[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:38

Monique, ik vind alles rond jouw paardenavonturen leuk om te lezen. Ben heel benieuwd naar de afloop voor dit arme dier. Wat een geluk voor hem dat er nog mensen bestaan met een hart!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:05

Idd ik volg ook nog steeds! Ben heel benieuwd hoe het afloopt met Kabir! Top dat jij en John zich zo inzetten voor hem!

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:09

Top dat jullie dit zo willen oplossen.... Spijtig dat je zo ver weg woont, ik zou misschien ook wel het een en ander kunnen overhandigen om jullie tijdelijk uit de nood te helpen....

Chapeau voor jullie! Dikke pluim!

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 15:16

Hallo allemaal leuk dat jullie nog steeds volgen. Vandaag weer eens gereden, dat is écht wel een week terug. De zon scheen, dus lekker winterfris erop uit tussen de middag. Klein ritje van een half uurtje. Camera heeft het helaas niet gedaan, maar het zou ook erg saai geweest zijn want Callas was heel erg braaf. We hadden één schaduwmomentje. Haahha op een talud naast ons zag ze haar schaduw. Maar ze vond het niet eng, maar wilde het net als met de bulldozer wel onderzoeken. Dus wilde ze het talud op, wat ik minder handig vond, maar goed om haar te laten kijken en haar nieuwsgierigheid te bevredingen, prima, en ze snuffelde maar ja dat gekke ding was er niet meer in de schaduw, dus ze liep weer gewoon verder om een paar meter verder het weer te doen. We zijn verder gestapt en hebben gedraafd. Het was lekker en fijn!

ik weet dat ik nog steeds een shettenverhaal moet schrijven voor jullie, maar tot zover moeten jullie het even met foto's doen van ze.

Een vrijfoto

Afbeelding

Poupette na een dagje sneeuw

Afbeelding

Close up van haar vacht

Afbeelding

Shadow had net boven de sneeuwgrens gestaan ;-)

Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:04

Aahh die besneeuwde shetties, zo schattig!
Fijn om te lezen dat er nu goed voor Kabir gezorgd wordt, maar jeetje je zou zo'n "eigenaar" toch wat..? Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je zo met dieren om kunt gaan :n Hopelijk kan John de eigenaar het aan zijn verstand brengen om er afstand van te doen, dat gun ik dat paardje echt.

Lekker dat Callas vandaag zo braaf was! Lekker gereden, dus :D

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:50

Fijn dat het met Callas zo goed ging ondanks dat je niet veel hebt gedaan de afgelopen tijd!

Leuk de besneeuwde shetfoto.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:54

Ze zijn schatjes zo met die sneeuwmatjes op hun rug. Zo lief....

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 04:24

Aah Monique ik kan gewoon niet begrijpen dat er zulke mensen bestaan. Waarom neem je dan een dier als je er geen verantwoordelijkheid voor wil dragen :n en ook nog te 'trots' om hulp te willen accepteren (en dat is het positiefste verhaal dat ik ervan kan maken) En nu voelen jij en John je verantwoordelijk, wat heel erg lief van jullie is. Ik hoop echt dat de eigenaar geen drama komt maken, want echt.... dat zou totaal ongepast zijn imo. Hij zou door de dierenbescherming tot verantwoording moeten worden geroepen, werkelijk.

Je shetjes zijn schattig, wat een sneeuw ligt erop!

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:58

Wat fijn dat het met Callas beter gaat! En wat een gedoe met Kabir, arm paard.

Wat leuk om al een sneakpreview van de shetlanders te krijgen. Zo lief dat samen kriebelen.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:47

Ik blijf ook nog volgen :-). Tenenkrommend die eigenaar van Kabir. Ik hoop op een goede afloop voor het paard, kan niet schelen wat voor bizarre variant. Wat fijn dat het met Callas en jou zo veel beter gaat! Het komt goed, alles, ook jij en Callas ! En getver jullie hebben al zoveel sneeuw, echt niet fijn, al levert het wel adorable plaatjes van je shetties op.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:36

Hey hallo allemaal, dank voor jullie lieve en leuke berichtjes.

Er komt hier een regenperiode aan, dus veel zal ik niet op Callas rijden de komende week. Tijd voor hoevenonderhoud, staart weer eens wassen, manen weer eens helemaal uitkammen en allemaal van die tutteldingen die je binnen kunt doen.

En ik ben een topic over mijn shetten begonnen, voor hen die willen:
[SMP] Mijn twee shetjes

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:45

Wat een leuk topic om te lezen (wel lang hoor, heb er 3 dagen over gedaan). Veel dingen ook heel herkenbaar, lomp tinkergedrag bv. Door mijn eerste tinker heb ik mijn enkel op 3 plaatsen gebroken (vergelijkbare breuk als jou denk ik, mijn voet stond er ook naast). Door mijn 2e tinker ben ik er eraf gelanceerd en heb ik mijn heup gebroken. Nu heb ik wel weer een tinker (dochter van de 2e), al even lomp, ook al is het een kruising. Gelukkig wel vrij koel in het hoofd, schrikt niet snel van iets. Ik durf er alleen bijna nooit op te rijden, vanwege dat ongeluk met haar moeder. Dus rij op mijn mountain horse (dat is de vader van mijn tinker). Die heeft een heel ander karakter.
De omgeving komt mij ook heel bekend voor, mijn man en ik hebben een huis in de Tarn, denk vrij dichtbij waar jij woont (Lacuane les bains), daar gaan we zo vaak mogelijk heen, en uiteindelijk willen we er permanent gaan wonen (over een jaar of 4).

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 16:43

Hey Welkom dan Tinka. Ja wel lang het topic, maar voor hen die dagelijks meelazen die hadden daar geen last van natuurlijk ;-) Jammer dat het niet zo fijn gaat met je tinkers, wel fijn dat je nog een ander paard hebt. Heb veel goeds gehoord over mountain horses, lijkt me een mooie combi met een tinker.

En we dachten dat het zo gaan regenen, maar vandaag was het een prachtige dag, div werk even uitgesteld en lekker gaan rijden zo rond 11uur. Er waren geen jagers in het bos, motorcrossers hoorde ik ook niet, want normaal ga ik in het weekend om die redenen het bos niet in. Maar ik kan niet op het veldje trainen want dat is veel te glad. Dus een lang rondje dorp. Dat hadden we al een hele tijd niet meer gedaan en er was inderdaad veel veranderd wat Callas allemaal zag en uitgebreid moest bekijken. Dat laat ik haar doen, ik heb het gevoel dat als ik haar er langs dwing ze dan meer angst opbouwt. Mijn camera heeft het maar tot 8 minuten gedaan. ik had graag een compilatie willen maken. Maar daarbij is het ook geen goede opname geworden. Ze deinsde een keer heel erg in draf bijvoorbeeld en dat zie je niet op de camera, dus daar heb je niets aan.

Ik ging die rit maken waar ze altijd gelijk wil gaan draven. En precies hetzelfde ritueel als van het laatste filmpje, pullen na 3 min van huis en liefst willen draven. Ik was er uiteraard op bedacht en heb haar met pullen hard tegen mijn hand aan laten komen. Was het ook gelijk klaar. Nog even gestapt en toen gaan draven. Er liggen nu zoveel bladeren dat de stenen daaronder verdwenen zijn dus nu kon het wel. Ze had dus in die draf een grote deins voor iets onzichtbaars.

En ik weet de volgorde niet meer, maar we hebben een merelschrik gehad, wel drie tegelijk! Een meneer stond haksel in zakken te gieten, dat was erg spannend, maar mensen zijn leuk dus dat was snel overwonnen, vooral toen hij haar wel zacht op haar neus wilde kriebelen. Toen reden we verder, potverdorie was die houtstapel van vorige keer groter geworden! Zie je nou wel, het is een eng ding dat groeit. Laten snuffelen en het was weer ok.

Toen nam ik een afslag die ik vrij weinig vanaf deze kant nam, want anders zouden we alweer naar huis gaan, (en langs Kabir komen en dat wilde ik niet) en dat was even een aarzeling en ze draafde erna minder fanatiek, maar ze bleef wel netjes draven. Ze zakte wel een paar keer van achteren weg in de berm, dat was minder fijn.

In de rand van het dorpje zijn nieuwe mensen komen wonen en die hebben de tuin gesnoeid. Potver, nu kun je ineens allemaal dingen zien die je eerst niet kon zien. Dat was wel spannend, want de openbare weg gaat dwars door hun tuin, dus aan twee kanten waren nieuwe dingen. Dan weet ze gewoon niet waar ze kijken moet.

Gestapt door dat wijkje, toen het recreatiepad op en daar lekker gedraafd, maar ze was niet meer zo voorwaarts, dus nog even volgehouden en toen gaan stappen. Ze heeft tenslotte ook niet zo heel veel conditie meer en omdat ik haar niet scheer wil ik haar ook niet drijfnat hebben.

Komen we langs de gemeentewerkplaats, BOE! Daar was veel veranderd! Stonden wel 5 bulldozers op een rijtje. En een grote aanhanger met zwarte buizen opgestapeld tot wel een meter of 4 hoog. Voor haar was dat een groot zwart ding. Dus ze ging bijna staken. Ik was erop berekend dat ze zou kunnen omkeren, hoewel dat niet logisch zou zijn geweest want de terugweg was nog maar heel kort en rechtdoor. En dan is het erg moeilijk voor haar om niet te schrikken van ieder ander minidingetje dat tegelijkertijd gebeurt. Dus terwijl we naar die buizen lopen te kijken en te aarzelen of ze verder zal gaan, slaat er ergens een deur dicht, grote brrr door haar lijf, blaft er een hond, brrr, gaat er bij de gemeentewerkplaats ineens zo'n groot schuifhek open, dat piepte. Ik dacht, nu heeft ze het helemaal gehad, nu gaan we knetterend terug, maar ze luisterde toch heel verschrikkelijk braaf en we zijn veilig langs de gemeentwerkplaats gekomen.

Weer even gaan draven om de spanning eruit te krijgen en toen was ze wel heel erg voorwaarts, dus overgangen gereden, toen door het dorpje teruggestapt en er was alleen een rotcamper die veels te hard reed op een stuk waar 2 auto's elkaar niet kunnen passeren en dus een camper en een paard ook samen niet veel ruimte hebben. Dus ik tot rust manen met mijn hand, maar hij bleef gewoon even hard rijden. Dus toen ben ik gewoon op de middenstreep gaan rijden. Ja provocerend, maar kom op, houd een beetje rekening met een ander. En pas zo'n 10m voor me gok ik, ging hij in de remmen. Hij vuil kijken, dat kan ik ook. En toen pas heb ik Callas opzij gestuurd zodat hij er langs kon. hahaha en daarna wilde ik zeggen "trot Callas" en wat zeg ik, "rot campas", hahahaha en ze ging keurig draven.

In het wijkje op weg naar huis was er iets verschrikkelijks spannends aan een huis. Ik zag echt niet wat zij zag, maar ze wilde eigenlijk wel staken, maar ja, huis was nu echt in zicht, dus dan toch maar doorlopen. Maar wel stap, stop. Aarzel, stap stop kijken. etc en dat dertig keer of zo. Zelfs toen we er voorbij waren moest ze nog omkijken en wilde er eigenlijk van wegdraven.

Komen we langs ons eigen land, daar is ze gisteren heel erg geschrokken van mijn vriend die met de aanhanger ratelend langs kwam blèren. Ik dacht er verder niet aan, tot ze hoeps schrok van de kruiwagen die hij daar geparkeerd heeft in het land. Haar er naar toe gedreven, laten grazen ernaast, en de weg weer vervolgd. Pas later combineerde ik haar eerdere schrik met die krui.

Thuis terug op de oprit hadden we weer overstekende vogels, grote schrik, ze zakte een meter omlaag, hahaha en afgesloten met een oefening op het blok omdat ze dat heel goed kan en er dus een mooie reden is om haar te belonen.

En raai eens wat, ik heb genoten van de hele rit, zelfs met haar fratsen.

Laat nu die regen maar komen...

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 17:09

Haha, die dappere kleine Callas *\o/* ,wat kunnen paarden toch schijters zijn hé.
Maar die 'rot camper' :+ vond ze dan weer niet eng? dat zou die van mij nou weer eng vinden, zo'n groot ding wat je van voren nadert.
Maar wel fijn dat je toch genoten hebt,ze was eigenlijk best braaf, met haar kleine hartje _/-\o_

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:58

Haha gekke Callas!
Vandaag weer overal voor schrikken maar ze blijft wel mooi bij je.
Dus echt een grote sprong vooruit.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 20:21

Wat schrijf je toch heerlijk beeldend. Ik heb het gevoel dat ik met je ben mee gereden, zo! Wel verveld hoor, dat schrikken steeds (ik ken het, natuurlijk). Moest wel lachen over je "rot campas" :))
Hier dezelfde vraag als Assebassie, is zo'n voertuig dat op je af komt dan niet spannend voor Callas?

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 20:41

hoi hoi, dan zal ik even antwoorden op de campas vraag, hahaha, eh nee, tegemoet komende dingen zijn nog nooit eng geweest geloof ik. Grote witte wagens van achteren wel. Meestentijds als er wat van achter ons komt, dan draai ik haar om. dat is eigenlijk altijd goed gegaan. Van achteren is spannend(er). Maar het meest ziet of hoort of ruikt zij dingen die ik niet zie. En dingen die veranderd zijn, zijn spannend. Wat ik wel een positieve ontwikkeling vind, is dat ze spannende dingen nu wil onderzoeken. Dat was eerst niet zo. Zou die schriktraining etc haar dan toch stoerder gemaakt hebben? De verandering begon met dat ze zomaar die bulldozer of tractor die geparkeerd stond zelf ging besnuffelen. Toen de vorige keer dat haar schaduw mee liep op het talud, dat zij het talud wilde bekijken, hahaha, dat ze erop ging en haar schaduw weg was, hoe kan dat nou? Ze krabde nog net niet met haar hoef achter haar oren. En dan vandaag dat ze eigenlijk aan alles gesnuffeld heeft wat ze spannend vond. Die stapel hout, die meneer, en had ze gekund dan had ze denk ik ook die gemeente werkplaats wel helemaal willen gaan bekijken, maar dat was wel heeeeeeeeeeeel erg spannend.

Wat dan wel weer jammer is, is dat ik ze dan ga halen vanavond en dat ze gewoon vertikken om te komen met zijn drietjes. Moet ik die hele takkeberg opklimmen naar het bovenste veld om ze te halen. pff.

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:12

Mo dan laat je ze toch een nachtje buiten. :Y) Daar zijn wij hier wel wat harder in en als Hercule niet komt en ik waarschuw hem dat ik ga vertrekken, dan komt hij in volle sjas aangerend .
Ik denk dat Callas je aan het vertrouwen is en lekker in zijn vel zit.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-17 22:23

In het ene weiland komt ze altijd als ik roep. In het andere weiland komt ze alleen als Shadow komt. En die kwam vandaag niet. Ik wil ze graag binnen zetten omdat ik Shadow zijn medicijnen moet geven. Dus dan houd ik ze gelijk maar op stal. Callas wil ook graag altijd liggen 's nachts en dat doet ze niet in het land. Dus, ze weet niet wat ze mist..., maar ze staan weer veilig binnen.

joey2010

Berichten: 4348
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:33

Haha zo houden ze je wel fit. :j

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 14:41

Wat doet ze het ondertussen braaf, Monique! Fijn om te lezen hoeveel jullie samen zijn gegroeid. :j

pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:15

Monique1963 schreef:
In het ene weiland komt ze altijd als ik roep. In het andere weiland komt ze alleen als Shadow komt. En die kwam vandaag niet. Ik wil ze graag binnen zetten omdat ik Shadow zijn medicijnen moet geven. Dus dan houd ik ze gelijk maar op stal. Callas wil ook graag altijd liggen 's nachts en dat doet ze niet in het land. Dus, ze weet niet wat ze mist..., maar ze staan weer veilig binnen.


Ja dan houdt het op. Die beperking hebben wij nu ook nu Polie medicijnen moet. Maar vanuit het verleden hebben wij dit paar keer gedaan en nu alleen dreigen met weglopen helpt bij Hercule (nog wel := ).

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:41

Ik ben stiekem best heel trots op jullie!!

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:32

En helpt het niet als je met een bakje brokjes rammelt? ik ken het probleem niet hoor, hoef m'n hand maar even te bewegen en ze komen al aangestormd, ze krijgen dan wel een mini handje brokjes :D .

En laten kijken en ruiken aan 'enge' dingen doe ik ook altijd, als het veilig is natuurlijk hé, en we 'beslissen' dan samen wanneer we weer verder kunnen, teruggaan is geen optie, tenzij het heel gevaarlijk wordt, desnoods stap ik af en dan volgen ze me wel. Ach, het houdt je van de straat moet je maar denken :D

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 13:46

Wat lief al jullie opmerkingen... ik smelt!

Ja rammelen helpt zeker. Het ene weiland hoeft dat dus niet, dat grenst aan de stallen en komen ze altijd erg graag, sterker nog staan ze meestal al klaar omdat ze zo graag naar binnen willen. Het andere land grenst dus niet aan die stallen en is de neiging om te komen niet aanwezig. Rammelen helpt zeker, maar het is wel een enorme lap land en ik denk dat ze aan het eind van die 100m dat niet eens horen, maar ik moet er gewoon aan denken het mee te nemen.