Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:52

Hier ook lekker getut met de pony en veulen.

Afbeelding
Afbeelding

Iemand ervaring met het laten versmallen van rijlaarzen. Nieuwe laarzen gekregen van vrienden. Voet en enkel is goed maar de kuit is twee a drie cm te breed. Kan een schoenmaker zoiets versmallen en wat zou dat kosten?



Afbeelding
Afbeelding


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:33

Niet mee naar de schoenmaker gaan. Ik heb het bij een rijlaarzenmaker laten doen. Mijn laarzen waren te wijd door 15 kilo afvallen. Bij een ruitersportzaak kunnen ze je vast verder helpen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:52

Had bij de ruitersportzaak gehoord en.koste 40 euro per laars. Maar die wilde er niet aan beginnen omdat het geen duur merk is. Enkel bij de duurdere merken doet hij dat

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:00

Jeetje 40 euro per laars....ik heb 50 euro betaald voor 1 paar. Waren wel Petries. Ik wilde mijn hkm laarzen ook smaller laten maken maar dat is slapper leer. Kon wel maar werd een stuk duurder. Dat dus niet laten doen omdat het geen dure laarzen waren. Zijn advies was zet ze op marktplaats. Krijg ze alleen niet verkocht.

Anders seconde opinion vragen bij een andere zaak? Als die ook nee zeggen weet je dat het niet haalbaar/zinvol is.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:08

Ik kan nu wel eens horen bij onze schoenmaker. Dat is er nog echt ene van den oude stiel en heel precies enzo. Die echt nog het vak met liefde doet en niet enkel naar het geld kijkt. Die heeft indertijd ook in mijn laarzen ritsen gezet.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:27

Leuke foto's allemaal!!

Onze Flip is helaas nog steeds niet goed..Eerst had hij een reactie op de enting en nu blijkt hij weer een hoefzweer te hebben die nog helemaal bovenin de hoef zit..Donderdag de dierenarts erbij gehad omdat hij kreupel liep en erg suf was..Ik wist niet waar ik het moest zoeken ivm die eerdere reactie op de enting dus toch maar de dierenarts laten komen..S'morgens om 9 uur was z'n hoef nog niet warm maar om half 1 toen de dierenarts er was,had hij een hele warme hoef.Dierenarts heeft het ijzer eraf gehaald en gevoeld met de tang..Flip had echt erg veel pijn en nog was hij lief(zelfs de dierenarts zei wat een lieve pony..een ander had me allang het hele erf laten zien)
Ze kon de hoefzweer niet vinden dus blijkbaar zat het ergens nog bovenin z'n hoef dus verband erom heen en een hoefzak waar we elke keer water in moesten gieten om de hoef week te maken..Vandaag moesten we weer contact opnemen maar omdat ik moest werken heeft m'n vader bij Flip gekeken en hij had nog steeds erg veel pijn..Dierenarts maar weer langs laten komen..
Weer onderzocht..hoefzweer nog niet te vinden..nu heeft hij een verband met betadine erom heen en heeft hij volledige boxrust(gelukkig heeft hij een buitenstal met uitzicht over de weilanden hahaha)ook weer nieuwe pijnstillers gekregen en de dierenarts heeft contact met onze hoefsmid gehad om te overleggen en af te spreken dat de hoefsmid maandag of dinsdag langs komt om Flip z'n hoef weer na te kijken..

Nu maar weer afwachten tot maandag/dinsdag..

Flip b welsh

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:08

:(:) voor Flip....

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:38

Och wat sneu. Hopelijk is hij snel weer fit

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:44

Afbeelding
Hier was het koud en nat, ze hebben zich weer heerlijk geamuseerd!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:53

MissToseland, Vitamine P is altijd goed! :D Lekkere warme paardenneus.

llora, Leuke vrolijke foto's. Lekker tutten. Die kerstversiering vind ik ook leuk.
Ik heb geen ervaring met rijlaarzen.

Eefjeh, ah wat balen van Flip. Beterschap :(

kwita, Vandaag koud en nat? Hier scheen het zonnetje lekker. Maar zo te zien wel lekker bezig geweest.

Marloes heeft een klein lesje sturen in de paddock gehad vandaag. Met rendier Nick. Ja, het moest wel een rendier worden.
Afbeelding

Het was even wennen voor Nick en Marloes. Nick wilde steeds bij mij komen staan. Maar Marloes zette door! 'Let op, stap!' En daar gingen ze. En Nick luisterde keurig.
Na oefenen aan de longeerlijn en een klein drafje mocht de longeerlijn eraf. En kon Marloes lekker in de paddock met Nick oefenen met sturen.
Moet toch snel maar eens bakletters ophangen, want dan heeft ze punten om naar te sturen. Nu rijd ze steeds naar de schutting, of de auto, of de boom. Bakletters met dieren lijkt me leuk, ik heb de bordjes al. Moet ze alleen nog even opschilderen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Opperste concentratie. Van hand veranderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots op Marloes en Nick. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:31

Mooi versierd hoor :D

Wij zijn allemaal naar stal geweest. Helaas had ze geen cap mee dus uitstappen zat er niet in. Ik vond het :brr: vandaag. Vanmiddag in het openluchtmuseum geweest en helemaal verkleumd terug gekomen. Nu bij de kachel lekker opwarmen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:33

Ziet er super leuk uit chasey. Die prachtige roze trailer zal ik maar niet aan mijn dochters laten zien hihi want dan kan ik ook met een roze rond rijden haha. Maar zalig die kleur

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 21:05

Ooooh die roze trailer,haha. Best tof

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:35

Ik heb vandaag de pony van Mn dochter maar even gereden, ze was bij haar papa ( ik ben gescheiden) en die heeft niks met paarden..

Het viel mij op dat ik op de pony nog niet met Mn benen onderuit kom... en Tis een C-er! 1.31cm
Maar wel veel front, en veel hals.

Afbeelding

Pony moe, en ik heb even lekker gereden... ze begint aardig goed de hand te volgen !

Ik vind het wel fijn dat ik Dora zo voor Mn meisje bij kan rijden.. door mijn dochters epilepsie is fine-tunen soms lastig ...

4 januari heeft ze dr tweede officiële wedstrijd, hopelijk hoeft ze nu niet af te groeten

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 23:26

Afbeelding

Hier gaat de kleine vanaf tot ze 3 oud is al mee de foto is ook gemaakt tot ze de eerste keer op stal was ze is nu een half jaar. Als ik geen oppas heb en het weer zit een beetje mee gaat ze mee. Verzorg voor 3 a 4 x per week een 18 jarige shetlander waar dan af en toe mijn nichtjes op rijden en ik hoop ook mn dochter als ze wat groter is

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:25

Leuke foto’s komen er weer voorbij <3
Vooral Nick als rendier zo cute

Ik had vandaag kerstmarkt en moest dus werken en helaas geen pony dag vandaag papa vindt het leuk maar pony op zadelen is nog niet zijn ding :=

Ja Isabella is erg groot voor haar 7 jaar ze meet nu al 145 :# geschat wordt ze 1,90 als ze uitgegroeid is.. maar we gaan het wel zien.
Hopelijk kan ze nog 1 a 2 jaar op lizzy en dan moet ze echt over naar een D pony ga voor haar ook geen C pony kopen daar is ze dan ook weer zo uit gegroeid :(

Morgen gaan de dames hun pad de deux oefenen als vogeltjes (adelaars) zal nog even een foto toevoegen hebben jullie beetje idee :))

Afbeelding

Watnou@leuke pony zo qua hoofdje
Marjanne@ aahhh lief hoor zo is de kleine van mij ook begonnen :D

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:38

Jeetje 1.45. Ze vinden onze dochter al groot met 7 en die is 10 cm kleiner. Prachtig pakje heeft ze aan trouwens.

Haha die roze trailer was met nog niet eens opgevallen :')

Fijn als je zelf op de pony van je kind past. Zou mooi zijn als je haar zo kan helpen.

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 07:40

Wauw dat adelaarspak is echt gaaf gemaakt!!

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:19

Heel gaaf gemaakt ,dat pak

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:36

Dat adelaars pak geweldig. Amai zeven jaar en 145? Dan heb ik echt ukjes denk ik. Acht jaar en 1.29 m en tien jaar en een half en 1.42 m. En ze zijn gemiddeld in de klas.

Nu van mij dachten ze vroeger dat ik ook ergens in 1.80 m zou eindigen. Want de dokter sprak er toen over om mijn groei te breken. Alle geluk dat ze dat niet hebben gedaan. Ik haal maar net de 1.65 . Wil niet weten hoe klein ik was gebleven als ze dat wel hadden gedaan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 09:17

watnou, dat lijkt me ook wel ideaal dat je op de pony van je dochter kunt.
Soms zeg ik wel eens 'Wat Bliksem naar een D pony', had me super leuk geleken.

Marjannuh, Ah wordt al vroeg met het paardenvirus besmet ;)

BiancUgo, Ahh dat is zo leuk! Toen je heto ver een adelaarspak had, moest ik al aan die van de ikea denken!
Heel leuk :)

David is 7 en net boven de 1.30m of 1.20m. Nu weet ik het even niet meer precies. Hij mocht eindelijk in de achtbaan afgelopen zomer. ;) Moet hem eens nameten.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:04

BiancUgo schreef:
Ja Isabella is erg groot voor haar 7 jaar ze meet nu al 145 :#

Ik ben als volwassene 1m50 :o
Ben ondertussen wel gewend dat ik "ingehaald" word door 11/12-jarigen, maar eentje van 7 ben ik nog niet tegen gekomen :D

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:32

Mijn man en ik zijn beiden niet klein, maar ook niet weer super groot. Ik ben 1.75. Redelijk gemiddeld volgens mij. Mijn dochter is ook niet de grootste van de klas. Maar zeker niet de kleinste. Een pony stap ik niet snel op, of het moet een Fjord of Haflinger zijn. Maar dat vind ik wel enorm wennen. Ons paard is een flink stuk groter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 16:20

Pony les :D

Afbeelding

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:48

Afbeelding

Wat super schattig allemaal!
Ik ben met paardlief hard aan trainen, en ik zit pas in het Nederlands Jeugdteam van de WRAN:) ik ga volgend haar het NK starten en miss in Duitsland de Duitse kampioenschappen :D

Rijden jullie kinderen bixie wedstrijdjes? Ik zie hier veel jonge kinderen en ik weet nog toen ik klein was dat ik met mijn kleine b pony’tje bixie wedstrijdjes starten :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 36 bezoekers