[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:57

Ons nieuwe paard is gearriveerd. Lijkt goed.
Mooie bruine merrie van 1.66m
Ster prok merrie van 00 Seven x Nurprimus.

Afbeelding

Ze is nu met wintervacht en fokmerrie uiterlijk.
We gaan een mooie man voor haar zoeken en hopelijk in 2019 een mooi veulen.

Ze heet ( hoe verzinnen mensen het toch)
Cassiopeia.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.



janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:26

Mooie merrie. Gelukkig is ze veilig aangekomen. Hopelijk komt iedereen ook weer veilig thuis.
Cassiopeia
brengt bij mij mooie herinneringen. Ik reed vroeger op de Stal Offem van Gravin van Limburg Stirum. En alle veulens kregen de namen uit de Griekse Mythologie. Wij hadden daar op stal ook een Offem Cassiopeia, op stal heette ze Cassie.
Ik vind de verhalen sowieso prachtig. En op het Gymnasium vond ik het een kadootje om de verhalen van uit het Grieks en Latijn te vertalen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:34

Baudyh,.. <3 mooie merrie !!
gefeliciteerd !!

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 879
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:07

Baudyh Dappere verkopers maar Mooie dame erbij.

Nilda ja met span is het werken, kliert de ene niet dan doet de ander het wel, je moet veel beter bij de les blijven.

Janouk heeft sneeuw. Hier op Texel dus niet, alleen natte bende en waterkoud.

Omdat Pep apart staat i.v.m. zijn gat in z'n zool (drogere wei) staat hij in de volle wind want dan staat hij volgens hem dichter bij zijn vriendjes de sufferd :? , hij kan onder dak en luw, maar nee hoor |o . Dus ik heb zijn hooikist zo neer gezet dat hij uitgenodigd wordt dat hij onder dak staat.
Voordeel van zo'n dag is, de kerstkaarten zijn geschreven. <|-

Spaikey als ze maar uit de wind kunnen staan, dit is meestal voldoende.

janouk
Blogger

Berichten: 17813
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:48

Afbeelding

De schapen vinden de sneeuw niets

Maar de honden vinden het geweldig
Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:55

Wat een super mooi paard! Fijn dat de reis goed gegaan is met dit weer.

@Marga: inderdaad veel harder werken! Direct ingrijpen als 1 met hoofd naar binnen komt. En hard werken met bochten om het binnen paard langzamer te laten gaan.


@Janouk: wat leuk dat de honden zo mooi kunnen spelen in de sneeuw

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:56

Nurprimus was een van mijn favorieten heb een merrie gehad (jaaaaaaren geleden hoor) van Nurprimus apart dat die zo voor in de lijn zit, Nurprimus was toch een hengst van eind jaren 80? Als het dezelfde is (Hannoveraan?)? Fijn dat ze goed is aangekomen +:)+

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:49

Hier mooi laagje sneeuw. Ziet er schitterend uit.
Hoop op nog wat sneeuw.....zou zo gaaf zijn...stukje sleeën met m'n snuiten.. zou leuke verassing voor zoon zijn...maar moet ook wachten tot manlief thuis is..ik heb geen vervoer om alles mee te nemen....blijf toch duimen..sorryyy weet hoe vervelend sneeuw met paarden is.. Y;(

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:30

Hoef je geen sorry voor te zeggen. Toch leuk dat er nog mensen blij worden van dit weer. Ik niet.
Maar ach er komt vast wel weer een einde aan

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:38

biancacoo helemaal in haar element met de sneeuw **\O/**
ik vind het ook heerlijk hoor,ponys lopen op de wei(blij dat de ijzers eraf zijn) was minder dat het grondwater hier zo hoor staat,ik kon gisterenavond laat de stal hozen(liep naar binnen)

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:49

T'is gelukkig voor jullie maar een korte periode die echte winter....hahaha...
getver ht....dat hoge grondwater... ^)

Forever in our hart, you will be missed .......

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:55

Ik ga maar ff een paadje vrij maken van stal naar de bak. Want alle stallen staan vol dus er moet wel wat naar buiten kunnen anders is afmesten zo lastig.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:00

Bianca geniet en de rest.... heeft een hoop werk.

Vanmorgen al allerlei paadjes gemaakt. Dacht met de tractor de wei en bak te gaan slepen, maar 1 lekke band....Heb er nog 3 op ijzers staan. Bij Sam worden ze er morgen afgehaald en Rembrand hopelijk met sneeuwbeslag. Maar ja, die van Fabels moeten nog zo blijven zitten. Waardeloos.

Straks toch maar even voor uurtje ofzo in 2tallen proberen met vaseline of groene zeep. Kan ik in die tijd de stallen uitmesten.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:57

Zo db is buiten geweest en de rest over gehopt van stal naar stal. Maar alle 7 boxen weer schoon. Staan weer heerlijk hooi te eten. Nu ff lekker warme koffie.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:18

Ze staan gelukkig heel rustig, dus alles maar buiten gezet. Stallen zijn weer schoon. Ik probeer ze nu toch maar zo lang mogelijk te laten staan, beter dan op stal tenslotte.

Het geeft wel prachtige plaatjes met die sneeuw, maar wei en wegen zouden gewoon schoon moeten blijven ;-).


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:23

Hier ook extreem veel sneeuw.... het blijft nu ook een beetje liggen en het waait heel hard het is echt bizar koud en ellendig buiten...en gevaarlijk. Code rood. Normaal is het best druk op de weg hier voor ons huis, maar nu / vandaag is het stil... af en toe een bus of de tram maar voor de rest niets. Is ook niet te doen...

Ben dus ook maar niet naar stal gegaan, vanochtend direct boodschappen gedaan en honden maar paar keer kort stukje naar buiten, vind het wel goed :7 morgen is er weer een dag.
Hoop wel dat het dan wat minder heftig is want heb avonddienst en moet dan om 21.30 terugrijden. Nou als het niet vertrouwd is blijf ik wel slapen :z

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:18

Mooie foto's zo in de sneeuw Tine.
YEEEAAAAAHHHH, Heeerlijk een paar km-er met zoonlief en de honden geslee'd !!!!! **\O/** *\o/* *\%/*
een mooie landweg waar echt geen schuiver of zoutstrooier komt....het ging supergoed !!
Ik was mega nerveus..de laatste keer op de slee was 2 jaar geleden en toen viel ik en scheurde een buikspier.. ^) Maar..niks aan de hand het ging supergoed..filmpje staat op fb. <|-

Forever in our hart, you will be missed .......

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:16

@marga: ja dat klopt uit de wind is het belangrijkste maar het land is nu zo nat dat ze geen droog plekje meer hebben om te staan/liggen dan toch liever effe binnen.

Gaaf sleeën met de honden!

Wel een flinke pak sneeuw maar gewoon gewerkt vandaag.

Mooie merrie Baudyh!

Hopelijk morgen weer beter weer en sneeuw vrij op de beton pad naar de wei.

Mennen Dressuur
Orlando B+28 L+25 M+13 Z+11 districtkampioen afdeling Zuid in de klasse Z en reserve kampioen hippiade 2022!Vaardigheid L+3 Neva B+2

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:43

janouk schreef:
Mooie merrie. Gelukkig is ze veilig aangekomen. Hopelijk komt iedereen ook weer veilig thuis.
Cassiopeia
brengt bij mij mooie herinneringen. Ik reed vroeger op de Stal Offem van Gravin van Limburg Stirum. En alle veulens kregen de namen uit de Griekse Mythologie. Wij hadden daar op stal ook een Offem Cassiopeia, op stal heette ze Cassie.
Ik vind de verhalen sowieso prachtig. En op het Gymnasium vond ik het een kadootje om de verhalen van uit het Grieks en Latijn te vertalen.

Ooooh jaaa! Heb je wel eens verteld dat je bij de Gravin in Noordwijk reed! Ik woonde daar op heel korte fietsafstand vanaf en wij reden toen vaak met de Friezen onder zadel door het Offem-bosje.
Ik ben ook gek van de mythologie, lees die boeken erg graag en mijn eerste hond had ook een naam daaruit.

Baudy, ze is nu ook drachtig toch?

Hier (Limburg / Zuid-Oost Brabant) nu idd ook echt winters weer. Gisteren is Miepje door de hoefsmid onder zadel gereden in de binnenbak. Eenmaal weer teruglopend van de binnenmanege naar de buitenstal, 10 cm sneeuw.
Vanmorgen 40 minuten van mijn huis naar Venlo ... vanmiddag 2,5 uur! Niet grappig meer.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:49

Hier ook alles onder een laag sneeuw. De foto’s zijn gemaakt, nu mag het weer weg hihi. Ik moet woensdag met de trailer op pad namelijk.
Biancacoo helemaal blij met de sneeuw super leuk.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

tine10

Berichten: 5074
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:04

Ips, ik hoop ook dat alles heel snel weer weg is. Foto's zijn binnen hihi
Gem, dat is nogal een verschil :oo
Spaikey, inderdaad zoooo nat he
Bianca, gaaf filmpje!!!
Baudy knappe dame
VHU is niet naar stal gegaan en heeft weinig verkeer

Gelukkig stonden de paarden hier allemaal heel relaxed buiten. In de wei ging het wel, want het is nog wat blubbering, maar op het verharde met ijsklompen onder is niet leuk, dus bij het uit de wei halen de hoeven ijsvrij gemaakt. Gelukkig kon zoonlief me helpen, want normaal haal ik in mijn uppie twee tegelijk binnen, maar ja, dan wordt lastig als je dan ook de hoeven moet doen.

Morgen komt de smid. Hopelijk heeft hij nog sneeuwringen liggen, dan kunnen die er morgen onder bij Rembrand. Bij sam gaan de ijzers er morgen onder weg. Dan heb ik alleen de voorhoeven van Fabels nog.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:24

Citaat:
Gisteren is Miepje door de hoefsmid onder zadel gereden

Heerlijk zo'n multifunctionele hoefsmid :)) leuk joh.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1241
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:53

Afbeelding
heerlijk in de sneeuw en sun....tja die ligt plat

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:16

Gaaf HT in de sneeuw.
Gem. wat super dat Inova goed beweging krijgt.
Hoop dat het met jezelf toch stiekem al wat beter gaat :(:)
Tine, sneeuwringen eronder....helpt dat veel eigenlijk ? ik heb dat nooit geprobeerd..hoe werkt zoiets..

Vanmorgen was alles te ver dooi hier om nog een rondje te sleeën..jammerrrrr..maar wel lekker zoons verjaardag aan het vieren, hij is vrij van school ivm staking **\O/** *\o/* ..nu even pauze en broodje eten...
Fijne dinsdag allen...

Forever in our hart, you will be missed .......

VanHuisUit

Berichten: 6664
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:53

Gefeliciteerd Biancacoo met zoonlief [&] *\o/* en wat een fijn cadeautje voor hem schoolvrij **\O/**

Hier zo aan het werk, lekker met de honden buiten geweest wat een prachtig weer is het nu en even naar stal Fred (en Cathey ook nog ;-) ) aai over bol gegeven, Fred flinke poetsbeurt en daarna hoppa weer door.

:evaw:

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 3 bezoekers