14 Inspirerende quotes over paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13996
Geregistreerd: 20-04-16

14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 17:52

*Bokt.nl / Horse & Hound
Overige

Afbeelding
Foto: Marjoow


De temperatuur daalt, weilanden en paddocks veranderen in modderpoelen en daglicht wordt elke dag schaarser. Dit is dé reden dat je jezelf even moet oppeppen met motiverende quotes.
Hier hebben we er 14 over paarden van Churchill tot Shakespeare.

1. “Don’t give your son money. As far as you can afford it, give him horses. No one ever came to grief, except honourable grief, through riding horses. No hour of life is lost that is spent in the saddle. Young men have often been ruined through owning horses, or through backing horses, but never through riding them; unless of course they break their necks, which, taken at a gallop, is a very good death to die” — Winston Churchill

Geef je zoon geen geld. Als je het je kan veroorloven, geef hem paarden. Niemand kreeg ooit verdriet, behalve eervol verdriet, door het berijden van paarden. Geen uur van het leven dat in het zadel is doorgebracht, is verspild. Jonge mannen zijn vaak geruïneerd door het bezitten van paarden, of door het wedden op paarden, maar nooit door het berijden van ze; tenzij ze hun nek braken, wat in een rengalop, een zeer goede wijze van doodgaan is.


2. “I freely admit that the best of my fun I owe it to horse and hound” — Whyte Melville

Ik geef toe, het meeste plezier dat ik heb gehad dank ik aan paard en hond


3. “A horse, a horse! My kingdom for a horse!” — Shakespeare

Een paard, een paard! Mijn koninkrijk voor een paard!


4. “Where in this wide world can man find nobility without pride, friendship without envy, or beauty without vanity? Here where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined” — van de Ode aan het Paard door Ronald Duncan, gecreëerd voor de Paard van het Jaar show.

Waar in deze wijde wereld kan men adel vinden zonder trots, vriendschap zonder afgunst, of schoonheid zonder ijdelheid vinden? Hier, waar sierlijkheid is doorregen met spierkracht en kracht door zachtheid begrensd.


5. “There’s something about the outside of a horse that is good for the inside of a man” — John Lubbock/Winston Churchill

Er is iets met de buitenkant van een paard dat goed is voor de binnenkant van de mens


6. “I can make a General in five minutes but a good horse is hard to replace” — Abraham Lincoln

Ik kan in vijf minuten een generaal maken, maar een goed paard is moeilijk te vervangen


7. “The horse, with beauty unsurpassed, strength immeasurable and grace unlike any other, still remains humble enough to carry a man upon his back” — Amber Senti

Het paard, met schoonheid onovertroffen, kracht onmeetbaar en sierlijkheid zoals geen ander, maar nog steeds nederig genoeg om een man op zijn rug te dragen


8. “A man on a horse is spiritually, as well as physically, bigger than a man on foot” — John Steinbeck

Een man op een paard is zowel spiritueel als fysiek groter dan een man te voet


9. “I’ve often said there’s nothing better for the inside of a man than the outside of a horse” — Ronald Reagan

Ik heb vaak gezegd dat er niets beter is voor de binnenkant van een man dan de buitenkant van het paard


10. “My horses are my friends, not my slaves” — Reiner Klimke

Mijn paarden zijn mijn vrienden, niet mijn slaven


11. “When I bestride him, I soar. I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes” — Shakespeare

Wanneer ik hem bestijg, zweef ik. Ik ben een havik: hij trotseert de lucht; de aarde zingt wanneer hij het raakt; het laagste van zijn hoef is muzikaler dan de pijp van Hermes


12. “The wagon rests in winter, the sleigh in summer, the horse never” — Jiddisch gezegde

De wagen rust in de winter, de slee rust in de zomer, het paard rust nooit


13. “A canter is a cure for every evil” — Benjamin Disraeli

Een galop is een medicijn tegen elk kwaad


14. “A horse is worth more than riches” — Spaans gezegde

Een paard is meer waard dan rijkdom


Welke is jouw favoriet?

