Even van me afschrijven....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Even van me afschrijven....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 02:40

Beste Bokt,

ik hoop dat hier mensen zijn die me advies kunnen geven, misschien mensen zijn die hetzelfde voelen. Het verhaal is moeilijk uit te leggen maar toch probeer ik het te verwoorden. Graag geen uitspraken zoals "je stelt je aan" want ik weet dat het voor ieder ander als iets heel kleins lijkt maar ik vind het heel moeilijk om te delen.

Sinds de 3e klas van de Havo (was toen 14, nu 17) merk ik dat ik heel veel last heb van lawaai thuis. Mijn moeder is een drukke oppasmoeder, we hebben een druk gezin en een klein huisje. Wat mijn "probleem" is, is dat ik me niet op mezelf kan concentreren, de ander ga volgen in handelingen wat diegene aan het uitoefenen is en de stress heel hoog wordt. Op een gegeven moment barst ik in janken uit van de stress. Ik weet dondersgoed dat dit niet normaal is en probeer ook positief te denken "mama is nu aan het afwassen, anders had ik dat zelf moeten doen", maar wat ik ook probeer, het werkt niet. Ik heb dit alleen als ik thuis ben. Dit gevoel werd steeds erger en ik merkte steeds meer hoe de rust na half 11 (toen lagen ze op bed) me rustig maakte. Buiten huis heb ik geen last van lawaai. Ik kan in de bieb leren, ik kan lekker in de bus zitten en uitgaan. Dat is allemaal geen probleem.

Zoals misschien wel te raden is dit nooit goed gegaan thuis. Mijn ouders snapten me niet zo goed, werden gek van me dat ik altijd maar vroeg of het zachter kon, boos werd als mijn moeder oppaskinderen in huis nam en boos werd over mijn zusje die druk kan zijn. Voor de rest heb ik echt topouders. Ik kon altijd alles kwijt bij ze, behalve dit want dit snapten ze niet.

Op een gegeven moment is de druk thuis zo hoog geworden (ook om wat andere kleine dingetjes) dat ik ben weggegaan. Ik woon nu in Enschede in een studentenkamer in een redelijk goed geïsoleerd huis met 2 anderen. Ik kan niet meer permitteren dan dit jammer genoeg. Helaas is het ook zo, ook al zou ik 18 zijn, dat er hoge inkomenseisen worden gevraagd voor huurwoningen ook al zou ik recht hebben op huursubsidie. Verder willen ze vaak ook geen studenten hebben. Dat is ook een uitzichtloos plan.

In het begin ging het erg goed. Het meisje die boven een kamer heeft is erg rustig van zichzelf en ik kon gelijk goed met haar. Zij is dan ook echt als een vriendin voor me. Maar dat mooie was niet voor lang. Mijn andere (mannelijke) huisgenoot kwam namelijk na 3 weken steeds vaker thuis. Zijn handelingen zijn erg luidruchtig, hij luistert graag harde muziek en hij doet dingen op rare tijden. Zo komt het voor dat hij om 10 uur 's avonds kookt (ik slaap naast de keuken) en komt altijd op rare tijden thuis waar ik ook met regelmaat wakker van word. Al deze dingen vind hij niet raar of hard.

Wanneer hij thuis is voel ik een druk. Zet ik de muziek hard op en probeer ik wat te doen. Ik word er heel onrustig van in mijn doen en laten (ga constant eten of thee pakken). Na een paar avonden met die huisgenoot barst ik in janken uit.

Het escaleerde op een avond en ik heb toen mijn ouders opgebeld. Mijn vader was best boos, hij had het er moeilijk mee dat ik weg was gegaan thuis en nu ging het weer niet goed. Hij was boos op mijn huisgenoot. Mijn moeder heeft goed gehandeld door hem op te bellen en het een en ander over mij te vertellen in de hoop dat hij mijn achtergrond ook zou snappen. Ik heb geeeen idee wat er in dat gesprek allemaal is gezegd en of ze het goed heeft verwoord maar zelf durfde ik het niet. Vanaf dat moment heeft heel mijn omgeving (inclusief hij) ook gezegd dat ik hem moet aanspreken op zijn gedrag omdat het gewoontes zijn die er ingeslopen zijn doordat de persoon die de kamer voor mij had nooit thuis was en dus geen last van hem kon hebben. De volgende dag ben ik terug gegaan en hebben we een gesprek gehad, toch had ik niet het gevoel dat hij me snapte, maar dat hoeft ook niet. Toch durfde ik hem vaak niet aan te spreken. Of ik stuurde (heel stom) een appje "Hey B, ik hoorde jullie vanochtend tijdens de seks, zou je wat zachter kunnen doen" waarop hij antwoorde "We deden al zachtjes ik hield al in" "Ik wilde je niet storen met muziek 's ochtends" Waarop ik me dan afvroeg hoe die normaal seks had, want ik heb alleen zo hard geschreeuwd in een hotel volgensmij _/-\o_

Vanavond kwam hij om half 11 terug van werk, precies toen ik wilde slapen. Dat werd dus half 12, toen was de stress weer afgevloeid. Maar helaas werd ik net om half 1 weer wakker. Meneer had de frituurpan laten vallen. Ik ben naar de wc gegaan en ben gaan liggen. De geluiden stopten niet en toen heb ik álle moed bij elkaar geschraapt om er wat van te gaan zeggen (face to face) Ik vind namelijk dat je doordeweeks best rekening kan houden met elkaar door niet 's nachts de keuken in te gaan en van alles te gaan bakken. Toen ging ook nog eens de deurbel en stond zijn vriendin voor de deur, heel leuk maar wtf om half 1 's nachts? Toen ben ik hem het verhaal uit gaan leggen dat ik laat sliep door hem en daardoor de druk al hoog was en er grote kans is dat ik van frituren 's nachts en vriendinnetje laten komen wakker wordt.

Toen is hij boos geworden... Hij voelt als de leiding van het huis (regelt alles met de huurbaas etc.) dus ik voelde me best poedersuiker. Ik had alle moed bij elkaar geraapt en toen reageerde die écht boos.
"Ja en ga jij A maar uitleggen dat het hier vies is" "Jesse nu overdrijf je echt want je was echt niet wakker geworden als ik beetje frituur 's nachts" "Het komende uur maak ik nog wel lawaai ja" "Dáág"

Ik weet ook wel dat je dit niet van een student kan verlangen. Maar ik dacht dat hij het fijn vond dat ik er was vergeleken met de oude huisgenoot en er dan misschien wel rekening mee kon houden. Ik vind het zo lastig dat ik de moed bij elkaar had geschraapt en er zo werd gereageerd. Heb heel erg uit mezelf verteld hoe het voelde zonder boos te doen maar hij werd écht boos. Ik vind het sowieso eng als niet heel erg naasten écht boos worden.

Ik weet op die momenten echt niet wat ik met mezelf aan moet, ik zit dan in zo'n diepe put. Ik weet dat het beter kan gaan als ik weer eventjes rust heb maar ik wil dan op het moment zelf het liefst dat ik per ongeluk wordt aangereden. Zonder gedoe van naasten over mijn verlies. Ik doe de opleiding Social Work en weet voor heel veel problemen dus oplossingen of behandelmethodes maar ik weet het echt niet meer. Ik heb me aangemeld voor de psycholoog maar dat duurt nog een paar weken. Ik ben dus gevalletje boef die politie wil worden, maar dan een emotioneel wrak die Social worker wil worden :(:)

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 02:48

Naar de huisarts en laat je sneller dan 'over een paar weken' naar hulpverleners sturen. Hopen dat je word aangereden is een behoorlijk duidelijk signaal van je onderbewustzijn, je hebt nu hulp nodig, niet over een tijdje.

Heb je al oordoppen in? Ik weet niet of het probleem fysiek is of mentaal, maar misschien kan je je beter afsluiten van geluid met oordoppen, of een goed sluitende koptelefoon.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 02:57

julius_juut schreef:
Naar de huisarts en laat je sneller dan 'over een paar weken' naar hulpverleners sturen. Hopen dat je word aangereden is een behoorlijk duidelijk signaal van je onderbewustzijn, je hebt nu hulp nodig, niet over een tijdje.

Heb je al oordoppen in? Ik weet niet of het probleem fysiek is of mentaal, maar misschien kan je je beter afsluiten van geluid met oordoppen, of een goed sluitende koptelefoon.


Ik heb altijd oordopjes in :j ik heb geen idee of zoiets fysiek of mentaal is eigenlijk. Het is fysiek in de zin dat ik er buikpijn van krijg en er misselijk van word maar mentaal dat ik altijd op de hoogte wil zijn ofzo.

Ja misschien wel een goed idee om te gaan

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:05

Misschien kun je, voor nu in ieder geval, proberen om een koptelefoon/oortjes in te doen en dan te luisteren naar een luisterboek of naar youtube te kijken. Ik doe dat als ik niet kan slapen doordat ik teveel nadenk. Misschien helpt het jou ook om niet op de geluiden om je heen te focussen.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:07

Nymphe schreef:
Misschien kun je, voor nu in ieder geval, proberen om een koptelefoon/oortjes in te doen en dan te luisteren naar een luisterboek of naar youtube te kijken. Ik doe dat als ik niet kan slapen doordat ik teveel nadenk. Misschien helpt het jou ook om niet op de geluiden om je heen te focussen.


Doe ik inderdaad wel en dat helpt tot in zekere mate. Maar word er niet vrolijker op als ik dat een paar keer tot laat doe :') Thanks voor de tip iig.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:13

julius_juut schreef:
Naar de huisarts en laat je sneller dan 'over een paar weken' naar hulpverleners sturen. Hopen dat je word aangereden is een behoorlijk duidelijk signaal van je onderbewustzijn, je hebt nu hulp nodig, niet over een tijdje.

Om te beginnen dat. :(:)

Verder herken ik je gevoeligheid voor geluiden, alleen heb ik godzijdank meestal wel de mogelijkheid om me ervoor af te sluiten (woon samen met alleen mijn vriend).

Ik heb oordoppen voor het slapen, als vriendlief eens laat thuis is of de buren en tuinfeest hebben. Noise-cancelling koptelefoons zijn ook een uitkomst. Als er mensen op bezoek zijn geweest moet ik altijd een paar uur in stilte zitten voordat ik rustig genoeg ben om te slapen, had ik huisgenoten die lekker doen waar ze zin in hebben dan kun je me binnen afzienbare tijd afvoeren :=

Meer tips heb ik helaas niet voor je, maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:18

black_kelpie schreef:
julius_juut schreef:
Naar de huisarts en laat je sneller dan 'over een paar weken' naar hulpverleners sturen. Hopen dat je word aangereden is een behoorlijk duidelijk signaal van je onderbewustzijn, je hebt nu hulp nodig, niet over een tijdje.

Om te beginnen dat. :(:)

Verder herken ik je gevoeligheid voor geluiden, alleen heb ik godzijdank meestal wel de mogelijkheid om me ervoor af te sluiten (woon samen met alleen mijn vriend).

Ik heb oordoppen voor het slapen, als vriendlief eens laat thuis is of de buren en tuinfeest hebben. Noise-cancelling koptelefoons zijn ook een uitkomst. Als er mensen op bezoek zijn geweest moet ik altijd een paar uur in stilte zitten voordat ik rustig genoeg ben om te slapen, had ik huisgenoten die lekker doen waar ze zin in hebben dan kun je me binnen afzienbare tijd afvoeren :=

Meer tips heb ik helaas niet voor je, maar ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.


Ah wat fijn dat ik niet de enige ben **\O/** . Ja ik kan ook niet wachten om wat te kunnen huren met mijn vriend over een aantal jaar. Noise-cancelling koptelefoons ga ik eens eventjes naar kijken, heb ik al eerder gehoord.

Nymphe

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: omgeving Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:18

Jtragter schreef:
Nymphe schreef:
Misschien kun je, voor nu in ieder geval, proberen om een koptelefoon/oortjes in te doen en dan te luisteren naar een luisterboek of naar youtube te kijken. Ik doe dat als ik niet kan slapen doordat ik teveel nadenk. Misschien helpt het jou ook om niet op de geluiden om je heen te focussen.


Doe ik inderdaad wel en dat helpt tot in zekere mate. Maar word er niet vrolijker op als ik dat een paar keer tot laat doe :') Thanks voor de tip iig.


In het begin zal het misschien wat langer duren, maar als je dit vaak genoeg doet dan leert je lichaam om moe te worden van ernaar luisteren. Ik val nu vaak binnen een kwartier in slaap met een luisterboek. Ik hoop dat het jou ook kan helpen. Al is het maar tijdelijk tot je professionele hulp kunt krijgen. :(:)

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:25

Lijkt meer dat je overgevoelig bent voor geluiden. Dat heeft een naam. Heb je er al op gegoogled?

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:25

In het begin zal het misschien wat langer duren, maar als je dit vaak genoeg doet dan leert je lichaam om moe te worden van ernaar luisteren. Ik val nu vaak binnen een kwartier in slaap met een luisterboek. Ik hoop dat het jou ook kan helpen. Al is het maar tijdelijk tot je professionele hulp kunt krijgen. :(:)[/quote]

Super bedankt voor de tip, ga ik zeker gebruiken!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:26

pubelia schreef:
Lijkt meer dat je overgevoelig bent voor geluiden. Dat heeft een naam. Heb je er al op gegoogled?


iets met hoogsensitiviteit ofzo idd, maar heb t dus alleen thuis -O-

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:29

Jtragter schreef:
pubelia schreef:
Lijkt meer dat je overgevoelig bent voor geluiden. Dat heeft een naam. Heb je er al op gegoogled?


iets met hoogsensitiviteit ofzo idd, maar heb t dus alleen thuis -O-

Herkenbaar! Ik heb het in 1 keer. Niet overgevoelig, maar dat ik me in 1 keer ga irriteren aan een bepaald geluid. Bv als iemand gaat smekken....

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:30

pubelia schreef:
Geen hyperacusis?


Heb ik net ook naar gekeken. Buiten huis ervaar ik dat niet. Dus dat lijkt me het niet

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:31

iets met hoogsensitiviteit ofzo idd, maar heb t dus alleen thuis -O-[/quote]
Herkenbaar! Ik heb het in 1 keer. Niet overgevoelig, maar dat ik me in 1 keer ga irriteren aan een bepaald geluid. Bv als iemand gaat smekken....[/quote]

Oh dat is ook vervelend zeg! Dat valt wel mee bij mij.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 03:38

Misofonie? Ik ben eens op een bijeenkomst geweest over misofonie en daar was iemand die gék werd van bepaalde geluiden, anders dan bv de eetgeluiden waar het meestal om gaat.

Je zou kunnen kijken of emdr wat voor jou doet.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 03:45

Speirs schreef:
Misofonie? Ik ben eens op een bijeenkomst geweest over misofonie en daar was iemand die gék werd van bepaalde geluiden, anders dan bv de eetgeluiden waar het meestal om gaat.

Je zou kunnen kijken of emdr wat voor jou doet.


Nou jeetje dr is een naam voor! Heb even gegoogeld en dit ben ik inderdaad. Het enigste puntje is dat er stond dat je zelfhaat projecteert op mensen die je lief hebt. Dat klopt met mijn moeder en vader, maar mijn huisgenoot heb ik niet perse lief ofzo.

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 04:09

Ik ben echt goed misofonie ervaren (heerlijk, puur genieten, kuch) en ik heb er ook echt niet alleen last van bij mensen die op de manier van ouders dichtbij staan, zeg maar. Klasgenoten en wildvreemden in de trein zijn voor mij echt net zo goed stoorzenders.

