Hulp gevraagd: thuis trainen voor tv, beste apparaat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Hulp gevraagd: thuis trainen voor tv, beste apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 12:40

Aangezien één van mijn grootste hobby's, naast paarden, tv kijken is, en wij nu een grote woonkamer hebben, speel ik en beetje met de gedachte om iets van een fitness apparaat te kopen zodat ik het kijken kan combineren met bewegen :D.

Maar wat is nou het beste apparaat? Een roei trainer vind ik erg fijn, maar lastig met tv kijken omdat je zoveel beweegt.

Zou een crosstrainer wat zijn? Staan er genoeg van te koop op marktplaats voor weinig, maar ja wat is dan een beetje een goede? Mensen hier die zo iets in huis hebben, hoe bevalt dat?

Iemand hier met ideeën? Of die toevallig mee wil zoeken in een straal van ca. 50 km rond Ees?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hulp gevraagd: thuis trainen voor tv, beste apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:46

Boh ik vind strijken voor de tv genoeg beweging :+

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hulp gevraagd: thuis trainen voor tv, beste apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:52

cross trainer :))

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:54

Spinning bike :)

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:57

Hometrainer of zo'n stepper?

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Hulp gevraagd: thuis trainen voor tv, beste apparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:58

Wij hebben een crosstrainer, niet voor de TV, maar in een aparte kamer. Het lijkt me best prettig om dat voor de tv te doen, maar let wel op dat je een relatief zachte hebt zodat hij niet zo veel geluid maakt, anders hoor je niks van de tv :)

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:05

Je eigen lijf is het beste apparaat als je thuis sport.

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 14:23

Haha strijken doe ik echt niet, hang het wel uit :D

Dat van het geluid is een goede!
Ik zoek iets waar ik dan het hele lijf mee train, denk dat stepper of spinning bike dan iets minder geschikt zijn?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:44

Ik heb een tijdje een crosstrainer voor de TV gehad, ivm revalidatie na een ongelukje in aanloop naar een operatie en later weer de revalidatie na de operatie. Dat ging prima, buiten het feit dat ik een crosstrainer stom vind :P .
Hometrainer ging later ook prima (kon ik voor mijn operatie niet op), maar vind ik ook stom :P .

Bij de fysio vind ik het roei apparaat het leukst, maar om nog een apparaat wat 2 weken gebruikt word in huis te halen had ik niet zo veel behoefte aan :') .

Hometrainer was een brainwave van mijn man, staat te verstoffen op de logeerkamer. Crosstrainer is een 2e handsje die bij het oud-ijzer zou, maar tijdens mijn revalidatie prima dienst deed, wetend dat ik er toch niet blijvend enthousiast van zou worden O:) .

Ik ben blij dat ik weer naar buiten kan! Stappen teller is wel een stok achter de deur. Maar zelfs een paar dagen nadat ik geopereerd was aan mijn knie, op 2 krukken, haalde ik mijn stappen dagelijks al, vond de fysio erg pittig dat ik dat probleemloos haalde.