Hoe ziet jullie fluoriscerende/reflecterende set er uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Hoe ziet jullie fluoriscerende/reflecterende set er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 22:11

Afbeelding

Ja zo ziet mijn paard eruit als ik tegen schemer of op een donkere winterdag de weg op ga.
Mijn set bestaat uit een oranje reflecterend uitrijdeken met daaronder mijn eigen zadel en een simpel dekje.
Aan mijn hoofdstel zit een klein lichtje aan de frontriem, niet om iets te zien, maar om gezien te worden.
Ik heb een reflecterende en lichtgevende borstriem van Led it ride, in (uiteraard) Oranje.
Aan mijn sporenriempjes heb ik links een rood lichtje van de action, en rechts een zelfde wit lampje.

Reflecterende springschoenen, beenbeschermers met lichtjes en dan nog extra gele fluobanden die ik gewoon in de action haal zitten om de voor- en achterbenen.

In dit filmpje kunnen jullie de fluosetjes van mijn stalgenoten zien, en daarbij zien jullie dat zelfs met zoveel extra's om verlicht te zijn, we in het donkere bos toch amper opvallen. Dus, ik ga voor NOG meer lichtjes shoppen.



Hoe zien jullie eruit in het donker? Hebben jullie nog leuke en betaalbare shoptips voor lichtjes en reflectie? Laat dan maar weten.


snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:15

Ipv van alle knipperende lampjes gewoon wit licht voor rood achter ( fietslamp action kan je zo aan je laars rand hangen ) en zelf een goede koplamp op je cap

Zie ook dit topic [SV] in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Voor tips maar de grootste is zorg voor goed constant licht

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Rene62
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-02-16
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:22

zo moeten ze ons kunnen zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Hoe ziet jullie fluoriscerende/reflecterende set er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:26

Ik zal donderdag eens foto's laten maken als ik richting les ga

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Hoe ziet jullie fluoriscerende/reflecterende set er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:33

Ik heb dit hesje, met een witte ledlamp voor en een rode ledlamp achter. Daarnaast krijgt pony een lampje aan de frontriem/voorpluk en in zijn staart gevlochten. (Ook rood en wit)

Hij heeft dan ook nog reflecterende beenbeschermers (4) en een reflectie uitrijdeken! Zo zijn we zo goed mogelijk zichtbaar.

https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/r ... kUQAvD_BwE


Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:35

Iets achter mijn zadel gemaakt van reflectie biothane, maar denk dat dat niet zo te zien is door automobilisten haha.
Deken heeft een reflectie bies, en het Z logo op de deken reflecteert ook.

Afbeelding

Afbeelding

Zelf kan ik nog een simpel maar zeer doeltreffend reflectiehesje aantrekken :-)

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:39

Hesjes (met reclame zelfs) en reflecterende uitrijdekens, en vaak ook nog lampjes erbij.Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Hoe ziet jullie fluoriscerende/reflecterende set er uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:57

Ik zweer bij het lichtgevende vest van BR. Die reflecterende spullen zijn heel leuk, maar genoeg ervaren dat je dat met de auto eigenlijk amper (heel laat) ziet.

Ik moet 2x per week 1.5 km enkele reis naar clubles, en heb naast dit lichtjesvest ook een reflecterende deken om. Als ik in de weerspiegeling van de ramen kijk, dan vallen vooral de lichtjes enorm op.


Misschien niet het briljantste filmpje, maar het laat wel zien hoe debiel fel die lichtjes zijn :j

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BulletjeBeer, Cjuan, dieseltje09, Jacksie, Julimy, MyWishMax, N_B_N, Nickeltje, paljaslaura, SunnyHorse, Ufurio4e en 29 bezoekers