Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 15:17

Hallo allemaal,
Sommige zullen het misschien moeilijk begrijpen :P , maar ik wil heel graag kilo's erbij hebben.
Ik wil graag wat voller worden en dan vooral in mijn onderlichaam, mijn onderbenen vind ik met name veel te dun en ik vind het gewoon echt niet mooi.
Even over mij; ik ben 17 jaar oud, 1.74 m lang en ik weeg 56 kilo. Wat ik ook naar binnen prop (of juist niet) ik blijf 56 kilo nu al een jaar lang. Ik ben niet iemand die naar cijfers kijkt want het getal vind ik op zich helemaal niet zo'n groot probleem, maar ik wil ontzettend graag wat voller worden.
Iedereen in mijn gezin/familie is slank gebouwd. Beide ouders zijn erg slank. Dat zal er ook wel mee te maken hebben denk ik? Ik vind mijn bovenlichaam verder prima, heb nog een mooi laagje vet over mijn buik en cup is een volle C. Armen vind ik ook wel dun, alleen vind dat heel lastig omdat ik geen 'gespierde' armen wil hebben, wat je toch al vrij snel krijgt.
Maar hoe kom ik (op een gezonde manier) wat aan? Hoe krijg ik vooral mijn benen wat voller?
Ik heb een tijdje gesport, alleen om van die mooie benen en billen te krijgen moet je ontzettend lang en vaak sporten en er een dieet bij volgen en ik weet niet of ik dat wil en er tijd voor heb.

Kampen meer bokkers met dit 'probleem' ? Ik ben echt wel tevreden met mij zelf alleen mijn dunne onderbenen kunnen me toch wel onzeker maken.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:19

Helaas valt er niet veel te veranderen aan je bouw. Waarschijnlijk zal je, zelfs als je aankomt,in verhouding meer aankomen rondom je buik/borsten dan op je benen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:20

Begin eens met bijhouden wat je eet en wat je verbrand (bijv via myfitnesspall)

maj0

Berichten: 6578
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:20

Nog een paar jaar wachten dan vraag je je hier hoe krijg ik het er weer af _O-

Je bent nog jong. Toen ik jou leeftijd was was ik ook zo dun. Nu 11 jaar later wil ik graag terug naar die tijd.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:21

maj0 schreef:
Nog een paar jaar wachten dan vraag je je hier hoe krijg ik het er weer af _O-

Je bent nog jong. Toen ik jou leeftijd was was ik ook zo dun. Nu 11 jaar later wil ik graag terug naar die tijd.

Dit dus :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 15:22

Maar ik geloof toch niet echt dat het over 10 jaar ineens raak is als ik eerlijk moet zijn, bij de rest van mijn familie heb ik dat ook nooit gezien.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:23

Hier :) 1.68 en weet 49/50kg. Wil in nieuwe jaar fanatiek aan de slag om weer naar 52kg
Ik gebruik mijnfitnesspal om echt bij te houden hoeveel ik binnen krijg en dat zo te verhogen. Daarnaast wil ik krachttraining oppakken om ook weer meer spier te krijgen

Bij mij is schildklierafwijking wel uitgesloten:)

maj0

Berichten: 6578
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:25

Je bent zoals je bent. Helaas zijn wij vrouwen nooit tevreden. Maar je zult er mee moeten leven.

Je kunt van alles proberen maar als jij van slecht eten al niet aankomt lijkt het me sterk dat je op een andere manier wel aankomt.

Wat je nog wel kunt doen is gaan fitnessen daardoor train je je spieren waardoor die wat breder (dikker worden)

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:27

Ook als je wilt aankomen is calorieën tellen de truc, en wegen van je eten. Ik heb zelf juist de andere kant als probleem, maar heb wel een vriendin die met 1.80 op een keer nog maar net 50kg woog, en ze snapte er niets van. Maar als het puntje bij paaltje kwam, bleek ze toch gewoon te weinig (calorierijke) dingen te eten. Ze had wel een la vol snoepgoed en snacks, maar deed daar dan ook eeuwig over.

