Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
s1993

Berichten: 2113
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 05:28

Supervixen lastig die blessure, hopelijk gaat het met meer rust sneller herstellen en kun je daarna echt gaan trainen. Frustrerend om zo rustig te moeten doen!
Ik krijg het ook altijd ongelooflijk warm op de loopband, heel ongemakkelijk vind ik dat.

Balen dat zoveel mensen druk zijn of iets hebben waardoor ze minder kunnen lopen. Ik heb zelf de laatste paar dagen ook niet hard gelopen omdat we lange wandelingen maken (15-20km per dag). Maar over twee dagen hebben we een auto-dag dus denk dat ik dan savonds wel ga hardlopen :) Hebben tijdens de vakantie een aantal dagen waarbij we bijna de hele dag in de auto moeten zitten, dus dan is een rondje hardlopen wel heel fijn daarna!

It does not do to dwell on dreams and forget to live


Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 07:49

Het niet meer mogen duursporten heb ik niet lag volgehouden. Een week of zes heeft de focus op fietsen gelegen. Ook een duursport natuurlijk maar ik dacht daar zeker in de winter gemakkelijker mee te kunnen stoppen. Echter sinds een paar weken het hardlopen toch weer serieus gaan oppakken. En ik voel mij zoveel beter als ik weer echt sport. Leg dus alle adviezen naast mij neer en volg mijn gevoel in deze.
Gisteren in de koude harde wind met regen weer intervallen gedaan. Hoe heerlijk kan het leven zijn.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:29

Doe maar voorzichtig Greetje ook al kan ik je ook wel begrijpen.

Pff, hier sneeuwt het al de hele dag. Ligt ondertussen 10 cm :\ Vanmorgen nog wel even 5,5 km op de weg hardgelopen. Dat ging prima.

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:43

Greetje living on the edge! Ik hoop dat het niet al te nare gevolgen krijgt.

Ik heb zondagochtend hardlopen gepland met mijn loopmaatje, maar bah bah wat wordt er slecht weer voorspeld.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:51

Weekend is weer veel te snel voorbij. Maar weer wel lekker kunnen lopen. Zaterdag een rustige duurloop van ruim 21km door het bos. Het begint weer langzaam ergens op de lijken. Zondag was de wereld bedekt met een flinke pak sneeuw dus de versnellingen heb ik toen maar achterwege gelaten en werd het een nog rustiger duurloopje van 14,5km grotendeels door het bos.
Tayga ik sta onder controle. De op is op dit moment begrensd op 160. Begin jan weer onderzoeken en dan kan ik mijn standpunt alsnog bijstellen. Maar voor nu ben ik overtuigd dat ik veel minder problemen heb als ik lekker sportief bezig ben dan dat ik stop met duursport.

supervixen in vond het juist geweldig door een vers pak sneeuw te kunnen rennen Is natuurlijk wel zwaarder maar dan maar wat rustiger.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:43

ik denk dat het in jouw geval ook heel belangrijk is om goed op conditie te blijven greetje? tussen goed op conditie en te veel trainen zit natuurlijk een verschil, maar ik denk dat je je lijf inmiddels goed hebt leren kennen!

...

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:59

Greetje wauw wat een bericht. Heerlijk voor je dat je nu weer kan genieten van het lopen! Ga je ook echt weer wedstrijden lopen?

Gisterochtend ben ik vroeg op pad gegaan omdat er toen nog geen sneeuw lag. Ging wel lekker en uiteindelijk heb ik ruim 17km gelopen. Ik merk dat ik een beetje opzie tegen lange duurlopen nadat ik een paar weken geleden 24km had gelopen en dat best wel zwaar vond (daarna ook nog maar max 14km gelopen...) Blij dat dit nu lekker soepel ging :) Zal toch moeten opbouwen voor de marathon in april...

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:09

Toch gaan lopen gisteren en we hebben samen rustig 6.8km gelopen over besneeuwde paden. Wat was het heerlijk, ik heb ervan genoten. Mijn heup lijkt iets te verbeteren, was na het lopen wel wat pijnlijk, maar vandaag voelt het weer goed.

Greetje wat heerlijk dat je weer loopt.

Daan_o jij gaat ook lekker zeg! Ja je zal wel af en toe een lange afstand moeten lopen voor die hele marathon.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:43

Fijn dat je toch kon lopen gisteren! Ik hou niet van sneeuw maar het is wel erg mooi overal :)

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:30

Ik heb vandaag rustdag maar ik had toch nog wel graag een keertje door de sneeuw gelopen. Toch hoop ik dat het snel allemaal weg is. Vandaag op de fiets een behoorlijke val. Dacht dat ik door verse sneeuw fietste en dus voldoende grip had maar in de bocht de brug op ging ik finaal onderuit.
Daan ik heb nog steeds die 5 daagse ultra trail waar ik al voor heb ingeschreven in mijn achterhoofd. Die is in april. En om af te tasten hoe reëel dat is heb ik mij vorige week nog ingeschreven voor een 75km trail in maart. En dan is er natuurlijk in september nog het wk 100k waarvoor ik het selectie limiet heb behaald. Maar dan moet ik dit jaar wel vormbehoud tonen.
Vrees ik dat die trails daarvoor niet de uitgesproken wedstrijden zijn voor mij Want ik vind trailen en ook ultra trailen heel erg leuk maar ben nu niet bepaald goed in het trailen Op de weg kom ik relatief beter uit de bus.

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:05

Ik val hier even binnen.
Niet goed opgelet en zowel voor de 1/4 marathon in Rotterdam als de IJsselloop ingeschreven.
Deze zijn echter beiden op 8 april.
Nu kan ik Rotterdam niet annuleren maar wel het startnummer overdragen.
Is er hier toevallig iemand die in Rotterdam de 1/4 marathon wil lopen en nog niet heeft ingeschreven?
Is een startnummer incl. kleedgelegenheid.
Start is om 09:30

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:34

Greetje dat zijn al weer flinke doelen in je achterhoofd ;) Gaaf hoor, blijf het knap van je vinden. Zeker nu ik zelf de marathon in het vooruitzicht heb en daar stiekem best een beetje tegenop zie...

Albert ik heb al eens startbewijs voor de hele in Rotterdam ;)

- instructie - sportmassage - bitloos testservice en overstapbegeleiding -
www.paardgevoelig.nl

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:00

Daan misschien kom ik mezelf het komende jaar wel tegen. Of misschien hier zie ik mijn beslissing om toch gewoon door te gaan op grond van de onderzoeken die nog gepland staan. Maar voor nu voel ik mij goed bij deze beslissing en dus wil ik proberen te gaan voor de dingen die ik echt leuk vind
En respect hebben voor de marathon afstand is alleen maar goed want dan weet je dat je je goed moet voor bereiden En voor mij blijft het ook na inmiddels zoveel marathons/ultra's gelopen te hebben nog steeds een even grote en spannende uitdaging.

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:53

Nou, ik heb vandaag een ongepland loopje gehad: wegen lagen behoorlijk glad, heb geen winterbanden, en mijn zomerbanden blijken zo kaal als een biljartbal. Veilig op het werk geraakt, over de middag van mijn ene werk naar het nadere te voet moeten gaan (gelukkig maar 300 m ver) omdat ik de parking niet af kon.

Huiswaarts lukte het maar net, was erg opgelucht toen ik de buurgemeente binnenreed, maar... te vroeg victorie gekraaid! Op 800m van mijn huis, aan het laatste kruispunt, raakte ik niet meer vooruit. Gelukkig ex-collega gezien die wou helpen, en heb dan 800 m in de bijtende sneeuw, met gewone schoentjes (gelukkig geen hakken) naar huis gehold om mijn tractor te halen. Helaas zonder succes, auto was compleet stuurloos, dus geen andere keus dan hem van de weg af in de berm te slepen. Morgen heb ik gelukkig een dagje vrij, anders kon ik met de tractor naar het werk. :)

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:06

Hihi wel een goed verhaal als je zo op je werk komt.

Mijn operatie staat gepland op 12 januari. Dan 6 weken totaal niet belasten. Gehele revalidatie zal zo'n 20 weken in beslag nemen. Voorlopig loop ik dus niet

...

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:55

Dat klinkt pittig benangelique!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:33

Klinkt inderdaad pittig Benanguelique, maar als het goed is met goede vooruitzichten!!

Hahaha hwn, met de traktor naar het werk. Ook wel eens grappig! :D

Greetje, fijn dat het toch nog wel goed gaat! Toch prettig dat je je passie nog kunt uitvoeren. En jij zult je eigen lichaam toch wel het beste kennen en ernaar kunnen luisteren.

Albert, ik ben misschien wel geinteresseerd. Even kijken wat de planning is met de loopjes in die tijd. :)

Lopen naar huis vanaf mijn werk zit er vandaag niet in met al die sneeuw die er nog ligt. Ga denk ik wel even proberen om op de loopband te lopen op de sportschool. Wil mijn spierpijn van de bootcamp gisterenavond er graag nog even uitlopen. En sowieso even lekker lopen kan geen kwaad aangezien ik vorige week zelfs maar 1x heb gelopen. :=

<3 2014 <3
<3 2016 <3

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:08

Vraagje: als ik graag, naast gewone wegen, ook bospaadjes en door velden (ongelijk gras) wil lopen als beginner, voor welke soort schoen kijk ik dan het beste? Trail of gewone hardloopschoenen?

09/10/2023 <3

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:15

Nog een pittig traject voor de boeg dus Angelique. Ik wil je veel sterkte en een voorspoedig herstel wensen!

Greetje, leuk om je weer in het topic te zien. Hopelijk kan je je vorm komend jaar behouden. En mooi gezegd over respect voor de marathon-afstand, hou deze quote in gedachten :j.

Ik heb net heerlijk gelopen. Stoepen waren glad maar op de fietspaden prima te doen. 10x 500meter op ong. 4:45/km met 200m duurlooptempo. Uitgekomen op 8,5km in 5:15, ik ben tevreden!

Rebel_Jits, met trailschoenen kan ik je niet helpen, sorry!

❤️

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:30

Rebel_jits, ik heb ook trailschoenen naast mijn gewone hardloopschoenen en ik vind het wel een groot verschil als je ook bospaden loopt. Je hebt gewoon veel meer grip. Als je echt vaak door het bos gaat lopen zou ik ook trailschoenen erbij kopen. Ik heb de mijne van marktplaats. Iemand had een verkeerde maat gekocht.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:27

Dat zou een mooie actie zijn hwn om met de tractor op het werk te komen 8-) Is de auto ondertussen weer bevrijd?

Succes benangelique! In ieder geval wel fijn dat er eindelijk wat gebeurt.

Klinkt als een prima training Plien!

Rebel, wij lopen alle drie 95% in het bos en op gewone schoenen. Wij hebben geen hele mooie strakke bospaden (vrij mul, deels ruiterpad), maar wel allemaal breed en redelijk vlak. Dus geen slingerpaadjes die op en af gaan met boomstronken e.d.

Sting

Berichten: 12851
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:20

@ Rebel: Je hebt van trailschoenen ontzettend veel verschillende soorten. Als ik bijvoorbeeld Salomon's pak (zelf erg goede ervaring mee!);
Onderstaande zolen kom je tegen; deze geven meer steun dan de gemiddelde hardloopschoen door de zool en de bovenkant is steviger. Daarnaast is het materiaal fijner op nat op te lopen, het zuigt minder water op en loopt makkelijker leeg (want geloof me, je wilt geen waterdichte hardloopschoenen :') ).
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 4883_2.jpg
Dan heb je de 'middenschoen' ; voor bijvoorbeeld een paar KM naar het bos, daar een rondje en dan weer terug of op de gemiddelde nederlandse bospaden: Deze heb ik zelf en ben ik érg blij mee. Veel steun, net genoeg demping (al is het niet veel) en goed profiel.
https://all4running.nl/media/catalog/pr ... 2000_1.jpg
Dan heb je ook nog de échte trailschoen, meer geschikt voor de rotsen en beklimmingen in het buitenland. Natuurlijk kan je hem ook in NL gebruiken, maar voor het gemiddelde bospad is dit soms wat teveel van het goede. Nadeel is ook dat het vrij zacht materiaal is, waardoor het sneller slijt op asfalt. Voordeel is dat het op de rotsen net even wat demping geeft.
http://www.mudsweattrails.nl/sites/defa ... dcross.png.
Elk merk heeft natuurlijk zijn specialiteiten en verschil in zool. Ik zou zeggen; naar de trailwinkel en uitproberen. Vaak hebben ze daar ook een stukje met keien om te testen of het wat is. Of ze hebben test-schoenen die je een week mee kan krijgen ;).


Als ik jouw verhaal zo hoor zou de eerste of tweede schoen nog wel voordelen hebben! Ik vind ze in ieder geval heerlijk lopen, afgelopen zondag nog 1,5 minuut van mijn PR afgehaald op de 10 km. Stond zelf ook stomverbaasd; het sneeuwde en dus ook door de verse sneeuw gelopen. Maar blijkbaar kon dat gewoon met deze schoenen! :D

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:49

Ik heb zelf salomons. Erg fijn, maar ze vallen wel klein. Heb er onder andere de spartan race mee gelopen. 17.5km over het strand, door de duinen en over asfalt. Verder loop ik er regelmatig mee over de Veluwe en afgelopen zondag door de sneeuw. Goede grip, niet uitgegleden.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:30

Rebel_Jits schreef:
Vraagje: als ik graag, naast gewone wegen, ook bospaadjes en door velden (ongelijk gras) wil lopen als beginner, voor welke soort schoen kijk ik dan het beste? Trail of gewone hardloopschoenen?

Als je niet echt lange stukken door het losse zand gaat of het is niet echt drassig dan kun je prima uit de voeten met gewone loopschoenen Ik loop veel trails maar in de droge periodes kies ik bewust voor mijn gewone loopschoenen. Mijn favoriete trailschoen is de speedcross van Salomon. Maar ik moet bekennen dat er maar weinig trailschoenen met een wat smallere leest zijn dus de keuze voor mij beperkt is.
Op drassig terrein en in los zand heb ik er veel voordeel van Ook in de sneeuw zijn ze wel fijn Op harde ondergrond (dus ook stevige bospaden) ben je echter minder snel met trailschoenen dan met de gewone loopschoenen en dat gaat zeker op voor echte harde ondergrond De schoenen slijten dan ook erg snel. En als je op straatstenen loopt met een klein beetje groene aanslag zijn ze spekglad (itt de gewone loopschoenen) Je moet dus echt weten wanneer je ze gebruikt.
Ik heb zelf ook trailschoenen van asics met wat minder profiel. Daar kun je wel mee op de weg Alleen die hebben nauwelijks voordeel in vergelijking met in gewone asics wat betreft grip.

Supervixen

Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:41

Ik heb ook de speedcross. Zelfs tegen een natte schuine houten helling waar ik met een touw omhoog moest klimmen had ik er grip mee.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, cijsalover, Daantje_1996, Ferera, iiSunshine, Loreke2, maaikemuis, SemrushBot, xSalina en 62 bezoekers