Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 01:08

Bienotje zie Ik, een roze voordeur :o

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Bienotje

Berichten: 10866
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 05:59

Roze op de deuren, jazeker dat ben ik :D

De voordeur gaat sowieso ooit nog vervangen worden ook voor een minder ouderwets exemplaar. Maar de andre deuren opzij hebben ook die kleur. Ik wordt er altijd wel vrolijk van iig ;-)

The unicorn made me do it!

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:05


[ITP] Mijn eerste aanwinst! Amy haar bokt debuut
                    <3

What makes you different, makes you beautiful!

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:06



Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:15

Jeetje wat een prijzen daar, die zijn na de aankoop van mijn huis echt even buiten budget :=

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 12:46

Zo, die website laat ik ook even aan me voorbij gaan hoor. Voor die prijs kan ik bij andere winkels wel 3 goede kleden kopen :=

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:26

Ik heb mijn kleed bij www.benuta.nl vandaan. Mooie kwaliteit en ondanks dat het uit Duitsland kwam ook snel geleverd. Zeker een aanrader!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:33

Karwei heeft nu ook prachtige kleden in aanbieding!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:48

Een stille meelezer komt even binnenvallen.
Ik heb echt een aantal tips en ideeeën nodig om mijn mini slaapkamer van ongeveer 2 bij 3 meter in te richten.

Hij was altijd zo:

Afbeelding
Een beter foto heb ik helaas niet. Voor de hoogslaper staat nog een boekenkast die meer dienst doet als vitrine en een stoeltje daarvoor.
Onder de hoogslaper staat een bureau/tekentafel met boekenkast met schoolboeken en tekenboeken en een laag papierkastje. Aan de andere muur staat 1 lange lange kast met spullen.

Nu was de hoogslaper veel te gammel geworden en die moest dus weg. Onder de oude hoogslaper kon ik net staan(met mijn 163cm). Ik had een nieuw bed gekocht bij de leenbakker. Alleen bleek dit bed veel lager dan wij dachten en in de winkel hadden gezien. Daarbij kwam ook nog dat een aantal planken beschadigd waren. Dus bed terug gestuurd.

Alleen nu heb ik dus niks. Help wie weet een goed oplossing? Ik zou graag weer een hoogslaper hebben waaronder ik kan staan maar is dat niet te doen dan niet.

Dit bed vonden wij ook mooi maar die kan er weer niet in omdat het kast gedeelte dan niet te berijken is.

Afbeelding

De boekenkasten mogen weg als wij daarvoor in de plaats onder het bed andere opberg ruimte hebben. Het bureau hoeft niet weg maar als iemand een optie heeft waar hij niet in past ook prima.

Ik wil dus in de kamer kunnen werken op mijn computer, tekenen en veel opberg ruimte hebben en het liefst wat vitrine ruimte maar die is altijd te creëren met een losse vitrine kast.

Het enige dat moet blijven zoals het is is de lange wand waar de grijs/blauwe kast voor staat. Die kast blijft dus ook. En de stoel voor de zwarte boekenkast moet ook in de kamer terug komen.
Hieronder nog wat foto’s van de kamer zoals ie nu is. Dus brand los met ideeën!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het maken van goede foto’s was lastig maar mocht iemand een foto willen zien uit een andere hoek maak ik die graag even.

Het bed heeft nu prioriteit en zal als eerste gekocht worden eventuele andere dingen komen het volgende salaris weer. En het liefst zo goedkoop mogelijk voor deze student! :)

Alvast heel erg bedankt en sorry voor het binnenvallen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:06

Zou je evt een plattegrondje kunnen maken? Dan kunnen we wat beter zien waar de deur, verwarming en raam zit. Dan kunnen we wat beter meedenken?

[o]

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:13

Ik heb even geen beter materiaal bij de hand maar dit is even een grove platte grond de kast die moet blijven staat al op zijn plek. Hier weet ik alleen niet de exacte afmetingen van maar hii is vrij lang en smal.
Afbeelding

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:25

Moet die kast perse daar blijven staan?
Want je zou ook het bed voor het raam kunnen zetten (verlies je lichtinval mee met een hoogslaper, maar een kajuitbed of ander bed met opbergruimte eronder bijv?) en de kast links plaatsen richting de hoek.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

Dat is het vervelende voor het raam past het bed net niet bij de deur is mijn kamer 2 meter en bij het raam tussen de 1,90 en 2 meter dus een bed daar pas net niet anders was dat inderdaad een oplossing.

