Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:28

Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:33

myk_en_shant schreef:
Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.


Dat komt omdat her een boomloos zadel.is een barefoot en dit kon geen kwaad dat het wat groter toont. Omdat de draagoppervlakte helemaal anders is. Het is het enige zadel dat niet verschuift
Dit was de wintec die constant verschuift


[img]m/lx1EPQ.jpg[/img
Foto vertekent wel een beetje

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:36

BiancUgo, Leuke foto :) en filmpje ziet er netjes uit, gaat vast goed komen. En verkleed als adelaar? Dat wil ik wel zien lol.

llora, Ik vind het voor nu ook nog wel gaan hoor. :) Je hebt nog wel eventjes de tijd om naar een andere pony te zoeken. Maar wil je niet gelijk een grotere dan een B? Anders zit je over een jaar of wat met hetzelfde 'probleem'.

Even een plaatje van David op Nick (zonder zadel) voor het idee. Nick is 1.45m gok ik. Heb geen idee. David is nu 7 jaar en zit echt weer in zo'n groeispurt.
Afbeelding

edit.
Heb nog een screenshot van Marloes en rendier Pablo. In de les van gisteren. Trots dat ze was dat ze heeft 'gesprongen'. :Y)
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:40

Onze dochter is van augustus tien jaar. Ik wil graag ineens een d pony maar dan moet het echt wel een brave zijn. Ruiter is nogal onzeker en ze is pas het laatste jaar echt veel meer beginnen rijden en.iets zekerder geworden. Onze a pony is doodbraaf en geeft haar enorm veel vertrouwen. Daarmee dat ik ze het liefste er nog even mee zie rijden. Maar de mensen rondom mij willen mij pushen en bieden allerei ponys aan. Maar ik twijfel zo hard. En ik weet ook dat onze apony in het groot vinden niet zo gemakkelijk gaat zijn. Onze kleine schat is goud waard

En dan zit ik nog met het probleem dat ik een brave pony heb gevonden. Wel 18 jaar maar iets minder mooi dan de ponys die zij ziet want ze wilt graag in de toekomst wedstrijden rijden. En wil graag een mooie pony. Dus die ene ziet ze niet zitten. En ook omdat hij al wat ouder is. Tieners e pfff
Laatst bijgewerkt door llora op 14-12-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:40

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Zoals op deze foto vind ik het nog niet storend, haar benen komen nog niet echt onder de buik weg, vind wel het zadel wat groot lijkend op de foto en dan is het erg vertekenend met de ruiter erop.


Dat komt omdat her een boomloos zadel.is een barefoot en dit kon geen kwaad dat het wat groter toont. Omdat de draagoppervlakte helemaal anders is. Het is het enige zadel dat niet verschuift
Dit was de wintec die constant verschuift


[img]m/lx1EPQ.jpg[/img
Foto vertekent wel een beetje


De foto doet het niet.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:43

Ilora gewoon lekker doorgaan zoals nu, zolang je dochter de pony niet in de weg zit of uit balans trekt is het goed

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:43

Afbeelding

Ik stond er toen naast en eigenlijk van boven naar beneden getrokken

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:44

Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:45

Ik denk niet dat ze elkaar echt storen. Hij is het type liever lui dan moe. En alles is oke voor hem.dus de ideale voor ons en nergens van onder de indruk. Droompony dus

Slapen onder een blauw zeil moet kunnen e

Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:46

myk_en_shant schreef:
Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar



De wintec schoof altijd enorm naar voren. Ook al legde je hem goed. Na enkele passen draf lag het in de nek. Met de barefoot blijft het liggen

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:47

Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:49

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Zadel ligt hier wel iets te ver naar voren, maar toont als geheel wel beter. Minder groot zeg maar



De wintec schoof altijd enorm naar voren. Ook al legde je hem goed. Na enkele passen draf lag het in de nek. Met de barefoot blijft het liggen


Als zadel naar voren blijft schuiven was de boommaat niet goed, een goed op maat gemaakt zadel hoort niet naar voren te schuiven, ongeacht het merk

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:53

Je laten pushen moet je sowieso niet doen hoor, ga op je gevoel af.
Als ik naar mijzelf kijk zou ik best een tussenmaat willen hebben voor de kinderen. Maar dat doe ik liever toch niet, want ze zullen eruit groeien.
Neem Bliksem als voorbeeld. Hij kost me qua onderhoud net zoveel als Nick. Enting, tandarts, hoefsmid, ontworming noem maar op. Alleen qua voer gaat er wat minder in.
Als ik dat van te voren had geweten (want ik heb daar gewoon echt niet bij stil gestaan) dan had ik liever 2 haflingers gehad ipv een haf en een shet.
Gewoon omdat ik er dan zelf ook eens op kan zitten. Of eens lekker samen met mijn zus of Daan kan rijden.
Nou ja, nu gaat Bliksem natuurlijk nooit meer weg! En het voordeel van zo'n kleintje is dat de kinderen er nu nog lekker mee kunnen prutsen en er veel van kunnen leren. Dus heeft zo zijn voor en nadelen :)
*pum* Wandelen vinden ze ook nog steeds erg leuk met Bliksem.
En verder is het gewoon een super lieve shet. Knuffelt graag en is gewoon heel braaf, nooit boos!

Deze foto is van dinsdag. En zeg nou zelf 2 van die ukkies is natuurlijk ook super leuk. Voor een klein kind is dezelfde maat pony ideaal.
Afbeelding

Dat had dan weer minder goed gekunt met een 2e haf.
Afbeelding

Maar ben wel met je eens dat een brave pony vinden niet zo makkelijk is. Of je moet ze zelf helemaal braaf maken, maar daar gaat veel tijd en geduld in zitten.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:54

Weet ik en een andere boommaat werkte niet. Hebben vanalles geprobeerd. De zadel maker wist het toen ook niet meer en stelde een pinokkio zadel voor. Maar daar was ik niet voor te vinden. Hij vond dat kids niet zo heel veel rijden en niet een echt zadel nodig hadden. Toen overgegaan op boomloos en de pony loopt er zalig onder.

Brave ponys zijn goud waard. Deze gaat nooit meer weg. Heb al ruitertjes voor na mijn dochters. Die zijn momenteel twee en drie jaar oud dus dat komt in de toekomst goed e

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:56

Chasey schreef:
Je laten pushen moet je sowieso niet doen hoor, ga op je gevoel af.
Als ik naar mijzelf kijk zou ik best een tussenmaat willen hebben voor de kinderen. Maar dat doe ik liever toch niet, want ze zullen eruit groeien.
Neem Bliksem als voorbeeld. Hij kost me qua onderhoud net zoveel als Nick. Enting, tandarts, hoefsmid, ontworming noem maar op. Alleen qua voer gaat er wat minder in.
Als ik dat van te voren had geweten (want ik heb daar gewoon echt niet bij stil gestaan) dan had ik liever 2 haflingers gehad ipv een haf en een shet.
Gewoon omdat ik er dan zelf ook eens op kan zitten. Of eens lekker samen met mijn zus of Daan kan rijden.
Nou ja, nu gaat Bliksem natuurlijk nooit meer weg! En het voordeel van zo'n kleintje is dat de kinderen er nu nog lekker mee kunnen prutsen en er veel van kunnen leren. Dus heeft zo zijn voor en nadelen :)
*pum* Wandelen vinden ze ook nog steeds erg leuk met Bliksem.
En verder is het gewoon een super lieve shet. Knuffelt graag en is gewoon heel braaf, nooit boos!

Deze foto is van dinsdag. En zeg nou zelf 2 van die ukkies is natuurlijk ook super leuk. Voor een klein kind is dezelfde maat pony ideaal.
[ Afbeelding ]

Dat had dan weer minder goed gekunt met een 2e haf.
[ Afbeelding ]

Maar ben wel met je eens dat een brave pony vinden niet zo makkelijk is. Of je moet ze zelf helemaal braaf maken, maar daar gaat veel tijd en geduld in zitten.



Daar heb ik ook al aan gedacht een driejaars kopen en hem zelf eerst een tijdje rijden. Heb hier in de buurt genoeg grotere ruiters die aardig kunnen rijden en die dat zo graag voor je doen. En echt die krijgen ponys braaf door wat die er allemaal mee doen. Grondwerk enzo en zijn er constant mee bezig enzo

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:57

myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk



Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:04

Chasey schreef:
Je laten pushen moet je sowieso niet doen hoor, ga op je gevoel af.
Als ik naar mijzelf kijk zou ik best een tussenmaat willen hebben voor de kinderen. Maar dat doe ik liever toch niet, want ze zullen eruit groeien.
Neem Bliksem als voorbeeld. Hij kost me qua onderhoud net zoveel als Nick. Enting, tandarts, hoefsmid, ontworming noem maar op. Alleen qua voer gaat er wat minder in.
Als ik dat van te voren had geweten (want ik heb daar gewoon echt niet bij stil gestaan) dan had ik liever 2 haflingers gehad ipv een haf en een shet.
Gewoon omdat ik er dan zelf ook eens op kan zitten. Of eens lekker samen met mijn zus of Daan kan rijden.
Nou ja, nu gaat Bliksem natuurlijk nooit meer weg! En het voordeel van zo'n kleintje is dat de kinderen er nu nog lekker mee kunnen prutsen en er veel van kunnen leren. Dus heeft zo zijn voor en nadelen :)
*pum* Wandelen vinden ze ook nog steeds erg leuk met Bliksem.
En verder is het gewoon een super lieve shet. Knuffelt graag en is gewoon heel braaf, nooit boos!

Deze foto is van dinsdag. En zeg nou zelf 2 van die ukkies is natuurlijk ook super leuk. Voor een klein kind is dezelfde maat pony ideaal.
[ Afbeelding ]

Dat had dan weer minder goed gekunt met een 2e haf.
[ Afbeelding ]

Maar ben wel met je eens dat een brave pony vinden niet zo makkelijk is. Of je moet ze zelf helemaal braaf maken, maar daar gaat veel tijd en geduld in zitten.



Ik kan natuurlijk ook altijd een jongere kopen en die tijdelijl bij u zetten e haha. Als ik zie hoe braaf jij je twee haflingers hebt gekregen. James was een hele brave en van de jonge nick heb je toch maar de brave kinderpony gemaakt. Dus dat is ook een oplossing hihi. :P

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:12

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk



Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.



Dat was dus ook mijn probleem, budget heb ik er ook niet voor.
Gelukkig hebben we onze shet Jill toen gratis gekregen en ze werd zelfs nog gebracht ook, hihi.
Wat zijn we nu blij met dit kleine monster, kende toen nog weinig (was zadel en ruitermak, kende gas en ho, stuurtje nog niet goed bevestigd), maar een topkarakter. Maar ook een echte shet haha.
Met een ruitertje die ik toen had, haar onder mijn begeleiding verder doorgereden. Nu kunnen er kindjes al vrij snel los op haar rijden.

Het opleiden van de paarden en pony's doen we nu dus zelf maar. Het is niet te betalen een brave pony. In de goedkopere klasse of ze mankeren allerlei dingen, of ze zijn al stokoud. En dan ga ik ze niet de lessen in gooien

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:21

Nee dat heb ik ook. Hij mag wat ouder zijn maar 19 a 20 jaar vind ik dan weer wat oud. De onze was voor ons toen echt een koopje 500 euro met toebehoren en elf jaar oud. Pony is goud waard. En had lrv gelopen. Ach we zien wel na de winter. Nu eentje bijzetten ga ik niet doen. Mijn oude merrie van 27 jaar heeft het altijd moeilijker in de winter en dan de stress van een nieuwe erbij gaat haar niet goed doen. Op de wei gaat dat prima

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:08

llora schreef:
myk_en_shant schreef:
Dit soort pony's zijn goud waard, zulke braverikken zijn zeldzaam. En als ze er zijn vragen ze de hoofdprijs ervoor. Weet je hoe moeilijk het is om een beetje brave lespony te vinden, letterlijk om te janken zo moeilijk


Probleem is dat ik ook niet de budgetten heb om van die brave ponys te kopen van 4000 a 5000 euro die ze aanbieden. Want er zitten er brave tussen maar de prijzen dat ze erboor vragen is te hoog voor mijn budget.


Je moet het treffen...ik liep destijds op een konik,drachtig en gewoon lastig te verkopen.
ze is wel braaf maar heeft een sterk karakter....dus altijd er bij zijn, maar ik vind dat je dat met jonge kinderen toch moet. En Het is bijzonder maar waar voor weinig geld heb ik een geweldige pony, niet een maar dus 2!.
Het is ook idd wat de talenten en wensen van je kind zijn, hier is het gewoon lol met je knol. Ik hoop echt dat ze geen wedstrijd ambitie heeft of ontwikkelt, omdat dat niet haalbaar is voor ons in tijd en ook in financiën. Gelukkig wilt ze ringrijdster worden, dat is wel weer haalbaar. met deze pony,haar zoon of met het trekpaard van papa ;)

Afbeelding
Gelukkig hebben we voor nu nog Hally, 24 jaar maar jong van geest!
perfect voor die eerste maar zo belangrijke basis van vertrouwen, ontdekken en ontwikkelen!
hij is echt zo leuk! :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:30

Je moet het idd net treffen. Soms moet je een gok wagen. Dit heb ik meerdere malen gedaan. Bij de ene pakte het goed uit en bij de andere niet. Die zijn dus ook weer verkocht nadat ze een goede opvoeding en opleiding hebben gehad.
Maar ben voor mijzelf wel uit, een welshje komt er voor mij niet er meer in. Te sensibel en te rap.

Getup

Berichten: 8250
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:38

Ik zou graag n Duitse rijpony of een new forest pony hebben later...


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:32

Ik zie graag new forest of connemara ponys. Ik kan de gok natuurlijk wel wagen voor nen jonge pony. Pfff zo moeilijk zeker omdat je je kids erop zetn dat maakt het zo onzettend moeilijk vind ik. En dan te weten dat als ik jong was op elke pony stapte braaf of niet. En dan nu zelf bang zijn om je kind op een pony te zetten als je twijfelt of die wel braaf is. Zal iets te maken hebbeç met moeder zijn en nu begrijp ik wem mijn moeder in der tijd haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:46

Wat leuk die pony op de pallet :)

Zojuist zat David weer even lekker op het hek bij de paarden.
Afbeelding

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:40

Heerlijk die momentjes
Wij hebben ook weer lekker vitamine P opgedaan <3
Afbeelding

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, ashley1, BETUWE, Bo_San, DDD3, Diortje_vds, Dries1990, eshz, Fudge, IngeK, laura_estee, mirriejj, Vagabondo, vera_pino en 122 bezoekers