Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 18:51

Nessa schreef:
Als je de stay dry wil zit je al snel aan bucas of fryskware

QHP vind ik ook vreselijk.


Wat is 'stay dry'? Ik mag er toch vanuit gaan dat alle regendekens waterdicht zijn?

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)


Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:05

Hmmm niet altijd...... Er wordt ook bijna nooit garantie gegeven op waterdichtheid. Alleen merken zoals bucas en horseware idd zijn meestal echt wel 100% water dicht.

edit : als je met fleece zoekt noemen ze dat ( dacht ik ) een 100grams regendeken. Zonder fleece is 0 gram

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-17 19:14

:)*

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:40

Heb hier sinds enkele weken de Amigo Bravo 12 - 100 gram, voor een brede forse QH. Rambo ligt hem voor geen meter, Weatherbeeta ligt prima maar regent steeds in tot op de schouderbladen en veel andere merken liggen hem ook niet (de gewone Bucas all in one stapt hij gewoon uit omdat het nieuwe kliksysteem aan de voorzijde los gaat....ligt te ruim voor (en heeft geen tussenmaat 190). De Amigo is een fijne deken die prima ligt met verwisselbare onderdeken (100 en 200 grams). Ben er tevreden over. Zeer goed waterdicht en regent niet in. Bij Agradi vaak behoorlijk korting. Had daar deze deken voor 111 euro.

Grit

Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:51

singasong schreef:
Nessa schreef:
Als je de stay dry wil zit je al snel aan bucas of fryskware

QHP vind ik ook vreselijk.


Wat is 'stay dry'? Ik mag er toch vanuit gaan dat alle regendekens waterdicht zijn?
Stay Dry gaat over de fleecelaag/binnenvoering bij Bucas. Ademend en vochtafvoerend op het moment je jouw paard bezweet of nat een deken op legt.


Ik vind de kwaliteit van Bucas erg goed, maar het buitenmateriaal ook erg stug.
Ik kreeg geen deken gevonden die niet of bij zijn borst of in zijn schoft trok. Ik heb nu een deken met een halve hals, de Rhino Wug 0 grams. Voor mijn paard tot dusver de best passende deken.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 11:09

Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer -O-

Volgens EJ is er met fleece alleen de Bucas big neck. Overige zijn allemaal zonder >;)

Grit, fijn dat die Rhino Wug goed past bij jouw paard. Maar met halve hals is echt geen optie ivm zweten.

Bedankt allen voor jullie reacties.

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:12


terpentijn

Berichten: 7356
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:33

Ik zweer bij de Harry's Horse "Thor", voor dag en nacht in regen/sneeuw wind. na twee jaar zjn ze niet meer goed waterdicht, maar nieuw perfect. Ik heb die met vaste hals er aan, ht fijne aan dit type is: deze passen lekker ruim om mijn (niet grote, wel forse) Tinker x Fries met brede hals-borst verbinding en om de ook niet al te langgerugde, maar wel stevige merrie. Zonder hals weet ik niet, heb ik nooit gehad.

GIVE ME THE COURAGE TO ACCEPT WHAT I CAN AND CANNOT CHANGE... AND THE WISDOM TO DISTINCT BETWEEN THOSE TWO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:49

Stay dry gaat om de binnenkant van de deken, het is een soort fleecevoering die zorgt voor warmte en afvoer van vocht. Je kan een stay dry deken dus op een nat paard leggen, dat is wel gemakkelijk omdat je dan geen dekens hoeft te wisselen. De buitenkant is altijd waterdicht (mag je vanuit gaan bij een nieuwe deken). Ik vind Bucas echt fijn, de enige deken die écht waterdicht is en niet doorlekt. Veel dekens uit een iets goedkopere klasse lekken na een flinke bui toch door of zijn na een jaar niet meer geheel waterdicht. Bij Bucas heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. En nee, ik heb geen aandelen :D

Ik heb nu een deken zonder voering, heerlijk is dat! Hier scheurt de voering altijd uit, maakt niet uit welke deken of welke prijsklasse. Op zich is een scheurtje in de voering niet zo erg, maar daar hoopt zich vervolgens zoveel zand en haar op dat de deken onwijs zwaar wordt. Een deken zonder voering blijft hier gewoon veel mooier liggen en trekt niet zo aan de voorkant. Wat is het doel van de deken en wanneer doe je hem op? Werkt het paard veel?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-17 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt


Vena
Berichten: 95
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:00

Weet je zeker dat je fleece wilt? Bij mijn stevige x haflinger gaat dat heel erg trekken. Bij haar zit de Amigo bravo met V borstsluiting goed en daar blijft ze ook goed droog onder ondanks 24/7 buiten staan. Ik heb daarbij wel de buiksingels aangepast met een stuk elastiek ertussen, anders gingen die los bij het rollen.

manumol

Berichten: 679
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:18

Nika met halve hals paste erg goed op mijn brede haflinger merrie. Maat 185 had ze.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:21

HH ligt echt prut op brede paarden. Mijn paard heeft best brede schouders en dikke billetjes en haar Bucas regendeken ligt echt heel mooi! Zeker door de sluiting is het ideaal vind ik. Ook als ik er een 100 gram onderdekentje onder doe ligt hij heel mooi. Epplejeck ligt overal heel mooi alleen op de schouder blijft het een beetje nipt maar het kan wel.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:23

amigo/bucas enz enz is voor mijn hafje ook veeelste smal

je zou een naar dutchorserug.nl kunnen kijken deze maken ook op maat. En vreemd genoeg past mijn haflinger wel goed de harry horse thor dekens. Alleen zijn die in de hitactief stal snel versleten/kapot en de dutchhorserug gaat nog steeds goed mee

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:27

Horseware / Rambo dekens zou je nog kunnen proberen. Ik zweer erbij voor mijn Connemara's


Iedereen een Connemara!!