Edit: de kast mag verplaatsen maar moet in de kamer blijven. Die kant van de kamer is ook net geverfd en opnieuw kleine vitrine kastjes en prulletjes opgehangen aan die muur. Had dus liever eerder gehad dat het bed het begaf dan konden we alles in 1 keer doen.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:05

Is er een handig persoon in je familie oid die een bed voor je kan maken?
Dan kun je bijv wel een hoog bed voor je raam zetten, zul je alleen een matras van 180-190cm lang moeten regelen.
Bureau met kastjes eronder zetten, stoel schuif je onder/tegen je bureau, in de overgebleven ruimte naast je bureau nog een kastje ofzo.
Evt zou je met zelfbouw ook nog bijv aan het hoofdeind een kast als onderstel en aan het voeteneind planken en een trappetje oid, zo heb je meteen extra opbergruimte. :)
Die tekentafel, is dat ook een compleet meubel en zo ja kun je die evt inklappen als je niet bezig bent met een project oid?
En om meer loopruimte te creëren: kan die lange lage kast niet opgehangen worden aan de muur?

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:07

Misschien kun je het bij het raam even precies opmeten op diverse punten en aangezien de 1,90 voor jou lengte geen probleem is daar zelf iets maken dmv een houten konstruktie aan de wanden c.q. met poten. Je kunt dan ook de ruimte er onder zelf indelen zoals je het hebben wilt.
Op youtube kun je diverse handige filmpjes vinden onder bunk bed.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:26


Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:30

Wij hebben die IKEA Kast ook, en daarin is de boekenkast ook lastig te bereiken, maar het bevalt ons super.
Mijn zoontje is er heel blij mee.
En de boekenkast kan je ook evt vanuit de binnenzijde benaderen. Dan kun je het bureau een kwartslag draaien.
Zie opties bij Ikea. Ideaal! Zeker voor die kleine kamertjes.

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:04

Wat een reacties al! Helaas niet echt een super handig iemand in de familie die ook nog eens tijd heeft om dat te maken.

Als ik thuis ben kan ik het wel even precies opmeten.

De kst is helaas veel te zwaar om op te hangen. De site die hier gedeeld is gaan we bekijken alvast bedankt voor de opties die we tot nu toe hebben gehad!

Revanches vind jij dat bed niet te hokkerig/kollosaal ogen in een kleine ruimte?

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

DubbelFun

Berichten: 88624
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:27

Die ijzeren buizen-methode is ook handig en sterk, neemt weinig ruimte in ook makkelijk zelf te maken. De onderdelen kun je los kopen en schroef je zo in elkaar.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:29

DubbelDun schreef:
Die ijzeren buizen-methode is ook handig en sterk, neemt weinig ruimte in ook makkelijk zelf te maken. De onderdelen kun je los kopen en schroef je zo in elkaar.


Ja dat dacht ik inderdaad ook al ik ga even kijken hoe duur dat zou worden als we dat zelf gaan maken en of de handige mensen daar tijd voor hebben. Tot nu toe ziet dat er uit als een handige optie als er verder niks te vinden is.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:33

N0a schreef:
Ik heb mijn kleed bij http://www.benuta.nl vandaan. Mooie kwaliteit en ondanks dat het uit Duitsland kwam ook snel geleverd. Zeker een aanrader!


Leuke site, thanks!!!

Ik was ook niet echt van plan om 700 euro uit te geven aan een kleed :o
Ik zie mezelf er wel voor aan om er met een half jaar weer op uitgekeken te zijn :')


Maylotje, respect hoor! Lijkt me onwijs moeilijk, heb dan ook niet echt tips. Ben een rund met weinig ruimte en veel spullen :o

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 17:59

Maylotje, ook al eens gekeken/gegoogled op Tiny House oplossingen? Ik denk dat je daar ook nog wel goede ideeën vandaan kan halen ;)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:01

Ga ik nog even op pinterest en google naar kijken inderdaad!

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think ~Winnie the Pooh

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:02

Hoe hebben jullie je vloerkleden eigenlijk?

De bank er half onder is nogal een no-go toch? Ik ben een beetje aan het puzzelen met de maten, komt nog niet zo lekker uit moet ik zeggen. :o (160cm breed is te doen qua niet onder de bank, 230cm lang steekt dan weer uit)

BeFunny

Berichten: 10424
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:09

maylotje schreef:
DubbelDun schreef:
Die ijzeren buizen-methode is ook handig en sterk, neemt weinig ruimte in ook makkelijk zelf te maken. De onderdelen kun je los kopen en schroef je zo in elkaar.


Ja dat dacht ik inderdaad ook al ik ga even kijken hoe duur dat zou worden als we dat zelf gaan maken en of de handige mensen daar tijd voor hebben. Tot nu toe ziet dat er uit als een handige optie als er verder niks te vinden is.



Dat is gewoon een steiger. Daar hoef je echt niet handig voor te zijn maar is wel een breed constructie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers