Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:06

Dat is toch het eigenlijke idee van mp?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie


Fair
Berichten: 3555
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:24

Ik heb een printer die nieuw 725 euro kost voor 50,- en een flesje wijn opgehaald. Daar is MP voor. Je hebt geluk als je er de helft al voor krijgt. :)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:57

Urona447 schreef:
Hier iemand die voor een nieuw product 20 euro bied voor iets wat in de winkel 60 euro kost, als ik reageer dat ik er minstens 35 euro voor wil hebben krijg ik een bericht terug dat ze dat begrijpt en vervolgens verwijderd ze haar bod.


Dat is toch juist heel netjes?

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:26

ik verwijder ook altijd mn bod als de verkoper het niet goed vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:37

Ik had dus iemand die een bod deed op mijn wintec zadel, waarop ik reageerde dat ik een andere prijs in gedachten had en wat ik er minimaal voor wilde hebben Ik had na een week nog niets gehoord, dus zijn bod verwijderd zodat anderen ook konden bieden. Plaatst hij zijn bod vervolgens opnieuw, dus ik stuur dezelfde reactie +uitleg waarom ik het bod had verwijderd en je raad het al, vervolgens gewoon weer geen antwoord :+

Ook iemand gehad die de vraagprijs bood, maar het nog 'even wilde overleggen'. Ik na een dag een berichtje gestuurd omdat ik hem niet te lang vast wilde houden, maar ze moest het toch nogmaals overleggen. Vervolgens nooit meer wat gehoord. :')

theadora99

Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:51

Ik wilde een schoolboek kopen en stuuurde op marktplaats: Wat wilt u minimaal voor dit boek hebben?
Kreeg ik als antwoord: Ja.
:? :? Ja wat? Ja ik heb een minimale prijs? Ja ik wil het verkopen? Ik teruggestuurd: Heeft u een minimale prijs? Wat is deze? Krijg ik opnieuw alleen Ja. Ik zoek wel iemand anders waar ik het van kan kopen hoor haha

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:09

Iemand wil met dit weer mijn iPhone 5s komen ophalen :') ik ben heel benieuwd of hij komt en hoelaat. Geen tijd afgesproken maar rond kwart over 5 zei hij dat hij eraan kwam.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:12

upendo schreef:
Ik snap het wel hoor.
Vaak zat opgelicht door mensen die een foto gebruikten die de staat van het product echt geen recht deed.

En hoeveel daadwerkelijke moeite is het om even een foto in daglicht te maken? :=


Alles wat ik aanbied is nieuw, en dus ook echt nieuw met kaartje eraan.
Van 2de hands dingen zowiezo eigen foto's

En ja, ik vind het met ruim 500 artikelen veel moeite om elke keer een foto te maken en dan 1 of ander onzin bod te krijgen, gemiep over de kleur of gewoon helemaal niks {:)-:(

Dus iemand die om foto's vraagt krijg van mij altijd eerst een bericht om te zien of er zowiezo nog gereageerd wordt voor ik het artikel opzoek en een foto maak.

Laatst ook 1 of ik alles (3 verschillende dingen) aan alle kanten wilde opmeten, maar wel een bod doen van minder dan de helft van de vp.
Heb gemeld dat ik het best wil weten als ze interesse heeft voor de vraagprijzen.
Nooit meer iets gehoord natuurlijk.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:40

Ik erger me op het moment ook dood an al die mensen op marktplaats. Mijn pony staat te koop en soms sturen ze zulke domme vragen.. 'is het een draver?' Tweede zin van de advertentie staat het ras... en ik had die persoon zelfs nog aan de telefoon gesproken etc. Of mensen die heel serieus zijn, dan willen ze afspreken, en reageren ze ineens niet meer. Om gek van te worden.