Ik zou je ook willen adviseren ermee naar de huisarts te gaan. Heel vervelend voor je, deze situatie :(:)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Even van me afschrijven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 04:30

Ik heb hier ook al jaren last van. Bijvoorbeeld ik kan heel slecht tegen het horen klikken van een muis, en laat nu de computer in de woonkamer staan. Mijn moeder zit er hele dagen achter en heeft hier weinig begrip voor, zit soms tegen paniekaanvallen door dat geklik.

Ik heb wel het idee dat je overgevoelig wordt voor geluiden van bepaalde mensen als je die gaat associëren met irritante geluiden. Nou heb ik ook heel veel moeite met mensen die eten of hard lopen,aan hun nagels zitten. Maar bij mijn moeder lijk mij meer te ergeren omdat ze al de hele dag zit te klikken.

Wat het voor jou nog irritanter maakt is dat je met een student samen woont, als ik zie net wat voor mensen mijn zus samenwoont kun je mij na een uur opsluiten in een kliniek. Ik heb ook oordoppen in bijna de hele dag, en soms een zonnebril voor veel licht op slechte dagen. Ik heb ook een app met geluiden van een storm met veel regen en onweer Op mijn telefoon, dit helpt ook goed voor het slapen.

Hoop voor je dat je snel wat minder stress mag gaan ervaren, zo leven is echt niet fijn en ik spreek uit ervaring. :(:)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:12

Is er geen mogelijkheid voor je om op zoek te gaan naar een zelfstandige studentenkamer? Hoeft niet altijd duurder te zijn.
Persoonlijk vind ik het niet heel raar dat hij om 12 uur nog aan het koken is en lawaai maakt.. Het is een studentenhuis. Van mijn klasgenoten krijg ik regelmatig tussen 12 en 6 nog appjes dat ze aan het koken zijn en dronken zijn..

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 08:46

alice0cullen schreef:
Ik heb hier ook al jaren last van. Bijvoorbeeld ik kan heel slecht tegen het horen klikken van een muis, en laat nu de computer in de woonkamer staan. Mijn moeder zit er hele dagen achter en heeft hier weinig begrip voor, zit soms tegen paniekaanvallen door dat geklik.

Ik heb wel het idee dat je overgevoelig wordt voor geluiden van bepaalde mensen als je die gaat associëren met irritante geluiden. Nou heb ik ook heel veel moeite met mensen die eten of hard lopen,aan hun nagels zitten. Maar bij mijn moeder lijk mij meer te ergeren omdat ze al de hele dag zit te klikken.

Wat het voor jou nog irritanter maakt is dat je met een student samen woont, als ik zie net wat voor mensen mijn zus samenwoont kun je mij na een uur opsluiten in een kliniek. Ik heb ook oordoppen in bijna de hele dag, en soms een zonnebril voor veel licht op slechte dagen. Ik heb ook een app met geluiden van een storm met veel regen en onweer Op mijn telefoon, dit helpt ook goed voor het slapen.

Hoop voor je dat je snel wat minder stress mag gaan ervaren, zo leven is echt niet fijn en ik spreek uit ervaring. :(:)


Ahw wat fijn dat je je meld. Hoe heet die app als ik vragen mag?

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 08:48

Eileen_ schreef:
Is er geen mogelijkheid voor je om op zoek te gaan naar een zelfstandige studentenkamer? Hoeft niet altijd duurder te zijn.
Persoonlijk vind ik het niet heel raar dat hij om 12 uur nog aan het koken is en lawaai maakt.. Het is een studentenhuis. Van mijn klasgenoten krijg ik regelmatig tussen 12 en 6 nog appjes dat ze aan het koken zijn en dronken zijn..


Ik betaal nu 350, studiootjes zijn al gauw over de 600. Misschien wanneer ik 18 ben dat dat met huursubsidie mogelijk zou kunnen zijn.
Klopt, is inderdaad een studentenhuis. Maar toen ik er kwam werd er gezegd dat het rustig was. Daar vind ik om half 1 koken niet bij passen. Maar inderdaad, wat wil je met studenten. Scheelt wel enorm dat hier geen kinderen zijn

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Even van me afschrijven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:01

Wat ik doe als ik naar bed ga is een bepaalde aflevering opzetten van 1 van mijn favo serie's. In mijn geval bob's burgers. Ik luister al ruim 1.5 jaar dezelfde aflevering als ik ga slapen. En dat doe ik bewust. Deze aflevering heeft geen harde geluiden en ik ken het zo door en door dat als ik het hoor mijn hoofd automatisch tot rust komt. Heerlijk, ik krijg om die reden ook niet snel genoeg van die aflevering ;)

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:04

Ik denk dat je er zelf uit moet gaan zoeken wat er met je aan de “hand” is, want dit is niet normaal.
En heel eerlijk, een studentenhuis is dan niet de beste plek om te wonen. Alle dingen die jouw huisgenoot doet vind ik echt niet gek. ‘S avonds laat de keuken gebruiken is voor jou misschien niet normaal, maar dat doe ik nu in mijn werkende leven ook. Mag je dan niet meer koken als je na een avond thuis komt? Dat vind ik echt bizar.
Natuurlijk, een beetje rekening met elkaar houden daarin moet, maar ik snap nu wel dat je huisgenoot er een beetje klaar mee is.

Ik heb in veel verschillende studentenhuizen gewoond en daar gaat het leven gewoon langer door dan 22:00 uur savonds en was het ook echt niet gek als vriendjes nog na 00:00 langs kwamen. Maw, zoek iets voor jezelf. Desnoods wat buiten de stad. Denk dat je daar zelf ook van opknapt

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 09:35

chocobroodje schreef:
Wat ik doe als ik naar bed ga is een bepaalde aflevering opzetten van 1 van mijn favo serie's. In mijn geval bob's burgers. Ik luister al ruim 1.5 jaar dezelfde aflevering als ik ga slapen. En dat doe ik bewust. Deze aflevering heeft geen harde geluiden en ik ken het zo door en door dat als ik het hoor mijn hoofd automatisch tot rust komt. Heerlijk, ik krijg om die reden ook niet snel genoeg van die aflevering ;)


Ik denk dat dit voor iedereen anders is, ik weet niet of ik hiervan tot rust zou kunnen komen. Ik zou me misschien irriteren aan dat ik elke avond hetzelfde kijk.

Simbaa schreef:
Ik denk dat je er zelf uit moet gaan zoeken wat er met je aan de “hand” is, want dit is niet normaal.
En heel eerlijk, een studentenhuis is dan niet de beste plek om te wonen. Alle dingen die jouw huisgenoot doet vind ik echt niet gek. ‘S avonds laat de keuken gebruiken is voor jou misschien niet normaal, maar dat doe ik nu in mijn werkende leven ook. Mag je dan niet meer koken als je na een avond thuis komt? Dat vind ik echt bizar.
Natuurlijk, een beetje rekening met elkaar houden daarin moet, maar ik snap nu wel dat je huisgenoot er een beetje klaar mee is.

Ik heb in veel verschillende studentenhuizen gewoond en daar gaat het leven gewoon langer door dan 22:00 uur savonds en was het ook echt niet gek als vriendjes nog na 00:00 langs kwamen. Maw, zoek iets voor jezelf. Desnoods wat buiten de stad. Denk dat je daar zelf ook van opknapt


Klopt, maar thuis was al helemaal geen optie. Verder heb ik nog geen recht op huursubsidie (17jr) en daarom houd het verhaaltje wel een beetje op. Misschien is het een idee om met iemand die er verstand van heeft om de tafel te zitten hierover? Mensen die misschien weten waar ik dan kan aankloppen? Ook al is het alvast oriënteren voor als ik wel 18 ben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Even van me afschrijven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:50

Heb je al eens noise cancelling headphones gebruikt? Die filteren de omgevingsgeluiden weg en dan is het echt muisstil! Een verademing! <3 Je hoort dan echt totaal niets.