.

lovelance

Berichten: 2016
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:39

Dominick of de stormshield dekens. Die laatste zijn Amerikaanse dekens. Vriendin met Tinker met veel front en hals heeft een model met teruggesneden schoft en die past erg mooi.

Hoogwaardige producten die bijdragen aan bewuste en positieve communicatie tussen mens en dier
WWW.LOVELANCE.NL voor de paarden- en hondenliefhebber
I N S T A G R A M - F A C E B O O K

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 13:03

Wat is eigenlijk het voordeel van een ongevoerde regendeken ten opzichte van eentje met fleece?
Omdat mijn Haflinger snel zweet dacht ik dat met fleece beter zou zijn maar ik lees dat hier veel mensen een ongevoerde regendeken hebben.

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:29

Ik heb fleece gekocht vorige maand maar heb er spijt van. de deken trekt steeds naar achteren door het fleecegebeuren.
Ongevoerd is net wat dunner ik zou nu voor 100 gram gaan als ik het over moest doen. Toch net wat warmer maar geen trekkende fleece voering

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:43

Alle haren blijven aan fleece plakken. Ik vind het niet fijn.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 19:38

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb fleece gekocht vorige maand maar heb er spijt van. de deken trekt steeds naar achteren door het fleecegebeuren.
Ongevoerd is net wat dunner ik zou nu voor 100 gram gaan als ik het over moest doen. Toch net wat warmer maar geen trekkende fleece voering


Mijn Haflinger heeft het niet koud, hij heeft een goede wintervacht. Hij zweet al als hij in zijn stal heeft geslapen en die staat gewoon open. Het is eigenlijk alleen om zijn rugspieren tegen kou/vocht te beschermen.

Wesco schreef:
Alle haren blijven aan fleece plakken. Ik vind het niet fijn.

Dat kan ik me goed voorstellen.

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:24

Welke regio woon je? Misschien woont iemand uit dit topic in de buurt en kun je een van de dekens eens passen om te kijken hoe hij op je pony ligt? Er komen zoveel verschillende merken voorbij.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Re: Regendeken gezocht (merk) voor ouderwets type Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 06:08

Bij Mazzel zit Horseware maat 6,6 perfect met een V-sluiting. Mazzel is ook echt breed en heeft ook wat overgewicht sinds hij met bospensioen is.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 11:09

suffie schreef:
Welke regio woon je? Misschien woont iemand uit dit topic in de buurt en kun je een van de dekens eens passen om te kijken hoe hij op je pony ligt? Er komen zoveel verschillende merken voorbij.


In Ingen in de Betuwe. Regio Tiel of Veenendaal. Goed idee van jou :j


ACSM schreef:
Bij Mazzel zit Horseware maat 6,6 perfect met een V-sluiting. Mazzel is ook echt breed en heeft ook wat overgewicht sinds hij met bospensioen is.


Welke horseware deken is dat precies? Zou ik een foto van jouw Haf met deken mogen zien?

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:35

Hoi TS,
Ik lees net jouw topic. Ik woon in Ingen en heb misschien nog wel wat dekens liggen die wat voor jou kunnen zijn. Ik heb in ieder geval twee Nika-dekens liggen die je mag passen in maat 195. Verder heb ik nog wat onderdekens liggen en winterdekens in andere merken, allemaal maat 195.
Welke maat heeft jouw haf?

singasong

Berichten: 8573
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-17 11:54

__elise__ schreef:
Hoi TS,
Ik lees net jouw topic. Ik woon in Ingen en heb misschien nog wel wat dekens liggen die wat voor jou kunnen zijn. Ik heb in ieder geval twee Nika-dekens liggen die je mag passen in maat 195. Verder heb ik nog wat onderdekens liggen en winterdekens in andere merken, allemaal maat 195.
Welke maat heeft jouw haf?


Wat lief aangeboden!

Bovenlengte heb ik gemeten op 125 en onderlengte op 197 dus ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen.

http://www.enermarel.nl
The horse knows... He knows if you know... He also knows if you don't know! (Ray Hunt)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:12

singasong schreef:
__elise__ schreef:
Hoi TS,
Ik lees net jouw topic. Ik woon in Ingen en heb misschien nog wel wat dekens liggen die wat voor jou kunnen zijn. Ik heb in ieder geval twee Nika-dekens liggen die je mag passen in maat 195. Verder heb ik nog wat onderdekens liggen en winterdekens in andere merken, allemaal maat 195.
Welke maat heeft jouw haf?


Wat lief aangeboden!

Bovenlengte heb ik gemeten op 125 en onderlengte op 197 dus ik weet niet zo goed welke maat ik moet nemen.



Nika valt vrij ruim, ik heb op mijn pre van 165 185 liggen met halve hals,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Irma77, Jolynne, marjor, phie, Roulette_, Ubermetrics en 14 bezoekers