2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 14:18

En weer een jaar vol herinneringen voorbij <3

2016 was een bewogen jaar met veel kliniekbezoekjes voor Wiet: Tancreda4 @ [RIJ-ITP] 2016 een bewogen jaar voor Wietje . Ondanks dat de kliniekbezoeken uiteindelijk niet het resultaat hebben gegeven dat ik had gehoopt, heeft het mij wel wat berusting gegeven. We zien wel waar het schip strand en hopelijk blijft ze nog lang stabiel! 2017 moest een stuk beter gaan en zijn!!

2017 met de vosjes was weer behoorlijk bewogen, maar wederom met een hoop mooie herinneringen!

En jubileums. Wiet was in maart 2017 alweer 10 jaar MIJN Wietje! En dit jaar was het 9e jaar dat we samen op vakantie gingen. En hoe kunnen we dat beter vieren dan met '3 keer is scheepsrechts' en '3 maal 3 is 9 (jaar)'. Of wel; Wiet en ik zijn dit jaar maar liefst 3x op vakantie geweest samen! Wat een rijkdom :+:

We begonnen met sneeuw in februari. Genieten en lol maken met pony!
Afbeelding

April was de maand dat pony wat aanmodderde. Een aantal keer lichte koliek en eind april heeft ze een weekend op de Lingehoeve gestaan omdat haar kies eruit moest. Super spannend, maar alles was goed gegaan!

En terwijl arme pony zielig en alleen op de kliniek stond, reisde ik met Wiet af naar het zuiden voor een weekendje Bergeijk :o Hoofd leegmaken!! We hebben heerlijke kilometers gemaakt en iets langere ritjes dan gepland (verkeerd gereden :+). Maar ze ging echt super goed!
Afbeelding

We deden dat weekend mee met een Extreme Trail Clinic. Wat echt super gaaf was om te doen! Vos vond het super spannend en soms een beetje té spannend. Maar wat was ze braaf!
Afbeelding

Geconcentreerde oortjes, ze deed zo haar best!

Deze vond ze uiteindelijk best een 'makkie'

Vooral een lange zomerperiode samen van de weidegang genieten :)

En vele kilometers maken met beide vosjes!
Afbeelding

En soms met twee vossen tegelijk <3
Afbeelding

Naast een weekend Bergeijk zijn we met Pinksteren een weekend naar Kootwijkerbroek geweest en in juli nog een week naar Warnsveld. Toch wel mijn favo tijd van het jaar. Met gezellige vriendinnen op vakantie en wat een rijkdom om je paard mee te kunnen nemen <3 (mijn droom is nog eens ze beiden te kunnen meenemen). Kilometers maken en genieten. Wiet ging van de zomer echt zo goed! We hebben in Kootwijk flink lange ritten gemaakt en stiekem ook 'stout' gedaan door een paar galopjes te trekken. Wat genieten <3 Ze ging goed, ze gaf het aan, en herstelde top. Haar luchtwegen leken geen probleem! *\o/*
Afbeelding

In Kootwijkerbroek kwamen we nog een fotograaf tegen!

Afbeelding

Afbeelding

Liefde is samen ijs eten :') :')
Afbeelding

Mooiste uitzicht dat er bestaat <3
Afbeelding

Na top vakantie waren we weer lekker aan het trainen in de bak en buiten. Ze ging zo fijn en goed!!

Begin augustus maakte we een gezellig buitenritje met wat stalgenoten, en door stomme pech kwam Wiet in een klein, maar diep slootje terecht. Vervolgens volgde het langste uur van mijn leven. Ik was echt bang dat ik haar door zoiets stoms kwijt zou raken. Het moment dat ik dacht dat ze letterlijk en figuurlijk uit mijn handen zou glippen en ze langzaam met haar hoofd onder water zakte zal ik nooit kunnen vergeten.... Gelukkig zijn ze met man en macht gaan trekken op dat moment en hebben ze haar uiteindelijk op het droge kunnen krijgen. Ik ben de brandweerlieden, stalgenoten, buurtbewoners, toevallige voorbijgangers, de toevallige voorbij fietsende agent meer dan 1000x dankbaar _/-\o_ _/-\o_ Zonder hen was zeer nooit uitgekomen!
Afbeelding

Op wat oppervlakkige wondjes en een tijdelijk 'zwempootje' (rare pas) na, leek ze er niets aan over te hebben gehouden. Ze was direct op de antibiotica gezet vanwege water in haar longen, maar ook dat leek af te lopen met een sisser gelukkig.

Zulke gebeurtenissen doen je wel beseffen hoeveel rijkdom mijn vossen zijn en hoeveel ze voor mij betekenen <3
Afbeelding

Knapste vos!

En we blijven altijd door gaan met samen dingen doen! Grondwerk lesje gehad, buitenritjes, wandelingen, rijden, spelen...
Afbeelding

Helaas bleek ze door het slootgebeuren wel een klap te hebben gekregen in haar weerstand en moddert nu alweer even met stomme klachten en ook haar luchtwegen zijn weer gaan opspelen. Een domper nadat ze ondanks vorig jaar zo goed ging dit jaar. En om solidair te zijn doet pony ook mee met modderen, dus ik heb even 2 zorgenkindjes -O-

#helebergmedicijnenenzorgen

Toch mogen die zorgen de pret niet drukken. We blijven lekker door gaan met genieten en kilometers maken op verschillende manieren, al dan niet op een wat rustiger tempo :Y)
Afbeelding

En uiteraard mag de sneeuw van de laatste maand van het jaar niet achterwegen blijven. Zo'n pak in december komt niet vaak meer voor **\O/** Hiermee ook een speciale vermelding voor mijn derde belangrijke vosje, mijn rode kattenzakdoek :+:
Afbeelding

En zo sluiten we het jaar af! Hopelijk voor het eind van het jaar geen medicijnen meer en dan zo, hop, gezond 2018 in. Het wat mindere eind van 2017 motiveert alleen maar meer om er voor te vechten en vol tegenaan te gaan, zodat we ook in 2018 herinneringen en kilometers kunnen maken :)

KimE

Berichten: 1673
Geregistreerd: 27-10-06

Re: 2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:11

Een jaar met gemengde gevoelens zo te lezen! Hopelijk wordt 2018 een rustiger jaar met nog meer genieten en minder zorgen :)

Waar had je Wiet gestald in Kootwijk? Die paden en de omgeving zien er heerlijk uit!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: 2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 20:42

Bedankt voor je berichtje :)

In Kootwijk zijn we naar http://www.paardenaccommodatiedop.nl/ geweest. Fijne locatie en de paden en omgeving zijn daar echt geweldig! Ik wil er nog wel eens naar terug :)

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:56

Vos in de sloot , wat afschuwelijk, en wat een pech.
Gingen jullie zo goed, krijgt ze daar een klap van.

Ik bewonder je doorzettingsvermogen in de zorg van je 2 vosjes.
Ze mogen hun hoefjes dichtknijpen met jou als bazin.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 11:04

Dankje Kaatje!

Super leuk dat we in uitgelicht staan {:} <3

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: 2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:43

Hey een bekend gezicht op de homepagina!

10 jaar alweer, jeetje wat vliegt de tijd toch he.. Wij hebben onze steekjelos vosjes ongeveer dezelfde tijd gekocht :j

Wat een pech weer met de vossen dit jaar zeg.. Maar ook een hoop geluksmomentjes.
Wat deed Wiet het toch goed op de trail!

Dat er nog maar een hele hoop mooie jaren mogen komen, met hopelijk iets minder pech momentjes!

:(:)

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 22:27

Ja we lopen best gelijk op zo he :) Ik weet nog goed dat je Mick kocht, inderdaad niet ver van de tijd dat ik over Wiet zat te dubben. Onze achterlijke idiote verzorgvosjes upgraden naar eigenvosjes <3 Vele kilometers maken, samen op vakantie (hahaha, onze BFF's, not _O- _O- ), en uiteindelijk op hun eigen manier stom aan het rommelen met die luchtwegen -O- Maar gelukkig blijven het wel achterlijke vosjes, dat verleren ze nooit. Wiet is wel 100x rustiger dan vroeger, maar gelukkig kan ze zo af en toe nog ouderwets ontploffen aan de longe, net als Mick nog kan zag ik laatst :):)

Ik hoop dat we weer zo'n goed jaar als afgelopen jaar gaan hebben <3 Moet zeggen dat ik een paar weken geleden daar wel een hard hoofd in had en het moeilijk vond het positief in te zien. Ik had zo gehoopt haar aardig stabiel en infectieloos te kunnen houden, en nu voelt het echt weer compleet terug bij af. Toch altijd een beetje bang dat het het begin van het einde is, zeker nu dat been ook een langslepend gebeuren lijkt te gaan worden wat ook haar weerstand niet helpt. Het is zo makkelijk je te verliezen in een tegenslag.

Maar wat dat betreft is zo'n jaaroverzicht super goed. Dat laat zien dat de negatieve dingen helemaal niet de boventoon hebben gehad en dat we heerlijke momenten hebben gehad samen :) <3

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Re: 2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:33

2017 is bijna voorbij. Niet jullie beste jaar geweest qua gezondheid. Ik hoop dat 2018 rust geeft op gezondheids gebied en geluk geeft op het plezier gebied! Lekker genieten van je vosjes en lekker vaak op vakantie gaan. Geniet van 2018!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: 2017 met de vossen ~ Vallen, opstaan, en Genieten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-17 09:30

Bedankt :) :) :)