MyFitnessPal vind ik inderdaad een ontzettend fijne app. En begin met 2000kcal en 70g eiwit. Dat zou je per dag minimaal moeten halen, en liever meer kcal (meer eiwit mag, maar hoeft niet per se). En drink voldoende water.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:27

Gewoon gezond blijven eten, het is een heel normaal gewicht voor iemand van 17.

Ik heb overigens dezelfde lengte en hetzelfde gewicht (soms zelfs iets minder) , alleen ben ik dan al 30.. :') Ben dan wel iets te licht maar verder gewoon gezond dus ik maak me er niet druk om.
Als je wil dat het er wat minder 'dunnig' uit ziet kan je beter gaan sporten, met wat meer kuitspieren enzo ziet het er alweer anders uit. Lijkt misschien een stom idee als je aan wil komen maar een gespierd lichaam ziet er heel anders uit dan een 'iets te slank' lichaam.

Ik heb overigens ook geen spiermassa hoor, ik ben een slappe dunne slungel maar mij maakt het niks uit. :P

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

Ik bwn 1.65 en zit eigenlijk standaard rond de 50 kilo.

Een aantal jaar terug, nog wat kilo's minder en wat minder vorm in m'n lichaam, rond de leeftijd die jij nu hebt waren er van die heerlijke pubers die dan meteeen riepen dat ik anorexia had. Klasse natuurlijk :+ maargoed, dat maakt je wel onzeker.

Inmiddels wat meer vorm gekregen, lichaam is gewoon veranderd, maar niet echt meer kilo's. Ik heb het geaccepteerd. Ik eet VEEL. Gezond maar snack ook genoeg tussendoor, eet soms zelfs 2 avondmaaltijden (horeca werk).

En dan ben ik 2 dagen ziek en val ik 4 kilo af _O- dat duurt weer eeuwig om aan te komen.

Als het echt om je armen en benen gaat ben ik bang dat je dit toch in spieren moet gaan zoeken, vet gaat daar gewoon niet snel zitten.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:36

Boven je behoefte eten met gezonde voedingsproducten, in combinatie met zware krachttraining. Ik kan je wel een paar voorbeelden sturen van meiden die bij ons trainen en mooi bijgekomen zijn (pb). Dan moet je de spieren natuurlijk er ook wel bij nemen :) (en ik zie ook niet wat daar niet mooi aan zou zijn, je wordt natuurlijk geen mega bodybuilder over night hé)

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:40

Lieshorses schreef:
Maar ik geloof toch niet echt dat het over 10 jaar ineens raak is als ik eerlijk moet zijn, bij de rest van mijn familie heb ik dat ook nooit gezien.


Als je voller wilt worden in een andere verhouding dan zul je het toch echt van spiermassa moeten hebben. En vanwege je natuurlijke bouw kan het inderdaad extra dieetaanpassingen en training vragen om dat te bereiken.

Kan leuk zijn als je ook echt fit wilt worden en sportieve doelen hebt, maar als je het alleen doet omdat je het 'mooier' vindt is het wel relatief veel inspanning om resultaat te zien en te behouden.

Persoonlijk vind ik dat er meerdere vormen van mooi zijn, zeker zo lang iemand gewoon gezond en fit is. Als het dan gewoon een beetje bij de bouw van de persoon past, zijn er ook voor dezelfde persoon meerdere vormen van mooi.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:44

Lieshorses schreef:
Maar ik geloof toch niet echt dat het over 10 jaar ineens raak is als ik eerlijk moet zijn, bij de rest van mijn familie heb ik dat ook nooit gezien.


Ik ben ongeveer even lang en even zwaar als dat jij bent. En zeker als je aangeeft nog een licht laagje vet op je buik te hebben, dan zou ik dit gewoon accepteren als je gewone gewicht. Ik ben ook al tig jaar zo zwaar. Het is voor je lijf juist wel gezond om op een dergelijk gewicht te zitten, beter als te zwaar.

