!), meld je daar eens:
[HK] Australië

RomyHorseX
Berichten: 10
Geregistreerd: 18-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 14:24

mvdende schreef:
Ik denk dat je jezelf heel goed moet gaan nadenken over wat je precies met de beschikbare tijd wil gaan doen. Wil je alleen naar Australië om daar te gaan werken? Of wil je ook iets van het land zien en gaan reizen! Je zegt 4 en een halve maand tijd te hebben? Reken voor Nieuw Zeeland minimaal 4 weken exclusief reisdagen erheen en terug.
Dan houd je ruim 3 maanden over. Wil je nog reizen? Dan blijft er weinig tijd over om te gaan werken. Ook kan je maar éénmaal een werkvisum voor Australië aanvragen. Bedenk dus goed of je je visum wilt "verspelen" met maximaal 2 maanden werken.

Ik heb ervoor gekozen om op een toeristen visum te gaan omdat ik flink wilde reizen en 3 maanden veel te kort vond om ook te gaan werken.


Heb ik inderdaad goed over nagedacht, daarom wil ik het zo aanpakken :)
Dankjewel!


Voor de rest fijne tips waar ik iets mee kan en even naar ga kijken.
Bedankt allemaal!

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Werkvakantie Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:26

Classic Life hier op Bokt woont in de buurt van Perth en zit in de paarden. Misschien weet zij een adresje.

Het enige wat misschien lastig gaat zijn is dat je relatief kort kunt werken. Werkgevers willen liever mensen die wat langer kunnen blijven. Maar als je evt tegen kost en inwoning wilt werken kun je vast wel wat vinden, ook zonder een dure agency.

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers