Verpleegkundige in opleiding!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:19

Zomer schreef:
Thanks voor het delen van je ervaring, klinkt wel positief! Was jij al vanaf het begin af aan duaal? Bij ons zijn de eerste twee jaren sowieso voltijd, en 3e en 4e eventueel duaal. Heb nu eerste anderhalf jaar er op zitten..
Maar las op internet ook wel wat mindere ervaringen, dat je maar een paar weken boventallig staat en dan niet meer. Ik vind dat je vrij snel wel al alleen werkt, en dat vind ik wel spannend. :o

Maar, dat zijn echt veel aanmeldingen zeg! :oo Bij ons zijn er ongeveer 80-90 plekken, verdeeld over 8 ziekenhuizen. In theorie zou je bij allemaal kunnen solliciteren, maar voor mij zijn ze niet allemaal even handig. Academisch centrum lijkt me natuurlijk het leukst, maar zal daar wel niet de enige mee zijn. :-D


Ja vanaf jaar 1 was ik duaal student, echter is het bij mijn ziekenhuis zo dat je dan wel de voltijd opleiding doet het eerste jaar, maar wel 3 maanden stage bij je 'eigen' ziekenhuis. Ook krijg je een maandelijkse vergoeding en worden alle studiekosten betaald, dit verschilt echter per ziekenhuis. Ik raad je zeker aan om bij meerdere ziekenhuizen je aan te melden.

Officieel staan wij nog steeds boventallig, maar in de praktijk werkt het inderdaad niet zo. Afhankelijk van het soort afdeling krijg je een x aantal patienten toegewezen. In de meeste gevallen heb je hier zelf grote invloed op (welke patienten, het aantal etc). Ook wordt je elke dienst aan een verpleegkundige gekoppeld (dagcoach), die uiteindelijk ook eindverantwoordelijk is voor jouw patienten. Hiermee bespreek je voorafgaand aan de dienst je patienten door, leg je uit wat je wilt gaan doen, en waar je hulp bij nodig hebt (medicatie mag je als student bv nooit zelfstandig delen) en wat je leerdoelen zijn. In situaties waar je niet bekend mee bent kan je altijd terug vallen op je dagcoach.

Ik heb dit nooit als vervelend ervaren (juist heel prettig, maar misschien is dat omdat ik gewend ben uit mijn vorige werk dat ik zelfstandig aan de bak ga, zonder dat er de hele tijd op m'n vingers wordt gekeken) en er is genoeg controle op de leerlingen. Wel is het heel belangrijk dat jijzelf je grenzen kunt aangeven, want niet iedere dagcoach kent jou even goed en weet waar jij staat in je leerproces.


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 15:30


Balou_k

Berichten: 14025
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:08

Mijn eerste stage is bijna gedaan. In april nog een maand.

Ik heb er wel al een vakantie baantje aan over gehouden!!

Leidinggevende: zeg, heb jij al een vakantiebaan?
Ik: nee
Leidinggevende: Ah, bij deze wel dan.

:')

Hoe gaat het met de rest?

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:25

Bij mij gaat het heel goed!
Alleen de hep B vaccinaties niet. Heb blijkbaar door de jaren heen toch echt een flinke naaldenangst gekregen. Altijd al aanwezig geweest, maar erger geworden.
Dus dat gaat ff moeilijk worden als ik ga leren prikken. Gelukkig zal dat dit schooljaar nog niet zijn.

Edit: ff voor de duidelijkheid. Ben 1ejaars dus moest hep B vaccinaties gaan halen.

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:28

Uit ervaring van klasgenoten weet ik dat iemand prikken geen angst geeft, en zelf geprikt worden wel :D

Ikzelf heb elke week 2 injecties en gelukkig geen naaldenangst

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:48

Oh dat is fijn! Ik hoop dan dat dat voor mij ook geldt.

Wil ook graag bloeddonor worden eigenlijk, maar ik durf echt niet. Van een prikje in mijn bovenarm krijg ik al vreselijk angst, laat staan in je slagader. En het is niet eens de pijn waar ik bang voor ben eigenlijk, want ik weet dat die meevalt, maar het prikken gewoon. :o

xZiva_

Berichten: 3991
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:09

Sanquin prikt niet in je slagader hoor :D ze prikken een grote ader aan.
Overigens voelde ik de grote naald van sanquin minder dan de 'normale' naald waarmee ze bloedprikken :+

Jeroen van stal Lingehorst aka. Jack Sparrow

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:00

Iemand ervaring op de fontys In Tilburg?

Anoniem

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:39

Bij jou klinkt het in ieder geval wel positief Belinda! :D Dat geeft een burger moed haha. :)

Ah vervelend PeerAppel, ik heb sinds verpleegkunde ook wel iets meer een hekel aan naalden gekregen.. Maar als je er vaak mee in je handen staat went het ook wel weer. :)

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:44

PeerAppel schreef:
Bij mij gaat het heel goed!
Alleen de hep B vaccinaties niet. Heb blijkbaar door de jaren heen toch echt een flinke naaldenangst gekregen. Altijd al aanwezig geweest, maar erger geworden.
Dus dat gaat ff moeilijk worden als ik ga leren prikken. Gelukkig zal dat dit schooljaar nog niet zijn.

Edit: ff voor de duidelijkheid. Ben 1ejaars dus moest hep B vaccinaties gaan halen.

Wij kregen het eerste jaar al SC en IM injecteren :=
Nu heb ik hiervoor paraveterinair gedaan (en in de pluimvee gewerkt) en dus genoeg beesten platgespoten of ingeënt maar zelf een naald bij mij naar binnen vind ik nog steeds niet chill.. :')
Alhoewel wij onder begeleiding ook op elkaar mochten oefenen en ik merk wel dat ik dat, en daarna, op een of andere manier wel beter kon handelen..
Andere mensen prikken is de eerste (paar) keer even raar maar daar wen je ook wel aan :)

Napie

Berichten: 9071
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:18

Mijn eerste injectie heb ik heel banketstaaf als eerste gedaan op een terminale patient. Hij is een paar uur later overleden....gelukkig niet van mij prik....hoewel, het was morfine.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Sjofel

Berichten: 309
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:25

Belinda zou ik mogen weten op welke school je zit (en evt. Ziekenhuis je werkt) ik wil ook heel graag duaal starten op HBO V. Dus ben druk aan t zoeken om in januari te kunnen solliciteren. :)

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:25

Sjofel schreef:
Belinda zou ik mogen weten op welke school je zit (en evt. Ziekenhuis je werkt) ik wil ook heel graag duaal starten op HBO V. Dus ben druk aan t zoeken om in januari te kunnen solliciteren. :)


Ik stuur je even een pb :)

PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:29

Blacky94 schreef:
PeerAppel schreef:
Bij mij gaat het heel goed!
Alleen de hep B vaccinaties niet. Heb blijkbaar door de jaren heen toch echt een flinke naaldenangst gekregen. Altijd al aanwezig geweest, maar erger geworden.
Dus dat gaat ff moeilijk worden als ik ga leren prikken. Gelukkig zal dat dit schooljaar nog niet zijn.

Edit: ff voor de duidelijkheid. Ben 1ejaars dus moest hep B vaccinaties gaan halen.

Wij kregen het eerste jaar al SC en IM injecteren :=
Nu heb ik hiervoor paraveterinair gedaan (en in de pluimvee gewerkt) en dus genoeg beesten platgespoten of ingeënt maar zelf een naald bij mij naar binnen vind ik nog steeds niet chill.. :')
Alhoewel wij onder begeleiding ook op elkaar mochten oefenen en ik merk wel dat ik dat, en daarna, op een of andere manier wel beter kon handelen..
Andere mensen prikken is de eerste (paar) keer even raar maar daar wen je ook wel aan :)


1ejaars mbo. Weet niet of jij hbo deed en wanneer, maar wij leren het zeer waarschijnlijk niet in het 1e jaar. Op elkaar prikken mag ook absoluut niet (meer) bij ons.

