Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:26

Hihi afschuwelijk die westerndeurtjes... :x
Wel gave keuken nu!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:17

Mooi Kenyada! Waar staat nu de koelkast? En wat gaan jullie met de achterwand doen?

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:20

Er komt Eem Amerikaanse koelkast tegen het wandje naast de buitendeur, moet nog komen!
Achterwand hebben we nog niet uitgezocht.. ik denk dat het tegelwerk wordt of misschien wel beton cire.

[o]

henshem
Berichten: 1118
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:22

Even uit de meeleesmodus: een bokmerk achterwand is ook erg mooi.

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:44

Bokmerk... ik hoor dat nu voor het eerst.. maar die doen ook douchewanden lees ik, en goedkoper dan Beton Cire... zou dat echt werken??
Ik zou dat dan wel een interesssante optie vinden!

Kaaaren
Berichten: 3984
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:09

Mooie keuken! Knapt direct je hele ruimte van op!

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:53

Ik hoor nu ook voor t eerst van Bokmerk maar ziet er idd mooi uit. Heb de link gelijk even naar mn vriend doorgestuurd!

[o]

Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 11:58

nou ja de gemiddelde doucheruimte is ..eh.. weet ik veel, 3x een meter bij 2.60. Dan zit je toch al op 3000,00 euries denk?.. maar ja, het is wel veeeel sneller klaar dan Beton Cire, waar ze geloof ik een week over doen, als het al zo snel gaat. En er hoeft niks gebikt te worden...

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:49

Ja.... dat is nog serieus geld dan hé.
Ik denk dat bij onze keuken tegels ook wel mooi zal zijn. Maar moet t echt gewoon ff int geheel zien straks, komt nog wel!

[o]

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:05

Wij zijn aan t denken over ons volgende project.. de slaapkamer. T is nu echt niet mooi met de bogen en willen eigenlijk het bed op de plek neerzetten waar nu de kast en de bogen zitten. T is allemaal wel heel netjes afgewerkt. T probleem
Is alleen dat als we alles netjes willen dat ook alle muren opnieuw gedaan moeten worden omdat er in de kast zelf geen spagtelputz zit. Ook moet de vloer opnieuw omdat ie niet onder de kast doorloopt. Iemand een beetje een budget vriendelijk idee voor de muren? T is wel een grote kamer dus vast ook wel t nodige werk :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Life is a balance of holding on, and letting things go…

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:15

Mag ik me hier ook melden? Wij hebben een ander huis gekocht, maar ik kom er nog niet uit hoe we het in moeten richten. Luxe probleem :o
Hebben jullie ideeën?
Wat ik er zeker in wil is een hoekbank, tv meubel, grote eettafel en een speel hoek. Als het kan ook een (grote) kast.


Afbeelding

Afmeting bovenaan bij de deuren is 5 meter 26 cm. Links bij die ruimte is 3 meter 45 cm

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:18

Wat een lastige Marjan! Je wilt de kastruimte dus ook niet behouden?

Ik zou het bed op deze plek laten staan, het middenstuk tussen beide bogen er uit halen en hoeken maken ipv bogen. En dan een zitje maken daar.

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:24

Janine1990 schreef:
Wat een lastige Marjan! Je wilt de kastruimte dus ook niet behouden?

Ik zou het bed op deze plek laten staan, het middenstuk tussen beide bogen er uit halen en hoeken maken ipv bogen. En dan een zitje maken daar.


We willen aan de andere kant slapen ivm geluiden van de buren :+ de kasten willen we dan op de plek waar nu t bed staat maken.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:30

MarjanB schreef:
Janine1990 schreef:
Wat een lastige Marjan! Je wilt de kastruimte dus ook niet behouden?

Ik zou het bed op deze plek laten staan, het middenstuk tussen beide bogen er uit halen en hoeken maken ipv bogen. En dan een zitje maken daar.


We willen aan de andere kant slapen ivm geluiden van de buren :+ de kasten willen we dan op de plek waar nu t bed staat maken.


Aaah ja, dat verandert de zaak.

Hoe is de structuur van die rommel op de muur? Als die heel fijn is, is glasweefselbehang nog wel een optie. Ik heb het hier ook op een hele fijne structuur spagtelputz gemaakt.
Maar als je de spagtelputz mooi vindt, is het misschien nog het meest goedkoop om zo'n reparatiesetje te halen of dat door iemand te laten doen.

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:33

Op de hele muur waar nu de kast zit zit nikst... dus geen kwestie van reparatiesetje helaas. De spagtelputz is echt van dat scherpe spagtelputz. Dus moeten of alles afsteken of alles proberen glad te krijgen of voor veel geld stukadoor laten komen ben ik bang :(

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:37

Oh ja, ik ben niet meer zo scherp op vrijdagavond :')

Alles gladkrijgen is echt een ellende... Een stucadoor scheelt ergernis, scheelt niet in de portemonnee... En je bent er nog niet natuurlijk als het gestuct is...

Wat zou je doen met een volledig gladde muur? (qua bekleding)

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:41

Schilderen :') en misschien de muur achter het bed behang

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:45


MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:46


Life is a balance of holding on, and letting things go…

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 02:23

@ Marjan; ik zou, denk ik, de gehele wand eruit slopen, als dat mogelijk is. Bed tegen de achterwand en aan de andere kant en hoekkast neerzetten. Dan een nieuwe laminaatvloer (kopen wanneer er een mooie aanbieding is).

@most; ik zou de bovenste kamer als huiskamer gebruiken waar je de hoekbank mooi in de hoek kan zetten. Andere ruimte de eetkamer. Een mooie grote kast tegen de wand tegenover de trap (ivm het geven van lengte) of om de ruimte Vd eetkamer. Ik weet niet hoe groot het speelhoekje moet worden, maar die zou misschien achter de deur vanuit de gang kunnen.

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 06:17

Bedankt voor je ideeën Wieldop. Speel hoek moet wel wat groter worden. :) achter de deur van de gang is maar een heel klein stukje. Daar past net een hoge kast. Onze kids zijn nu nog zo klein dat ik ze in de kamer wil hebben spelen. Maar daar past trouwens wel een kast voor speelgoed. Lekker uit het zicht +:)+ wat misschien niet duidelijk te zien is dat je in de kamer de trap niet ziet. Die begint in de gang. In de kamer zit een trapkast.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

noviceh

Berichten: 4765
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 11:55

MoSt81, meest logisch zou denk ik zijn ruimte 0.04 zitkamer en ruimte 0.03 eetkamer. Maar dit kan je ook omgooien natuurlijk.
Als je de eettafel in ruimte 0.03 zet, kan je daar een grote tafel in kwijt en bijvoorbeeld een mooie grote buffetkast. In ruimte 0.04 kan je ervoor kiezen de hoekbank zodanig neer te zetten, dat er een speelhoek voor de kinderen overblijft.
Als je het omgooit, dan zou ik ervoor kiezen de speelhoek naast de eettafel te realiseren in ruimte 0.04. Snap je m nog?

Marjan, mij lijkt de huidige indeling juist ideaal! Enkel is die muur met die bogen foeilelijk. Onze buren hebben dezelfde indeling, maar hebben op de plaats van die muur een losstaande wand geplaatst. Deze wand is ongeveer 1.80 meter hoog. Aan de kant van het bed is een tv ingebouwd, de kant van de kastenwand is een hanggedeelte voor kleding. De kastenwand is daarin overigens heel strak afgesloten afgewerkt.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:45

Niet helemaal Noviceh :o, hoe zou jij de bank dan neerzetten in ruimte 0.04 als er ook een speelruimte in moet?
De huidige bewoners hebben ook de bank in ruimte 0.04 met de rug naar de raam. Ertegenover de tv. In de andere ruimte een eettafel en speelhoek.
Maar ik twijfel om het om te draaien. Omdat ruimte 0.03 warmer is en meer op de tuin uit kijkt.

17-03-2015 Stijn
26-07-2017 Evi

MarjanB

Berichten: 16302
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:58

noviceh schreef:
MoSt81, meest logisch zou denk ik zijn ruimte 0.04 zitkamer en ruimte 0.03 eetkamer. Maar dit kan je ook omgooien natuurlijk.
Als je de eettafel in ruimte 0.03 zet, kan je daar een grote tafel in kwijt en bijvoorbeeld een mooie grote buffetkast. In ruimte 0.04 kan je ervoor kiezen de hoekbank zodanig neer te zetten, dat er een speelhoek voor de kinderen overblijft.
Als je het omgooit, dan zou ik ervoor kiezen de speelhoek naast de eettafel te realiseren in ruimte 0.04. Snap je m nog?

Marjan, mij lijkt de huidige indeling juist ideaal! Enkel is die muur met die bogen foeilelijk. Onze buren hebben dezelfde indeling, maar hebben op de plaats van die muur een losstaande wand geplaatst. Deze wand is ongeveer 1.80 meter hoog. Aan de kant van het bed is een tv ingebouwd, de kant van de kastenwand is een hanggedeelte voor kleding. De kastenwand is daarin overigens heel strak afgesloten afgewerkt.


Ons bed is groter dan die op de foto dus hebben niet veel ruimte om het bed heen. Als we die verplaatsen dan hebben we meer ruimte. En ondertussen weet ik hoe de buurvrouw klinkt en wil die niet dagelijks horen als ik net naar bed wil :') als we aan de andere kant gaan liggen hebben we ook minder geluid.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41325
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:00

MoSt81 schreef:
Mag ik me hier ook melden? Wij hebben een ander huis gekocht, maar ik kom er nog niet uit hoe we het in moeten richten. Luxe probleem :o
Hebben jullie ideeën?
Wat ik er zeker in wil is een hoekbank, tv meubel, grote eettafel en een speel hoek. Als het kan ook een (grote) kast.


[ [url=m/RnmTfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afmeting bovenaan bij de deuren is 5 meter 26 cm. Links bij die ruimte is 3 meter 45 cm
Waar is je keuken nu gesitueerd?

Oh, in 0.02 zie ik nu :'). Goedemiddag. Wat is 0.07 voor ruimte?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: katha, Miriam91, Prrrr en 31 bezoekers