Loki en Maddox in 2017!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 22:58

Hoi allemaal!

2017 was een jaar met ups en downs.
Begin 2017 stond voor mij in het teken van afscheid nemen en verlies. Twee familieleden waren overleden en het was een verdrietige tijd, waarbij ik gelukkig wel mijn ontspanning kon vinden bij Loki.
Na een fijne reis naar Zuid-Afrika in maart ben ik het rijden met Loki weer meer gaan oppakken en zijn we wat fanatieker gaan trainen richting het Z2.

Oja, even een kleine kennismaking voor wie Loki niet kent: Loki is een draver (50%) x tuigpaard (25%) van 14 jaar. Ik heb hem ondertussen 10 jaar en we zijn eigenlijk samen groot geworden. Vroeger veel ups en downs gehad, wat wil je: een 3-jarig paard met een 10-jarig kind erop. :D Maar zomer 2016 hebben wij de punten voor het Z2 bij elkaar gereden. Ondertussen genieten wij veel van bosritten, dressuurmatig proberen mee te doen met de grote jongens in het Z2 en hebben wij sinds kort Working Equitation opgepakt! Maar meer over hieronder.

1. In februari maakte mijn vriendin en stalgenootje Femke wat leuke foto's van ons.
Afbeelding

2. In maart was Loki officiëel 10 jaar van mij! <3 Ik had een oude en een recente foto naast elkaar gelegd, altijd leuk om terug te zien.
Afbeelding

3. In het voorjaar hebben we lekker veel buitenritten gemaakt.
http://i66.tinypic.com/258mgir.jpg

4. :') Hij voelt zich in ieder geval erg op zijn gemak tijdens buitenritten!
http://i65.tinypic.com/24zwxnp.jpg

5. In mei kwam Jiska (Jis Hofland fotografie) langs en maakte een aantal hele gave foto's van ons <3
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Rond die tijd zijn we ook een aantal keren in het Z2 gestart om te oefenen. De wissels waren (en zijn) nog steeds niet geheel bevestigd, waardoor we nog geen winst reden, maar wel steeds met een tevreden gevoel naar huis gegaan! :)
http://i63.tinypic.com/2ey9izp.jpg

8. Met mijn trouwe wedstrijdsupporter mama :+:
Afbeelding

9. Lekker aan het lessen bij mijn instructrice. Zijn draf wordt steeds beter!
http://i64.tinypic.com/124h65u.jpg

10. Heel blij met dit beeld, nooit gedacht dat mijn gekke Loki richting passage zou kunnen! :oo <3 Het is natuurlijk bij lange na niet wat een passage zou moeten zijn, maar het is puur 'aandribbelen' en hem laten wachten en zitten. We zijn erachter gekomen dat hij dit een ontzettend leuk spelletje vindt en hierdoor is zijn draf de laatste maanden een stuk beter geworden!
Afbeelding

11. In augustus kwam Marieke (Queelens op bokt) langs om wat foto's te maken. Het rijden ging die dag bagger, maar ze heeft wel een aantal gave platen geschoten!
Afbeelding

12.
http://i66.tinypic.com/9rk1ur.jpg

En tevens reden wij onze eerste Working Equitation les, goh dat is leuk! :):)



En toen was het september. Al langere tijd had ik in mijn hoofd om over een poosje een opvolger voor Loki te gaan zoeken. Hij is inmiddels alweer 14 en ik merk dat hij voor zijn doen nu op topsport-niveau loopt. Al een poosje hield ik facebook en sporthorses in de gaten om een beeld te krijgen van wat voor 3- en 4-jarigen er voorbij kwamen en wat hiervoor gevraagd werd. Echter schrok ik een beetje van de bizar hoge prijzen. Tot ik ineens op een veel beter en leuker idee kwam: ik ga Loki's opvolger helemaal zelf opleiden. Zodoende ben ik op veulenjacht gegaan. :D Uiteraard een gok, want je weet nooit zeker hoe ze gaan uitgroeien, maar ik wilde het proberen. Na een aantal bezichtigingen gaf ik de moed bijna op: er zat niks tussen waarvan ik dacht 'Ja, dit is hem'. Ik begon te twijfelen aan mijn eigen oordeelsvermogen, maar ging toch nog bij één veulentje kijken waar ik een afspraak had. En je raadt het al... Helemaal niet wat ik zocht (zwart, bles, hoge witte benen), maar oooooh wat was hij leuk. In de auto onderweg naar huis keken mijn moeder en ik elkaar aan en zeiden we haast tegelijkertijd: dit is hem he?

Zodoende kocht ik Maddox. Een hengstje, geboren in mei, afstamming Dream Boy x Uphill x Indorado. Fijn dressuurbloed, beetje springbloed. In oktober kwam de kleine Maddox naar huis (bij mijn instructrice) en hebben we hem gekoppeld aan zijn nieuwe vriend en een oudere merrie om de twee kwajongens nog een beetje op te voeden. :D

13. Nog bij zijn fokker, toen ik hem voor de tweede keer zag
Afbeelding

14. Knuffels <3
Afbeelding

15. Net thuis aangekomen, eerste kennismaking met zijn nieuwe maatje!
https://boktimg.nl/img/m/vN0kDV.jpg

16. Een maandje geleden
Afbeelding

17. In de tussentijd nog lekker verder getraind met Loki
Afbeelding

18. En nog een aantal fijne bosritten gedaan
http://i63.tinypic.com/2ihm9zl.jpg

19. En zelfs voor het eerst naar het strand geweest! <3
Afbeelding

En toen was het al weer december. En toen was Maddox ineens geen kleine baby meer, maar begint hij vormen van een echt paard aan te nemen. :D
Ik hoop dat jullie het overzichtje leuk vonden. Laat je een reactie achter? :)

Afbeelding


Als je het trouwens leuk vindt om meer van ons te zien, volg ons dan op Instagram! :D @loki.and.maddox

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:00

Door jou wil ik ook een veulen kopen! heel leuk overzicht!

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:34

Wat leuk is die foto van vroeger en nu!
Leuk dat jullie samen zo gegroeid zijn.
De strandfoto is ook erg mooi.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:52

Hey wat leuk, ik ken ook een Maddox! Mijn hond _O-
Super leuk verslag!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

x_Fadigho
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:08

Ik reageer nooit, maar wat een leuke combinatie zijn jullie! Wat mooi om te zien dat jullie na 10 jaar nog altijd samen zijn! Je ziet tegenwoordig veel mensen die hun paard niet meer zo lang hebben.

Geniet van jullie tijd samen, echt hele mooie foto's!

Fadigho, my allll

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 01:16

Wat een super leuk dier! En wat deed hij het ook super met de WE!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:


Anoniem

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 07:12

Wat een leuk jaaroverzicht, plezier spat ervan af. En die zwart-wit foto (die ook in Uitgelicht staat), geweldig!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:21

Geweldig hoe jullie samen opgegroeid en gegroeid zijn!

En wat rij je hem fijn!

Hij ziet er niet uit alsof hij al een opvolger nodig heeft, maar snap dat je voor Maddox gevallen bent.

Mooi hoe je die kleine laat opgroeien met een oudere merrie erbij :)

'Als het regent in mei, is april voorbij'

debberley

Berichten: 40
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:50

Wat een mooie foto's :):)
Succes met je nieuwe avontuur. Knappe hengst en leuke afstamming.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:24

Heerlijk is dat hé met die kleintjes!
Die van mij wordt ook steeds minder mormel en steeds meer joekel :D Ondanks de risico's nog nooit spijt gehad dat ik voor een veulen ben gegaan.
En wat wordt Maddox knap! Loki ook natuurlijk :)

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:17

Wat een superleuk topic is dit!
Ik vond jou met Loki al zo leuk en nu heb je nog een knapperd erbij :D
Ben heel benieuwd wat jullie allemaal nog gaan meemaken.

Throw kindness around like confetti

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:25

Wat een ontzettend leuk overzicht heb je ervan gemaakt Caroline! :D Ik vind Loki en jij een erg leuke combinatie en wat doen jullie het goed! Maddox is ook zeker een knapperd. Veel succes met je beide toppers in de toekomst. <3

Anoniem

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:57

wat een leuk overzicht en ik denk dat je aan Maddox een superleuk paard gaat hebben! wat een prachtige man!

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:39

Foto'2 de tweede en foto 6 <3

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

simoneval
Berichten: 141
Geregistreerd: 13-05-14
Woonplaats: Zaandam

Re: Loki en Maddox in 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:02

Wat een leuke paardjes heb jij. Als het aan mij lag had ik vandaag ook een veulen gekocht, maar manlief vind twee paarden genoeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers