Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13983
Geregistreerd: 20-04-16

Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-17 16:34

*persbericht
Overige

Afbeelding

In 2018 verhuist Horse Event naar Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen, nabij Schiphol Airport. De zeventiende editie van het educatieve paardenevenement vindt plaats op 14, 15 en 16 september 2018.


Horse Event was de afgelopen drie jaar op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo, waar het groeide van 30.000 naar 42.500 bezoekers. Op deze enorme aantallen bleek de locatie in Ermelo niet berekend. Door de smalle toegangswegen ontstonden er files en er was onvoldoende parkeergelegenheid. Dit jaar kreeg de organisatie ook nog eens te maken met extreme regenval, wat ertoe leidde dat de zaterdag moest worden afgelast. Voldoende aanleiding voor organisator Academy Bartels Event Management om de koers bij te stellen.


Vernieuwd concept
De vier doelgroepen waarop Horse Event zich richt zijn jeugd, recreatie, sport en ondernemers. Horse Event is een mooie afspiegeling van de totale paardenbranche in Nederland en dat wil de organisatie in de toekomst nog duidelijker benadrukken. “De afgelopen jaren zijn de bezoekersaantallen in de doelgroepen jeugd en recreatie enorm gegroeid. In het nieuwe concept worden voor de twee andere doelgroepen, sport en ondernemers, nieuwe programmaonderdelen ontwikkeld zodat er balans blijft tussen alle doelgroepen. Zo wordt de Horse Event Ondernemersdag verder ontwikkeld tot een driedaagse Ondernemersbeurs met stands en congressen, gericht op de professional. Een andere doelstelling is het verhogen van de kwaliteit van het programma. Een aantal kleinere pistes wordt samengevoegd, waardoor vier hoofdpistes ontstaan. Om tot een kwalitatief hoogwaardiger programma te komen, ligt de focus op één hoofdpiste per doelgroep. Daarnaast blijft er, verspreid over het terrein, ruimte voor presentaties en workshops in een kleinschaligere setting”, aldus organisator Gijs Bartels.


Expo Haarlemmermeer
Met Expo Haarlemmermeer is gekozen voor een professionele evenementenlocatie die logistieke risico’s beperkt en alle ingrediënten biedt voor de verdere ontwikkeling van Horse Event. Het voormalige Floriade-terrein biedt een onverwachte rust in het hart van de Randstad. Naast een groot buitenterrein zijn er ruime hallen met een glazen dakconstructie, wat zorgt voor een bijzondere binnen- buitenbeleving. Door de ligging in het natuurgebied ‘De Groene Weelde’ en het zonnepanelen dak van 26.000 m2 ademt Expo Haarlemmermeer eco en duurzaamheid uit. De locatie is uitstekend bereikbaar, met ruime parkeerterreinen voor de deur en eigen busbanen en bushalte. Vanaf het terrein gaat elke 10 minuten een bus naar Haarlem, Hoofddorp en Amsterdam.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:43

Reed er van de week langs en bedacht me toen nog of het een goede locatie zou zijn voor een paardensport evenement. Ben erg benieuwd hoe het ze daar gaat bevallen. Mooie locatie is het wel.

Super makkelijk aan te rijden vanuit allerlei richtingen :) alle snelwegen op struikelafstand
Laatst bijgewerkt door Keet op 15-12-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:53

Veel dichter bij mij huis, scheelt gewoon 1-1,5 uur reistijd wat ik in totaal had toen ik 2 jaar geleden Naar Ermelo ging.
Kortom superblij mee *\o/*

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:55

Oei, ik ben er minder blij mee. Jammer!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:00

Scheelt mij ook ONWIJS veel reistijd! Wel lastig voor de vele mensen die meedoen aan cinics ed dat het minder centraal ligt. Wel errug fijn ivm parkeren/rijen etc.

Ook hier dus blij!

Venedict AC (v. Vagrant Z) Zadelmak
Teddy (v. Dramatic) †

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:04

Voor mij +1,5 uur reistijd :Y) word nog even zien of ik dit jaar ga of niet. Al klinkt het nu wel een stuk leuker dan afgelopen jaren nu het sport en ondernemen gedeelte meer aandacht gaat krijgen

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:11

Dat is nog eens dichtbij voor mij, rijd er iedere dag 2 maal langs :D

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:15

Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, ik woonde tot 3 jaar terug naast de Expo, maar kan mij er geen Horse Event voorstellen..

Persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goede keuze, aangezien het alles behalve gunstig is voor bijvoorbeeld mensen uit Friesland, Groningen, Drenthe en Limburg
Laatst bijgewerkt door Yacintha op 15-12-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:17

Yacintha schreef:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, ik woonde tot 3 jaar terug naast de Expo, maar kan mij er geen Horse Event voorstellen..

Persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goede keuze, aangezien het alles behalve gunstig is voor bijvoorbeeld mensen uit Friesland, Groningen, Drenthe en Limburg. Ik zou er zelf in ieder geval niet meer heen gaan voor 2,5 uur rijden. Met paard zou het dan ook wel gunstig moeten zijn...


Voor die mensen was Deurne ook geen gunstige locatie :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:26

Keet schreef:
Yacintha schreef:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, ik woonde tot 3 jaar terug naast de Expo, maar kan mij er geen Horse Event voorstellen..

Persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goede keuze, aangezien het alles behalve gunstig is voor bijvoorbeeld mensen uit Friesland, Groningen, Drenthe en Limburg. Ik zou er zelf in ieder geval niet meer heen gaan voor 2,5 uur rijden. Met paard zou het dan ook wel gunstig moeten zijn...


Voor die mensen was Deurne ook geen gunstige locatie :)


Deurne ben ik zelf nooit geweest, enkel in Ermelo. Dat is juist zo mooi centraal en denk dat als ze willen blijven groeien in bezoekers, dat wel iets is om over na te denken

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:27

voor mij is dat een paar minuten fietsen,tijd om eens te gaan.:=

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:28

Maar het terrein van Ermelo was compleet ongeschikt voor het evenement :) daar konden ze onmogelijk meer groeien :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:31

Keet schreef:
Yacintha schreef:
Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, ik woonde tot 3 jaar terug naast de Expo, maar kan mij er geen Horse Event voorstellen..

Persoonlijk vind ik het ook niet zo'n goede keuze, aangezien het alles behalve gunstig is voor bijvoorbeeld mensen uit Friesland, Groningen, Drenthe en Limburg. Ik zou er zelf in ieder geval niet meer heen gaan voor 2,5 uur rijden. Met paard zou het dan ook wel gunstig moeten zijn...


Voor die mensen was Deurne ook geen gunstige locatie :)

Nou inderdaad, wij reden ook altijd gewoon naar Deurne, dat is vanaf hier bijna drie uur met de trailer :+
Maar ben al een paar jaar niet meer geweest, heb het na vier jaar op rij wel even gezien, wie weet volgend jaar weer! :))

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:32

Deurne vond ik een fijne plek, half uurtje rijden voor mij. Nu is het wel een stukje weg.

kelseyc

Berichten: 793
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:43

13 min langer rijden (vanuit den bosch). Als het de moeite is geen probleem :j

❥Phoebe + ❥Amethist-Tilia + ❥Amourette-Tilia
Instagram @ ammyxamourette

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:46

Voor ons blijft de afstand het zelfde,maar ik vraag me ook af of dit een verstandige keuze zal zijn. Maar de toekomst moet dat gaan uitwijzen. Voor ons als standhouders weer interressant iig.
Binnenkort mogen we er al een kijkje nemen om eens te kijken naar t hoe en wat.

keep calm, I'm engaged!!! <3

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:02

Het gebied heeft in ieder geval ervaring met veel bezoekers ivm mysteryland wat 2 weken ervoor is.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:07

Jammer. [plaats] was eindelijk centraal. Wat jammer dat het afgelopen jaar zo nat was maar qua plaats wel ideaal. Dat wordt voor mij dan geen Horse Event meer helaas. Maar misschirn voor die mensen wel weer dus dat hou je toch!

Ben bang dat het dan nog duurder wordt, of maakt dat niets uit?

Niet perfect is ook goed

mala26

Berichten: 4986
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:10

Jammer, Ermelo was juist zo mooi dicht bij. Maar idd het terrein was er gewoon niet geschikt voor.
Ben benieuwd hoe het dan volgend jaar is, ben in ieder geval bij voor de organisatie dat ze gewoon door kunnen gaan na afgelopen editie.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:17

Ermelo was maar een noodoplossing gok ik, het is er echt veel te ongeschikt voor dit soort evenementen, zeker als er meer dan 2 spetters water vallen en dat gebeurt er regelmatig..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Tazzey
Berichten: 9498
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:25

Oh dat is 1,5 keer rollen en ik ben er. Misschien volgend jaar eens een kijkje nemen, zolang ze de stokpaardjes thuislaten. :D

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:26

He wat leuk dat wordt op de fiets naar horse event :))

SchoentjeJarig

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:32

Het KNHS centrum was qua accomodatie en logistiek ongeschikt. Dit gaat denk ik een grote verbetering zijn. Dat mensen voor een evenement als dit ver willen rijden, is door de jaren heen wel gebleken, dus ik verwacht dat dat geen probleem is. Ik ben benieuwd naar volgende editie!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:57

Voor mij maakt t kwa reistijd niet zo veel uit.

Ben erg benieuwd


Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Horse Event verhuist naar nieuwe locatie in 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:00

Ach, een stukkie rijden moet ik toch al _O- Dan maakt dat half uurtje extra niet veel meer uit :))

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, Eefje_Sammy en 67 bezoekers