Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
TinkerTreas

Berichten: 3620
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:54

zonnebloem18 schreef:
Cavia's redden het ook wel een dagje op hooi, droog brood en/of groente.


Daar zijn ze zelf niet van overtuigd hoor :D

Ik hoef morgen gelukkig niet ver. Mn dochter zit op 2 minuten loopafstand op school. En de school van mn zoontje is dicht ivm de staking.


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

Ik ben vanmorgen naar het werk gegaan in Rozenburg(botlek) vanaf Velsen om half 7. Kwart over 8 daar aanwezig. Kwart voor 5 weer richting huis, half 9 thuis :) morgen weer.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:59

Hoop dat het hier morgen beter is. Wel gewoon werken maar vanavond was echt slecht. Met zo'n 15/20 km/pu naar huis. En dan nog voelen dat het schuift op een rechte weg. Was blij dat ik thuis was. De weg waar de paarden staan is altijd slecht met dit weer. Ook lekker veel bochten. Blij dat het maar een paar km is. Nee niets voor mij dit weer. Hoop dat het vannacht warmer wordt en lekker gaat regenen. Weg met die rotzooi.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:01

Vandaag hebben wij (man en ik, zelfde kantoor ander beroep) thuisgewerkt. Kwam parkeerplaats al niet af, diepe goot, zat vast. En de brug de wijk in/uit was gisterenavond al doodeng.

Morgen moeten we wel savonds dochterlief ophalen. Die is al vier dagen bij opa en oma ivm werkuitje wat we hadden en vandaag door de sneeuw.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-17 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:01

Moet zeggen dat het mij meegevallen is, vanuit Nijmegen naar huis. In Nijmegen werd echt goed gestrooid en de snelwegen waren ook mooi vrij.

Morgen gewoon weer 8 uur beginnen, kan helaas niet thuis werken :n

Dorus

Berichten: 13181
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:22

Kabayo schreef:
Mijn werk is 5 min met de fiets (ik kom nooit onder sneeuwvrij uit :+ )
Mijn school (maandags) halfuur rijden
En mijn paard 20 minuten. Ik ga gewoon hoor :P

Ik wil mijn chaffeur ook thuis :(

Oh, dat is echt zo verschrikkelijk!
Mijn man stond in 2005 in die monsterfile op de A2. Of hij om 15u nog even van Amsterdam naar Almere wilde (toen was het al slecht), om daar z'n collega de laatste pallet in de wagen teczieb schuiven. Rond 17u aan de reis richting de zaak in Eindhoven begonnen en pas ver na middernacht thuis gekomen.
Ik heb echt in de rats gezeten!

Vandaag was hij gelukkig heel wat eerder thuis. En heel wat eerder dan hij zelf ingeschat had. Morgen heeft zijn baas niets te doen dus hoef ik mij geen zorgen te maken over mijn mannetje of hoe ik van en naar het werk kom.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!


Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:33

xyzutu2 schreef:
Ik ging vanochtend naar de supermarkt en daar was het behoorlijk rustig, helemaal geen run op het eten. Wel waren er een paar mensen met extreem volle karretjes die echt een kop erop hadden. Ik dacht dat dat misschien normaal was zo vroeg op de ochtend want dan ben ik er normaalgesproken nooit, maar nu besef ik dat dat waarschijnlijk hamsteraars waren. Wel grappig dat die dan onder andere 10 grote zakken chips hamsteren, ik zou kilozakken rijst, blikken bonen en pakken houdbare melk hamsteren. :+
Ik stond daar dus vrij sneu tussen met mijn mandje met mijn weekboodschappen, maar ik besefte ook pas toen ik dit topic las dat ik eigenlijk had moeten hamsteren. :D


Ik zie dat regelmatig. Soms kopen mensen in voor een woonvorm, een vereniging, een school of een feestje ;)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:38

Vandaag ook record van 1000 km file door het land heen. :P

JM :#

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:13


When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:47

Hier geen keus wel of niet gaan werken, werk in het ziekenhuis, dus kon vanavond gewoon mijn auto uitgraven en op weg. Ruim op tijd vertrokken, en met veel geglij en geglibber (vooral op de snelwegen gek genoeg) veilig aangekomen. Morgenochtend zie ik wel weer hoe ik thuis kom, werk tot 8u, dus vol in de spits als ik weg kan

"There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse." ~ Rolf Kopfle [o]

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:55

Hier vrij weinig keuze. De ziekenhuizen willen toch hun spullen hebben en de ziekenhuizen in bv italie hebben er weinig boodschap aan dat het hier sneeuwt.
Van alle mensen kunnen er heus wel een paar thuis blijven, maar er moet toch echt wel een basis bezetting komen.

Nu scheelt het dat de sneeuw hier gisteren al weg was en het vandaag niet /nauwelijks gesneeuwt had. Het blijkt rond de middag even glad geweest te zijn, maar om 16.30 was daar al niets meer van te merken (zuid-limburg overigens)

[o]

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 05:50

Gisteren niet naar het werk geweest. Dit om ongelukken te voorkomen.

Uiteindelijk is mijn auto alsnog total loss gereden in door een bus in het parkeervak waar hij stond. (Ouder wagentje, helemaal in elkaar gereden door een stadsbus.

Dus vandaag alsnog zonder vervoer. :(

AmyJamess

Berichten: 2106
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:31

Gister had ik al een vrije dag. Dus dat scheelde. Toch gaat het werk bij ons door aangezien de dieren gewoon gevoerd moeten worden. Vandaag dus weer werken. Als ik uit 't raam kijk lijkt 't nu mee te vallen. Hier heeft 't gister avond geregend en later volgens mij ook nog gesneeuwd als ik 't zo zie.

Diverse boeken en leuke kleding.

https://www.vinted.nl/member/67934478-amyjames28

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:35

Volgens mij is het wel OK vandaag, alleen ik weet serieus niet of ik bij ons het plein af kom :oo

[o]

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:48

Ik vind het eerlijk gezegd verbazingwekkend dat er zoveel mensen nog op zomerbanden rijden, niet alleen op Bokt maar ook op Facebook lees ik het. En dan bang zijn voor gladheid, tja. :=

Hier ook gewerkt maar goed in Friesland en Groningen viel het dan ook wel mee.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101370
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:51

Ik heb ook geen winterbanden..nooit gehad ook. :o

Moet zo ook werken, tis 12 km over 50, 60 en 80 wegen. Hopelijk zijn die gestrooid en te doen...ga gewoon op tijd weg...

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:24

Je moet die winterbanden ook maar kunnen betalen. Zowel aanschaf, opslag, als wisselen is niet gratis.

Ik rijd sinds gisteren voor het eerst in mijn leven op winterbanden. En dat is ook alleen maar omdat ik nu in een lease auto rijdt waarbij het inbegrepen is. Bij mijn vorige auto's ging ik met sneeuw gewoon de weg niet op. Maar had wel makkelijk praten. Ik heb voorheen nooit langer dan een kwartier fietsen van mijn werk gewoond en sowieso nooit eerder afhankelijk geweest van de auto om er te komen.

Vanmorgen was het goed te doen. Goed op tijd vertrokken (lees, ik zat 5:45 in de auto) vanwege de voorspelde horror spits ivm restant gladheid), maar eigenlijk was het rustig en was ik netjes rond 7 uur op mijn werk. Hier en daar wel even spannend doordat een driebaans snelweg ineens 2,5 wordt vanwege sneeuw langs de rand. Maar als ik zie hoe het vannochtend was, en de lijst met incidenten en files zag op de file app, ben ik blij dat ik gisteren gewoon thuis gebleven ben.

Hopelijk dooit de rest van de sneeuw vandaag weg. Ik ben er al wel weer klaar mee :P

Sneeuw is maar goed op 1 plek. Op een berg met een stel skies/snowboard onder je voeten.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 12-12-17 07:46, in het totaal 2 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:33

Ik kom net van me werk af en het is prima te doen op kleine binnendoorweggentjes na!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:45

Shiloh schreef:
Je moet die winterbanden ook maar kunnen betalen. Zowel aanschaf als wisselen is niet gratis.

Nou inderdaad. Ik zou ook dolgraag winterbanden willen, maar heb geen geldboom in de tuin staan.

magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:53

Dan vorm je met voorbaat al een risico vanwege glijpartijen... Ik heb ook geen geldboom staan maar ik weet wel dat de winters hier verraderlijk kunnen zijn waardoor ik andere luxe achterwege laat. :n

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:54

tante_trien schreef:
Shiloh schreef:
Je moet die winterbanden ook maar kunnen betalen. Zowel aanschaf als wisselen is niet gratis.

Nou inderdaad. Ik zou ook dolgraag winterbanden willen, maar heb geen geldboom in de tuin staan.


Ze zijn inderdaad niet goedkoop. Zeker niet als je wat grotere banden hebt. Maar ik vind dat je dat wisselen toch wel zelf moet kunnen. Dat is echt niet zo moeilijk :o
Ikzelf heb nog nooit met winterbanden gereden. Heb wel de luxe van 2 auto's. Met deze gladheid pak ik de 4WD. Dat maakt ook al een heel verschil.

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:58

Ik ga voor een nieuw lampje al naar de garage :o .
Magda_90 dat is leuk, maar het is niet bij iedereen een optie om dat geld ergens vandaan te trekken. Als het geld er niet is, is het er niet.

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:05

Hier ook geen winterbanden en als je met gezond verstand rijd gaat dat ook wel.
Een aantal jaren terug een keer een lang weekend Parijs gehad, op zondag weer naar huis, hebben van Parijs tot aan den Bosch sneeuw gehad en dat was toen iets meer dan dat er hier gevallen was, hebben er uiteindelijk 12 uur op gereden. :=
Ik ben niet bang om in de sneeuw te rijden met zomerbanden.
Vind het wel eng als ik mensen tegen kom doe het wel eng vinden om met dit weer te rijden en mensen die denken alles te kunnen omdat ze toch winterbanden hebben. Dat zijn de gevaarlijke op de weg.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:09

Gister ochtend, en toen was het nog niet eens echt glad, zat er iemand voor me die echt levensgevaarlijk reed. Midden op de weg, omdat er in de bermen sneeuw lag. Bij elke tegenligger vol op rem. Etc.
Die mensen moeten thuis blijven met dit weer. Die zijn echt een gevaar op de weg.

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:30

magda_90 schreef:
Dan vorm je met voorbaat al een risico vanwege glijpartijen... Ik heb ook geen geldboom staan maar ik weet wel dat de winters hier verraderlijk kunnen zijn waardoor ik andere luxe achterwege laat. :n


Als je persé naar je werk moet, en daarvoor afhankelijk bent van je auto. Ja, dan heb je wellicht gelijk. Maar als je niet afhankelijk bent van je auto, of ook prima een dagje thuis kan werken, en de auto voor de deur kunt laten staan. Dan kan ik me goed voorstellen dat je het het geld van de winterbanden niet waard vind. Andere keuzes.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Facebook, m0niekkkie, sanneloveyou en 27 bezoekers