En als je echt aan wil komen (ik zak weleens terug naar 53 kg) dan moet je het zoeken in veel maaltijden per dag, veel koolhydraten, pasta's, vettere producten, nootjes als snacks. Dan kan je gezond wat aankomen.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:51

Je zwaart de komende jaren hoogstwaarschijnlijk echt nog wel wat uit. Ik woog op mijn 17e ook 55kg en 1.78m lang. Spillebeentjes en voelde mezelf echt een sprietje altijd. Altijd onderin de BMI schaal gezeten.
Ondertussen 22 jaar en 63kg en sinds 2/3 jaar wel echt aan het ‘uitzwaren’. Heb nu heupen, bovenbenen.. en zou voor mijn eigen gevoel ook naar de sportschool mogen om m’n buik weer wat strakker te trainen (vroeg voornemen haha).
Kuiten kan je voornamelijk trainen, daar zakt t vet niet bepaald als eerste naartoe helaas haha.

Dik of grof ga ik nooit worden, maar je krijgt met de jaren nog wel wat meer ronde vormen, als ik naar mezelf kijk :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:55

Lieshorses schreef:
Maar ik geloof toch niet echt dat het over 10 jaar ineens raak is als ik eerlijk moet zijn, bij de rest van mijn familie heb ik dat ook nooit gezien.

Ik woog op 20 jarige leeftijd, totaal uitgegroeid 48 kg (170 lengte) en nu 82.
Dus zeg nooit nooit.
Toen vrat ik, nu let ik op alles.
Oke wel wat gezondheidskwalen erbij, maar toch.
Het kan echt wel veranderen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 15:56

48, dat is niet veel. Bijna het dubbele aangekomen dus! Dat is toch wel een heel verschil haha

bruintje123 schreef:
Lieshorses schreef:
Maar ik geloof toch niet echt dat het over 10 jaar ineens raak is als ik eerlijk moet zijn, bij de rest van mijn familie heb ik dat ook nooit gezien.

Ik woog op 20 jarige leeftijd, totaal uitgegroeid 48 kg (170 lengte) en nu 82.
Dus zeg nooit nooit.
Toen vrat ik, nu let ik op alles.
Oke wel wat gezondheidskwalen erbij, maar toch.
Het kan echt wel veranderen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:59

Ja dat was ook veel te weinig maar inderdaad ik ben mezelf ongeveer aangekomen.
Zou nu wat graag 15/kilo kwijt zijn maar dat kan ik wel vergeten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Hoe kom ik gezond aan? / Hoe word ik voller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:03

Ik zou toch aan krachttraining beginnen en voldoende bonen, rijst/pasta en groenten eten. "Gespierde armen" krijg je heus niet zo snel hoor, was het maar zo'n feest :n (Bovendien is dat een beetje een vervelende opmerking voor zij die er hard voor werken omdat ze er wel graag zo uit willen zien ;) )

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:03

Ik had bruintjes bericht kunnen typen alleen ben ik kleiner en nu lichter dan 82 kilo en toen 42 kilo,

Maar tot ongveer 23 altijd ondergewicht daarna poef. Familie kwestie ook er zijn twee varianten lang dun en vormloos en kort breed en te ronde vormen. Ik at als een bootwerker toen maar aankomen ho maar. Nu ivm allergie ook niet superveel blijf braaf op gewicht maar ook dubbele van toen bijna.

Mijn zus heeft zelfs dieet moeten houden om aan te komen. Die was ongezond dun nu tegen de 100 kilo en 162 cm.

Maar voor spieren trainen trainen met gewichten en kracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:06

maj0 schreef:
Nog een paar jaar wachten dan vraag je je hier hoe krijg ik het er weer af _O-

Je bent nog jong. Toen ik jou leeftijd was was ik ook zo dun. Nu 11 jaar later wil ik graag terug naar die tijd.


Ik vind dat zo'n dooddoener. Ik ben 25 én heb een kind (dus zwanger worden / bevallen was ook geen reden tot dik worden aldus mn lijf) en kom niet boven de 48 kilo uit met mn 164 hele centimeters.
En hoe goedbedoeld ook, zulke opmerkingen zijn gewoon zó frustrerend.

TS ik kan me de frustratie zó goed voorstellen. Enige wat ik kan bedenken; de wil loslaten om aan te komen. Dat zorgde er hier iig voor dat ik van 46 naar 48 kg ging en nu 'stabiel' blijf qua gewicht.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:12

AnneJ1995 schreef:
Je zwaart de komende jaren hoogstwaarschijnlijk echt nog wel wat uit. Ik woog op mijn 17e ook 55kg en 1.78m lang. Spillebeentjes en voelde mezelf echt een sprietje altijd. Altijd onderin de BMI schaal gezeten.
Ondertussen 22 jaar en 63kg en sinds 2/3 jaar wel echt aan het ‘uitzwaren’. Heb nu heupen, bovenbenen.. en zou voor mijn eigen gevoel ook naar de sportschool mogen om m’n buik weer wat strakker te trainen (vroeg voornemen haha).
Kuiten kan je voornamelijk trainen, daar zakt t vet niet bepaald als eerste naartoe helaas haha.

Dik of grof ga ik nooit worden, maar je krijgt met de jaren nog wel wat meer ronde vormen, als ik naar mezelf kijk :j


Geld absoluut niet voor iedereen. Ik schommel nog steedsop zelfde gewicht als toen ik 17 was. Moeders idem

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:21

Gianti schreef:
AnneJ1995 schreef:
Je zwaart de komende jaren hoogstwaarschijnlijk echt nog wel wat uit. Ik woog op mijn 17e ook 55kg en 1.78m lang. Spillebeentjes en voelde mezelf echt een sprietje altijd. Altijd onderin de BMI schaal gezeten.
Ondertussen 22 jaar en 63kg en sinds 2/3 jaar wel echt aan het ‘uitzwaren’. Heb nu heupen, bovenbenen.. en zou voor mijn eigen gevoel ook naar de sportschool mogen om m’n buik weer wat strakker te trainen (vroeg voornemen haha).
Kuiten kan je voornamelijk trainen, daar zakt t vet niet bepaald als eerste naartoe helaas haha.

Dik of grof ga ik nooit worden, maar je krijgt met de jaren nog wel wat meer ronde vormen, als ik naar mezelf kijk :j


Geld absoluut niet voor iedereen. Ik schommel nog steedsop zelfde gewicht als toen ik 17 was. Moeders idem


Zie sws niet waarom dat een reden zou zijn om geen poging te wagen om op een gezonde manier te proberen in spiermassa aan te komen.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:27

maj0 schreef:
Nog een paar jaar wachten dan vraag je je hier hoe krijg ik het er weer af _O-

Je bent nog jong. Toen ik jou leeftijd was was ik ook zo dun. Nu 11 jaar later wil ik graag terug naar die tijd.

Nou ik wacht nog steeds en ik ben inmiddels in de 30 en heb 8 kinderen. Ik heb geluk als ik de 45-46kilo haal bij 1.67 als ik niet zwanger ben. Als ik zwanger ben kan ik gerust de 65 kilo aantikken (bij mijn eerste zelfs 73) maar binnen een maand na de bevalling is dat allemaal weer weg.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:28

Ik ben 34 en heb ook een 17 jarige figuur. 1.80 en 57 kg (als ik goed eet anders minder)

Ik probeer zo veel mogelijk tussendoor te eten en volle producten te kiezen.

Verder bourgondisch koken (aardappels met spekjes enz bijv)

En iedere dag een flinke hand ongezouten noten.