[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:39

Die zijn ook leuk zeg!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:40

Even bijgelezen en wat fijn dat jullie zo voorruit gaan! Klinkt ook zeker als een fijne instructeur. Ziet er goed uit :)

L_iek
Berichten: 9661
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:39

Wat leuk zeg!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 16:18

Dankjullie! Helaas staat ze nu al bijna 2 dagen op stal.. ik ben er vandaag en gisteren even naartoe geweest zodat ze even kan lopen in de piste. Gisteren was ze heel rustig maar vandaag echt een bommetje.

Ze schrok van elke auto en ging helemaal showen. Toen ik haar binnen wou halen schrok ze nog een keer waardoor ik uitgleed, gelukkig nog in de piste. Niks gebeurd gelukkig. Wat mij betreft heb ik haar dan liever buiten in de sneeuw... maar de andere paarden gaan niet buiten en alleen word ze heel onrustig. Moeilijk moeilijk..

Wat doen jullie bij sneeuw? Snap wel dat het amper te doen is om haar buiten te halen maar 2 dagen op stal ruzie staan maken met de buurvrouwen is ook niet echt optimaal.
Afbeelding
Foto is in het begin toen ze nog lekker rustig was.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:34

Tja lastig is dat hè. Bij ons op stal komen ze gelukkig nog buiten elke dag, al is het wel iets minder dan normaal..

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:10

Bij ons gaan ze wel gewoon naar buiten met de sneeuw hoor, in de paddock krijgen ze sowieso bijgevoerd. Alleen als het echt heel veel regent dan willen ze nog wel eens een dagje binnen blijven.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 15:33

Ja ik heb aangegeven dat ik der wel graag naar buiten heb maar als er sneeuw ligt doen ze het niet ivm de veiligheid. Kan ook moeilijk vragen om haar alleen naar buiten te halen want daar wordt ze ook niet gelukkiger van.

Les van morgen zal vast ook niet door gaan :( jammer dat ik nog niet verder met haar sta! Zou graag aan de hand een sneeuwwandeling gaan maken maar vertrouw dat nog niet goed genoeg en na 2 dagen binnen is ze ook echt een energie bommetje.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 17:15

Lekker stil hier!

Ik heb het super druk gehad en weinig tijd voor callista. Maar dat wordt nu weer beter gelukkig. Vrijdag avond heb ik haar aan de longe gehad, zonder enige afzetting erbij! Ze had heel wat dagen op stal gestaan ivm het weer, en toen kwamen ze ook nog een dag jagen waardoor de paarden ook binnen stonden. Hier werd ze duidelijk wakker van :+

Ze was heel hevig, maar wel braaf! Ze heeft een paar keer veel ronde's gegaloppeerd, maar zonder echt weg te willen lopen, ze deed braaf haar rondjes maar dan gewoon op top speed haha. Ze is max 5 keer uitgedraaid en meestal viel het te corrigeren door haar er even door te halen, positief dus!

Vanavond ga ik een VZH zadel halen om een weekje te testen. Wil dat vanavond dus nog even passen en haar longeren. Woensdag hebben we weer les! :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 20:48

Zo ben het zadel gaan ophalen. Was een hele lieve vrouw en ik kreeg er vanalle spulletjes bij. Nu hopen dat het zadel past.

Ik heb zelf de indruk dat het te lang is voor haar rug, maar ik ken er zelf echt niet genoeg van. Woensdag met de instructeur even kijken. (Als mensen goede zadelpassers weten die tot net over de Belgische grens komen bij antwerpen?)

Heb enkele foto’s, weet niet of jullie iets kunnen zien hiervan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xAnnouk
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:58

Nu ben ik geen expert maar weet ik onderhand wel veel van zadels en hoe zadels moeten passen.
Het dieptepunt van het zadel ligt wat ver naar achter naar mijn idee, wat kan duiden op een net wat te smalle boom.
De lengte lijkt inderdaad wat lang, dit kun je testen door te kijken of het niet voorbij de laatste rib komt.

Hier nog handige tips om te kijken?
http://www.pietloof.nl/index.php/zadelp ... -checklist

Inderdaad even een goede zadelmaker erbij en je bent weer een heel stuk wijzer :)
Succes !

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 21:01

Dankjewel voor de tips! Ik heb idd gemeten aan de hand van de laatste rib en dit kwam er toch net iets te ver achter naar mijn gevoel. Deze is trouwens een medium boom 18 inch. Had gehoopt dat het gelijk goed zou zijn maar dat zou wel wat te mooi om waar te zijn zeker :+

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 08:21

Zadel ligt niet mooi recht, maar helt een beetje naar achter zoals Annouk ook zei. Denk dat je een grotere boom moet hebben, medium wide. Voel ook goed even of de kussen zacht genoeg zijn, dat er geen dikke ophopingen inzitten of dikke harde stukken in de vulling.

Om echt goed te weten hoe die past moet je hem wel aansingelen, een los zadel op de rug zegt niets, met aansingelen zie je snel genoeg hoe dit gaat passen. Ik verwacht dat je als je hem aansingelt dat de achterkant dan strak op de rug komt te liggen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 11:05

Bedankt voor je reactie, daar vreesde ik idd al voor! Had het even los opgelegd ivm de lengte. Ken er zelf niet genoeg van om het volledig te beoordelen dus heb het daarom gewoon even zo gedaan. Ga morgen wel even met de instructeur kijken maar hij gaat terug moeten vrees ik. Jammer want leek me een heel fijn zadel!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 22:25

Vandaag weer een suuuper fijne les gehad! Ik heb het zo getroffen met mijn lesgever, echt zo zo zo blij mee. Man met veel geduld en ook echt gewoon liefde voor paarden. Correct maar toch ook zacht, alleen maar lof!

Vandaag begonnen we met longeren, zonder prikpaaltjes en hupla als vanzelf! Het longeer probleem is er echt zo goed als uit, super fijn dus. We hebben daarna de longe nog bevestigd aan de singel zodat ik hier ook verder mee aan de slag kan gaan, zo kan ik iets meer stelling enz vragen aan haar onder de longe.

Ik ben er dus ook weer op gestapt vandaag! Ik ben echt nog wel onzeker na de val, maar het gaat steeds beter en beter. Neckrope mee in de buitenhand en gewoon doorrijden. Ook dit ging goed. Doorstappen na een overgang vind ze nog moeilijk, ook het feit dat ik er op zit en dat er iemand aan de longe staat vind ze verwarrend. Dan kijkt ze soms echt naar mijn lesgever van 'maar wat moet ik nu doen???' . Samen even zoeken maar het ging echt super fijn. Toen we klaar waren haar lekker veel knuffels gegeven want ze was echt top!

Lesgever heeft nog paar foto's gemaakt. Betere lesgever dan fotograaf (maar ik ben fotograaf dus ieder zijn vak :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het zadel lag trouwens ook goed, met het aansingelen was het al een compleet ander gezicht. Mijn lesgever heeft het helemaal na gekeken en vond het er prima uitzien. Ik ga nog even een zadelmaker laten cheken voor de zekerheid maar normaal gezien zou het geen probleem mogen geven. Heb er vandaag ook mee gereden en dat ging ook goed. :) Alleen maar tof nieuws vandaag!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 19:17

Ik heb van die mono beugelriemen gekregen bij mijn nieuwe zadel. Nu heb ik even daar beugels aan gehangen, maar ik ben niet zo groot en bij mij blijft er veel beugel over. Hoe werk je dat weg? Ik dacht misschien met iets zacht aan elkaar maken? Zag van die hoesjes, maar het stuk is zo groot dan zie je niks meer van de riem.


Afbeelding

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:27

Gewoon afknippen! Als je het niet gebruikt moet je gewoon een stuk afknippen en dan voor dat laatste stukje inderdaad zo'n hoesje eromheen doen. Als je zo'n 15 cm overhoudt, heb je nog wat speling voor als je een keer iemand anders erop wil laten.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 14:44

Afknippen lijkt me eng, maar durf het wel proberen heb ze er gratis bij gekregen dus dat scheelt haha.

Ik heb een paar gekke dagen er op zitten, paard van mijn zus heeft vrijdag ernstige koliek gekregen. Hij moest geopereerd worden. Hier zijn we dus al enkele dagen van onder de indruk. Gelukkig is de operatie goed verlopen en stelt hij het naar omstandigheden goed. Nu hopen dat hij het eerste eten enz goed gaat verteren. Mijn zus heeft ook een volgtopic, dat vind je hier;
[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Ik ben wel gewoon bij Callista geweest, dat gaat gek genoeg ook allemaal door ondanks de vervelende situatie. Gisteren was ze echt een bommetje, niks dan galloperen staart in de lucht een brok spanning. Ik heb een half uurtje een poging gedaan tot longeren maar het was echt gewoon rondjes plat door de bocht rennen. Jullie snappen wel dat mijn hoofd er ook niet echt naar stond en dan ben ik er maar mee gestopt.

Vandaag poging 2, de eerste paar rondjes was het weer lopen lopen lopen, ik dacht 'hier gaan we weer' :( Maar gelukkig verminderde het snel. Ze deed super goed haar best hierna. Paar keer miscommunicatie, maar dat kan ik haar dan ook wel vergeven! Daarna nog even los in de piste laten staan terwijl ik rustig op het krukje zat. Even genieten van die gekke knuffel knol.
Afbeelding

Afbeelding

Woensdag hebben we weer les! Dan ga ik haar dinsdag wel even longeren zodat ze zeker niet té veel energie heeft zoals gisteren.

Fijne feestdagen iedereen verder!! /3 {:)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 08:40

Pfoe dat is schrikken zeg zo'n operatie! Gelukkig dat jet de betere kant op staat.

Wel ontzetrend fijn dat je zo' goede lesgever hebt gevonden ém zelfs weer hebt kunnen rijden. Klinkt top!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

luckie_jill
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-04-17

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:28

zee heeft echt zon lieve uitstraling!
idd even aan de longe,bodem inspectie laat maar aan een ander over :j
veel succes

anjali
Berichten: 14846
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 14:28

luckie_jill schreef:
zee heeft echt zon lieve uitstraling!
idd even aan de longe,bodem inspectie laat maar aan een ander over :j
veel succes

Dit vind ik een geinige! Callista ziet er heel mooi en chique uit. Jullie zijn een goede combinatie,ook omdat jij zelf heel rustig bent.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-17 17:04

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben nog altijd super blij met haar, ondanks dat ze heel erg hevig is tegenwoordig. Woensfag hadden we les maar het is een longeer lesje geworden, Haha.

Ze was al minder hevig dan de vorige keer, maar het waaide best wel en veel water in de piste. Na een half uurtje longeren was ze ik principe wel klaar om te rijden maar we hebben samen beslist van het een keertje over te slaan. Volgende keer als ze zo hevig is moet ik haar eerst even losgooien best. Stomme is dat ze pas begint te lopen aan de longe, als je haar los in de piste laat is er niks aan de hand :+ volgende keer even Laten lopen dus.

Heb ook foto’s van haar zadel aangesingeld nu, ziet er veel beter uit!
Afbeelding
Afbeelding

Het paardje van mijn zus is ondertussen trouwens thuis gelukkig! Donderdag waren we hem gaan bezoeken nog op de kliniek en vandaag mocht hij naar huis.
Afbeelding

Donderdag nog even gaan knuffelen met Callista na ons bezoekje aan Jules. Ze houd er echt van als je haar hoofd aait Haha.
Afbeelding

Ennnn woensdag waren de nieuwe zadel kasten klaar!! Echt suuuuper groot. Alles kon er met gemak in. Nu moet ik niet steeds spullen van thuis meenemen echt heel fijn.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11118
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:09

Leuke updates!

En ah, jij bent de zus van de eigenaresse van Jules :) . Dat topic heb ik gevolgd! Het begon zo fijn tot het trieste nieuws van de koliek maar gelukkig doet hij het super na de operatie +:)+ .

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11118
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:10

Trouwens niet uit Nederland maar wel een goede Belgische zadelpasser is Bjorn Vileyn.

Don't take anything for granted

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 13:08

Dankje voor de leuke reacties!! Mijn zus heeft idd ook een volgtopic hier. Gelukkig gaat het voorlopig allemaal heel goed met Jules en vlekje.

Ik ben vandaag ook weer bij Callista geweest. Bedoeling was evt longeren maar de piste was echt een zwembad. Dan maar even gepoetst en los gelaten in de piste. Tijdens het longeren houd ze echt niet van water, dus ik moest super hard lachen toen ik mevrouw ineens dit zag doen :')
Afbeelding

Afbeelding
Plons :+

Callista moest even een nieuwjaarsduik doen volgens mij, Haha. Ik kon er wel om lachen, ze had er zoveel plezier in.


Nu staat ze terug op stal om te drogen, ging ze ook gelijk in het stro rollen. Schimmels Will be schimmels zeker?

Fijne jaarwisseling gewenst allemaal! Y)(^)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 13:47

Haha die is lekker in dat water gaan plonsen! Grappig dat ze er dan met het longeren niet in wil :Y)

Fijn ook dat het beter gaat met het paardje van je zus. Koliek is toch wel heel spannend altijd..

Fijne jaarwisseling!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Carolina87, Change3x, criollo_yess, Fly_high, laura22, nafkedemi en 28 bezoekers