Help! Onverwachts 'feestje'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 12:47

Lieve Bokkers, HELP! :D{

Mijn vriend vond 'ineens' een briefje in de brievenbus dat vanavond op ons plein het zogehete Midwinter feestje plaats zal vinden. Hartstikke leuk, zij het niet dat er verwacht wordt dat je iets van eten meeneemt. En helaas zijn er nogal wat huismoeders die de sterren van de hemel koken, dus als ik met een diepvries pizza aankom bijvoorbeeld dan denk ik niet dat dat heel erg gewaardeerd wordt _O- Om maar even een voorbeeld te geven, vorig jaar was er bijvoorbeeld huisgemaakte quiche & huisgemaakte ewrtensoep. Vorig jaar kwamen we (ook al last minute, wisten wij veel we woonden er net) aan met een zelfgemaakte hoop chocolade/chocokoekjes/fudge brokjes. Die sloegen niet zo goed aan dus die hebben vriendlief en ik zelf op zitten eten en toen waren we de volgende dag 12 kilo zwaarder :x (dat lieg ik)

Het ergste is dat we sowieso eerst langs de paarden gaan, ik heb een afspraak. Ik ben dus niet echt heel vroeg thuis en heb dus ook geen tijd (of zin, maar dat terzijde :')) om allerlei dingen te gaan staan koken. Ik heb ook echt geen idee wat ik makkelijk en snel kan maken maar wat wel lekker is en er nog een beetje uitziet alsof ik hierover heb nagedacht :') momenteel lijkt mijn beste idee toastjes met joma salade :o?

We hebben al nagedacht over niet gaan en gewoon de avond in het pikkedonker door te brengen om de schijn te wekken dat we er niet zijn _O- maar dat is niet echt een optie.

Wie oh wie heeft er een idee wat ik mee kan nemen zonder totaal voor l*l te staan en wat qua tijd ook nog haalbaar is?
Wie is mijn reddende kerstengel met dé gouden tip? {:) {:) {:)

BigOne
Berichten: 38251
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:50

Ik weet niet hoeveel je mee moet nemen maar haal een pizza's onderweg naar huis, snij ze in punten en klaar.

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:50

Een koude pastasalade?
Pasta koken, olijfolie eroverheen, zongedroogde tomaatjes erdoor snijden, pak verse spinazie, pijnboompitjes en naar keuze parmezaanse kaas eroverheen. Met een halfuurtje klaar en valt hier altijd in de smaak!
Laatst bijgewerkt door Ghosttown op 21-12-17 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:50

Kleine wrapjes met (kruiden)roomkaas, sla, zalm, pijnboompitjes oid?
Kan je ook van tevoren klaarmaken :) of een zalm en een kipfilet versie oid?

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:50

Wraps misschien? Zijn een boel verschillende varianten op. Doen het in elk geval bij kinderen heel goed en je kunt ze in stukjes snijden, waardoor je allemaal losse rolletjes hebt. Dan lijkt het ook meteen heel wat :+
Of een flinke pasta salade? Kun je nu al maken en kan gewoon koud worden geserveerd.

Tussen haakjes, ik zou zelfgemaakte fudge zo ontzettend waarderen op zo'n feestje <3

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:51

Pastasalade? Redelijk snel te maken en niet al te moeilijk. Desnoods schep je er daarna een klaargemaakte joma salade doorheen (dat deed mijn moeder als ze haast had)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37240
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:52

Salade maken, op zich geen hogere wiskunde. Koop paar zakken voorgeplukte sla gemengd. Koop bakje walnoten, snij wat ui, gooi er wat kleine tomaatjes in en koop eventueel een paar pakjes gerookte kipfilet broodbeleg om die in stukjes gesneden eroverheen te doen. Fles sladressing kopen of zelf maken met olie azijn peper zout en beetje suiker en wat mosterd. Klaar

Je zou dit kunnen aanvullen met gekookte koude pasta.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:53

Haal een paar stokbroden en kruidenboter, altijd goed. Lekker makkelijk

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:53

Pastasalade of inderdaad wraps :j
Vind de aankondiging dan ook nogal laat moet ik zeggen := Of lag het al een tijdje in de brievenbus :=

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:56

Juist gezellig lijkt me. Ga langs de slager, poelier of AH ofzo daar liggen heel veel kant en klare hapjes.

Kleine saucijzenbroodjes of kaasbroodjes, even in de oven en hup. Of drumsticks die je alleen even warm hoeft te maken, keus genoeg.

Eef_Bam

Berichten: 4092
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:58

Of je rijd onderweg naar huis langs een traiteur, koopt daar wat lekkers, en doet net of je het zelf gemaakt hebt :Y) .

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 12:59

Pastasalade is inderdaad helemaal niet stom! Alleen dan wel weer het punt dat het op het pleintje buiten is, dus dan moet ik wel even iets van plastic bordjes fixen. Ik vind het ook maar een raar feestje eerlijk gezegd _O-

Stokbrood is ook best een goed idee, wel heel simpel.
Ik kan wel snel en makkelijk zelf eiersalade maken en dat erbij serveren...

