[INFO] Hoefbevangenheid - deel 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:40

@dennis: blijkt nu de waarde van de kleine stapjes. Persoonlijk zou ik dan weer iets meer gaan geven. Als dat een paar dagen goed gaat weer verder afbouwen.
Maar wat voor iedereen geldt: volg je gevoel. Ik kan je paard niet zien en ken haar niet..

@[***]: wel goed dat het eerst slecht is en dan beter wordt.

Mijn paard loopt vrijwillig redelijk over de verharding. Maar als ik hem na stal vraag gaat hij liever door de berm. Dus we pauzeren regelmatig op zijn verzoek. In de bak gaat het goed.

Ik had mijn paard 24/7 onder de rambo ionic. Om doorbloeding te stimuleren, die van mij had zich iig helemaal vast gezet in de bovenlijn. Die deken was kapot en moet nu wachten op iets nieuws, maar merk dat hij gelijk weer stijfer is en dat hij meer stil gaat staan in de inloopstal ipv buiten.
Morgen komt de recuptex binnen die ik nog iets op maat moet maken.

Hebben jullie nog therapiedekens ter ondersteuning vh lijf?


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:55

Maandag op een kwartje ging het goed. Soepel en ruim door de sneeuw, op het harde wel nog wat kort, maar wel willen lopen.
Dinsdag niet meer gegeven en sinds dien iedere dag een beetje minder.... Morgen dus weer overleggen. Mijn gevoel zegt helemaal niets meer...... We hebben dit jaar zo hard gevochten, het begint op te raken bij ons beide.
Roosje van het voorjaar na haar eerste kliniek bezoekje, toen we nog vol vertrouwen waren.
Afbeelding

Roos staat ook aardig verkrampt, maar een 24/7 buiten pony onder zo'n deken zetten (die ik nog niet in haar maat tegen gekomen ben) weet ik niet. Ik heb er wel over na gedacht.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:09

Ik vind het erg vervelend voor je, het is zo zwaar! En elke keer die downs, vreselijk om je paard zo te zien.

Onze eerste hb was januari, ook bijna een jaar geleden. En toen de tweede in juli. Pfoe, het duurt erg lang allemaal.

Mijn paard staat ook 24/7 buiten, maar die is het gewend om altijd dekens te dragen. Hij draagt de therapiedeken onder zn regendeken.

mysa

Berichten: 10454
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:16

Houd er rekening mee dat kou een slechte invloed heeft, zowel op de hoeven zelf (slechtere doorbloeding) als op het hele systeem (meer aanmaak van cortisol) ik zou bij sneeuw en kou niet afbouwen, eerder wat meer medicatie geven. Evt ook bloedverdunnende Ascal. En als het kan de hoeven uit de sneeuw houden. Mijn chronisch bevangen dame gaat super sinds ze prascend krijgt (weet sinds oktober dat ze ppid heeft)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:22

Oh dat verkaard misschien ook wel waarom mijn paard meer binnen gaat staan. Afgelopen jaar heeft hij nauwelijks in de schuilstak gestaan, stond liever in de stromende regen.

Maar nu die gevoelige voeten en t vele binnen staan met jouw verhaal, makes sense.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:29

Hier is de paddock alleen nat geweest, maandag alleen beetje sneeuw op t land waar ze (net als de dagen er voor) liep te stuiteren.
Roos krijgt nog wel asperine.
Heb haar nu s nachts binnen staan. Ze ging in de stromende regen liggen in het begin, en bleef uren liggen tot ze door nat was. Daar helpt ook geen dekentje tegen dusmaar s nachts naar binnen. Ook wel makkelijk met de medicijnen. Afhankelijk van hoe ze het komende dagen doet en het weer wil ik haar wel weer lekker naar buiten hebben. Dan maar s ochtends en s avonds uurtje binnen met haar medicijnen en supplementen.

Er zijn geen therapie dekens maatje 135cm onderlengte, anders had ik haar dat wel gegunt om te proberen (scheelt dat ik meer pony's heb in die maat).