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:00

Nieuwsredactie schreef:
Young men have often been ruined through owning horses, or through backing horses, but never through riding them;

Jonge mannen zijn vaak geruïneerd door het bezitten van paarden, of door het inrijden van paarden, maar nooit door het berijden van ze;


Uh, volgens mij bedoelen ze hier backing als in, geld inzetten op (tijdens de paardenraces) en niet letterlijk backing the horse. :o

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:30

Feeling down? Saddle up! ;)

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:32

The horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave :)

Raise a glass to freedom,
Something they can never take away,
No matter what they tell you.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:47

A thousand horses and none to ride,
With flowing tail, and flying mane,
Wide nostrils never stretched by pain,
Mouths bloodless to the bit or rein,
And feet that iron never shod,
And flanks unscarred by spur or rod,
A thousand horses, the wild, the free,
They are like waves that follow over the sea..

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:12

A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human.

There's a crack in everything, that's how the light gets in.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:22

Nieuwsredactie schreef:
*Bokt.nl / Horse & Hound
Overige

[ Afbeelding ]
Foto: Marjoow


De temperatuur daalt, weilanden en paddocks veranderen in modderpoelen en daglicht wordt elke dag schaarser. Dit is dé reden dat je jezelf even moet oppeppen met motiverende quotes.
Hier hebben we er 14 over paarden van Churchill tot Shakespeare.

1. “Don’t give your son money. As far as you can afford it, give him horses. No one ever came to grief, except honourable grief, through riding horses. No hour of life is lost that is spent in the saddle. Young men have often been ruined through owning horses, or through backing horses, but never through riding them; unless of course they break their necks, which, taken at a gallop, is a very good death to die” — Winston Churchill

Geef je zoon geen geld. Als je het je kan veroorloven, geef hem paarden. Niemand kreeg ooit verdriet, behalve eervol verdriet, door het berijden van paarden. Geen uur van het leven dat in het zadel is doorgebracht, is verspild. Jonge mannen zijn vaak geruïneerd door het bezitten van paarden, of door het wedden op paarden, maar nooit door het berijden van ze; tenzij ze hun nek braken, wat in een rengalop, een zeer goede wijze van doodgaan is.


2. “I freely admit that the best of my fun I owe it to horse and hound” — Whyte Melville

Ik geef toe, het meeste plezier dat ik heb gehad dank ik aan paard en hond


3. “A horse, a horse! My kingdom for a horse!” — Shakespeare

Een paard, een paard! Mijn koninkrijk voor een paard!


4. “Where in this wide world can man find nobility without pride, friendship without envy, or beauty without vanity? Here where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined” — van de Ode aan het Paard door Ronald Duncan, gecreëerd voor de Paard van het Jaar show.

Waar in deze wijde wereld kan men adel vinden zonder trots, vriendschap zonder afgunst, of schoonheid zonder ijdelheid vinden? Hier, waar sierlijkheid is doorregen met spierkracht en kracht door zachtheid begrensd.


5. “There’s something about the outside of a horse that is good for the inside of a man” — John Lubbock/Winston Churchill

Er is iets met de buitenkant van een paard dat goed is voor de binnenkant van de mens


6. “I can make a General in five minutes but a good horse is hard to replace” — Abraham Lincoln

Ik kan in vijf minuten een generaal maken, maar een goed paard is moeilijk te vervangen


7. “The horse, with beauty unsurpassed, strength immeasurable and grace unlike any other, still remains humble enough to carry a man upon his back” — Amber Senti

Het paard, met schoonheid onovertroffen, kracht onmeetbaar en sierlijkheid zoals geen ander, maar nog steeds nederig genoeg om een man op zijn rug te dragen


8. “A man on a horse is spiritually, as well as physically, bigger than a man on foot” — John Steinbeck

Een man op een paard is zowel spiritueel als fysiek groter dan een man te voet


9. “I’ve often said there’s nothing better for the inside of a man than the outside of a horse” — Ronald Reagan

Ik heb vaak gezegd dat er niets beter is voor de binnenkant van een man dan de buitenkant van het paard


10. “My horses are my friends, not my slaves” — Reiner Klimke

Mijn paarden zijn mijn vrienden, niet mijn slaven


11. “When I bestride him, I soar. I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes” — Shakespeare

Wanneer ik hem bestijg, zweef ik. Ik ben een havik: hij trotseert de lucht; de aarde zingt wanneer hij het raakt; het laagste van zijn hoef is muzikaler dan de pijp van Hermes


12. “The wagon rests in winter, the sleigh in summer, the horse never” — Jiddisch gezegde

De wagen rust in de winter, de slee rust in de zomer, het paard rust nooit


13. “A canter is a cure for every evil” — Benjamin Disraeli

Een galop is een medicijn tegen elk kwaad


14. “A horse is worth more than riches” — Spaans gezegde

Een paard is meer waard dan rijkdom


Welke is jouw favoriet?

Dat is nr.10. Dat heb ik zelf wel eens gezegd op Bokt in een of ander topic.Ik had het zelf bedacht,en zie nu dat ik in zeer goed gezelschap ben met die mening.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:24

xDenies schreef:
Feeling down? Saddle up! ;)

Dat is ook een hele goede!

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:32

I must not forget to thank the difficult horses, who made my life miserable, but who were better teachers than the well-behaved school horses who raised no problems

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:53

ElineR schreef:
A horse without an equestrian is still a horse, but an equestrian without a horse is just a human.


Deze spreuk staat op een standbeeld in 1 van de meest iconische paardendorpen van Belgie. Sint Eloois-Winkel. Normaal hou ik wel van Engelse spreuken, maar deze vind ik eigenlijk doeltreffender in het Nederlands.

Geen quote maar wel bijzonder: Along the Dusty Trail.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:03

Deze hangt in mijn living : mensen met paarden, hebben de hemel op aarde. Maar komen ze te sterven, valt er niets te erven.

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:09

Mooie quotes!
Ik heb meerdere favorieten, in ieder geval 4, 10 en 11 :)

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:15

webster543 schreef:
Deze hangt in mijn living : mensen met paarden, hebben de hemel op aarde. Maar komen ze te sterven, valt er niets te erven.


Dat is gewoon een waarheid als een koe.. :D

<3 Sneakers <3

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:03

Ik mis wel:
'Een paard zonder ruiter blijft een paard, maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.'

Paola ❤ elke dag met haar is een cadeautje [o]

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:05

Mooi!

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:09

anjali schreef:
Nieuwsredactie schreef:
*Bokt.nl / Horse & Hound
Overige

[ Afbeelding ]
Foto: Marjoow


De temperatuur daalt, weilanden en paddocks veranderen in modderpoelen en daglicht wordt elke dag schaarser. Dit is dé reden dat je jezelf even moet oppeppen met motiverende quotes.
Hier hebben we er 14 over paarden van Churchill tot Shakespeare.

1. “Don’t give your son money. As far as you can afford it, give him horses. No one ever came to grief, except honourable grief, through riding horses. No hour of life is lost that is spent in the saddle. Young men have often been ruined through owning horses, or through backing horses, but never through riding them; unless of course they break their necks, which, taken at a gallop, is a very good death to die” — Winston Churchill

Geef je zoon geen geld. Als je het je kan veroorloven, geef hem paarden. Niemand kreeg ooit verdriet, behalve eervol verdriet, door het berijden van paarden. Geen uur van het leven dat in het zadel is doorgebracht, is verspild. Jonge mannen zijn vaak geruïneerd door het bezitten van paarden, of door het wedden op paarden, maar nooit door het berijden van ze; tenzij ze hun nek braken, wat in een rengalop, een zeer goede wijze van doodgaan is.


2. “I freely admit that the best of my fun I owe it to horse and hound” — Whyte Melville

Ik geef toe, het meeste plezier dat ik heb gehad dank ik aan paard en hond


3. “A horse, a horse! My kingdom for a horse!” — Shakespeare

Een paard, een paard! Mijn koninkrijk voor een paard!


4. “Where in this wide world can man find nobility without pride, friendship without envy, or beauty without vanity? Here where grace is laced with muscle and strength by gentleness confined” — van de Ode aan het Paard door Ronald Duncan, gecreëerd voor de Paard van het Jaar show.

Waar in deze wijde wereld kan men adel vinden zonder trots, vriendschap zonder afgunst, of schoonheid zonder ijdelheid vinden? Hier, waar sierlijkheid is doorregen met spierkracht en kracht door zachtheid begrensd.


5. “There’s something about the outside of a horse that is good for the inside of a man” — John Lubbock/Winston Churchill

Er is iets met de buitenkant van een paard dat goed is voor de binnenkant van de mens


6. “I can make a General in five minutes but a good horse is hard to replace” — Abraham Lincoln

Ik kan in vijf minuten een generaal maken, maar een goed paard is moeilijk te vervangen


7. “The horse, with beauty unsurpassed, strength immeasurable and grace unlike any other, still remains humble enough to carry a man upon his back” — Amber Senti

Het paard, met schoonheid onovertroffen, kracht onmeetbaar en sierlijkheid zoals geen ander, maar nog steeds nederig genoeg om een man op zijn rug te dragen


8. “A man on a horse is spiritually, as well as physically, bigger than a man on foot” — John Steinbeck

Een man op een paard is zowel spiritueel als fysiek groter dan een man te voet


9. “I’ve often said there’s nothing better for the inside of a man than the outside of a horse” — Ronald Reagan

Ik heb vaak gezegd dat er niets beter is voor de binnenkant van een man dan de buitenkant van het paard


10. “My horses are my friends, not my slaves” — Reiner Klimke

Mijn paarden zijn mijn vrienden, niet mijn slaven


11. “When I bestride him, I soar. I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes” — Shakespeare

Wanneer ik hem bestijg, zweef ik. Ik ben een havik: hij trotseert de lucht; de aarde zingt wanneer hij het raakt; het laagste van zijn hoef is muzikaler dan de pijp van Hermes


12. “The wagon rests in winter, the sleigh in summer, the horse never” — Jiddisch gezegde

De wagen rust in de winter, de slee rust in de zomer, het paard rust nooit


13. “A canter is a cure for every evil” — Benjamin Disraeli

Een galop is een medicijn tegen elk kwaad


14. “A horse is worth more than riches” — Spaans gezegde

Een paard is meer waard dan rijkdom


Welke is jouw favoriet?

Dat is nr.10. Dat heb ik zelf wel eens gezegd op Bokt in een of ander topic.Ik had het zelf bedacht,en zie nu dat ik in zeer goed gezelschap ben met die mening.


Voor de GOT liefhebbers dan:
Zaldrīzes buzdari iksos daor. *\o/* *\o/* :o <<) <<) <<) <<) <<)

Monique1963

Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:46

Zitten hele mooie tussen!

Wie nimmer werd gedragen
door een nobel paard
waagt het niet te klagen
over diens aard

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Allyshaxan
Berichten: 2
Geregistreerd: 01-11-17
Woonplaats: Nijmegen

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:25

Ik ken er eentje...niet echt een qoute maar vond het wel mooi..ging om een foto van 2 mensen met een pony en slee..op rtl 4 tijdens weernieuws

Ja en als je nou geen heuvel tot je beschikking hebt kun je altijd gebruik maken van een pony
Ik heb me stuk gelachen

Xanette
Hardrocker⚡
Opa ❤
Dressage en menner❤


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:48

-horseriding: the art of keeping the horse between you and the ground-

-to ride a horse is to ride the sky-

-the winds of heaven blows through a horse's ears- (Arabische gezegde)

-in riding a horse we borrow freedom-


de Arabische gezegde is toch wel mn favoriet van het rijtje


o en deze:
-a dog may be man's best friend, but the horse wrote history-

-a horse is poetry in motion-

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:05

xxCYNNxx schreef:
-

-a dog may be man's best friend, but the horse wrote history-

Het probleem dat ik met deze heb is dat het imo zwaar de rol van de hond in de geschiedenis onderschat... ;)

Lara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:15

Mijn favoriet staat ook in mijn profiel, "The more you use the reins, the less they'll use their brains". Niet alleen teugels maar alles in het algemeen. Mensen die alleen maar doen wat zíj willen met het paard, zonder het paard zelf ruimte te geven om te ontwikkelen, ontdekken en een mening te hebben over iets.



"The more you use the reins, the less they use their brains."

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:16

Kuggur schreef:
xxCYNNxx schreef:
-

-a dog may be man's best friend, but the horse wrote history-

Het probleem dat ik met deze heb is dat het imo zwaar de rol van de hond in de geschiedenis onderschat... ;)


ben ik zeker met je eens hoor. De hond is immers niet voor niets man's best friend. Maar ondanks de geschiedvervalsing ten overstaande van de hond, vind ik het toch een mooie quote......maar behoort zeker niet tot mn favoriete quotes daardoor

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Lightninggg

Berichten: 603
Geregistreerd: 18-03-13

Re: 14 Inspirerende quotes over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:56

Working with a horse is easy, all you have to do is listen

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Leviosa
Berichten: 229
Geregistreerd: 09-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 17:53

Maddy_Paola schreef:
Ik mis wel:
'Een paard zonder ruiter blijft een paard, maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.'


Staat er in het engels :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annamk, ARCTN, DDD3, Melzazu, Nanaatjee, NienkeThella, xrobbiee en 69 bezoekers