When was the last time you did something for the first time?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:03

Erg hé finnens, dat soort mensen.. Had ik ook. Verkocht een zadel en kreeg steeds vragen hoe oud het zadel was, wat de boommaat was, wat de staat was, etc. Stond gewoon letterlijk in de vijf regels van de advertentie :Y)

Mijn wintec zadel verkocht, mevrouw was er super blij mee. Heel fijn afgehandeld en een nette prijs voor beide partijen, dus ik ben weer blij. Zadel verkopen viel me uiteindelijk wel mee. :j Nu alleen mijn westernzadel nog...

Zojuist ook een deken verkocht, koper had er haast mee omdat ze hem met spoed nodig was. Als ik hem snel kon verzenden bood ze mij de vraagprijs+verzendkosten. Geen probleem, de PostNL locatie zit bij mijn werk dus ik kan hem zo afgeven, heb je hem de volgende dag in huis. Dezelfde avond betaald, dus direct een verzendlabel aangemaakt en morgen gaat hij de post op. Tevreden koper en verkoper omdat het zo snel afgehandeld. Heerlijk zulke mensen *\o/*

Ik ben bang dat ik zelf wel opgelicht ben... Had een jas gekocht via marktplaats, binnen 5 minuten betaald en vervolgens niets meer van gehoord. Dit was maandag, dus heb vandaag maar een berichtje gedaan of hij al verzonden was. Vervolgens een hele lijst met excuses waarom het niet is gelukt, ze zou hem morgen op de post doen. Ik snap wel dat er af en toe wat tussen komt, maar stuur dan even een berichtje en ga al helemaal niet beloven dat je het snel kan versturen als je dat niet kan. Het is gelukkig geen wereldbedrag (€17), maar ben ergens wel bang dat ik 'm niet ga zien.

Alja

Berichten: 25577
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:49

Net zoals mijn koeka aankleedkussenhoes van 15 euro.
Ik snap echt niet datmensen voor zo n klein bedrag mensen oplichten :(

ONDERSCHRIFTLOOS

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:51

Of juist voor zo'n klein bedrag.
Mensen maken sneller dat bedrag over zonder eerst te googelen. Bij dure dingen willen ze sneller ophalen.
Er word niet het uiterste gedaan om de oplichter te vinden voor een klein bedrag.
En veel kleine bedragen samen maakt samen heel wat.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:00

Degene die mij heeft opgelicht voor 15,50 is ook nog steeds bezig hoor. Met regelmaat maakt diegene een zelfde soort advertentie aan met een steeds weer nieuw account. Alleen heeft ie verschillende keren dezelfde foto gebruikt. en ook steeds weer met of rond dezelfde woonplaatsen.
Alleen nu heeft diegene sinds deze week een wat andere foto, maar de advertentie en de vraagprijs enzo zijn steeds (bijna) het zelfde.

Groetjes Monique.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:44

Brommer hier verkocht ,met veel tegenslag maar wel een super vriendelijke koper! Hij getest en zo en toen naar het postkantoor, bleek mijn overschrijvingscode niet te kloppen! Nou dan sta je ook mooi ff :7

Dus via rdw nieuwe aangevraagd, zou 2 dagen later binnen zijn, ja.....niet dus, weer afspraak af moeten zeggen met hem, toen kon ik pas 4 dagen later, maar hij zei, geeft niks ik wil m echt graag hebben. Heeft netjes de afgesproken prijs betaald en met een handdruk en een dank je wel meegenomen.

+:)+

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 15:48

Ik heb net wat oude paarden en gitaarspullen op marktplaats gezet. Ondanks ik bang werd van dit topic toch maar gedaan, want anders ligt het hier ook maar te liggen. Alles staat er voor een spotprijsje op. Zo krijg ik na 5 minuten al een reactie in het Engels echt dik onder de vraagprijs. Nog niet op gereageerd, maar goed begin :o

.

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:24

Nou hier 2 zo als nieuwe kinder winterjassen van Coolcat. Loopt voor geen meter, niet eens een onzinbod. :+

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:12

Mijn fiets was maandag gestolen. Na 8 jaar trouwe dienst, goed onderhouden en nog steeds heel fijn, was ik opzoek naar precies dezelfde. Dat was een hele opgave, want dit model werd al heel lang niet meer gemaakt.

Tot ik op marktplaats een advertentie tegenkwam van een drop hier verderop. Precies dezelfde! Ik een bod gedaan. Advertentie was van halverwege november. Heeft 'ie 'm niet meer |( Hij heeft er nog twee, maar op marktplaats heeft hij nog 24 andere advertenties openstaan :') Eens even zien of een van die twee wat is als het lukt om een afspraak te maken.


Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:46

xRivaldo schreef:
Mijn fiets was maandag gestolen. Na 8 jaar trouwe dienst, goed onderhouden en nog steeds heel fijn, was ik opzoek naar precies dezelfde. Dat was een hele opgave, want dit model werd al heel lang niet meer gemaakt.

Tot ik op marktplaats een advertentie tegenkwam van een drop hier verderop. Precies dezelfde! Ik een bod gedaan. Advertentie was van halverwege november. Heeft 'ie 'm niet meer |( Hij heeft er nog twee, maar op marktplaats heeft hij nog 24 andere advertenties openstaan :') Eens even zien of een van die twee wat is als het lukt om een afspraak te maken.


Nog even en je komt je eigen fiets tegen op Marktplaats!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110629
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 12:51

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Heeft ie de advertentie niet gewoon geupdate met de fiets? Dus dat het een oude advertentie is met nieuw content? Want dan zou het best jouw fiets kunnen zijn.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:03

Hij stuurde twee foto's met oma fietsen die hij nog heeft. Hij heeft veel meer fietsen en dat vind ik redelijk apart, maar het kan. Ik hou voor mijn gestolen fiets marktplaats in de gaten en op de weg m'n ogen open. :j

Ik kan dus even kijken of 'ie ertussen staat. Maar denk het niet. Dit model (wat dus verkocht bleek te zijn) was echt in veel betere staat en andere details dan mijn gestolen fiets.

Ik was zelf zo stom m'n fietssleutel erin te laten zitten |o Daar baal ik misschien nog wel het meest van. Er zat een sleutelhanger aan met de naam van mijn vorige paard erin gegraveerd. Vaak gedacht of ik die er niet voor de zekerheid af moest halen. Maar vond het juist leuk die sleutelhanger bij me te hebben.

Ik heb een afspraak om 13:00 uur. Ben benieuwd.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:21

Ik heb nou iemand die wil geen afspraak maken, geef je adres maar en dan kom ik wel een keer langs.. Uh al onze stock hebben we in een opslag en die is niet bij ons huis, dus als je onaangekondigd komt (wat sowieso geen optie is) heb je pech. Nou issie boos

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:34

Mijn jas is inmiddels opgestuurd, maar volgens de bon weegt het pakket 10 gram. Ik hoop dus maar dat ze hem niet hebben gewogen op het postNL punt := Denk dat ik anders een lege doos ontvang :')

Wat jammer Rivaldo, vooral van die sleutelhanger... Ik hoop dat je hem terugvindt op marktplaats! Mocht je hulp nodig zijn met zoeken, pb gerust wat meer informatie, dan zoek ik mee.

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:56

Zojuist de fiets opgehaald. Was een man die een eigen handeltje had in fietsen. Erg vriendelijke man en voor iets minder dan de vraagprijs de fiets meegekregen. Ben er erg content mee :)

Stiekem even gespiekt voor m'n gestolen fiets, maar die zat er niet tussen. Ik gok ook niet dat iemand die een fiets steelt deze op marktplaats zet. Maar bedankt voor je aanbod @xJitskee. :)

@_Nadia_, wat een vaag figuur. :=

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:25

Ja, dan kom ik wel een keer langs als ik weet dat jij niet thuis bent! Vaag figuur hoor...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot en 168 bezoekers