Qua winkels heb ik een Jumbo & Lidl als ik opschiet, al het andere is al dicht voordat ik überhaupt uit het werk het dorp in rij.

Aankondiging is inderdaad laat. Eigenlijk zou je ook morgen verwachten ivm kortste dag van het jaar, ik snap ook echt geen bal van die datum. Kennelijk weet iedereen eigenlijk wel dat het eraan komt, maar de meeste bewoners wonen hier ook al sinds voor de oorlog onderhand joh. Of in ieder geval mijn buren van 95 jaar oud, maar die komen ook niet vanavond :') alleen de 'nieuwelingen' krijgen zo'n briefje in de bus. Dat is echt zo van OOOOOHJA snel snel. Vorig jaar stond de verkeerde datum erop, vandaar dat we toen helemaal een probleem hadden. Ach misschien is het nu ook wel fout en is het toch morgen _O-

mar_fay schreef:
Tussen haakjes, ik zou zelfgemaakte fudge zo ontzettend waarderen op zo'n feestje <3

Of niet dan? Dat spul wat wij gemaakt hadden was zo goddelijk lekker, dat maken we wel vaker <3
Maarja. De gemiddelde leeftijd ligt ook wat hoger dan die van ons (wij zijn +/- 30), misschien dat dat het is?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:02

Wat is er mis met gewoon de waarheid.
"Hartelijk dank voor de uitnodiging, maar helaas lukt het me niet om op zo korte termijn iets klaar te make"> En dan vragen of je dan evengoed welkom bent, of dat ze dan liever hebben dat je niet komt, en ze je volgend jaar tijdig informeren, zodat je er dan goed geinformeerd/voorbereid wel kunt zijn?"

Ik snap dat er om een gedraai nooit zo goed. Dit is toch zoals het is, dus waarom niet zo bespreken?

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:04

Je iets minder druk maken over wat andere van je denken?

Anoniem

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:07

Kleine spiesjes zijn zo gemaakt:

1. Capresestokjes: cherrytomaatje, mozarellaballetje en een blaadje (of 2) basilicum op een stokje. En dan een beetje olijfolie over de hele reutemeteut gieten.

2. Gerookte zalm insmeren met roomkaas (gewoon simpele van Garlan oid) oprollen in een blaadje rucola, op een spieske

3. Zelfde als hierboven maar dan met Serranoham oid

4. Augurkjes in een plakje boterhamworst of cervelaat en dat op een spiesje

Snel klaar en lekker :j

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:08

Wildgirl schreef:
Je iets minder druk maken over wat andere van je denken?



Dit! Met een portie bitterballen.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:10

Quesedilla een idee?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:12

cocktail worstjes in een Tepee croissant deeg wikkelen en 10 min ofzo in de oven. Doet het hier altijd goed en het is simpel te maken en snel klaar!
Gevulde eieren? is ook 10 min werk.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:17

Loempia's kopen en opwarmen in de oven? Chilisaus in een schaaltje mikken en klaar. Dat vinden "oude" mensen altijd wel lekker volgens mij := Koop je kip en vega ofzo?

Daarbij ze mogen blij zijn dat je wat meeneemt toch? Niet iedereen heeft tijd (of zin) om voor Jamie Oliver te spelen.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:19

Komen er ook kinderen? Dan pannenkoeken, met stroop en poedersuiker. Wordt enorm gewaardeerd en is lekker makkelijk.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:22

Krijg bij dit topic het de reclame van Mora in m'n hoofd.
Met de bitterballen uit de oven dat er geen bal aan is :+

Ff zonder gekheid, je kan ook eiersalade zelf maken, toastje erbij en klaar :)

Of mijn vriend zou zeggen. Ik hang wel een avondje bij mn ouders dan ben ik en niet thuis en hoef ik niet te komen :o

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:26

Het is geen kookwedstrijd toch? Maak je niet druk om wat je meeneemt. Eten ze het, prima, eten ze het niet, ook prima. Jammer dan. Ik zou er persoonlijk niet al teveel tijd en moeite in stoppen aangezien het nogal kortdag is. Moeten ze er maar eerder mee komen.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 13:27

Die spiesjes klinken wel makkelijk, dat staat ook wel heel leuk inderdaad. Had ik nog helemaal niet aan gedacht, dank!

Ook de andere mensen echt heel erg bedankt, ook voor de PB's! Ik ga de opties even overleggen met vriendlief als we bij de paarden zijn en een keuze maken :D.

En anders duiken we gewoon alsnog onder, die optie is stiekem best aantrekkelijk :')

Wildgirl schreef:
Je iets minder druk maken over wat andere van je denken?

Ik vraag om advies, niet om aannames die niet waar zijn :)

luuntje

Berichten: 13971
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Help! Onverwachts 'feestje'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:34

Lastig zo op het laatste moment.

Veel makkelijke en lekkere hapjes zijn al genoemd.
Ik heb weleens voor school kleine gehaktballetjes gemaakt.
Schaal kwam leeg terug.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:54

Gewoon een pizza gaan halen en klaar! Die loempia's vind ik overigens ook een heel goed idee! Vraag je buren om je het komende jaar sneller te verwittigen. Dan kan je met iets meer komen :-).

Veel feestplezier! *\%/*