Corsica/Sardinië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SdaphneS

Berichten: 11421
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Corsica/Sardinië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 00:02

Hallo! :)

Wij zijn inmiddels onze zomervakantie een beetje aan het plannen en al tijden denk ik aan Corsica.
Het eiland waar Napoleon is geboren, als historicus een aanlokkende bestemming om naar toe te gaan.
Nu is het plan dat we willen vliegen op Sardinië, auto huren en zowel Sardinië als Corsica te ontdekken in drie weken tijd. We vliegen dan terug vanaf Corsica.
Op internet heb ik al wat gezocht en bekeken, maar ik ben echt op zoek naar tips voor steden, tips voor bezienswaardigheden, reistips, autohuur tips en overnachtingstips.

Hopelijk kan bokt mij een beetje op weg helpen. :D


maaikemuis
Berichten: 5272
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Corsica/Sardinië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 10:31

La Corse <3 , mijn favoriete bestemming binnen Europa. Nu rijden wij altijd zelf en kamperen wij altijd op kleine campings (is vele malen goedkoper dan vliegen en autohuur en ik heb een hekel aan massale campings), maar evengoed is er een hoop moois te zien. Hotels in het binnenland zijn lastig. Er wordt weinig gebruik gemaakt van het internet. Je moet zoeken op chambres d’hôtes en zelf bellen (in het Frans, iets anders spreken ze niet)

Bonifacio en Corte zijn mijn favoriete stadjes. Bonifacio ligt op de kliffen in het zuiden van het eilanden s prachtig. Ook heerlijk monadain, het is een beetje het Saint Tropez van Corsica. Corte ligt midden in de bergen en is een prachtige vestingstad. Onder Corte ligt een piepklein dorpje, Vivario. Niets te beleven, maar achter de kerk ligt een piepkleine pizzeria met heerlijk pizza’s en schatten van eigenaren. Ze herkennen ons inmiddels.

De mooiste stranden vind je in Palombaggia. Prachtige stranden, maar ook hier komen de rijken, zelf een picknickmand meenemen is aan te raden. Maar ze zijn prachtig!

En dan de bergen, want Corsica is een walhalla voor de bergsport. Ik heb er al zoveel mooie wandelingen gemaakt. Van totaal gestoord hoog en zwaar, naar prachtige wandelingen voor iedereen. Wanneer je het leuk vind heb ik nog wel wat ideeen voor je. En je kunt heerlijk in het water spelen bij de cascades de polichellu en de cascades de anglais.


Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:14

Corsica <3

Inmiddels kan ik het aantal keren dat ik er geweest ben bijna niet meer op 1 hand tellen. Vorig jaar ook Sardinië met Corsica gecombineerd (ik ben bevooroordeeld, maar Sardinië vond ik tegenvallen). Filmpje: https://m.youtube.com/watch?v=xIetv7Ltbig

En niet mijn filmpje, maar als iemand vraagt waarom ik het binnenland van Corsica zo mooi vind, laat ik deze altijd zien <3
https://m.youtube.com/watch?v=emsnxKFW6io

Over autohuur kan ik je weinig tips geven. Wij gaan meestal met onze eigen auto. Laatst wel via Hertz op Corsica een auto gehuurd, beviel prima op een ruzie over de borg na.

Op Corsica zeker Corte bezoeken. Niet zo groot, maar echt een culturele aanrader. Bonifacio vind ik zo-zo, vooral bijzonder druk en toeristisch. En ik houd niet zo van drukte. Ik kan dan nog moeilijk van een stad genieten.

Het zou mooi zijn als je het noorden van Corsica ook kunt bezoeken. Minder toeristisch (ook wat minder spectaculair), maar daardoor ook heel anders dan het zuiden. Bastia, Calvi, Ile Rousse, ... en rijd eens door de Asco vallei richting Asco. Prachtige natuur daar.

Ga je kamperen of in een huisje? In beide gevallen weet ik ook nog wel wat leuke adresjes (bij Moltifao, Porto Vecchio en in het bergdorpje Olmi Capella bijv).

Voor de overtocht van Sardinië naar Corsica ging ik van Santa Teresa naar Bonifacio met Moby. Als je de keuze voor de overtocht tussen Moby en Corsica Ferries hebt, raad ik Moby aan. Zo'n relaxte bemanning, terwijl ik bij Corsica Ferries altijd woedend uit de auto stap door die verhitte personeelsleden die alleen maar schreeuwen en tieren (als je met de auto de boot opgaat dan). Vind ze ook verder bijzonder klantonvriendelijk... maar als je alleen het kleine stukje tussen de 2 eilanden overvaart, merk je daar toch weinig van denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Just_Natural en 83 bezoekers