prestige passion

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

prestige passion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 12:40

ik wil misschien een prestige passion (springzadel) kopen, heeft iemand hier ervaring mee?

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Re: prestige passion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:55

Ik heb een tijd met dat zadel gereden op een Dpony. Ben er ook mee op kamp geweest (2-3 u wandelen) en na 1,5 uur had ik toch zeer aan m'n achterste :')
Voor de rest heel fijn, zacht en mooi zadel. Het zitvlak is vooral erg zacht, je kan het zo 'indrukken'. Het heeft wel geen 'diepe' zit tegenover andere springzadels dat ik mee heb gereden en dat vond ik persoonlijk een minpunt omdat die pony altijd ging 'springen' in de galop en dan zat ik er naar mijn mening niet erg vast in. Maar dat is voor iedereen anders wat hij graag heeft natuurlijk. Voor de rest nog 3 andere prestige zadels gebruikt en over het algemeen enorm contect van prestige!

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:56

Afbeelding

123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 00:45

Louise_vd5r schreef:
Ik heb een tijd met dat zadel gereden op een Dpony. Ben er ook mee op kamp geweest (2-3 u wandelen) en na 1,5 uur had ik toch zeer aan m'n achterste :')
Voor de rest heel fijn, zacht en mooi zadel. Het zitvlak is vooral erg zacht, je kan het zo 'indrukken'. Het heeft wel geen 'diepe' zit tegenover andere springzadels dat ik mee heb gereden en dat vond ik persoonlijk een minpunt omdat die pony altijd ging 'springen' in de galop en dan zat ik er naar mijn mening niet erg vast in. Maar dat is voor iedereen anders wat hij graag heeft natuurlijk. Voor de rest nog 3 andere prestige zadels gebruikt en over het algemeen enorm contect van prestige!



Welke prestige zadels heeft u nog ervaring mee?

123horses0
Berichten: 40
Geregistreerd: 22-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-17 01:16

Ik zag ook de prestige versailles ook een super mooi zadel. En ook diepere zit is deze ook fijn?

Louise_vd5r

Berichten: 215
Geregistreerd: 10-12-16
Woonplaats: Antwerpen

Re: prestige passion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:06

Dat waren 2 joy jumpers en een die het meest op de silver/gold star lijkt. Joy Jumpers zijn absoluut mijn favoriet! Heel diepe zit, goeie steun, aangenaam. Enkel omdat ze zo klein zijn staan ze niet erg mooi bij grote/brede paarden. Moest mijn paard niet zo groot zijn en ik had het geld kocht ik direct een joy jumper! :P
Dat andere zadel was geen diepe zit en enorm glad, wat ik weer persoonlijk niet aangenaam vind. Met de Versailles heb ik geen ervaring.
De Joy Jumper:
Afbeelding