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 01:41

Aah ja ik doe hbo idd :)
En dat was vorig jaar haha, nu 2e jaars.

Ik ben ook op zoek naar een duaal plek maar wel een ziekenhuis die, aankomend, 3e jaars hbo'ers aanneemt en samenwerkt met het CHE... wordt ook nog een hele opgave ben ik bang.. :=

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 07:28

Sjofel schreef:
Belinda zou ik mogen weten op welke school je zit (en evt. Ziekenhuis je werkt) ik wil ook heel graag duaal starten op HBO V. Dus ben druk aan t zoeken om in januari te kunnen solliciteren. :)

weet niet welke regio je zit, maar hier sluit de sollicitatie termijn op 23 december:
https://www.facebook.com/EducatieZorgse ... 9570612435

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:17

Ik weet al precies wat ik wil na mijn hbo v studie. Ik wil namelijk op de ambulance als einddoel. Weet iemand of er stageplekken zijn op hbo v voor de seh of de ambu?

Sjofel

Berichten: 309
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:56

Bedankt voor de tips!

Ik ga er zeker solliciteren en proberen! Mocht iemand nog meer tips hebben dan hoor ik het heel graag!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:19

deeeemilove schreef:
Ik weet al precies wat ik wil na mijn hbo v studie. Ik wil namelijk op de ambulance als einddoel. Weet iemand of er stageplekken zijn op hbo v voor de seh of de ambu?

in sommige ziekenhuizen is het als duaal hbo-v'er mogelijk als minor, maar pin je daar niet op vast. Bovendien kan je na de opleiding dan toch ook niet gelijk doorstromen, je moet eerst ervaring opdoen en dat is niet voor niets.
Ambu heeft volgens mij geen stage plekken voor basis opleiding.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

dlientjuh

Berichten: 12395
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:29

Ik wil mij ook graag melden! :D momenteel ben ik 4e jaars Hbov-er aan de hogeschool Rotterdam.
Op dit moment doe ik een minor : minor or major disaster, dat gaat over rampen en crisisbeheersing met veiligheidsregio’s en de witte kolom. En doen we zelf een scenario organiseren in samenwerking met defensie die wordt uitgevoerd. Echt heel leuk en vanaf Februari ga ik afsfuderen.

Hafmutsen :+:

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 12:37

Hoe gaat het met iedereen hier? Ik geniet lekker van de vakantie. Net een mailtje gekregen over mijn nieuwe stage in februari, heb er al helemaal zin in.
Toetsen gaan gelukkig goed en zoals het er nu naar uit ziet ben ik vanaf februari 2e jaars *\o/*

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:06

@^ Waar ga je stage lopen?
Ik zou volgende een uitnodiging moeten krijgen voor een intake gesprek bij de fontys om aankomend jaar aan hbo v te starten. Heb er zoveel zin in!

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 01:57

Druk :x net 5 diensten er op zitten, blij dat ik even een paar dagen vrij heb.. :Z

Nog even 4 weken knallen met mn stageopdrachten en dan klaar met stage! Hebben een paar weken terug een mailtje gehad dat de studiebelasting idd te hoog is dus 1 examen is naar volgend jaar verhuisd en een andere mogen we met simulant doen ipv schriftelijk dus dat scheelt wel... alhoewel ik er dit blok eigenlijk sowieso al niet voor zou gaan leren ivm te hoge druk icm privéomstandigheden dus ergens ook wel fijn dat het me geen herkansing kost :)

Wel vind ik stage echt ontzettend leuk en vind ik het best wel jammer dat ik bijna klaar ben, tegelijkertijd ben ik ook blij als ik van al die opdrachten af ben.. {:)-:(

deeeemilove
Berichten: 67
Geregistreerd: 31-03-12

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:35

@^ waar loop je stage? :)

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Verpleegkundige in opleiding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:52

Gelre ziekenhuis in Apeldoorn, afdeling interne (en sporadisch geriatrie).
Mag volgende week een dag meelopen op de kraam, daar heb ik wel heel veel zin in en ben écht heel erg benieuwd :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers