Hond en vuurwerk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Hond en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 18:13

Hee !

Ik ben heel benieuwd wat jullie met je trouwe viervoeter doen met oud en nieuw?

Mijn moeder bleef altijd in de woonkamer met de honden. Ik zelf zit er aan te denken om de hond aan de halsband gewoon mee te nemen naar de deuropening. Dan ziet ze het zelf ook wat het is. Ze is dit jaar geboren dus nog pup , eerste keer oud en nieuw. Word nu ook al redelijk wat afgeknalt , daar kijkt ze niet naar om.

Brand los!

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!



Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:16

die van mij blijven binnen, 1 kijkt er niet naar om die gaat bij het raam kijken, de andere heb ik pas recent maar is erg angstig ( ex straathond) en ik vermoed dat zij bang word
ik zou geen risico neen dat de hond toch schrikt en zich lostrekt en wegrent en lekker binnen laten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Hond en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:21

Hangt van de hond af. Maar zelfs onze meer dan schotvaste kruising bordercollie die vuurwerk helemaal het einde vond bleef binnen. Achter raam kijken ok maar geen deur open. Hond kan braaf zijn de met vuurwerk stuntende mens niet, een schotvaste hond al verpest door dergelijke idioten. Dus binnen hoe leuk ook.

Maar de twee die ik nu heb kleine is geen fan maar gaat wel. Witte herder loopt nu al gestrest buiten en wil eigenlijk al niet meer mee in het donker. Die gaat nu weer naar knalvrij pension, komt zo uit ivm vakantie weer, vorige jaar is hij daardoor stressvrij door gekomen ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:24

Af en toe dat er geknalt wordt stelt niets voor, daar kijken de vuurwerkbange honden van mijn moeder ook niet eens van op.

Beter binnenlaten en doe vooral of er niets aan de hand is en doe niet anders dan anders, anders bevestig je het in de angst als ie angstig wordt.

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:28

Hier blijft de hond binnen, Pepper was altijd enorm koel in zijn hoofd maar nu hij 6 is merk ik dat hij toch liever lekker in huis naar het vuurwerk kijkt dan dat hij buiten staat.

Denk dat je naar je hond moet kijken wat hij aangeeft, maar zou hem rond 12 echt in huis houden.

Mizora

Berichten: 18070
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:30

Als je dat wilt doen, sowieso echt aanlijnen, en zorg dat het halsbandje of tuigje strakker zit dan je normaal zou doen. Riem om de pols knopen, want als ze er wel bang voor is en losschiet, en dat kunnen ze opeens veel beter dan je zou verwachten, dan ben je echt de banketstaaf. Ieder jaar gaan er honden dood of worden ze niet meer teruggevonden nadat ze op oudejaarsnacht toch wegvluchten. Niet zelden onverwachts omdat ze toch nooit schrokken van het vuurwerk.

Mijn laptop heeft een instortend toetsenbord en verdraagt geen los toetsenbord meer. Hierdoor doen o.a. de backspace en Q (alt 81 en alt 113) het niet meer, en voegt hij soms letters dubbel toe, of geeft hij ze juist niet door. Mijn tablet daarentegen heeft een overactieve autocorrect. Mijn teksten zijn daardoor wel eens een zooitje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:31


"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 18:32

Mizora schreef:
Als je dat wilt doen, sowieso echt aanlijnen, en zorg dat het halsbandje of tuigje strakker zit dan je normaal zou doen. Riem om de pols knopen, want als ze er wel bang voor is en losschiet, en dat kunnen ze opeens veel beter dan je zou verwachten, dan ben je echt de banketstaaf. Ieder jaar gaan er honden dood of worden ze niet meer teruggevonden nadat ze op oudejaarsnacht toch wegvluchten. Niet zelden onverwachts omdat ze toch nooit schrokken van het vuurwerk.

Als ik dat doe krijgt ze een halsband om met lijn + tuig met lijn. Ze is niet zo sterk en heb haar zo opgetilt :+

Leuk om alle ervaringen te lezen. Zo steek je er toch wat van op

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:37



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Sting en 27 bezoekers