Zenuwpijn

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Quir

Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 14:22

Aangezien ik vrij zeker ben dat ik vast niet de enige ben hier, de vraag wie heeft er nog meer zenuwpijn? Waar en wat is de oorzaak (als die bekend is)? Wat doe je er mee/tegen om het dragelijk te houden/maken?


HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:25

Hier iemand met zenuwpijn/aangezichtspijn, dit is het gevolg van het Melkersson-Rosenthal Syndroom. Heb continu steken in mn gezicht, en zo af en toe verlamd de helft van mn gezicht.

Wat ik tegen de pijn heb is een combi olie, CBD 2% / THC 1,3%

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lay_D

Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:31

Ik heb last van zenuwpijn in mijn onderrug die uitstraalt naar de benen. Komt door een cyste op mijn hersenstam.

Sinds een week gebruik ik daar 3x daags tramadol voor en durf ik weer te zeggen dat ik redelijk pijnvrij ben.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:32

Ja helaas wel. Linker onderbeen ivm post traumatische dystrofie in combinatie met post trombose klachten. Wat ik eraan doe vooral proberen te voorkomen dat het te erg wordt. Been in rust hoog houden. Bij bewegen voldoende rust nemen, krachttraining om de spieren sterk te houden.

Pijnstilling in eerste instantie brufen bruis 600, helpt dat niet tramadol. Werkt ook dat niet gaat er stezolid tegenaan, spierverslapper die de pijn nog iets meer wegneemt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:45

Ik heb vaak zenuwpijn vanuit mijn nek en bovenrug met uitstraling naar mijn armen en onderrug. Oorzaak is de ziekte van Lyme & co-infecties.
Sinds ongeveer een maand ben ik nu met een nieuwe (natuurlijke) pijnstiller bezig, dat lijkt gelukkig te helpen. Nu is het over het algemeen weer te doen wanneer ik niet over mijn grenzen ga.

Ik hoop dat die pijnstillers de slechtste momenten ook dragelijker maken. Tot nu toe heb ik daar nog niets tegen gevonden en komt het meestal neer op plat blijven liggen om het vooral niet erger te maken en films/series kijken ter afleiding.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Dancyy
Berichten: 2696
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 14:52

Hier ook zenuwpijn/aangezichtspijn sinds een jaar of 5. Reden hier onbekend, alle mogelijkheden onderzocht maar niks uitgekomen. Mijn pijnpoli arts heeft een tijdje geleden een fysiotherapeut ontmoet die werkt met mensen met chronische pijn en heeft me deze aangeraden aangezien de spieren in mijn gezicht ook helemaal verkrampt zijn. Fysiotherapeut geeft me sinds een half jaar dry needling en nu mijn spieren rustiger zijn gaat het zo onwijs veel beter! Nog steeds pijn maar ik heb inmiddels pijnmedicatie helemaal afgebouwd (van alles gehad, laatste tijd had ik lyrica) en ik neem deze alleen nog waar nodig, enige wat ik nog slik zijn spierverslappers en ik gebruik een TENS. Enige wat echt nog beroerd gaat is slapen, ik slaap max 3 uurt per nacht, nu ik weer studeer is overdag bijslapen ook lastig, maar de fysio verwacht dat slapen over een aantal maanden ook beter zal gaan.

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:01

Hier zenuwpijn overgehouden aan een ongeluk,rechter bovenbeen gebroken. Alles prima genezen alleen zenuwen blijven enorm snel getriggert.

Pijnstilling in vele vormen (tramadol, lyrica, amytiptyline, cvd olie vrij hoge concentratie, etc) geen effect. Tens apparaat gehad ook geen effect, een zenuw reset (dmv stroom direct op de zenuw) ook geen effect.

Het meeste effect heeft tot nu toe het breken en scheuren van twee middenvoetsbeentjes in mn linkervoet gehad. Daar zoveel pijn van gehad dat het de zenuwpijn overstemde. Nu begint het met het afnemen van die pijn weer steeds meer op de voorgrond te komen.

Heb voor mn moet oxycodon en nog een pijnstiller? Gehad. Maar deed ook weinig.

Mijn gok, of het zit bij mij in mn hoofd dat pijnstilling niet werkt. Of het werkt echt niet.

Ik zoek nog steeds "het" wondermiddel..

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8179
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:10

Ik tijdelijk, ben een paar weken terug en het gevoel in mijn hand komt langzaam terug. Wat dus combineerd met enorme steken omdat alles weer dunner wordt en weer meer ruimte krijgt :/

Ayasha
Blogger

Berichten: 57831
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:54

Hier in mijn hoofd, en linkerkant (been en arm.)
Helaas is er weinig dat helpt wanneer het de kop echt op steekt. :x (om maar niet te zeggen niks.)
Mede omdat ik door aandoeningen nog weinig mag nemen kwa pijnstilling. := Voor het hoofd proberen we het nu met tegretol en dat helpt wel iets maar "opgelost" is het hier niet mee.
Ik probeer te blijven ademen en mijn man weet dat hij me heel voorzichtig moet benaderen als ik pijn heb :')

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:08

Jep, beide benen maar vooral rechts door 2 hernia's. Heb 4 soorten: stroomstootjes, naaldenprikken, messteken en het gevoel dat ik geen bloed krijg in mn benen. Lang leve de morfine! *\o/*

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:25

Ik heb veel last van zenuwpijn in mijn benen, oorzaak ms. Na 10 jaar kan ik er wel redelijk mee omgaan. Ken de triggers die het verergeren en die probeer ik te vermijden.
Als ik het echt niet uithoud en dat zijn vooral de nachten dan slik ik pijnstillers en smeer ik magnesiumolie op mijn benen(geen idee of de werking bewezen is, maar geeft wat ontspanning voor mijn gevoel)

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:35

Ik doe mee! :roll:
Aan een ongeval 3 jaar geleden heb ik chronisch pijn overgehouden, ook zenuwpijn. Die straalt vanuit mijn onderrug door naar mijn benen.
Qua medicatie verdraag ik niet veel: lyrica en tramadol waren geen succes , al moet ik zeggen dat tramadol qua pijnstilling wel hielp. Cbd-olie dan weer helemaal niet.
Ik neem nu de combinatie paracetamol met ibuprofen. Dat neemt een beetje weg maar onvoldoende.

Don't take anything for granted

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:38

Pea Pure pillen van Vitals!!! Geweldig dat spul. De gigantische oplossing voor mij. Dankzij dit goedje van mijn zenuwpijn af!
Hier zenuwpijn door lyme (ook fibromyalgie gediagnosticeerd)

Opbouwfase van paar maanden 3 pillen per dag gedaan. Toen overgegaan om 2 p.d. en al snel maar 1 p.d. en dat nu al jaren.
Spul werkt in op je zenuwen met lichaamseigen pijnstiller.

Nu alleen nog zenuwpijn als ik echt ernstig over mijn grens heen ga. Gelukkig is die grens erg ver weg :).

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:22

Ik gebruik Lyrica en ik ben erg tevreden met het resultaat na 8 jaar. **\O/**

melody7

Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:22

Dat is goed om te horen Pattypaard! Daar ben ik ook net mee begonnen. Ik bestel ze bij Ergomax, die samenstelling is volgens mij wel iets anders.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:24

Ik heb het vreselijk gehad bij mijn zwangerschap vanwege een ischias. Wat een verschrikkelijke rotpijn. Kon niet eens op de wc zitten.

M. 21-07-2017. <3

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:33

Ik heb heel lang (constant) zenuwpijn in mijn linkerarm gehad door een stenose in mijn nek. Uiteindelijk bij een pijnkliniek in het ziekenhuis terecht gekomen en o.a. door amitriptilyne (en rust door een andere aandoening) er vanaf gekomen.
Nu heb ik het nog wel af en toe (als ik niet goed op mijn (werk)houding heb gelet, maar nooit meer zo erg als toen. Meestal helpt diclofenac 75 mg met paracetamol na een aantal dagen wel in combinatie met injectie en ben ik er weer even vanaf.


Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:41

Ik heb al jaren zenuwpijn. Mijn ruggenmerg is deels doorgesneden en op dat punt ontstoken. Dat is niet te genezen. Ik gebruik een beste dosis morfine om het draagbaar te houden. Ook heb ik een neurostimulator in het merg om de pijnsignalen te verstoren.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:07

Hier zenuwpijn vanuit SI-gewrichten tot in mijn kleine tenen door hypermobiliteit en bekkeninstabiliteit. Een tijd lang amitryptiline geprobeerd maar toen in verwachting geraakt. Tijdens mijn zwangerschap geen enkel pijntje, het leek wel een wonder!! Helaas vlak na de bevalling begon het feest weer.
Ik kan helaas tegen weinig pijn medicatie en tot nu toe helpt alleen een aangepast bewegingspatroon, veel rust, naproxen en flinke warmte. Oh en bepaalde houdingen die voor bevallen bedoeld zijn zijn vaak heel fijn tijdens de pijn := :D

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

Larissa___

Berichten: 313
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 21:32

Hier ook last van zenuwpijn, zit voor mn gevoel overal, maar het meest in mijn handen en linkerarm. Oorzaak is waarschijnlijk een zeldzame neurologische aandoening in mijn ruggenmerg, syringomyelie, waarschijnlijk aangeboren. Momenteel aan het wachten op een oproep vanuit het erasmus in Rotterdam voor verder onderzoek!

Momenteel is t ff lastig omdat ik in mijn examenjaar zit van een grafische opleiding, dus met handen die niet functioneren is het niet echt een succes := Heb wel lyrica voorgeschreven gekregen voor als het echt niet meer gaat, maar vind het lastig ivm belangrijke examens en de eventuele bijwerkingen van het medicijn, iemand hier erg last gehad van bijwerkingen? Voor de rest probeer ik niet over mijn grenzen heen te gaan en genoeg rust te pakken.

http://www.larissaeikenhout.nl *-:) | info@larissaeikenhout.nl | FB: Larissa Eikenhout | Instagram: @larissaeikenhout

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:25

Hier ook zenuwpijn in handen rn voeten en armen en benen. Ik zit nog volop in de medische molen. Wat wel uit onderzoeken komt is dat de dunne zenuwvezels zijn aangetast en de overdracht naar mijn armen niet goed is. Nu heeft mijn neuroloog e doorgestuurd naar een neuroloog in een ander ziekenhuis (UMCG). Ik wacht nog op een oproep. Ik gebruik lyrica.. had er ook duloxetine bij maar geen toegevoegde waarde. Dus die gestopt. Vanmorgen bij huisarts geweest om de pijnmedicatie door te nemen want alleen lyrica werkt onvoldoende. Moet nu 4 keer daags paracetamol nemen en de lyrica ophogen. Ook krijg ik oxicodon er bij.
Ik ervaar de hele dag heftige brandende pijn in mijn armen en benen alsof ik in een veld brandnetels sta. Verder tintelingen in voeten en drukpijn. Pijn alsof er een nijptang op mijn tenen en vingertoppen is gezet. Lopen is erg pijnlijk en staan ook. Auto rijden gaat steeds lastiger ivm koppelen. Hierdoor zijn we nu a h kijken naar een automaat. Ik krijg steeds meer klachten wat me onzeker en bang maakt.
Mijn paard wordt volledig door bijrijdster verzorgd. Ik kan slecht door blubber lopen want verlies snel balans en pijn.
Nou een heel verhaal.zenuwpijn is gewoon een nare pijn die moeilijk te onderdrukken is.

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

Caresse07

Berichten: 9386
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:29

Ik heb zenuwpijn in mijn arm, uitstralende naar mijn pink door een beknelde zenuw in mijn elleboog.
Moet 22 januari weer terug naar de neuroloog om te kijken wat hij voor me kan betekenen.
Omdat hij niet direct wilde opereren heeft hij me eerst naar een ergotherapeut gestuurd voor een brace voor de nachten en om te kijken of er nog wat aan mijn werkhouding gesleuteld kon worden, maar dit heeft niks uitgehaald.

Geen pijnstilling behalve eventueel paracetamol als ik het echt niet meer trek.
Heb gelukkig een vrij hoge pijngrens.

Volg je hart, dat klopt.

Ik was een mooie baby, maar in het ziekenhuis hebben ze mij verwisseld.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:41

Hier een gedeeltelijke dwarslaesie. Ik slik lyrica en baclofen tegen de zenuwpijn en krampen. Dit haalt het randje ervanaf.
Ik heb ook een tijdje cbd olie erbij geslikt, dat werkt ook goed tegen zenuwpijn

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:01

Hebben jullie ook meer pijn met de kou? Ik zit nu het liefst binnen in de warmte. Als ik eenmaal koud ben word ik haast niet meer warm. En kou geeft nog meer pijn. Maar te heet is ook weer niet goed overigens.
Heb vorige week morfine er bijgekregen voor zo nodig. Ben er voorzichtig mee. Word er raar van in mijn hoofd. Het haalt wel wat scherpe randjes van de pijn dus dat is fijn. Ik kan er alleen zo slecht op slapen.

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, CarpeDiem_, Googlebot, IASCrawler, tinker_sally, Traiectum en 12 bezoekers