Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 19:07

linn1502 schreef:
Hoi allemaal. Heb me ooit is eerder hier gemeld maar ben vooral een meelezer. Nu heb ik toch een vraag en hoop dat jullie mn twijfel weg kunnen nemen



Wij hebben deze tafel besteld... en wilde altijd van die stoffe stoelen maar die zijn vrij grof en dat geeft een beetje een to much idee. Dus hebben we dr stoelen genomen die er rechts bij staan. De donkere. Alleen nu moet ik dus even omschakelen van het hele idee en dat kost me wat moeite en ben bang dat ik toch het verkeerde heb gedaan.

Wat vinden jullie er van
[ [url=m/MFhQb0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helemaal te gek. Precies wat ik zou willen! Waar heb je die gekocht? Ben benieuwd hoe de tafel bevalt omdat die oneffen is. Werkt/eet/schrijft/zit het fijn? Ik wil de eettafel ook als bureau kunnen gebruiken.


Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:42

Goeieavond iedereen! Wij zijn net verhuisd en ik zit met een kleine loze ruimte probleem in de badkamer :D
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je ziet is het een hoek waar je moeilijk iets in kan doen, maar wil het toch wat opleuken om bv make up en dergelijke te plaatsen. Alleen ben ik zo inspiratieloos als iets op dit moment :=
Het is ongeveer 1m².

Ideetjes?


My taste in music is your face

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:47

Silkaay, heb je dat aanrechtje daar echt nodig? Ik zie geen wasbak oid daar, dus neem aan dat dat elders is.
In dat geval zou ik van de schuine wand een medicijnkast maken. (in twee delen), en de rest van het aanrechtje weghalen.


karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:52

Ik zou er planken maken voor de handdoeken voorraad

Silkaay

Berichten: 2460
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: West-Vlaanderen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:54

Weghalen kunnen we niet doen (huurappartement) dus ook niet inbouwen of dergelijke jammer genoeg.
De wand die je ziet is die van de douche, wasbak zit idd aan de andere kant.

Ik heb nogal veel make up en producten die ik bij mijn ouders in een grote kast (4 laden) had staan, groot deel van weggekiept, maar nog veel over en nu kan ze dus in de badkamer gestockeerd worden. :P

Fijne kastje rechts op de foto is een handdoekenkast, de openslaande deuren staan kuisproducten en shampoos, verbanden, etc ..

hopelijk is het nu een beetje duidelijker welke richting ik uit wil :D


My taste in music is your face

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:03

Wij hebben ook zo'n hoekje. Ik heb er mijn rommeltjes liggen als toilettas en een mandje met zonnebrandspul en zo. Alles wat ik nu niet. Odig heb.
Plaats een leuke mand of opbergdoos voor je makeup en een leuke plant.

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:56

Wij zijn nog bezig met de laatste lootjes verbouwing er staan nog geen meubels. Dacht dat ik meer foto's had maar dit is het even.

Afbeelding
Afbeelding

Bij de keuken komt nog een Barblad en de achterkant van de keuken moet nog afgewerkt worden dus heb daar nog geen foto van. Die muur hebben we eruit gehaald was een dichte keuken daar konden we vanaf de hal in en de schuifpui hebben we geplaatst. In de badkamer komt ook nog een nieuw kozijn volgend jaar

De raamlijsten komen bij elk kozijn en pui. Het zwart eronder zit er tijdelijk er zit een scheur aan de binnenkant en we weten nog niet of we het raam helemaal naar beneden gaan trekken als we een nieuw kozijn plaatsen dat wordt volgend jaar sowieso anders afgewerkt.
Afbeelding

De plafondlijst ook. En de plinten ook door hele huis.
Afbeelding
Afbeelding

We hebben alles gedaan ook de Electra vervangen. Nieuwe radiatoren alle bedrading onder het huis. In de slaapkamer ook schuifpui. Plafond nieuw. Tegels uit de keuken gebrikt zowel vloer als wand. Nieuwe vloer door hele huis. We zijn bijna klaar.
Alle gewone kozijnen worden volgend jaar vervangen voor kunststof.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:32

Wauw dat ziet er echt fantastisch uit!
Die schuifdeuren zijn ook prachtig. Mag ik vragen wat zo'n deur inclusief plaatsen nou ongeveer kost? En waarom hebben jullie schuifdeuren ipv openslaande deuren gekozen?

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:58

De offerte van onze schuifpui was 4500 euro.
Kunststof kozijn met houtlook en met HR+++ glas.
Afmeting 2.50mx 2.30m
Wij willen hem.plaatsen op de plek waar nu een groot raam zit.
Het gat moet dus hoger gemaakt worden en er moet een nieuwe latei in.
We hebben overigens nog niks besloten want we moeten eerst die kamer nog verbouwen.
De prijs van de offerte is excl binnenafwerking en metselwerk buiten .

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:26

ClaudiaHS schreef:
De offerte van onze schuifpui was 4500 euro.
Kunststof kozijn met houtlook en met HR+++ glas.
Afmeting 2.50mx 2.30m
Wij willen hem.plaatsen op de plek waar nu een groot raam zit.
Het gat moet dus hoger gemaakt worden en er moet een nieuwe latei in.
We hebben overigens nog niks besloten want we moeten eerst die kamer nog verbouwen.
De prijs van de offerte is excl binnenafwerking en metselwerk buiten .


Wow oké helaas, dat wordt hem niet. Dat is bijna mijn budget voor een keuken. Wel heel gaaf!

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:32

Phylos schreef:
Wauw dat ziet er echt fantastisch uit!
Die schuifdeuren zijn ook prachtig. Mag ik vragen wat zo'n deur inclusief plaatsen nou ongeveer kost? En waarom hebben jullie schuifdeuren ipv openslaande deuren gekozen?


Omdat het ook een veilig sluitsysteem heeft. Zelfs als hij een beetje open staat. En mijn vriend zit in de kunststof kozijnen etc.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:39

Ik kruip ook weer onder mijn steen vandaan, ben vorige week eindelijk verhuisd dus heb even weinig tijd gehad voor Bokt maar ik ben weer helemaal bij :)

@Silkaay; Ik snap je probleem helemaal, onhandig hoekje zo! Ik zou ook gaan voor plankjes en dan evt. wat mandjes erop om wat kleinere spulletjes in te doen. In de voeg boren vonden ze bij mij geen probleem in mijn huurflat.
@waxmeltsenzo; Aah ik ben jaloers, hele gave badkamer zo met die vrijstaande badkuip! Wel gewaagd met dat grote raam op de begane grond!

Alle grote meubels heb ik inmiddels binnen, nu de aankleding nog :) Alle decoratie is een beetje een bij elkaar geraapte zooi op het moment. Het is meer dat het uit een doos kwam en ik er ergens mee naartoe moest dan dat alles nu heel bewust op een plek staat :o Excuse the mess, ik ben nog niet helemaal uitgepakt ;)

Afbeelding
Uitzicht op de zithoek vanaf de eettafel. M'n TV meubel is een zwarte locker van Giga Meubel, beetje lastig te zien, maar ben er echt heel blij mee.

Afbeelding
De eettafel moet nog wel gebeitst worden, ik neig naar grey wash maar sta open voor suggesties :P

Afbeelding
Close-upje van de openhaard, bij gebrek aan een kerstboom heb ik die maar wat versierd :=

Afbeelding
En m'n Billy schoenenkast, ideaal!

Mochten jullie nog leuke ideeën hebben voor decoratie dan hoor ik het graag! Ik wil in ieder geval een ander vloerkleed bij m'n bank (ong. 2m bij 2.5m) en ik moet nog een salontafel. Boven de bank wil ik een groot zwart-wit iets van minimaal 2m breed, maar heb nog niks naar m'n zin gevonden helaas..

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:50

Er komt nog een soort matglas in. Volgend jaar dus. Tot die tijd gaat er plakfolie op en zijn we aan het kijken wat er kan hangen. Ik vind iets hangen in een badkamer snel vies maar een jaar moet het maar kunnen. We hebben nog een badkamer daar plaatsen we alleen een nieuwe douchecabine en nieuw meubel de rest vloer en plafond laten we daar zo. De wc hebben we alleen een spoelbak en een kastje geplaatst en komt een nieuwe bril. We hebben dus 2 badkamers. De kattenkamer hebben we ook nog die muur hebben we behang verwijderd en zonder stucen gewoon geverfd. Daar hebben we dus niet zoveel gedaan. Maar de nieuwe badkamer hebben we een slaapkamer voor opgeofferd vandaar dat raam.

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:51

O ik vind je tafel heel gaaf

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:03

Leuk ingericht Vanillia! Ik zou voor een salontafel dezelfde style aanhouden als de eettafel.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:57

Phylos schreef:
ClaudiaHS schreef:
De offerte van onze schuifpui was 4500 euro.
Kunststof kozijn met houtlook en met HR+++ glas.
Afmeting 2.50mx 2.30m
Wij willen hem.plaatsen op de plek waar nu een groot raam zit.
Het gat moet dus hoger gemaakt worden en er moet een nieuwe latei in.
We hebben overigens nog niks besloten want we moeten eerst die kamer nog verbouwen.
De prijs van de offerte is excl binnenafwerking en metselwerk buiten .


Wow oké helaas, dat wordt hem niet. Dat is bijna mijn budget voor een keuken. Wel heel gaaf!


Volgens mij is een houten kozijn iets goedkoper. En je moet gewoon hier en daar wat offertes opvragen.
De pui zelf zijn de kosten niet maar het plaatsen en uurloon van de mannen maakt het duur.
Voor het plaatsen zou je ook een oproep op werkspot.nl kunnen plaatsen of een vutter zoeken die nog wat wil bijklussen. (Dan heb je uiteraard geen garantie als er iets niet goed is)

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:11

Nou met een schuifpui zou ik het risico niet lopen. Het moet goed ingemeten worden. Er moet vaak een groter gat gemaakt worden en dat zou ik alleen door een vakman laten doen. Als het fout gaat zijn de herstel kosten gewoon hoger. Een houten pui is vaak duurder dan kunststof en ook daar zit je met het plaatsen. Vakwerk kost nou eenmaal geld. Als de pui scheef zit een klein beetje ga je problemen krijgen met je deur openen en of sluiten, dan is de pui een grote ergernis.

Doubtless

Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:17

Mooie tafel vanillia!

Ik heb een mooi cadeau gekregen van m'n collega's <3 Wederom van Dutchbone :Y)

Afbeelding

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:21

Dat is nog eens een mooi kado.

MarjanB

Berichten: 16305
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:22

Doubtless schreef:
Mooie tafel vanillia!

Ik heb een mooi cadeau gekregen van m'n collega's <3 Wederom van Dutchbone :Y)

[ [url=m/XxpGjt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke collega's!! En goede smaak hebben ze :)

Life is a balance of holding on, and letting things go…

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:42

waxmeltsenzo schreef:
Nou met een schuifpui zou ik het risico niet lopen. Het moet goed ingemeten worden. Er moet vaak een groter gat gemaakt worden en dat zou ik alleen door een vakman laten doen. Als het fout gaat zijn de herstel kosten gewoon hoger. Een houten pui is vaak duurder dan kunststof en ook daar zit je met het plaatsen. Vakwerk kost nou eenmaal geld. Als de pui scheef zit een klein beetje ga je problemen krijgen met je deur openen en of sluiten, dan is de pui een grote ergernis.


Een houten pui is duurder dan zo'n plastics achtige lelijke kunstoffen pui ja dat klopt.
Maar goedkoper dan een kwalitatief mooie kunststof pui haha.
Ik laat hem in ieder geval plaatsen door een mannetje. Dus niet door een bedrijf.
Gukkig kennen we er genoeg en daar spaar ik een heleboel centjes mee uit. En ik weet dat hij het goed en netjes doet.
Hij heeft ook onze hele zolder verbouwd.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:52

Wees voorzichtig met een schuifpui plaatsen. Wij hebben een prachtige (gelukkig huren we) waarbij ze een rekenfoutje hebben gemaakt. Een dubbele beglazing weegt gemakkelijk een paar honderd kilo, een kunststofkozijn lijkt zo heerlijk onderhouds vrij maar ze kunnen niet allemaal het gewicht van de pui zelf dragen.
Hier is het slotmechanischme als een lucifershoutje afgeknapt. Geen beweging meer in te krijgen, gelukkig stond hij dicht anders was er een groter probleem. Nu is het al half jaar heen en weer getrek over wie de 'verantwoordelijke' is. De plaatser of de leverancier. Er is te zwak materiaal gebruikt. Gelukkig is het niet voor ons, maar de huisbaas.

Een goede kwaliteit kunststof kozijnen had al veel ellende verholpen.

BeFunny

Berichten: 10195
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 00:26

Tegenwoordig wordt vaak zelfs gewerkt met 3 dubbel glas.
Ik zou echt niet zomaar even een mannetje laten komen. Wel een goede aannemer. Mijn vriend levert ook veel aan aannemers die het bij mensen plaatsen. Soms is er een kraan nodig om een pui bijvoorbeeld over een woning heen te krijgen. Zo ook bij ons omdat we een toog in de tuin hebben waar die niet onderdoor kon en het past ook niet door de voordeur dus moesten ze over het huis heen, daar wil je geen geklungel mee. Dat glas moet ook heel blijven. Als het verkeerd is opgemeten of net scheef staat krijg je grote problemen met name bij het hang en sluitwerk. De deur rolt bijvoorbeeld als die schuin naar beneden helt dan begrijp je wel dat dat een blamage is. Als dit door zomaar een mannetje gebeurd gaat dit vaker fout dan goed. Kan ik uit ervaring mededelen uiteindelijk komt men dan toch bij de vakman
uit die mag het dan oplossen. Hoogwaardige kwaliteit is altijd beter . Wij hebben ook 3 dubbel glas en houtlook aan de buitenkant. Maargoed mijn vriend is dus die vakman en wat dat betreft is dat wel mooi mee genomen.

Doubtless

Berichten: 8450
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:50

MarjanB schreef:
Leuke collega's!! En goede smaak hebben ze :)


Nou hè?
Heb het cadeau zelf uitgezocht :))

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:26

Drie dubbel glas zelfs, kun je nagaan. Die van ons is met dubbel glas al te zwaar gebleken.. :')

@Silkaay dat hoekje lijkt mij een ideaal rommel en kwijt raak hoekje. Persoonlijk zou ik het juist niet vol zetten met losse product maar een mooie plant er in zetten die goed tegen een vochtige omgeving kan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers