Alleen zijn...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 23:08

Lieve bokkers,

Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen. Ik hoop dus ook dat iedereen een beetje begrip heeft voor de situatie, ik probeer namelijk echt niet te zeuren haha. Het is lastig om over zoiets te praten op het internet waar iedereen het kan lezen :o

Al van kleins af aan was ik nooit een heel aanwezig iemand in grote groepen. Totdat ik me fijn voelde en onbewust best een grote mond had!

Op de helft van de middelbare school ben ik op een verkeerde manier nogal veranderd in een rokende puber met te veel foundation op die stoer probeerde te zijn en erbij wilde horen. Ik kreeg toen verkeerde vrienden die veel dronken en blowden terwijl we nog maar een jaar of 15 waren.

Na een totale knallende ruzie met al die vrienden op de volleybalclub ben ik in 1 omslag veranderd naar een onzeker meisje en had ik geen vrienden meer. Heb in die paar jaar ook nogal wat 'vijanden' gemaakt. Ik ben dat jaar in de 4de klas ook blijven zitten. ;(

Dat heeft er voor gezorgd dat ik wel meiden had waar ik op school mee om ging, maar altijd als ik iets af wilde spreken gingen ze met hun eigen vriendengroepen al iets doen.
Wel heb ik toen 2 goede vriendinnen gekregen, maar de 1 is ontzettend druk met familieproblemen en dergelijke en niet heel sociaal. De andere was echt een van mijn beste vriendinnen en nog steeds wel, maar zij heeft me helemaal laten vallen sinds ze een vriendje heeft. Ze gaat met zijn vriendengroep uit en leuke dingen doen en ik mag niet mee.

Ik heb al een aantal keren gevraagd of ik mee wilde of dat ze iets leuks wilde gaan doen, maar dan zegt ze niet veel of praat eroverheen.

Waar het nu dus uiteindelijk op neer komt is dat ik eigenlijk altijd en iedere avond bij mijn ouders op de bank zit, inclusief de weekenden want niemand wil afspreken.
Ik merk nu dat dit me na een paar jaar enorm veel doet, en ik me ook echt alleen begin te voelen.. Vooral nu met kerst en oud & nieuw, als iedereen uitgaat en ik weer alleen thuis ben.

Zijn er hier mensen die zich misschien hetzelfde voelen of iets soortgelijks mee hebben gemaakt?

Bedankt voor het lezen van dit super lange verhaal!! Ik hoop echt heel erg dat ik een beetje opgevrolijkt kan worden en me iets fijner ga voelen tijdens die feestdagen! <|-
En voor iedereen die de tijd heeft genomen het überhaupt te lezen, hele fijne feestdagen gewenst! [&]

~if the world falls apart, just fall in to space~


Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:10

Huiskamer => Leven Zonder Paarden

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:17

Waarom ga je niet in je eentje op stap? Ga lekker na een bar, drink wat lekkers, doe een dansje, wie weet tref je leuke mensen!

Je bent zelf prima, andere mensen zijn er alleen ter opleuking van je eigen leven. Je moet het toch echt met jezelf doen, en dat kan je ook vast!

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:21

Ik herken het alleen zijn tijdens mijn tienerjaren enorm! En misschien een schrale troost,maar bij mij is dat toen ik ging studeren helemaal omgeslagen, wat een opluchting om met mensen om te gaan met dezelfde interesses!

Mijn tip aan jou zou dan ook zijn: zoek een leuke sport/hobby (het liefst in een team ofzo). Dan leer je snel wat nieuwe mensen kennen.

Edit: misschien wonen er wel wat bokkers bij je in de buurt? Ik woon helaas ver weg.

La vie est belle

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:25

Wat vervelend, maar ik denk dat iedereen golven in zijn of haar leven heeft. In de golf heb je veel vrienden en ga je veel uit, de tijd in een dag is altijd te kort. En daarna kom je tussen de golven in en is je leven tijdelijk wat rustiger.
Blijkbaar is dat nu bij jou ook zo. Accepteer dat, en weet dat de volgende golf echt wel weer komt. En wil je dat die sneller komt, ga dan op zoek, ga bij een sportclub of vraag meiden van je werk waar zij uit gaan. En vergeet niet dat de rust ook best lekker is, er moet al zoveel in het leven en dat wordt alleen maar meer als je ouder wordt.

Is het al lente?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:27

Ik heb even in je profiel gekeken en zag dat je studeert en volleybsl speelt. Zijn er dan geen sudentenverenigingen waar je je kan aanmelden en daar een aantal keer leuke dingen mee gaat doen? Of met mensen uit je team? En wat Pluttersput al zegt, je kunt ook alleen gaan. Dan kom je vaak meer mensen tegen dan wanneer je met een groep gaat.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:30

Zoals je verhaal klinkt heb je het een beetje 'verpest' bij mensen in je omgeving d.m.v. stoer gedrag en ruzie's. Niet eens je intentie waarschijnlijk en puur onzekerheid, maar mensen hebben dan vaak wel een mening.

Kan je niet iets nieuws gaan doen met nieuwe mensen die die (voor)oordelen nog niet hebben? Gewoon een nieuwe hobby o.i.d.?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:32

Ik heb je een pb gestuurd :)

Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:34

Ik zou denk ik eerst heel erg op zoek gaan naar jezelf. Wat je zo onzeker maakt, en werk daar aan.

Wat eventueel zou kunnen helpen is op kamers gaan. Je kan altijd vrienden worden met je kamer genoten, meestal hebben die ook wel zin in een avondje stappen als groep.

Verder zou ik zelf niet teveel focussen op een ander. Focus op jezelf, het is jouw leven, en maak je er niet te druk om. Als je juist teveel gaat zoeken, dan vind je het niet. Zulke mensen komen eigenlijk altijd spontaan op je pad.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:40

Is erg lastig, in je huidige omgeving vind je het zo te horen niet...

Ik herken me er wel beetje in, op middelbare school gepest en niet veel vrienden. Met m'n studie ben ik compleet opnieuw begonnen, kende niemand en eigenlijk direct bij een studentenvereniging gegaan. Ik heb nu een hele leuke vriendengroep :D

De tip die ik heb: zoek een vereniging of sportvereniging: is er niet iets van volleybal in de buurt? Of een andere (team)sport? Een leuke hobby?

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:24

Misschien heb je iets aan http://www.nmlk.nl Het heeft mij heel erg geholpen :D Dit is een website om nieuwe mensen te leren kennen en leuke uitstapjes te doen. Er staat van alles op; van wandelingen in de natuur tot escaperooms, van stapavonden tot samen koken. Ik ben in maart vorig jaar lid geworden en ik heb al zoveel leuks gedaan en heel veel leuke mensen leren kennen. Echte vriendschappen? Nee dat (nog) niet, maar wel heel veel gezellige middagen/avonden. De website is niet gericht op dating, dus ook mensen met een relatie zijn welkom en daardoor is het niet zien en gezien worden, wat ik zelf heel fijn vind.

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 12:10

Allereerst iedereen super bedankt voor de reacties!

Pluttersput schreef:
Waarom ga je niet in je eentje op stap? Ga lekker na een bar, drink wat lekkers, doe een dansje, wie weet tref je leuke mensen!

Je bent zelf prima, andere mensen zijn er alleen ter opleuking van je eigen leven. Je moet het toch echt met jezelf doen, en dat kan je ook vast!


Je hebt helemaal gelijk! Ik woon maar in een klein dorp waar eigenlijk niemand alleen uit gaat haha. Iedereen kent elkaar en dan wordt je al snel vreemd aangekeken hier.

lissisanne en Eske_B,
Fijn om te horen dat het met jullie dus nu ook goed gaat! Er is dus hoop hihi. Ik heb dus vroeger op volleybal gezeten, en toevallig heb ik na de zomer het weer geprobeerd bij een andere vereniging alleen is dat niet wat geworden omdat ik er niet zeker genoeg voor ben op het moment. Ben er te lang uitgeweest daarvoor. Wel kriebelt het al heel lang om weer te volleyballen hoor:)

~if the world falls apart, just fall in to space~

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:16

SplashIsLief schreef:
Misschien heb je iets aan http://www.nmlk.nl Het heeft mij heel erg geholpen :D Dit is een website om nieuwe mensen te leren kennen en leuke uitstapjes te doen. Er staat van alles op; van wandelingen in de natuur tot escaperooms, van stapavonden tot samen koken. Ik ben in maart vorig jaar lid geworden en ik heb al zoveel leuks gedaan en heel veel leuke mensen leren kennen. Echte vriendschappen? Nee dat (nog) niet, maar wel heel veel gezellige middagen/avonden. De website is niet gericht op dating, dus ook mensen met een relatie zijn welkom en daardoor is het niet zien en gezien worden, wat ik zelf heel fijn vind.

Inderdaad dit!
Ik weet alleen niet of de minimumleeftijd niet 25 is, dat zou je eens kunnen bekijken. Ik heb ook aan evenementen daar een leuke vriendschap overgehouden :)

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 14:48

Je kunt ook een paar leuke meeting topics openen.

Ik had geen vrienden in de buurt waar ik ging wonen. Via bokt met heel veel mensen kennis gemaakt. En nu heb ik er toch al een aantal jaren leuke vriendinnen aan over gehouden.

Als je een beetje mobiel bent qua reizen dan is het helemaal makkelijk. Daaaag dorp en de mensen die je kent en waar je niks mee hebt.... hallo leuke stad en nieuwe mensen...

Hutcherson

Berichten: 7332
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:17

Ik heb dat ook. Overigens wel minus de foundation, ruzie en rokende vrienden. Ik ben geen allemansvriend maar heb heel veel mensen waar ik in situaties wel mee omga. (lees: op stal, op mn werk etc).
Ik had vroeger vaak wel een vriendengroepje om mee af te spreken maar nooit met feestdagen ofzo.
Ik pik altijd wel mn mensen eruit waar ik goed mee kan en die ben ik altijd trouw (en zij mij vaak). Ik red mezelf prima, en ik ben vaak degene waar een beroep op wordt gedaan door 'vrienden' vandaar dat ik voorzichtig ben geworden met mensen met verkeerde bedoelingen.
Echter, die mensen die ik eruit pik en goed mee kqn, hebben een eigen vriendengroep. Dus ik zat ook gewoon bij mn moeder op de bank. Tegenwoorrig woon ik samen met mn vriend. Heerlijk, we kunnen prima onder 1 dak. Met kerst naar mn moeder en 1 dag naar zijn familie. De rest van re vakantie doen we niks. Ik mis het soms ookwel om met meer mensen iets leuks ye doen. Maar ben ook erg gehecht aan mn vrijheid

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:27

Net of je mijn verhaal typt :D je bent niet de enige
Dat stoere gedrag ken ik mezelf niet. Meestal 1 of 2 goede vriendinnen gehad (die achteraf vaak meer bezig met hun zelf bezig was ipv vriendschap/met mij) maar nu eigenlijk niemand meer.
Ben wel erg sociaal, al zeg ik dat zelf hihi, en heb veel mensen om mij heen, maar niet echte vrienden.
Gelukkig heb ik nu wel sinds 3 jaar een vriend en we hebben echt veel lol samen dus ik heb ook niemand anders meer nodig. Heb me erbij neergelegt. Vaak vind ik het ook wel fijn, als ik soms het drama hoor van mensen met vriendengroepen.. pfoe pfoe

Maar een schrale troost; je bent echt niet alleen :(:)

Verder totaal eens met het stukje boven mij! Heerlijk die vrijheid, al zou soms iets leuks doen met iemand anders wel tof zijn

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 17:17

sanso schreef:
Net of je mijn verhaal typt :D je bent niet de enige
Dat stoere gedrag ken ik mezelf niet. Meestal 1 of 2 goede vriendinnen gehad (die achteraf vaak meer bezig met hun zelf bezig was ipv vriendschap/met mij) maar nu eigenlijk niemand meer.
Ben wel erg sociaal, al zeg ik dat zelf hihi, en heb veel mensen om mij heen, maar niet echte vrienden.
Gelukkig heb ik nu wel sinds 3 jaar een vriend en we hebben echt veel lol samen dus ik heb ook niemand anders meer nodig. Heb me erbij neergelegt. Vaak vind ik het ook wel fijn, als ik soms het drama hoor van mensen met vriendengroepen.. pfoe pfoe

Maar een schrale troost; je bent echt niet alleen :(:)

Verder totaal eens met het stukje boven mij! Heerlijk die vrijheid, al zou soms iets leuks doen met iemand anders wel tof zijn


Haha jammer dus dat ik geen vriend heb :')
Het is wel een soort geruststelling ofzo dat ik niet de enige ben, maar vind het wel ontzettend jammer hoe het allemaal is gelopen.

De ideeën over meetings en die site zijn trouwens best goed! Eens even kijken of dat iets voor mij is.

RoyceMack, ik herken indd ook dat over de vele mensen die altijd juist contact zochten. Vooral op de middelbare en basisschool was het vaak juist mensen die afspraken met mij zeg maar.

~if the world falls apart, just fall in to space~

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:22

Ik ken het wel een beetje, ben altijd onzeker geweest en houd dan ook erg moeilijk echt vrienden. Ik ga wel met mensen om maar vrij oppervlakkig.

Hoopte via het "vrienden voor iedereen" topic hier nog mensen te ontmoeten maar helaas, misschien heb jij meer geluk? ;)

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:24

Ik heb dat nu ook een beetje hoor. Veel vriendinnen hebben vriendjes en hebben geen tijd meer. Alles dunt een beetje uit en dan zit je een beetje in je eentje te niksen..

Ik heb mij ook zojuist aangemeld op nmlk.nl

Saluut M2+2
Be Fair M2+10


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:49

Maar voor die tijd zat ik ook altijd alleen maar saai op de bank terwijl ik ook wel eens uit zou willen. Ben hem per toeval tegen gekomen. Anders zat ik nu waarschijnlijk nog alleen :+

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:57

Storm schreef:
Wat vervelend, maar ik denk dat iedereen golven in zijn of haar leven heeft. In de golf heb je veel vrienden en ga je veel uit, de tijd in een dag is altijd te kort. En daarna kom je tussen de golven in en is je leven tijdelijk wat rustiger.
Blijkbaar is dat nu bij jou ook zo. Accepteer dat, en weet dat de volgende golf echt wel weer komt. En wil je dat die sneller komt, ga dan op zoek, ga bij een sportclub of vraag meiden van je werk waar zij uit gaan. En vergeet niet dat de rust ook best lekker is, er moet al zoveel in het leven en dat wordt alleen maar meer als je ouder wordt.

Dit is zoals het is, als je jong bent dan is dit nog verwarrend en denk je dat het aan jou ligt enz, enz. Straks als je mijn leeftijd bent dan weet je dat mensen komen en mensen gaan, sommige blijven een hele leven lang je pad kruisen en anderen zie je nooit meer. Ik maak nog steeds nieuwe vrienden, net zo goed als ik ze "verlies". Het hoort er allemaal bij.

Geniet even van de rust, pak hem ook want voordat je het weet ga je weer met mag10 door het leven en snak je weer naar een tijdje lekker rustig alleen zijn.

Ik moet zeggen dat als je ouder wordt ook het lekker rustig alleen zijn heel comfortabel voelt, steeds comfortabeler eigenlijk, komt wel goed tut, heus!

tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:00

Ik weet wie je bent, vind je een leuke meid, en vind het erg rot voor je.

Geen leuke groep collega`s van je bijbaantje waar je wat mee af kan spreken?
Het lijkt een erg gezellige club onder elkaar.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:30

Ga met een alleenreizenden reis mee. Daar leer je mensen kennen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 20:37

danzzz schreef:
Storm schreef:
Wat vervelend, maar ik denk dat iedereen golven in zijn of haar leven heeft. In de golf heb je veel vrienden en ga je veel uit, de tijd in een dag is altijd te kort. En daarna kom je tussen de golven in en is je leven tijdelijk wat rustiger.
Blijkbaar is dat nu bij jou ook zo. Accepteer dat, en weet dat de volgende golf echt wel weer komt. En wil je dat die sneller komt, ga dan op zoek, ga bij een sportclub of vraag meiden van je werk waar zij uit gaan. En vergeet niet dat de rust ook best lekker is, er moet al zoveel in het leven en dat wordt alleen maar meer als je ouder wordt.

Dit is zoals het is, als je jong bent dan is dit nog verwarrend en denk je dat het aan jou ligt enz, enz. Straks als je mijn leeftijd bent dan weet je dat mensen komen en mensen gaan, sommige blijven een hele leven lang je pad kruisen en anderen zie je nooit meer. Ik maak nog steeds nieuwe vrienden, net zo goed als ik ze "verlies". Het hoort er allemaal bij.

Geniet even van de rust, pak hem ook want voordat je het weet ga je weer met mag10 door het leven en snak je weer naar een tijdje lekker rustig alleen zijn.

Ik moet zeggen dat als je ouder wordt ook het lekker rustig alleen zijn heel comfortabel voelt, steeds comfortabeler eigenlijk, komt wel goed tut, heus!


Bedankt voor je lieve reactie! Ik weet ook wel dat het goed komt, het is alleen op het moment zelf niet zo leuk. Ik ken eigenlijk niemand van mijn leeftijd die ook zo vaak alleen is, maar misschien praten mensen er ook niet zo snel over

~if the world falls apart, just fall in to space~

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 20:39

tones schreef:
Ik weet wie je bent, vind je een leuke meid, en vind het erg rot voor je.

Geen leuke groep collega`s van je bijbaantje waar je wat mee af kan spreken?
Het lijkt een erg gezellige club onder elkaar.


Dankjewel:) heel toevallig heb ik deze week het contract beëindigd haha. Na bijna 3 jaar krijg ik geen vast contractbij de jumbo. We zijn ook best wel een leuke groep eigenlijk, maar iedereen heeft zo zijn eigen clubje zeg maar buiten de winkel om :)

~if the world falls apart, just fall in to space~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, Amable, Amazonbot, Animal, ComscoreBot, ellen05, Evito_06, gigil, Googlebot, haffiefreak, Herfstblad, IndianSu, karlli, Ketly, Maanon_, Mar_X, Marloes_92, MayoNeighs, Pytje, Saskiaa_, Sastaic, stijntilla, topsylover, Unit, xAlice, Yellowbird en 154 bezoekers