White board "vernieuwen"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 12:45

Hallo allemaal,

na tig tevergeefse pogingen om het white board op mijn werk proper te krijgen, hier mijn vraag/probleem.

Telkens wij ons white board schoon vegen met de bijbehorende bordwisser blijven er gekleurde vegen achter ongeacht het merk van de dry markers. Gevolg ons bord ziet er gewoon niet uit.

Wat ik al heb geprobeerd:
white board cleaner spray (lyreco)
ethanol
isopropanol
aceton
alcoholgel
water met drupje Dreft

Resultaat: mooi wit bord dat na 1x gebruiken vol vieze vegen staat

Iemand de tip om ons white board terug "blijvend" wit en uitwisbaar te maken?

Ladyingreen

Berichten: 241
Geregistreerd: 03-06-16

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:46

Glassex al geprobeerd?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:53

Ik ben bang dat het bord dan gewoon te beschadigd is waardoor de inkt in de onzichtbare krasjes en oneffenheden blijft hangen.
Om die eruit te krijgen zou je al moeten polijsten of een nieuwe laag erop laten zetten, maar ik denk dat het dan makkelijker is om gewoon een nieuwe te kopen :=
Of schoolbordverf erop, dan kun je krijten :+

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:55

De vlekken inkleuren met... whiteboardmarker en dan direct daarna met de wisser eroverheen.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:57

8nnemiek schreef:
Ik ben bang dat het bord dan gewoon te beschadigd is waardoor de inkt in de onzichtbare krasjes en oneffenheden blijft hangen.
Om die eruit te krijgen zou je al moeten polijsten of een nieuwe laag erop laten zetten, maar ik denk dat het dan makkelijker is om gewoon een nieuwe te kopen :=
Of schoolbordverf erop, dan kun je krijten :+

Dit ja. Als je hem zelfs met tegen de 100% ethanol niet meer blijvend schoon krijgt is het tijd voor een nieuw whiteboard ben ik bang..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:58

Lijkt mij dat door al je poetswerk de laag beschadigd is en daardoor niet meer zo goed afwisbaar. Denk dat de vernislaag is versleten. Je kan ook verf kopen om muren te verven en daar een whiteboard van te maken, misschien dat dat ook werkt om op je whiteboard te gebruiken.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 13:06

met white board marker erover gaan helpt niet dan zou ik het hele bord moeten kleuren en wordt het gewoon een tint donkerder.

Het beschadigd zijn van veelvuldig reinigen met solventen, gaat ook niet op. Heb nooit solventen erop gebruikt totdat we eigenlijk op een paar dagen tijd ineens ons bord niet meer konden wissen. Ook het stuk waar we nagenoeg nooit op schrijven is gisteren voor het eerst met cleaner gereinigd en heeft het ook.

Het bord dat intensiever gebruikt wordt, heeft dit niet en daar gebruiken we dezelfde stiften op.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:15

Je hebt ook van die whiteboard plakfolie. Dat kun je bijv. Op de muur plakken en dan is het Whiteboard. Dus misschien opnieuw opplakken?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:20

En het ligt niet aan de wisser?

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 13:26

heb al nieuwe pads op de wisser gestoken, zonder verschil. Met tissue is het iets minder, maar toch nog steeds een vieze smeer.

sjouk_L

Berichten: 368
Geregistreerd: 10-05-10
Woonplaats: Berlicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:27

Bij ons op het lab hebben we een aantal whiteboard hangen, welke we (natuurlijk) regelmatig met allerlei chemicalien schoon proberen te krijgen. Van aceton-ethanol tot stickerverwijderaar aan toe. Maar hier blijkt het dat je een geel viscosedoekje met water en Jif (of ander goed merk schuurmiddel) het whiteboard het mooist wit wordt. Naderhand nog even de Jif eraf poetsen met een schoon vochtig doekje en klaar is kees.

Nog nooit beschadigingen van gehad en altijd fijn te schrijven whiteboards. Door de hoeveelheid oplosmiddelen die erop gegaan zijn, houdt je waarschijnlijk de rare strepen.

Met goedkope kwaliteit schuurmiddel werkt het overigens niet zo goed.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 13:33

Ik krijg het wel wit, maar het kan niet de bedoeling zijn dat we het elke keer volledig moeten reinigen na gebruik. Wat overigens heel onhandig is gezien de weekplanning erop komt

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:18

ik reinig de onze nooit. Zelfs geen officiele wisser ervoor. Ik veeg het eraf met de mouw van mijn donkere katoenen trui. Werkt perfect.

Anoniem

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:20

En met Dasty? Dat gele spul van de wibra? Dat doet hier echt wonderen!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: White board "vernieuwen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:31

Ik heb een keer ruim een uur staan poetsen met alcohol op het bord bij mij op het werk... Met hetzelfde resultaat als waar jij tegenaan loopt. Toen maar naambordjes besteld, magneetjes daaronder geplakt en markeringen geplakt met speciaal plakband. We waren er klaar mee :')