[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:27

Hier een serieuze stop door een niet passend zadel.
Ik kon gewoon huilen hoor

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:04

Klote is dat onley :\

Hier geen sneeuw. :D
Volgende week wedstrijd met Eliana. Lekker binnen losrijden. Toch wel fijn met die winter. :=

Arme Zorro volledig afgekraakt afgelopen zondag. En hij deed zo zijn best, beste proef ooit.
Afbeelding

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 01:09

Ohh da's ook niet leuk dat je zo afgekraakt wordt

Wij hadden besloten niet te gaan, wil geen risico lopen. Op het moment dat we zouden gaan rijden was het uiteindelijk wel te doen maar terugweg zou niet fijn zijn geweest want toen was er wel een echte sneeuwbui

En buiten dat was het paard mega aan de schijterij en niet 100% fit dus al met al een juiste keuze

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 03:49

Ik heb morgen wedstrijd.. maar er ligt hier nu dik 5 cm sneeuw. Ook voorspellen ze hier morgen vanaf 5 uur meer sneeuw hagel en mogelijk ijzel. En ik moet ongeveer een half uur met de trailer rijden, en natuurlijk om 17.50 starten :( ben bang dat ik dus niet ga.. ik ben ook totaal niet fit, dus al met al, geen goed plan :(

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:57

Winter en paarden gaan niet samen. :n

Ach ja bijna iedereen had erg beroerd gereden volgens de jury. Van de 18 proeven waren er 3 winst geloof ik. :')

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:04

Nou da’s ook niet veel dan, was de jury zo streng?

Paard maakt het vandaag gelukkig al veel beter. Mijn dochter werkt in het werkend op stal dus die kan haar mooi in de gaten houden

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:07

Hij had gewoin andere ideeen over hoe je een paard fijn reed. Zo moest ik mijn paard maar flink dieper en ronder instellen zodat hij beter over de rug ging lopen. Sorry niet mijn manier. :)

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:36

Ja je hebt er pannenkoeken van jury's bijzitten

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:39

Ik heb er vandaag voor 1 proef ook zo een. Echt een hele oude vrouw. Ik heb in ieder geval niet haar stijl van rijden.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:09

Vervelend is dat he :=
Hier voornamelijk stapwerk gedaan met Eli. Wijken, SB, kwartjes. Draf ook wel maar ze had moeite met de bodem.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:57

Shelly21 schreef:
Ik moet morgen, hier was ook natte sneeuw en hoef pas na 14.00 uur morgen. Word wel gewoon dooi overdag.


Hoe is het gegaan?

onley schreef:
Hier een serieuze stop door een niet passend zadel.
Ik kon gewoon huilen hoor


Wat een ellende zeg die zadels. Heb je nu wel een passende? Ik zit nog te wachten op mijn nieuwe, leenzadel is voor mij niet ideaal, maar voor paard oké,

Yom schreef:
Ohh da's ook niet leuk dat je zo afgekraakt wordt

Wij hadden besloten niet te gaan, wil geen risico lopen. Op het moment dat we zouden gaan rijden was het uiteindelijk wel te doen maar terugweg zou niet fijn zijn geweest want toen was er wel een echte sneeuwbui

En buiten dat was het paard mega aan de schijterij en niet 100% fit dus al met al een juiste keuze


Verstandig,helemaal de combinatie van die 2 dingen.

Wij hebben vandaag de les gereden die we gewonnen hadden. Was erg leuk, ook omdat we vroeger stalgenootjes waren toen we beide nog een ander paard hadden. Flow was een beetje lastig, maar de manier van lesgeven was en heel fijn en sloot ook aan op wat we normaal doen. Nog wat extra tips gehad voor de moeilijke punten. Heel leuk :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:35

Gisteren geweest en oei oei wat een spanning. Ik ken dit wel van hem met de indoor. Mega lastig om hem te overtuigen dat het wel goed is. Eerste proef wilde hij eerst niet langs de korte zijde bij C. Vond hij dood eng. Kwam er langs met buiten stelling in de proef. Was erg jammer want heeft me wel mijn winst gekost, omdat daar veel onderdelen waren. Beide keren galop aanspringen etc, binnenkomen etc.

Tweede proef wilde hij de bak eerst ook niet rond. Kreeg gelukkig van de jury heel rustig de tijd. Nou uiteindelijk rond en maar gelijk begonnen. Daar ging het wel redelijk en kreeg ook mooie winstpunt mee naar huis.

De kringkampioenschappen zijn er ook in januari. Ik heb me opgegeven, maar na dit ga ik ook nog gewoon. Lekker leerzaam voor hem.

Jullie ervaring met paarden die zich dan compleet af sluiten als ze spanning hebben? Ik kom dan echt niet meer door. Geef ik een tikje bij word hij erg boos begint hard achteruit te lopen en komt omhoog.

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:19

Ik heb nu een leenzadel dus vandaagna zeker dik 10 dagen weer gereden.
Ik heb mijn wedstrijd voor zaterdag ook afgezegd.

Geen idee shelly ik heb hetzelfde probleem hoor

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:27

@ Onley; wat balen zeg!
@ Mirjamalvaro; Jammer dat de jury niet meeging in je gevoel.
@ Mywishmax; Fijn van je les! Wat waren de tips?
@ Shelly; vervelend zeg! Maar of hij het nou eng vindt of niet, hij moet erlangs. Ik zou 'm de niet enge kant op stellen en zo toch erlangs proberen te krijgen. Hij mag het eng vinden, maar toch niet ongehoorzaam worden.

Wedstrijd hier was afgelast, heel verstandig van de organisatie!

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:36

Ik pas het langs iets engs rijden aan aan het paard en hoe eng ze iets vinden. Het ene paard laat ik juist even kijken en daarna er langs stappen. De andere meteen aandraven, binnenstelling, buitenteugel goed op contact houden en erlangs duwen. Ik beloon altijd als we erlangs zijn. En Flow mag stil staan en even kijken en dan rijd ik naar voren en beloon ik het naar voren gaan al, zonder dat we er langs zijn.

Marietje: eigenlijk wel dezelfde dingen als ik al doe, behalve dat als ze nog niet helemaal los is meer met benen sturen en minder buitenteugel tegen de hals. Als ze nog wat strak is, heeft ze wat moeite met balans en dus ook het sturen. Ik ben dan geneigd om (naast zit natuurlijk) vooral goed buitenteugel tegen de hals (en soms er bijna over als teugels te lang worden), maar dan kan ze er juist makkelijk onderdoor duiken. Dus meer met buitenbeen sturen dan en goed zorgen op reactie voor dat been. Nu gebruik ik benen altijd wel met wendingen en voltes, maar meer ondersteunend/afwachtend. Was dus een klein verschil, maar wel fijn om even mee te maken. Verder gewoon van achteruit rijden, teugels korter en handen mooi voor en niks doen, behalve richting aangeven. Gelukkig zijn dat dingen die we altijd al doen en het sloot dus mooi aan.

En een tip voor gebroken lijn 5 meter, dat heb ik toch al eens geschreven dat ik daar moeite mee heb en dus van een 9 naar een 5 kan gaan in 1 proef? :') Ik ben te voorzichtig, moest hem veel scherper rijden op het 1e deel, omdat je met omstellen toch geen echte hoek maakt en je dus eerder draait dan punt die je pakt om op te richten. Beetje richten op 8 meter oid. Moeilijk om uit te leggen, maar werkte goed. Voor mij dan.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:23

Ja dat is het mooie ik krijg hem er niet met binnen stelling langs. Hij is echt ontzettend sterk (dat kun je je natuurlijk wel voorstellen met zo'n dikke tinker nek :+). Eerst gaat hij staan kijken. Ik laat hem dan even, maar later drijf ik toch wel dat hij vooruit moet doet hij dit beloon ik ook uitgebreid. maar helaas is hij dan zo gespannen dat hij dan vaak weer zo staat. Gaat hij er eindelijk langs is het dus met buiten stelling. En een tikje bij geven is echt een NO-GO bij hem, als ik er naast wil liggen moet ik dat doen haha.

Maar nu heb ik dus weer daar in januari. Ik heb al bedacht dat ik nu via de andere kant van de bak gewoon ga proberen naar C te stappen. Dat wil bij hem ook nog wel eens verschillen hoe hij op dingen kijkt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:26

Ik denk dat je hem beter gelijk aan het werk kunt zetten zodra je de bak in rijdt. Ga je stappen, dan geef je hem ook alle tijd om ernaar te gaan kijken.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:27

Werk geven inderdaad, zodat de focus op jou is.
Duidelijk maar wel ontspannen vragen

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:46

Ja dat maakt niks uit is sta zodra ik de bak net in ben al stil...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:48

Oei...
Lastig...

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:58

Zorro moet kijken naar enge dingen, Eliana moet ik negeren en de enge plek in eerste instantie ontwijken. Tijdens het rijden gaan we dan voetje voor voetje dichterbij.
En ja als dat in de ring is zien we de eerste helft van de proef die kant amper. Dat moet dan maar hoor. :')

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 09:52

Flow moet ook kijken naar enge dingen, hoewel zij het vaak even raar vindt en ook niet echt eng. Paarden die ze wel hoort, maar niet kan zien vindt ze wel erg eng.

Ik heb een jaar overzicht gemaakt, of eigenlijk een half jaar. In juni/juli ben ik pas weer echt wat gaan rijden dit jaar. Dat was ik al helemaal vergeten :=
[EJL-ITP] En stiekem kwamen de kriebels weer! 2017 met Flow!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:34

Die van mij is gelukkig niet zo heel kijkerig. Mocht hij wel iets eng vinden dan is even laten kijken meestal wel afdoende.

Wat een ontzettend leuk overzicht! Leuk dat je zoveel plezier hebt met haar en dat je zo stiekem aan toch steeds weer wat meer kunt rijden. :) Fijn! Op naar de kampioenschappen :D

Die van mij heeft een paar dagen vrij gehad en wat aan de longe gelummeld. Gisteren weer erop en rustig aan weer opgepakt. Vandaag weer aan de bak want het weekend weer wedstrijd, laatste kans voor de selectie.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:38

Hier ook zondag wedstrijd. Week niet getraind en vandaag gaat ook niet lukken. Goede voorbereiding. :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:39

:+ :+ Nou ja, gelukkig heb je nog een paar dagen. :D