Mag je in de B doorzitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 20:30

Hoi Bokt,

Aangezien boven de proeven lichtrijden staat maar de knhs op hun site aangeeft dat je wel mag doorzitten om onderdelen uit je proef uit te voeren is mijn vraag: mag je (gedeeltes, bijvoorbeeld voltes of stukken middendraf) doorzitten in een B proef?

Life begins at the end of your comfortzone


ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:32

Bij een b proef mag jezelf kiezen of je gaat lichtrijden of doorzitten, de keuze ligt helemaal aan jou.

B+2

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:33

Boven het protocool staat volgens mij lichtrijden. Je moet denk ik alles lichtrijden, alleen bij bijvoorbeeld de overgang naar galop op een volte mag je die volte doorzitten. In de vorige proefjes werd dat aangegeven, nu mag je (denk ik) zelf bepalen welk moment je gaat doorzitten. :)

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:35

Ik heb net even in de dressuurproeven App gekeken. Daar staat dit:

Lichtrijden en doorzitten
Om de oefeningen (vooral in de lagere klassen) zo goed mogelijk uit te voeren zonder het paard onbedoeld te storen mag de ruiter vaker lichtrijden.
- In de BB en B wordt alleen nog maar lichtrijden gevraagd (bij overgangen mag de ruiter natuurlijk wel enkele passen doorzitten);

- In de L mag de ruiter per onderdeel kiezen tussen doorzitten of lichtrijden;

-In de M wordt in de hele proef doorzitten gevraagd, maar mogen ruiters in middendraf, uitgestrekte draf en bij het halsstrekken lichtrijden als zij dat willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:35

ChristelJ schreef:
Bij een b proef mag jezelf kiezen of je gaat lichtrijden of doorzitten, de keuze ligt helemaal aan jou.


Dit is niet waar. In een B proef behoor je licht te rijden. Enkel een paar passen voor de overgang naar galop of voor een overgang naar stap mag je doorzitten.

Saaams

Berichten: 13244
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:35

ChristelJ schreef:
Bij een b proef mag jezelf kiezen of je gaat lichtrijden of doorzitten, de keuze ligt helemaal aan jou.


Fout.

Je mag pas kiezen vanaf het L.

Laerkens Beauty

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:36

Van wat ik hoorde moet je in de B lichtrijden en mag je vanaf de L kiezen per onderdeel wat je prettiger vind.

minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:36

Afbeelding
Lijkt mij duidelijk toch..?

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:37

minouesmee schreef:
[ [url=m/H7LwtZ.png]Afbeelding[/url] ]
Lijkt mij duidelijk toch..?


tis inderdaad redelijk eenvoudig te vinden.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:39

Klopt moet in principe lichtrijden maar een vriendin van mij zat ook liever door dus vroeg gewoon aan begin van de proeven aan de jury of dat mocht en op 1 na mocht het van de rest allemaal wel gewoon doorzitten

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:42

_Zoe schreef:
Klopt moet in principe lichtrijden maar een vriendin van mij zat ook liever door dus vroeg gewoon aan begin van de proeven aan de jury of dat mocht en op 1 na mocht het van de rest allemaal wel gewoon doorzitten


Haha nou als het zo werkt...

Je moet niet in principe lichtrijden. Je moet lichtrijden.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:46

Nou kennelijk moet het niet als je aan de jury toestemming vraagt om door te zitten dat bedoelde ik ermee. Ze reed bijna altijd eerste prijzen en >200 punten voor haar was doorzitten gewoon makkelijker.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:


Anoniem

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:47

Dan heeft ze bij juryleden gereden die of anders opgeleid zijn dan door de KNHS of die zich niet aan de regels houden.

Je krijgt geen toestemming van een jury om door te zitten dan wel licht te rijden als dit niet toegestaan is in de proef.

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:51

Ohh bij mij werd vertelt dat je bij b zelf mocht kiezen, sorry..

B+2

lisat7
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-12-17

Re: Mag je in de B doorzitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:55

In de B mag je nog niet doorzitten alleen wanneer gevraagd word. L1 en hoger mag je zelf weten wanneer je door gaat zitten tenzij gevraagd word door te zitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, DemiSisa, FleurSandro, Linde_C, mingming en 10 bezoekers