Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:19

Zijn er hier mensen die op het Oudejaarsconcours bij De Kroo starten?

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen


suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:46

Helaas niet. Beetje ver weg.

Vandaag Bij mijn instructeur de proef geoefend, ging best lekker. Wil even kijken hoe het zondag gaat en misschien dan later in Nijkerk starten. Maar dat is nog even afwachten dus.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Jonnekee
Berichten: 747
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:10

Katja schreef:
5-1 start ik ook in Utrecht. Super fijn starten daar, ga de dag erop met een nieuw paard voor het eerst starten.



Als je een spierwitte schimmel ziet ben ik het :D

Vikkie, Corland x Aram, Grand-Prix! *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:07

Hallooo :D

Ik meld me ook even, t is wat druk geweest hier. Heb afgelopen zaterdag mn paardje verhuisd. We staan nu op een superluxe stal, met buiten en binnen luik, een renbaan met waterbak en bruggetje, solarium, grote buitenbaan en prima binnenbaan en dan natuurlijk nog longeercirkel en (droge)paddock :D Ze heeft t al heerlijk naar dr zin, ze moest wel eventjes wennen de eerste dagen (erg braaf hoor maar veel hinniken in de paddock). Gelijk de buitenbaan al uitgetest dag 2, rijden grote vrachtwagens met 80 langs, ze geeft geen kik #trotse-eigenaar :P

Duss we hebben de afgelopen dagen lekker verkend, rustig aan gedaan maar toch ook lekker getraind. En wat loopt ze heerlijk op die bodem (ik gok mede omdat deze iedere dag losgemaakt en gesleept wordt en daardoor nooit hard is) :D

En natuurlijk wat fototjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder rijden er hier een hele hoop dressuurmensjes (ik ben de enige met een quarter) :D Die het allemaal heel interessant vinden wat ik allemaal doe :Y) Hele gezellige mensen tot nu toe, ik hoop dat dat zo blijft *\o/*


En hoe is het hier verder? Iedereen lekker getraind vandaag? :D

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:37

Dat ziet er top uit Wieneke !!
Welke stal is dat (in de Hoekse Waard neem ik aan?)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:40

Izzy19 schreef:
Zijn er hier mensen die op het Oudejaarsconcours bij De Kroo starten?



Ik wel, dat is voor mij maar net de Westerscheldetunnel door!

Voor jou ook goed te doen is de subtop wedstrijd in Axel in febr. voor het eerst op Zeeuws-Vlaamse bodem.

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT GP, drachtig van Bordeaux.
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM LT >70%
via ET veulen op komst van Indian Rock

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:22

Ziet er luxe uit Wieneke.

Iedereen die in december nog gaat starten, succes! Wij gaan ook nog 1x weg, dan in het nieuwe jaar kijken of we over gaan stappen naar inter I. Alle oefeningen zitten er iig op!

Heeft iemand ervaring met het rijden van de inter A en inter B proeven? Ik ben nu 23, dus grote kans dat (als alles zo goed blijft gaan) ik die volgend jaar moet gaan rijden voor ik door mag naar inter II.

Eerst maar eens even het kwartje van de piaffe proberen te laten vallen. Soms hebben we een paar pasjes, maar mijn paard is niet zo vlug achter en gaat gigantisch zitten. Resulteert soms in een prachtige levade, mijn instructrice grapte al dat we onze roeping hebben gemist haha.

Ach we komen er wel, even geduld hebben. Passage doet ie wel prachtig!

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:38

stitchlover schreef:
Ziet er luxe uit Wieneke.

Iedereen die in december nog gaat starten, succes! Wij gaan ook nog 1x weg, dan in het nieuwe jaar kijken of we over gaan stappen naar inter I. Alle oefeningen zitten er iig op!

Heeft iemand ervaring met het rijden van de inter A en inter B proeven? Ik ben nu 23, dus grote kans dat (als alles zo goed blijft gaan) ik die volgend jaar moet gaan rijden voor ik door mag naar inter II.

Eerst maar eens even het kwartje van de piaffe proberen te laten vallen. Soms hebben we een paar pasjes, maar mijn paard is niet zo vlug achter en gaat gigantisch zitten. Resulteert soms in een prachtige levade, mijn instructrice grapte al dat we onze roeping hebben gemist haha.

Ach we komen er wel, even geduld hebben. Passage doet ie wel prachtig!



Geen ervaring -nog- mee, maar ik weet wel dat je gewoon mag kiezen of je A start of direct 2 :j

XMaaiike

Berichten: 1470
Geregistreerd: 11-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:47

Ankimo schreef:
stitchlover schreef:
Ziet er luxe uit Wieneke.

Iedereen die in december nog gaat starten, succes! Wij gaan ook nog 1x weg, dan in het nieuwe jaar kijken of we over gaan stappen naar inter I. Alle oefeningen zitten er iig op!

Heeft iemand ervaring met het rijden van de inter A en inter B proeven? Ik ben nu 23, dus grote kans dat (als alles zo goed blijft gaan) ik die volgend jaar moet gaan rijden voor ik door mag naar inter II.

Eerst maar eens even het kwartje van de piaffe proberen te laten vallen. Soms hebben we een paar pasjes, maar mijn paard is niet zo vlug achter en gaat gigantisch zitten. Resulteert soms in een prachtige levade, mijn instructrice grapte al dat we onze roeping hebben gemist haha.

Ach we komen er wel, even geduld hebben. Passage doet ie wel prachtig!



Geen ervaring -nog- mee, maar ik weet wel dat je gewoon mag kiezen of je A start of direct 2 :j


Sinds wanneer is dat eraf dan? dacht dat je wanneer je onder de 25 bent nog steeds via de inter A en inter B moet. De inter B proef is trouwens een verrekte rotproef :( doe mij maar gewoon de inter 2.

Polansky - Inter. 2
Dylano - Inter. 2

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:03

@SuzanneF, Die van mij is vooral steeds makkelijker aan het worden hoe ouder ze wordt. En dat eenkennige herken ik ook. Al wordt dat ook steeds beter. Was ontzettend zonde dat jou merrie geblesseerd is geraakt. Heb je er nog wel leuke nakomlingen van gehad? Ook echt zonde met Tuschinski zelf. Ik ben nog altijd benieuwd of hij nog het keur predicaat gaat krijgen. Er lopen toch al aardig wat goede mee op hoog niveau...

@peetje, dat lijkt mij indd niet een hele veilige combinatie :+ Ik ben benieuwd hoe je volgende proef gaat met deze instelling :D

@Izzy, je zit er al heel dichtbij dus! Gaat vast lukken. De Kroo is voor mij precies aan de andere kant van het land :Y) dus dat wordt hem niet.

@suikermeisje, Wat leuk! Soms is even heel wat anders juist een hele goede voorbereiding *D

@Katja, Knapt hij alweer een beetje op? 5 januari duurt nog even. Kan veel veranderen in een maand!

@Wieneke, wat een gave locatie! Je paard ziet er ook al lekker op zn gemak uit. Zo tegen de winter wordt ik wel altijd jalours op mensen die lekker binnen kunnen rijden. Ik heb "alleen maar" en 20 x 40 buitenbaan.

@Stitchlover, volgens mij hoe je niet meer perse Inter A/B te rijden. Dacht dat dit afgelopen jaar is aangepast... Ik heb 1x Inter B gestart. Voelde voor mij wat "laagdrempeliger". En kon ik nog gewoon terug als het niets was. Ik vond dat een fijne proef die wel goed in elkaar zit. Dat piafferen duurde bij mij ook wel even voordat ze genoeg kracht had om zo mega door te gaan. Ik moest haar vooral heel voorwaarst laten piafferen anders "verzuipte" ze ook in het teveel zitten.

Kawendy (v. Eye Catcher) PsG + 3 -
Magente (v. Regente x Rubi AR) ZZL + 2
Madelivia (v. Ferdinand) Z2 + 1
Orthello (v. For Final) - zadelmak

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:17

XMaaiike schreef:
Sinds wanneer is dat eraf dan? dacht dat je wanneer je onder de 25 bent nog steeds via de inter A en inter B moet. De inter B proef is trouwens een verrekte rotproef :( doe mij maar gewoon de inter 2.

Dit schrijft de KNHS. Dus in ieder geval geen inter B meer. Maar de vraag is hoe actueel het is want de site is ook nog wel een gedateerd.
Citaat:
Van Lichte Tour en Zware Tour

[*]Rijd je in de Prix St. George een 60% score, dan ben je startgerechtigd in de Intermediaire I.
[*]Haal je in de Intermediaire I een 60% score dan mag je promoveren naar de Intermediaire A en B en naar de Intermediaire II.
[*]Is je paard nog niet helemaal klaar voor de Intermediaire II, kan je ter oefening de Intermediaire A en de Intermediaire B rijden. Deze twee proeven bieden voor senioren geen mogelijkheid om naar de Grand Prix te promoveren. Dat kan alleen na het behalen van 60% in de Intermediaire II.
[*]Ruiters en amazones in de leeftijdscategorie 16 tot en met 25 moeten (als combinatie) via de Intermediaire A en Intermediaire II promoveren naar de U25 Grand Prix (Zware Tour voor ruiters en amazones van 16 tot 25 jaar).
[*]Je kan in de Prix St. Georges en Intermediaire I (Lichte Tour) blijven rijden zonder over te stappen naar de Zware Tour. Intermediaire A, Intermediaire B en Intermediaire II kun je blijven rijden zonder de overstap te maken naar de Grand Prix. Dit zijn zogenaamde verblijfsklassen.
Ben je eenmaal in de Zware Tour gestart dan mag je niet meer uitkomen in de Lichte Tour.
https://www.knhs.nl/wedstrijden/disciplines/dressuur/regels-en-reglementen-dressuur/promotieregeling-subtop/

Hij was vandaag een dagje vrij maar gisteren ging wel een stukje beter. Het is gewoon geen paard waarmee het allemaal vanzelf gaat en ik moet soms weer even door een heel diep dal. Vind dat wel lastig hoor ik heb dat mijn eigen paarden nooit zo gehad. Ik hoop dat ik zondag in Zevenaar gewoon kan starten. De weersverwachting is nog niet zo bemoedigend.

Als ze teveel gaan zitten is een beetje schakelen in de piaffe van meer voorwaarts naar meer op de plek wel heel fijn.


_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:11


Instagram @duitserijpony_goldenboy

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 19:26

Wat een super schattig filmpje <3

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 21:57

Helaas. Wedstrijd is afgelast. Is ook niet vreemd. Gelijk maar wedstrijd planning gemaakt.

Januari 2x op pad. Februari 2 of 3x. Maart, april en mei 2x. En dan ligt alles binnen de 50km. Vind wel dat t leuk moet blijven.
Wil t liefst wel overal 2 proeven starten. Gewoon gaan ervaren of je altijd lang moet wachten of niet.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:01

Ik ben wel blij dat het afgelast is. Ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik anders de hele nacht wakker had gelegen omdat ik zou twijfelen of ik wel of niet moest gaan.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:12

Katja schreef:
Ik ben wel blij dat het afgelast is. Ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik anders de hele nacht wakker had gelegen omdat ik zou twijfelen of ik wel of niet moest gaan.


Oh ja dat had ik vanavond ook al inderdaad... ene kant wil je graag maar is het niet slim.
Om die reden wel blij dat het afgelast is en ik de keuze niet zelf hoef te maken.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:59

_Lotte_ schreef:
Gave locatie Wieneke!

Leuk stitchlover, komt vast goed die piaffe!

Wij gisteren 62.2% tijdens oefenrondje PSG :) Mijn buurmeisje had ook nog een Z1 proefje met hem gereden, echt te schattig haha.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1242372115


Jeetje wat is jouw paard super afgericht en wat kan jouw nichtje netjes rijden, ze komt met haar voetjes net onder het zadel uit, bizar wat een fantastische leermeester zeg. <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 23:20

Wauw helemaal dat filmpje gemist maar wat super knap! Mooi om te zien.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:57

Thanks voor de leuke reacties :D

Balen dat je wedstrijd is afgelast, maar met dit weer niet verstandig om met de trailer op pad te gaan denk ik!

Instagram @duitserijpony_goldenboy

Izzy19

Berichten: 2131
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Wingene (België)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:41

Wat schattig _Lotte_! Ze rijdt er erg netjes mee rond zeg! Knap!

Met dat weer is het eigenlijk onverantwoord om met je paard op de baan te gaan. Ik hoop dat het snel weer stopt met sneeuwen :( Ze geven hier vandaag 10 tot 15cm sneeuw :(

I don't need it to be easy, I just want it to be worth it.
RIP Laïka 6/10/1994 - 9/11/2009
[RIJ-ITP] Dinka @ Beker van België 6-jarige dressuurpaarden
[RIJ-ITP] Virtuoos H @ training bij Simon Missiaen

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:44

Ach _Lotte_ wat een ontzettend leuk filmpje, wat een fijne leermeester zeg! Jammer van de wedstrijden die niet doorgingen, maar better safe than sorry. Zag gister weer een nieuwsbericht voorbij komen waarin een trailer op zijn kant lag. Je moet dat toch niet willen.

Wij zijn dit weekend op zaterdag weggeweest. Toen was het (bij ons) nog helemaal sneeuwvrij.
Mooi winstpunt gereden. Jury was niet heel scheutig met punten (over het algemeen niet), maar wel leuke feedback op de protocollen.

Bus bleef er ook goed aan! Zijn draf wordt echt steeds beter en beter. Volgende wedstrijd zal volgend jaar weer zijn. Verder gisteren ook mooie foto's in de sneeuw gemaakt:

Afbeelding

Ik denk dat ik deze week ergens een topic open met een jaaroverzicht, met de leukste foto's va dit jaar :)
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 11-12-17 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:12

Gefeliciteerd met je punt!!

Wat is hij mooi wit in de sneeuw! De meeste schimmels zijn toch snel wat grauw in de sneeuw

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:13

Wat een super gave foto!! Gefeliciteerd met je punt!

Instagram @duitserijpony_goldenboy

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:35

Dankjulliewel Katja en _Lotte_!

Katja schreef:
Gefeliciteerd met je punt!!

Wat is hij mooi wit in de sneeuw! De meeste schimmels zijn toch snel wat grauw in de sneeuw


Ja hij is echt mooi sneeuwwit, zit ook mooi in zijn vacht. Hij is ook niet geschoren, dat scheelt ook!

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

senna21

Berichten: 11752
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:56

_Lotte_ schreef:
Gave locatie Wieneke!

Leuk stitchlover, komt vast goed die piaffe!

Wij gisteren 62.2% tijdens oefenrondje PSG :) Mijn buurmeisje had ook nog een Z1 proefje met hem gereden, echt te schattig haha.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1242372115

Wat een toppaard heb je!
Je ziet hem echt zijn best doen om voorzichtig te zijn met het meisje. Knap van haar ook.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers