[FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

[FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 13:50

Het is er weer tijd voor, mijn jaaroverzicht van dit jaar, 2017! :D Het was overduidelijk een ander jaar dan ik voor ogen had, maar daarom niet per se minder waardevol. Minder leuk, dat dan weer wel. Anyway, kijk met me mee naar mijn hele overzicht van 2017!

Bekijk hier mijn jaaroverzicht van 2015 en mijn overzicht van 2016.

Parijs
Mijn jaar begon in Parijs, een paar daagjes weg met mijn vriend! Geen grote camera mee, maar enkel mijn compact camera, de Canon Powershot S120.

1.
Afbeelding

Ik vond het heerlijk om geen spiegelreflex mee te sjouwen, maar de kwaliteit en mogelijkheden van mijn compact vielen me toch iets tegen. Daarom heb ik besloten eens te gaan investeren in een systeemcamera. Net iets meer dan een compact, maar minder gewicht en gedoe dan een spiegelreflex. Het is de Panasonic G80 geworden, een camera waar ik echt ontzettend blij mee ben!

Mijn eerste babyshoot
Als fotograaf moet je alle takken eens geprobeerd hebben, vond ik. Zo wilde ik ook graag eens een baby fotograferen. Ik heb jaren lang de nabewerking gedaan voor een newborn fotografe, en daarmee was mijn interesse toch gewekt om het eens zelf te proberen. Bij dit lieve gezin mocht ik het eens uitproberen! Lekker binnen, want het was midden in de winter.

De resultaten zijn me op zich niet tegen gevallen, maar het was wel een eenmalige actie, haha. Newborn foto’s maken is zó ontzettend lastig en je moet je er echt in verdiepen wil je er alles uithalen. Maar ik ben blij dat ik het eens geprobeerd heb!

2.
Afbeelding

Gezinnen
Ook heb ik weer een aantal leuke gezinnetjes op de foto kunnen zetten dit jaar. Gezinnen met jonge kinderen blijven toch wel erg leuk om vast te leggen. Lekker spontaan, al spelend en die échte lach tevoorschijn zien te krijgen. Toevallig waren al mijn gezinsshoots dit jaar in mijn geliefde Kennemerduinen.

3.
Afbeelding

Paarden
Al worden mijn paardenfotoshoots minder en minder geboekt, toch blijven ze nog steeds niet helemaal uit. Gelukkig maar, want ik blijf het een ontzettend leuke afwisseling vinden! Ik mocht dit jaar ook eindelijk genieten van de bloesem, en ik zette een ontzettend speels veulentje op de foto.

Ook fotografeerde ik de verzorgpaarden van een vriendin op de foto, waar ik af en toe ook een ritje op mag maken (rechts onder).

4.
Afbeelding

Loveshoots
In mijn loveshoots heeft een grote ontwikkeling plaatsgevonden dit jaar. Ik wilde daar ook echt in investeren en mijn stijl finetunen, en dat is gelukt! Meer focussen op details, de liefde en alle aankleding daaromheen. En natuurlijk altijd licht en fris.

5.
Afbeelding

Ik was heel erg blij met alle resultaten van de loveshoots van dit jaar. Ik mocht Melissa Bouwman van Bri’Chel Fotografie ook vastleggen met haar vriend én hun hond.

6.
Afbeelding

Dit jaar probeerde ik nóg een hele nieuwe tak van fotografie uit, namelijk die van food fotografie! Dit wel met een speciaal doel, maar daar mocht ik toen nog niets over vertellen..

7.
Afbeelding

Drents-Friese Wold
Om even lekker tot rust te komen zaten mijn vriend en ik in de zomer een weekendje in een klein natuurhutje in het Drents-Friese Wold. Ik wilde hier heel erg graag een zonsopkomst op de hei fotograferen, mét mijn nieuwe systeemcamera. We hebben een extra dagje bij moeten boeken want het weer zat niet zo mee, maar uiteindelijk heb ik het vast kunnen leggen! Het vroege opstaan was het helemaal waard.

8.
Afbeelding

Girlbosses
Wat ik ontzettend leuk vond om te doen dit jaar en ook zeker meer wil gaan doen, is girlbosses fotograferen. Girlbosses zijn vrouwelijke ondernemers. Iedereen heeft natuurlijk foto’s nodig van zichzelf voor op haar website, en deze foto’s maken vind ik echt heel tof!

9.
Afbeelding

Bruiloften
In 2017 startte ik met iets helemaal nieuws: bruiloften fotograferen. Dit jaar wilde ik daar mijn start mee maken om dan vanaf volgend jaar echt te kunnen knallen en zo na mijn afstuderen van fotografie te kunnen leven. Ik boekte er dit jaar 15, al veel meer dan ik had verwacht. Mijn eerste 4 bruiloften waren ontzettend mooi, liefdevol, romantisch, maar ook best wel zwaar. Lichamelijk, maar ook zeker mentaal wel. Er ging veel voorbereiding aan vooraf, tijdens de dagen spande ik me tot het uiterste in om perfecte beelden te leveren, en na de bruiloft werkte ik als een gek om vóór de volgende bruiloft of fotoshoot alweer alles bewerkt te hebben. Soms had ik daar amper 4 dagen voor, maar het ging elke keer net goed. Daarnaast was ik ook nog bezig met afstuderen.

10.
Afbeelding

En toen ging het mis..
Helaas, toen midden in het bruidsseizoen, ging het ineens helemaal fout. Ik belandde met een keiharde klap in een flinke burn-out (lees mijn artikel wat ik hierover schreef op mijn blog). Zo, dat zag ik niet aankomen. Nu achteraf weet ik dat het er al 2 jaar aan zat te komen (in mijn jaaroverzicht van 2015 kun je al lezen dat ik het soms erg zwaar had met de werkdruk). De bruiloften waren de druppel die de emmer deden overlopen en ineens zat ik met een heel groot dilemma. Ik had nog veel bruiloften te gaan, waaronder drie in één week. Precies de week nadat ik mijn burn out kreeg. Die kon ik gewoon niet meer laten vervangen door andere fotografen, het was te kort dag. Deze drie bruiloften heb ik toch nog gedaan, met resultaten waar ik nog best tevreden mee ben ook. Achteraf heb ik géén idee hoe ik het overleefd heb, maar ik heb het gedaan.

11.
Afbeelding

Ik wil in dit stukje Juliette van Juliette Fotografie bedanken voor het snelle overnemen van een van mijn bruiloften. Een extra groot bedankje voor lieve Yvette Baur, die mij bijgestaan heeft bij een van de bruiloften, hier super toffe foto’s heeft gemaakt en de rest van de bruiloften van mij heeft willen overnemen. Ook twee vriendinnen Anne en Leonie zijn met me mee gekomen als assistent (lees: hoognodige mentale onsteuning) bij de overige twee bruiloften. Dankjulliewel daarvoor, zonder jullie had ik het echt, zonder twijfel, niet gekund!

12.
Afbeelding

Ik baal er nog steeds van dat ik bruiloften heb moeten afzeggen, maar het ging gewoon echt niet meer.

Mijn boek komt uit in 2018!
Na mijn burn-out volgden heel veel maanden van eigenlijk helemaal niets. Ik fotografeerde niet, werkte niet, kon eigenlijk bijna niets. Maar wat me op de been hield was het nieuws wat ik nu eindelijk mocht delen en waar ik al vanaf 2016 mee bezig ben. Mijn eigen boek komt uit in 2018!! (lees meer informatie hier!) Gelukkig was ik voor mijn burn-out al vrijwel helemaal klaar met schrijven, dus 80% van het werk zat er al op. Af en toe wat werken aan mijn boek is ook het enige wat ik de tweede helft van 2017 heb gedaan.

Ik mocht nog wel iets leuks doen, namelijk eens voor de camera staan voor de covershoot! Raisa Zwart heeft de foto’s gemaakt en ik ben er onwijs blij mee. Het was echt een leuke ervaring om zo eens aan de andere kant te staan!

13.
Afbeelding

Tenerife
In is mijn vriend met zijn baan begonnen, en we wilden nog heel graag op vakantie vóór hij zou beginnen. We kozen Tenerife uit vanwege haar prachtige landschappen en het heerlijke weer. Een iets andere vakantie dan normaal, want echt helemaal ontspannen lukte nog steeds niet, maar ik heb wel weer heerlijk foto’s kunnen maken na 5 maanden niets fotograferen. Alle foto’s maakte ik met mijn systeemcamera. Heerlijk, om niets mee te hoeven slepen en zo’n kleine camera gewoon altijd bij je te hebben. Lees mijn volledige reisverslag hier.

14.
Afbeelding

Mijn eerste shootje
Toen er ineens sneeuw lag vorige week, móest ik weer even aan het fotograferen. Die kans krijgen we zo weinig. Ik durf het nog niet aan met een echte ‘klant’, dus ik vroeg een vriendin of we lekker met haar hond het bos in konden. Gewoon nog even zonder druk van foto’s op tijd afleveren, of dat het móet lukken. En het was fijn, ik heb eindelijk weer een beetje kunnen genieten van het fotograferen.

15.
[Afbeelding

Dat was 2017!
Jep, dat was dan dit jaar. Een half jaar waarin ik afstudeerde, bruiloften fotografeerde, mijn eigen boek schreef en helemaal volgeboekt zat. Het kon niet beter! Maar toch kon het tweede half jaar geen grotere tegenstelling zijn.

Nu, 6 maanden na mijn burn-out zit ik nog steeds grotendeels thuis en heb ik nog best wel een lange weg te gaan. Het was een elk geval een jaar waar in ik heel veel over mezelf en wat ik wil heb geleerd. Ik heb goed na kunnen denken en ben langzaam mijn ‘plannen’ voor 2018 aan het vormgeven. Het zal in elk geval totaal anders worden dan de voorgaande jaren, want die bleken dus niet zo'n succes op de lange termijn :+

Dus, dat was het dan! Als je alles hebt gelezen, ontzettend bedankt! En ik hoop dat er volgend jaar een iets positiever overzicht zal staan :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:03

Wauw Marit! Alweer prachtige foto's <3
Je weet echt bij alle takken van de fotografie je eigen draai eraan te geven, echt heel knap!

Ik hoop dat 2018 helemaal jouw jaar wordt zonder van die vervelende dompers erin!

Spoiler:
Ik kijk nu je boeken blog, super leuk! Ik ga hem zeker opzoeken in de winkels :j

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 19:47

Nynkster schreef:
Wauw Marit! Alweer prachtige foto's <3
Je weet echt bij alle takken van de fotografie je eigen draai eraan te geven, echt heel knap!

Ik hoop dat 2018 helemaal jouw jaar wordt zonder van die vervelende dompers erin!

Spoiler:
Ik kijk nu je boeken blog, super leuk! Ik ga hem zeker opzoeken in de winkels :j



Dankjewel, dat hoop ik ook!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:00

Wauw wat een prachtige foto's <3 <3

Hele mooie sfeer.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 21:20

xTiffani schreef:
Wauw wat een prachtige foto's <3 <3

Hele mooie sfeer.


Dankjewel :D

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:27

Prachtige foto’s, ik vind jouw stijl sprookjesachtig mooi!

Ik hoop dat 2018 in het teken staat van herstel en dat je langzaamaan weer de energie krijgt om je dromen na te jagen.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:02

Beterschap en ik heb je tutorials gelijk vastgezet zodat ik ze terug kan lezen! En je boek wil ik ook wel :)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:19

Wat een gave foto s! Echt supermooi!

En waarom had ik met jouw profiel een heel jong bruin meisje met bril in mijn hoofd :')

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:44

Hou van jouw foto's! <3 Hoop dat je het fotograferen in 2018 weer lekker op kan pakken, en ik ben ontzéttend benieuwd naar je boek!! Jammer dat je paardenshoots steeds minder worden geboekt, vind ze zo mooi!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 23:28

zigranta schreef:
Beterschap en ik heb je tutorials gelijk vastgezet zodat ik ze terug kan lezen! En je boek wil ik ook wel :)


Super leuk, hoop dat je veel aan m'n blogs en boek gaat hebben! :D


bentefoto schreef:
Hou van jouw foto's! <3 Hoop dat je het fotograferen in 2018 weer lekker op kan pakken, en ik ben ontzéttend benieuwd naar je boek!! Jammer dat je paardenshoots steeds minder worden geboekt, vind ze zo mooi!


Ik hoop het ook heel erg!
Waarom ze minder worden geboekt weet ik niet. Ik denk omdat er gewoon alweer heel veel nieuwe paardenfotografen zijn die ook ontzettend goed zijn! De business gaat snel, haha.


amado7 schreef:
Wat een gave foto s! Echt supermooi!

En waarom had ik met jouw profiel een heel jong bruin meisje met bril in mijn hoofd :')


Hahahahah geen idee :') Ik heb altijd foto's van mezelf hier op bokt gehad haha en nooit iets bruins :D

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 23:37

Al zo lang fan van jouw stijl, en je stilletjes gevolgd de afgelopen jaren. Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht toewensen, dat je je in 2018 maar weer een heel stuk beter mag gaan voelen!

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:09

Hele gave foto`s!
Ik kijk altijd met plezier naar je youtube filpmjes :D

Anoniem

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:34

Marit wat heb je toch een fijne stijl! Licht, fris en herkenbaar.
Ik vind het mooi dat je dit terugziet in al je soorten fotografie, van portret tot landschap.
Je boekt komt hier dan ook zeker in de kast te staan als hij er is :D !

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 13:44

Prachtig topic Marit!
Geniet lekker van je rust en herstel goed van je burn-out want het is niet niks. 2018 ga je weer rustig aan knallen! Want je bent gewoon een topper. Super gaaf ook dat je een boek gaat uitgeven! 2018 word gewoon jouw jaar! :D

Fosco
Berichten: 1457
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:28

Super om te lezen Marit, ondanks alle tegenslagen van dit jaar toch zo onwijs veel moois mogen en kunnen doen! Vind het nog steeds enorm knap hoe je jezelf hierin hebt opgesteld. Ben onwijs benieuwd naar alles wat je nog gaat doen en vooral ook naar het boek wat komen gaat :D

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 17:40

EdkingEnzo schreef:
Al zo lang fan van jouw stijl, en je stilletjes gevolgd de afgelopen jaren. Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht toewensen, dat je je in 2018 maar weer een heel stuk beter mag gaan voelen!


Heel erg bedankt! Wat leuk dat je me al zo lang volgt :D


mabelbohms schreef:
Hele gave foto`s!
Ik kijk altijd met plezier naar je youtube filpmjes :D


Wat leuk!! Ik wil dat echt weer gaan oppakken dit jaar zodra het kan!


NikkiDeKerf schreef:
Marit wat heb je toch een fijne stijl! Licht, fris en herkenbaar.
Ik vind het mooi dat je dit terugziet in al je soorten fotografie, van portret tot landschap.
Je boekt komt hier dan ook zeker in de kast te staan als hij er is :D !


Dankjewel **\O/** <3


Lau schreef:
Prachtig topic Marit!
Geniet lekker van je rust en herstel goed van je burn-out want het is niet niks. 2018 ga je weer rustig aan knallen! Want je bent gewoon een topper. Super gaaf ook dat je een boek gaat uitgeven! 2018 word gewoon jouw jaar! :D


Wat lief :) Ik hoop heel erg dat 2018 mijn jaar wordt, en anders 2019 wel. I hit rock bottom so the only way is up :+


Fosco schreef:
Super om te lezen Marit, ondanks alle tegenslagen van dit jaar toch zo onwijs veel moois mogen en kunnen doen! Vind het nog steeds enorm knap hoe je jezelf hierin hebt opgesteld. Ben onwijs benieuwd naar alles wat je nog gaat doen en vooral ook naar het boek wat komen gaat :D


Dankjewel, wat een lief compliment! Het voelt niet altijd knap hoor en van binnen verlies ik soms ook wel even alle moed :') Maar ik probeer positief te blijven want ja, wat kan je anders :D Zoals ik al zei, the only way is up dus daar gaan we voor!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 03:29

Prachtige platen en wat mooi dat je je ook kwetsbaar durft op te stellen!

Hopelijk krabbel je in 2018 weer omhoog!

U can do it!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 14:23

_KiMbErLeY_ schreef:
Prachtige platen en wat mooi dat je je ook kwetsbaar durft op te stellen!

Hopelijk krabbel je in 2018 weer omhoog!

U can do it!


Dankjewel! :D

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:48

Bewonder je nog altijd! Je hebt al zoveel verschillende dingen laten zien. En ondanks je tegenslag dit jaar, kun je hier wel prachtige dingen laten zien. En nu een BOEK! Heel tof, ik ga hem zeker kopen :)
Ik gun je alle goeds voor 2018.

M_ariskaa

Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 20:22

Wat een mooi overzicht! Hopelijk wordt 2018 een jaar waarin je je dromen kan waarmaken. :)

Loontje_

Berichten: 1760
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: de Wijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 21:06

Wat een prachtig overzicht zo Marit! <3
Ik geloof dat alle nare dingen gebeuren met een reden, en dat je door alle tegenslagen alleen maar sterker wordt. 2018 zal vast heel veel moois voor jou in petto hebben, you go girl! *\o/*

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-17 12:04

Cleo_ schreef:
Bewonder je nog altijd! Je hebt al zoveel verschillende dingen laten zien. En ondanks je tegenslag dit jaar, kun je hier wel prachtige dingen laten zien. En nu een BOEK! Heel tof, ik ga hem zeker kopen :)
Ik gun je alle goeds voor 2018.


Jaaa mijn boek geeft me echt energie! :):) Super leuk dat je hem gaat kopen :D


Loontje_ schreef:
Wat een prachtig overzicht zo Marit! <3
Ik geloof dat alle nare dingen gebeuren met een reden, en dat je door alle tegenslagen alleen maar sterker wordt. 2018 zal vast heel veel moois voor jou in petto hebben, you go girl! *\o/*


Lief, dankjewel! <3


M_ariskaa schreef:
Wat een mooi overzicht! Hopelijk wordt 2018 een jaar waarin je je dromen kan waarmaken. :)


We gaan er in elk geval weer een gezellig paardenjaar van maken :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 12:12

Heel gaaf zeg! Vind jouw stijl erg gaaf!

Ik heb sinds oktober (mijn verjaardag) een camera (60D) gekocht! En kijk graag naar jouw filmpjes. Jouw boek gaat er ook zeker komen! :D Met mij velen die veel hebben aan jouw werk!

Niobe

Berichten: 7978
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] MHilariusFotografie in 2017: Flinke pieken en een dal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 23:53

Wat een onwijs mooi overzicht! Maar ik had bij het openen van dit topic ook niet anders verwacht, ik ben echt fan van jouw foto's <3

Je blog over je burn out had ik al eerder gelezen, erg knap hoe je je zo openstelt. Dat bewijst al weer wat voor sterk mens of je bent en hier zul je alleen maar nog sterker uitkomen!! Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met het herstel. Maar dat gaat zeker goed komen!

Ik wens je ook een heel gelukkig en gezond 2018 toe en ik hoop dat je aankomend jaar met volle teugen kunt genieten van alles wat je gaat doen!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 15:07

MarlindeRooz schreef:
Heel gaaf zeg! Vind jouw stijl erg gaaf!

Ik heb sinds oktober (mijn verjaardag) een camera (60D) gekocht! En kijk graag naar jouw filmpjes. Jouw boek gaat er ook zeker komen! :D Met mij velen die veel hebben aan jouw werk!


Wat leuk dat je begonnen bent met fotograferen! Hoop dat je er heel veel plezier in gaat hebben en dat mijn blog en boek je kunnen helpen :):)


Niobe schreef:
Wat een onwijs mooi overzicht! Maar ik had bij het openen van dit topic ook niet anders verwacht, ik ben echt fan van jouw foto's <3

Je blog over je burn out had ik al eerder gelezen, erg knap hoe je je zo openstelt. Dat bewijst al weer wat voor sterk mens of je bent en hier zul je alleen maar nog sterker uitkomen!! Ik wil je nogmaals heel veel sterkte wensen met het herstel. Maar dat gaat zeker goed komen!

Ik wens je ook een heel gelukkig en gezond 2018 toe en ik hoop dat je aankomend jaar met volle teugen kunt genieten van alles wat je gaat doen!



Dankjewel!! :) Ik hoop het ook :)