Na haar operatie heb ik haar al snel weer op Z/ZZ nivo getraind, dit jaar zou ons jaar worden. Districts titels verdedigen en kijken of we op de hippiade van onze reserve titel een echte kampioens titel konden maken..... Het werd de hele zomer stappen, stappen, stappen (waar mogelijk, ook ik op krukken dus gingen samen kreupel de weg uit) en nu zelfs helemaal niets meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:37

Arme Roos :(:) hopelijk snel weer verbetering.. hier geen terugvallen ondervonden bij het afbouwen, pony loopt nog steeds super (zowel op het zachte als op het harde, wel met ijzertjes voor). Inmiddels is het wel al 3,5 maand geleden dat hij HB kreeg. Na 2 weken naar de kliniek gegaan en binnen 6 tot 8 weken met kleine stapjes de buut afgebouwd. Tussendoor heeft hij 8 weken op speciaal beslag gestaan, inmiddels alweer een maand op normale ijzers. Alleen voor HB, een kleine kanteling van 2mm, kleine verbreding van de witte lijn en geen cushing. Volgende week krijg ik de uitslag van de insuline resistentie test. Pony heeft iom de kliniek veel op stal gestaan, daarna in een kleine paddock en daarna weer bij de rest in de paddocks. Op de dagen dat hij binnen stond en staat vanwege het weer, stap ik altijd met hem in de binnenbak, inmiddels ook af en toe weer op het asfalt. Momenteel is hij écht knettergek, tot het gevaarlijke toe af en toe.

Ik neem jullie adviezen mee in mijn stalkeuze, bedankt :)

Inmiddels weer aan het dokteren ivm verhoogde leverwaarden, wellicht is er een verband met de (accute) HB. Hopelijk hoor ik morgen meer.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:43

Oh en Ciska de recuptex schijnt er wel te zijn vanaf maat 135, RBC (?) verkocht ze geloof ik. Al vraag ik me af of zo'n deken zijn werk goed doet met een pony met zo'n vacht. Ik heb er (nog) geen maar vind het zeker een interessante deken, mijn pony heeft ook nog eens een gevoelige rug. Momenteel is hij geschoren en staat hij onder een lekkere warme halsdeken, dat doet hem iig al goed.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:01

@dennis, kun je niet gewoon weer wat buut gaan geven? Wat ontzettend sneu voor jullie dat al je plannen in het water vallen dit jaar :(:) . Hopelijk wordt 2018 beter.

Ik durf mijn pony er nog niet helemaal af te halen. Morgen komt de hoefsmid weer, een kijken wat hij er van zegt. Mijn pony lijkt niet verkrampt te zijn. Wel is zijn manenkam heerlijk zacht *\o/* . Die was eind oktober echt knetterhard. Hij heeft een megadikke vacht en draagt geen deken. Staat 24/7 in de bak met schuilstal.

Ik heb voor mijzelf eens een coltrui van recuptex gekocht, maar heb helaas geen enkel verschil ervaren. Ik lees over de dekens wel goede berichten, maar dat lees ik ook over de kleding voor mensen.

@jotoma wat prettig dat jouwe vrijwillig op de straat loopt. Ga zo door!

Ik heb van de week het hek van de bak een tijd open laten staan, maar mijne gaat (nog) niet vrijwillig de straat op helaas. Als ik probeer of hij op de straat wil stappen dan is hij eerst mega voorzichtig en na een meter of 2 gaat het redelijk. Maar hij loopt nog steeds alsof hij zwemvliezen om heeft. Dus zet eerst zijn hiel neer en dan klapt de rest er achteraan. Dit doet hij met alle 4 zijn pootjes.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 10:52

mysa schreef:
Houd er rekening mee dat kou een slechte invloed heeft, zowel op de hoeven zelf (slechtere doorbloeding) als op het hele systeem (meer aanmaak van cortisol) ik zou bij sneeuw en kou niet afbouwen, eerder wat meer medicatie geven. Evt ook bloedverdunnende Ascal. En als het kan de hoeven uit de sneeuw houden. Mijn chronisch bevangen dame gaat super sinds ze prascend krijgt (weet sinds oktober dat ze ppid heeft)


Mijn shet, met cushing, liep een paar weken geleden ook erg gevoelig en stijf. Maar hij had geen harde manenkam en zijn hoeven waren ijskoud. Ik kwam in een ouder topic toen informatie tegen over winterbevangenheid. Dat lijkt qua loopje op hoefbevangenheid alleen komt het niet door een ontsteking. Het komt vaker voor bij paarden met cushing. De shet heeft nu dus een deken om en krijgt een asprientje per dag om het bloed wat te verdunnen. Hij loopt nu weer goed.

http://paardenhoeven.info/blog/2017/01/ ... angenheid/

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:40

Roos ging vanmorgen fijner dan gister avond.
In overleg met de dierenarts weer op wat buut en van het weekeind (als ze weer wat comfortabeler is) kijken of ze te beslaan is. Als het nagelen nog te pijnlijk is volgende week maar op de kliniek laten beslaan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:30

Wat een zorgen om Roosje, Dennis. Ik kom net kijken op dit gebied, dus heb geen advies, wel veel sterkte!

Hier gaat het aardig. De hoefsmid was best positief. Inmiddels is Spikkel iets vrolijker en ze begint weer wat meer kleine stukjes te lopen. Nog wel erg moeizaam overigens.

mysa schreef:
Houd er rekening mee dat kou een slechte invloed heeft, zowel op de hoeven zelf (slechtere doorbloeding) als op het hele systeem (meer aanmaak van cortisol) ik zou bij sneeuw en kou niet afbouwen, eerder wat meer medicatie geven. Evt ook bloedverdunnende Ascal. En als het kan de hoeven uit de sneeuw houden. Mijn chronisch bevangen dame gaat super sinds ze prascend krijgt (weet sinds oktober dat ze ppid heeft)


Hier adviseerde de DA juist om haar buiten te laten staan omdat de kou en sneeuw goed was voor het koelen. Of is dat een andere situatie? De paarden staan 24/7 buiten met 2 schuilstallen. Daar staan ze wel veel in (daar ligt het hooi ook, maar de bodem (geel zand) is nu wel nat/modderig. De aangrenzende paddock ook.

amoebje

Berichten: 480
Geregistreerd: 16-02-08

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:57

Wat vervelend Redpassion dat spikkel ook bevangen is. Pegasus is chronisch hoefbevangen (heeft een zinker) maar doet het nu heel erg goed. Staat 24/7 op zand met goed hooi, balancer brok van jepaardgezondenfit.nl en is daarmee fit. Is 100kg kwijt en dat heeft hem heel goed gedaan, maar dat was in combinatie met gras nooit gelukt.

Ik heb Pegasus nooit accuut bevangen gezien dus heb daarin geen tips voor je. Ik ben tijdens zijn kreupele periodes wel blijven bewegen (geen bochten en extra belasting, gewoon rechtuit) en hij staat voor op ijzertjes. Dat laatste werkte per direct en was voor ons wel de oplossing naar pijn vrij lopen. De rest is ter voorkoming van nog meer klachten.

Sterkte!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:42

Gister Roos in overleg 2x een halfje buut gegeven, en vanmorgen weer een halfje. Vandaag braaf kunnen beslaan, viel me niets tegen voor een pony met zere voeten (zeker kleintjes kunnen zelfs extreem reageren zonder zere voeten, het is niet voor niets dat veel smeden het niet willen doen). Ze laat zich normaal heel braaf beslaan, nu met even met iemand met een paar snoepjeser bij omdat ze het niet helemaal geweldig vond.
Morgen weer een halfje en dan morgen maar ff kijken hoe ze het doet. En kijken of ze maandag nog een halfje of weer 1/3e krijgt.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:06

Afbeelding
Mag ik hier ook even binnen vallen?

Door jullie verhalen krijg ik misschien weer wat hoop
Mistral staat nu sinds afgelopen dinsdag op stal. woensdag wou ze er weer even uit daar was ze heel duidelijk in dus dan moet dat maar.. vrijdag Da en hoefsmid erbij gehad dacht mooie combinatie direct samen. Hoefsmid is gelukkig positiever als de dierenarts. Ze is duidelijk bevangen ook al staat ze niet zo, precies twee jaar geleden fotos laten maken en daar bleek toen ook dat er een kleine kanteling is,
Ze had toen ook een hoefzweer toen die eruit kwam ging ze direct een heel stuk beter lopen. Adh vd fotos bekapt en ze ging weer een stuk beter.. dit keer ben ik echter wat minder positief.. toen stond ze aan alleen metacam en asprine dit keer leek de metacam niet voldoende dat had ik direct dinsdag in overleg al gehaald bij de kliniek. Nu krijgt ze 1/2 but sochtends en savonds en 2 gr asprine sinds vrijdag avond. Ik zie haar iets comfortabeler, maar naar zeggen horen ze er sneller van op te knappen? Hoe zit dat weten jullie dat? Ze heeft ondertussen al 6 jaar cushing en krijgt prascend al op de hoogtste dosering. Ze krijgt arm
Gevoerd en marstall Vito dat heb ik nu ze op stal staat ook maar behoorlijk terug gezet.. ze hoeft al een aantal jaren niks meer.. ja van het leven genieten dat moet ze! Ik ben vast van alles vergeten en heb een beetje warrig geschreven maar ben er ook even helemaal mee aan.

Ik hoor graag wat positiefs! Ik geef het echt niet zomaar op hoor!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:17

Mag ik vragen wat ze op en om heeft? (Puur nieuwschierigheid)
Verder hoop ik op een spoedig herstel voor je paardje!

S <3

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:22

Of ze sneller op moeten knappen op pijnstilling... daar kun je naar mijn idee niet zoveel van zeggen. Het hangt m.i. van heel veel factoren af: hoe ernstig is de HB, hoe actief de HB op het moment is, is het management op de meest ideale manier aangepast (wmb enkel op hooi en water, op een zachte bodem, droge plek om te liggen, beetje ruimte om zelf wat te kunnen lopen zonder gedwongen te worden), zijn de stressfactoren tot een minimum gereduceerd, is de pijnstilling optimaal ingesteld, zijn de risicofactoren geminimaliseerd...

Kijk vooral naar je paard, jij ziet en kent haar het beste. Het ene paard knapt sneller op dan het andere maar geen situatie en geen paard is gelijk. Kijk waar je de omstandigheden kunt optimaliseren en weeg af. Maar weet: het herstel kost vaak heel veel tijd, dus geduld is echt nodig.

koeien op de weg...

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:17

Deni11 schreef:
Mag ik vragen wat ze op en om heeft? (Puur nieuwschierigheid)
Verder hoop ik op een spoedig herstel voor je paardje!

Tuurlijk mag dat! Een massage deken op haar rug en Coolpacks om haar hoeven(wat ze echt super prettig vind)

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:21

GDG schreef:
Of ze sneller op moeten knappen op pijnstilling... daar kun je naar mijn idee niet zoveel van zeggen. Het hangt m.i. van heel veel factoren af: hoe ernstig is de HB, hoe actief de HB op het moment is, is het management op de meest ideale manier aangepast (wmb enkel op hooi en water, op een zachte bodem, droge plek om te liggen, beetje ruimte om zelf wat te kunnen lopen zonder gedwongen te worden), zijn de stressfactoren tot een minimum gereduceerd, is de pijnstilling optimaal ingesteld, zijn de risicofactoren geminimaliseerd...

Kijk vooral naar je paard, jij ziet en kent haar het beste. Het ene paard knapt sneller op dan het andere maar geen situatie en geen paard is gelijk. Kijk waar je de omstandigheden kunt optimaliseren en weeg af. Maar weet: het herstel kost vaak heel veel tijd, dus geduld is echt nodig.


Ik denk dat kwa omstandigheden ik haar nu zo goed mogelijk heb staan, ik geef haar regelmatig ruimte om haar stal ook uit te komen maar meer als twee voetjes buiten de stal kiest ze op dit moment niet voor.. zodra ze wel weer wil heeft ze een eigen paddock met altijd ruwvoer tot haar beschikking. Medicijnen is lastig te zeggen de Da schrijft t voor die zal weten wat hij/zij doet. Ze lijkt me iets comfortabeler te worden dat is fijn om te zien! Bedankt voor je reactie!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:42

Daphne, bij twijfel gewoon regelmatig contact houden met de dierenarts.
Heel veel meer dan medicatie, koelen en heel veel geduld kan je niet doen. Eventueel nog foto's en gericht beslaan.

Roos was gister weer ZO stout. Die liep uit eindelijk los, land omgeploegd, en dravend over het harde. Vanmorgen weer zo explosief, maar kon haar toen nog net optijd omtrekken. Anders was het ik in de bagger of Roos weer los.
Het is normaal zo een brave makkelijke merrie. Zoals ze nu is heb ik haar de afgelopen 13,5 jaar nog niet gehad. Het is of wat gevoelig op haar voetjes of meteen erg explosief.

Dus vandaag weer 1/3e buut gegeven. Woensdag bekijken of we nog 3 dagen 1/3e doen of weer terug naar een kwartje.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:52

Dennis schreef:
Daphne, bij twijfel gewoon regelmatig contact houden met de dierenarts.
Heel veel meer dan medicatie, koelen en heel veel geduld kan je niet doen. Eventueel nog foto's en gericht beslaan.



Bedankt voor je reactie, ik zag haar vandaag op 1/4 direct weer omfortabeler worden dus besproken met de dierenarts en ze mag nog even op 1/2 blijven.. ik vind het maar niks he die but maar je moet iets! En verder ja ik heb engelen geduld hoor maar met pijn bij mijn liefje is het een ander verhaal.. niet dat we het daarom opgeven want ze geeft het zelf ook echt nog niet op. Ik had ook bloed laten trekken gewoon weer eens kijken hoe de rest van de gesteldheid is dat is gelukkig allemaal aardig in orde.. de fotos zijn idd al eens gemaakt en ik vroeg ook aan de dierenarts of we dat niet weer moesten doen, die vond het niet perse nodig ze staat sowieso al goed bekapt voor haar bevangenheid en volgende week als ze hopelijk wat opknapt komt mijn hoefsmid weer langs om te kijken hoe hij haar comfortabeler kan maken..

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:31

Op het harde is Roos nog niet blij op haar 1/3e zakje buut. Op het zachte stapt ze als de brandweer. Ik wissel stappen aan de hand af met wat stappen aan de lange teugel omdat Roos wandelen aan de hand heel stom vind, meestal beide gewoon aan t halster. Vanmiddag even met hoofdstel aan de lange teugel omdat ze van t weekend weer zo explosief was, ze was niet zo extreem meer, maar lekker door stappen en zelfs af en toe wat aan dribbelen.
Op t zachte zou ze af kunnen bouwen, op het harde moet ze echt eerst beter.

Niets doen is echt niet ideaal voor een ZZ pony die super graag werkt. Ik moet me maar even gaan verdiepen in het werk aan de hand. Dan kunnen we straks meer stap oefeningen doen die geestelijk nog een beetje interessant zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Daphne1988
Berichten: 230
Geregistreerd: 28-11-15

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:54

Wat vervelend Dennis dat Roos het zo moeilijk heeft om haarzelf rustig te houden.. dat is juist wat je nu echt wel nodig hebt om echt te kunnen opknappen.. zo te lezen kamp je ook al langere tijd met het probleem.. Hoelang ben je nu al met haar bezig?


Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:01

7,5 week met haar hoefbevangenheid.
Daarvoor een peesblessure, en daarvoor is afgelopen voorjaar haar oog er uit gehaald. Na haar oog heb ik haar een week of 2 op weer op nivo getraind. Daarna vooral stappen, stappen, stappen. Keer of 5 in het 2span getraind en districts kampioenschap gereden. Wat was ze blij, ze straalde gewoon op t wedstrijd terein. Daarna rustig door trainen(veel stappen, veel onbelast aan de lange teugel) en de dag dat ze bevangen werd zouden we shet wedstrijd hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Odette_

Berichten: 1519
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wagenborgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:33

Herkenbaar Dennis!
Ik ben inmiddels sinds eind juli onderweg met Chara, een keer flink bevangen geweest en daarna nog 2x, maar wel stuk vlotter herstelt, maar ze is nog geen een keer 100% geweest. Op het zachte lijkt ze soms helemaal goed, maar op het harde nog niet naar mijn zin..
Maar van het stappen begint ze onderhand te staken, ze vindt er werkelijkwaar geen reet meer aan.. Dus ik probeer d'r aan de lange teugel dan wat te stappen en vooral bermpjes en anders schoenen aan. Maar ze kan enorm kribbig worden als ze meer wilt en druk wilt doen, maar haar lichaam het eigenlijk niet toelaat..

(ze heeft tevens cushing en is insulineresistent, heeft niet meer op het gras gestaan sinds deze zomer en is ook gewoon mooi op gewicht, dus het ontstaat al vanuit hooi, terwijl wij al zo arm/grof mogelijk voeren..)

Updates van mijn tekeningen volgen? Volg me op Instagram: http://www.instagram.com/FancyArt_NL! :)
Like mijn facebookpagina! http://www.facebook.com/FancyArtNL

Ons minipaardenparadijsje aan huis: http://www.instagram.com/minihorsepower


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers