Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13895
Geregistreerd: 20-04-16

Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 11:36

*Bokt.nl / Facebook / KWPN
KWPN, Dressuur

Afbeelding
Riccardo Sanavio met Trafalgar. Foto door http://www.focussed.nl

Glock Horse Performance Center laat op Facebook weten dat Glock's Trafalgar niet fit is en daarom niet zal verschijnen op de Anemone Horse Trucks Hengstencompetitie Dressuur in Kronenberg. "Welzijn van onze paarden staat op de eerste plaats."

De hengstencompetities zijn unieke gelegenheden voor fokkers en andere geinteresseerden om de jonge goedgekeurde KWPN-hengsten in actie te zien. De competities hebben ten doel inzicht te geven in de capaciteiten van de hengsten. Dit seizoen (2017/2018) kennen de hengstencompetities dressuur en springen drie wedstrijden (in Ermelo, Kronenberg en Zuidbroek) én een finale tijdens de KWPN Stallion Show in ‘s-Hertogenbosch. De zwarte zoon van Totilas zou vandaag in Kronenberg met Riccardo Sanavio te zien zijn in de klasse M Dressuur.

De hengst Trafalgar was al eerder dit jaar in het nieuws. Hij had dit jaar in het kader van de afstammelingenkeuring een collectie nakomelingen moeten laten zien. De afstammelingenkeuring vond plaats op dinsdag 15 augustus. Op maandag 14 augustus ontving het KWPN een schrijven van Jurgen van der Holst - namens de eigenaar Edward Gal - dat zij besloten hadden om de presentatie van de nakomelingen van Trafalgar officieel af te melden, omdat ze geconfronteerd werden met afmeldingen waardoor ze op dat moment niet in staat waren om een volledige collectie te kunnen tonen. Op 11 september 2017 vond alsnog de afstammelingenkeuring van Trafalgar plaats en de hengst voldeed hiermee aan de voorwaarden voor de hengstenselectie.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Peelie

Berichten: 13394
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:02

Ik denk dat die hengst zoo veel in het nieuws is dat het bijna niks meer uit maakt of hij zijn neus laat zien of niet :=

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:27

Hm, zoals ie gereden word heeft het ook niet zoveel zin om hem te laten zien..daar was nogal {terecht} commetaar op tijdens de eerste wedstrijd van de hengstencompetitie en geen goede reclame voor de hengst.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:29

Elisa2 schreef:
Hm, zoals ie gereden word heeft het ook niet zoveel zin om hem te laten zien..daar was nogal {terecht} commetaar op tijdens de eerste wedstrijd van de hengstencompetitie en geen goede reclame voor de hengst.

Is daar beeldmateriaal van?

Peelie. Welk nieuws? Ik zie nooit wat van hem

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:29

Werd dit dier niet uitgebracht door Marieke?

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:31

Riel schreef:
Werd dit dier niet uitgebracht door Marieke?

Klopt

Laat maar heb al filmpje gevonden.
Deze bedoel je denk ik elisa?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 15:31

Kabayo schreef:
Elisa2 schreef:
Hm, zoals ie gereden word heeft het ook niet zoveel zin om hem te laten zien..daar was nogal {terecht} commetaar op tijdens de eerste wedstrijd van de hengstencompetitie en geen goede reclame voor de hengst.

Is daar beeldmateriaal van?

Peelie. Welk nieuws? Ik zie nooit wat van hem


Volgens mij zijn de filmpjes wel terug te kijken via kwpn tv als je lid bent, of het commetaar {vd jury} ook te horen is weet ik niet. Gaat om de hengstencompetitie in Ermelo twee weken geleden met Ricardo.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:18


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:21

Yup, dat is hem inderdaad

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:25

Lijkt wel kreupel. Net als op het filmpje hierboven

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:58

Wat zou er voor slechte reclame aan zijn?
Ik zie een jong paard met veel spanning en moeite om die af te laten vloeien, niet zo heel gek op die leeftijd, gezien de omstandigheden en als hengst zijnde?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:03

Op het filmpje kun je het niet goed terug zien, maar hij werdt op enorm veel druk "terug" gereden..wat resulteerde in scheef lopen, hoofd kantelen en inderdaad niet altijd even regelmatig meer in de passen. Paard wilde en kon de hand absoluut niet volgen met halsstrekken, en de stap kwam op deze manier ook vreselijk uit de verf.
Dit was geen spannings probleem...de jury viel ook over de manier van voorstellen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:08

Kabayo schreef:
Lijkt wel kreupel. Net als op het filmpje hierboven

Het lijkt meer op trainen in de schoenen. Bijna al hun paarden lopen zo.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:09

Wat ik heel bijzonder vond was dat hij maar een half rondje kreeg voor hij moest beginnen en de jury zijn naam niet kende. De jongen rijdt toch alweer even rond hier. Tegen de amazone voor hem praatte ze alsof ze er wekelijks op de thee kwam en die mocht heel veel rondjes rijden om de spanning af te laten vloeien voor ze moest beginnen. Helaas kreeg ik geen antwoord op mijn vraag naar de reden hiervan.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:10

janderegelaa schreef:
Kabayo schreef:
Lijkt wel kreupel. Net als op het filmpje hierboven

Het lijkt meer op trainen in de schoenen. Bijna al hun paarden lopen zo.

Zo lichtvoetig bedoel je

Ik zie vooral rechtsvoor wat. Ook in het filmpje die ik eerder plaatste. Alsof hij niet uit het schouder kan komen oid

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:11

Wat een enorm flauw gezeur weer zeg. Wat kan de paardensport soms toch een rottig publiek trekken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:12

rechtvoor viel mij ook op.
In de middendraf wel links mee pakken, rechts niet.

Verder gewoon veel spanning en daardoor ook niet lekker kunnen gaan. Wel een soepel paard.
Hoe hij echt kan lopen vind ik wat dat betreft pas als hij ouder is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

kimmie1

Berichten: 2341
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:22

Dat is op alle filmpjes zo die ik hier voorbij zie komen. Arm dier, doet ontzettend zn best maar wordt constant aangeprikt en tegen gehouden van voren. Er wordt gevraagd om uit te schuiven in draf en dat kunnen ze niet eens, diep triest hoe er met deze prachtige talenten om gegaan wordt.

Edit: die gozer zit trouwens ook te ver achter op het zadel en niet fijn in de beweging mee.

Ik mis je zo ik mis je meer en meer ik zie je in mn dromen keer op keer.....Lieve Mam Luf You!!! 19-8-1949/10-2-2005

mvdbijl

Berichten: 3663
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Glock's Trafalgar afgemeld voor Hengstencompetitie Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:28

Wel eens met zo jonge hengst op.zulk terrein gereden? Ga er maar vanuit dat dat absoluut niet makkelijk is, bokt ziet overal wat in of heeft wat aan te merken..

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:30

mvdbijl schreef:
Wel eens met zo jonge hengst op.zulk terrein gereden? Ga er maar vanuit dat dat absoluut niet makkelijk is, bokt ziet overal wat in of heeft wat aan te merken..

Ik zie nergens dat iemand zegt dat het een eitje is om met een hengst op vreemd terrein te rijden?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:36

bruintje123 schreef:
rechtvoor viel mij ook op.
In de middendraf wel links mee pakken, rechts niet.

Verder gewoon veel spanning en daardoor ook niet lekker kunnen gaan. Wel een soepel paard.
Hoe hij echt kan lopen vind ik wat dat betreft pas als hij ouder is.

Totilas deed dat, Toto doet het en Trafalgar doet het. Het is de manier van trainen.

Kabayo

Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:38

janderegelaa schreef:
bruintje123 schreef:
rechtvoor viel mij ook op.
In de middendraf wel links mee pakken, rechts niet.

Verder gewoon veel spanning en daardoor ook niet lekker kunnen gaan. Wel een soepel paard.
Hoe hij echt kan lopen vind ik wat dat betreft pas als hij ouder is.

Totilas deed dat, Toto doet het en Trafalgar doet het. Het is de manier van trainen.

Je bedoeld spanning?
Dat had zonik toch ook altijd als ik mij niet vergis?

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:32

Kabayo schreef:
Je bedoeld spanning?
Dat had zonik toch ook altijd als ik mij niet vergis?

Ja, laten we het zo noemen. Dat is mooier dan onregelmatig . :j

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Kaja

Berichten: 3851
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:35

Ayasha schreef:
Kabayo schreef:
Je bedoeld spanning?
Dat had zonik toch ook altijd als ik mij niet vergis?

Ja, laten we het zo noemen. Dat is mooier dan onregelmatig . :j

:+

Narcissa
Berichten: 3036
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:35

Brr van dat filmpje bij KWPN krijg ik de kriebels. Als die ook maar iets uit de houding gaat meteen straf. Kijk naar die handen bij het verlengen in stap: die komen gewoon op de heup, zo erg trekt hij. Logisch dat hij niet goed kan lopen.

Zou dit paard wel eens willen zien onder een andere ruiter, denk dat dat een heel ander beeld geeft. Potentie genoeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Barchetta, fotolijstje, jazzejam, Jorex, karibu, Karmandi, nikkel, ogidni, Sabbientje en 27 bezoekers