2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 17:07

Het begon allemaal op 8 december 2012:
Afbeelding
Mijn kinderdroom kwam uit. Ik kreeg mijn echte eigen pony, namelijk Starlight van ‘t Olle Stee. Toentertijd 3 jaar oud :) Ja, ik zat op mijn roze wolk <3
Na heel veel kilometers in het bos gereden te hebben, wordt je toch ouder en wil je toch wel serieus aan de slag. Helaas hadden wij op de huidige stal geen bak, en zijn we begin 2016 verhuisd naar een andere stal. Dit bleek een goede keuze te zijn. Starlight heeft nog nooit zo goed in haar velletje gezeten.

In januari 2017 stonden we dus inmiddels al een tijd op de nieuwe stal en waren we lekker dressuurmatig bezig, met als afwisseling eens een buitenritje. Ook had Isabelle, toentertijd mijn bijrijdster, wat prachtige foto’s van Starlight gemaakt :o
Afbeelding

In februari was de bak helaas een tijdje bevroren dus lekker veel buiten gereden.
Afbeelding
En mocht Starlight weer kinderpony zijn, iets wat ze heel graag doet :)
Afbeelding

In maart zijn we met een clubje op stal begonnen met viertal rijden. Hier hebben we ontzettend veel lol in gehad. Op het begin leek het helemaal nergens op, maar langzaam begon het toch echt ergens op te lijken :D
Afbeelding

In april ben ik eventjes op vakantie geweest en had Starlight dus ook vakantie. Dat was aan haar te zien, dus weer rustig opgepakt aan onder andere de dubbele longe.
Afbeelding

In mei was ze inmiddels alweer lekker in vorm en ging het rijden met sprongen vooruit *\o/*
Afbeelding

In juni was het eindelijk lekker weer {:} In deze maand had ik een best drukke periode op mijn opleiding dus gingen we voornamelijk zo op pad
Afbeelding

In juli ging het rijden zo goed, dat ik had besloten om haar, na mijn vakantie begin augustus, lekker door te pakken qua dressuur en dan na de zomer met haar te gaan starten. De basis zat er meer dan goed in, en de oefeningen zoals zijwaarts, schouderbinnenwaarts en achterwaarts waren ook al bijna helemaal bevestigd :)
Afbeelding

Van augustus heb ik niet echt veel foto’s van Starlight.. Ik ging een weekje op vakantie en voor de rest lekker dressuurmatig aan de slag geweest.

Helaas verliep alles niet zoals gepland.. Hoewel het rijden in de bak heel erg goed ging, had ik niet de indruk dat ik haar hier veel plezier mee deed. Ze werd vervelend, liet zich niet meer pakken en was niet meer zo vrolijk als wat ik gewend was. Daarom in september maar besloten om de dressuur maar even te laten wat het is en vooral veel niet-serieuze dingen te doen.
Zo hebben we veel ritjes zonder zadel gemaakt, veel getut en haar laten vrijspringen, wat ze geweldig vindt.
Afbeelding

Begin oktober zijn we naar een Fotomeeting bij het oldambtmeer geweest. Starlight zou Starlight niet zijn als ze me niet even lekker voor paal zou zetten daar. Ze sprong de paddock uit, was heel vervelend in het water, viel in slaap bij de portretfoto’s en wou op de terugweg met geen mogelijkheid de trailer weer in.. Gelukkig is bokt heel behulpzaam en is ze er met 5 man sterk toch maar in gegaan :o
Het resultaat is super mooi geworden!
Afbeelding
Op deze foto kun je gewoon aan haar hoofd zien, dat ze weet dat ze stout is..
Afbeelding

In deze afgelopen weken heb ik Starlight weer zien opbloeien. Starlight maak ik niet gelukkig met altijd serieus bakwerk. Zij maakt veel liever lange buitenritjes en een sprongetje in de bak dan elke dag weer die dressuuroefeningen. Dit is wel graag wat ik wil.. Ik wil een paardje waarmee ik lekker de sport in kan en straks mijn ORUN opleiding mee kan gaan doen. Toen dus de knoop doorgehakt en Starlight te koop gezet. Ik kreeg al gauw ontzettend veel reacties, maar dit waren vooral mensen vanuit de andere kant van het land. Dat zag ik nou weer niet zo zitten.. Ik had er toch niet zo’n lekker gevoel bij en besloten om haar nog 1 dag op de bokt markt te laten staan. Die dag kreeg ik een ontzettend leuke reactie van iemand. Ze kwam uit de buurt en zocht precies zo’n paardje als Starlight. Na een paar keer proefrijden klikte het enorm. Niet alleen tussen haar en Starlight, maar ik kon het ook heel goed met haar vinden :) Ik had er eindelijk een goed gevoel bij. Er was alleen 1 dingetje.. Zij gaat in juli 2018 trouwen en kan op dit moment dus niet het aankoopbedrag betalen (maar wel het onderhoud).. Veel nagedacht over een lease-overeenkomst, maar dit bleek toch niet zo praktisch wbt verzekeringen etc. Toen besloten dat ik Starlight voorlopig houd en zij Starlight 2x in de week bijrijdt. Als alles goed gaat, gaat ze Starlight eind zomer 2018 overkopen :)

Maar goed, ik was in oktober. Omdat Starlight dus niet geschikt was voor de wedstrijdsport, ben ik opzoek gegaan naar nieuw jong paardje. Zo kwam ik op sporthorses bij Lucky terecht. Een 1,5 jarige KWPN’er van Johnson. Bij hem wezen kijken en hij leek wel alsof hij voor mij gemaakt was. Echt precies wat ik zocht (oke, behalve de kleur. Ik wou een vos of een zwarte, maar Lucky is bruin. Kan ook zeggen dat ik het allebei in één heb)
Daarna nog bij een andere fokker gekeken, maar ik zat ze allemaal met Lucky te vergelijken. Ik wist genoeg :D 12 oktober zijn we Lucky gaan halen en stond daar op eens mijn nieuwe paard in de wei <3
Afbeelding

Dan zijn we alweer bij november. Starlight en ik rijden lekker lang leve de lol en Lucky groeit als kool.
Afbeelding

Dan zijn we, na een heel verhaal, bij december aangekomen.
Met zowel Starlight als Lucky gaat het heel erg goed. Ook heb ik een nieuw projectje. Zijn naam is Rover en hij is een 2,5 jarige appaloosa. Zijn eigenaresse is redelijk op leeftijd, dus ik ga haar helpen om hem alle knopjes te leren.
Meet Rover:
Afbeelding

Ook heeft mijn, nu dus bijrijdster, prachtige foto’s van Starlight en Lucky gemaakt <3 Hier komt denk ik nog een apart topic over.
https://boktimg.nl/img/m/Fl1sKm.jpg
https://boktimg.nl/img/m/Ympdl4.jpg

Lucky mag voor nu vooral lekker veulen zijn. 1x in de week ga ik even met hem wandelen of laat ik hem los in de bak spelen. Hij krijgt een paar keer per week een uitgebreide poetsbeurt :) Over 1,5 jaar heb ik mijn huidige opleiding afgerond en is Lucky oud genoeg om mee aan de slag te gaan. Starlight voelt zich weer goed en haalt weer dagelijks haflinger streken uit.
Het was een jaar met een hele onverwachte wending. De plannen voor 2018 zijn dan ook niet zo wild :o Maar goed, ik verheug me heel erg op hoe Lucky zich straks gaat ontwikkelen *\o/*
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 06-12-17 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste twee foto's in linkjes gezet, meer dan 15 foto's.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3


Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:14

Ondanks je teleurstelling over de dressuur toch nog een heel leuk overzicht! En als alles met Starlight was gegaan als je gedacht had had je nooit Lucky gekocht, moet je maar denken. :D

En mijn grote kleine vriend Joop op de foto van het viertal! <3 Zo jammer dat ze verhuisd zijn. -O-

Leuk dat je Rover ook gaat doen!

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 17:39

Imre schreef:
Ondanks je teleurstelling over de dressuur toch nog een heel leuk overzicht! En als alles met Starlight was gegaan als je gedacht had had je nooit Lucky gekocht, moet je maar denken. :D

En mijn grote kleine vriend Joop op de foto van het viertal! <3 Zo jammer dat ze verhuisd zijn. -O-

Leuk dat je Rover ook gaat doen!

Dankjewel! Inderdaad jammer dat Joop weg is.. Kon het altijd goed met hun vinden. Ze leven wel echt in een paardendroom nu :D

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:02

Verder niemand meer? -O-

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: 2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:13

Wat een leuke pony die Starlight! Gaat hij ver weg als je hem verkoopt of kan je af en toe nog even langs gaan? :)

Ps: Neem je ook even een kijkje in mijn jaaroverzicht? *D

Leentje, Molly & Poppy <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:24

_Lina schreef:
Wat een leuke pony die Starlight! Gaat hij ver weg als je hem verkoopt of kan je af en toe nog even langs gaan? :)

Ps: Neem je ook even een kijkje in mijn jaaroverzicht? *D

Ze blijft sowieso in de buurt, en missvhien zelfs wel op deze stal :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:26

Eline_S_S schreef:
_Lina schreef:
Wat een leuke pony die Starlight! Gaat hij ver weg als je hem verkoopt of kan je af en toe nog even langs gaan? :)

Ps: Neem je ook even een kijkje in mijn jaaroverzicht? *D

Ze blijft sowieso in de buurt, en missvhien zelfs wel op deze stal :)


Oh dat zou wel echt perfect zijn moest ze op stal kunnen blijven! Hopelijk lukt dat! :D

Leentje, Molly & Poppy <3

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 14:24

Uitgelicht! *\o/*

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Fearn

Berichten: 4760
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:29

He, ik zag ineens Starlight in uitgelicht :D

Leuk overzicht, en ook leuk om te zien hoe het verder is verlopen nadat ik weg ben gegaan :) Toch wel goed dat je ervoor hebt gekozen om Starlight iets te geven wat haar meer gelukkig maakt, al lijkt het me wel een erg moeilijke beslissing, verkopen! Maar je hebt een goede klik met de koper dus dat is heel fijn!

Toen ik las dat je Lucky had gekocht dat ik even dat je misschien die andere Lucky had terug gekocht, maar het is dus niet diezelfde :P Wel een leuk beestje, ze hebben wel overeenkomsten! Ook een beetje zo'n schattig koppie :D

Succes nog met Lucky en Rover! :)


Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 23:37

IsaCalixa schreef:
He, ik zag ineens Starlight in uitgelicht :D

Leuk overzicht, en ook leuk om te zien hoe het verder is verlopen nadat ik weg ben gegaan :) Toch wel goed dat je ervoor hebt gekozen om Starlight iets te geven wat haar meer gelukkig maakt, al lijkt het me wel een erg moeilijke beslissing, verkopen! Maar je hebt een goede klik met de koper dus dat is heel fijn!

Toen ik las dat je Lucky had gekocht dat ik even dat je misschien die andere Lucky had terug gekocht, maar het is dus niet diezelfde :P Wel een leuk beestje, ze hebben wel overeenkomsten! Ook een beetje zo'n schattig koppie :D

Succes nog met Lucky en Rover! :)


Bedankt! Heel toevallig is dit ook een Lucky inderdaad :D Moest aan het begin wel heel erg wennen aan het feit dat ik de naam Lucky weer stond te roepen, haha.

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: 2017, als je van je roze wolk af wordt geschopt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:42

Wat een leuk verslag, en mooie oplossing gevonden!

S <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daphiena, Fiesta14, lisawouda93, marte_kandia, Theeglas, Witje2 en 33 bezoekers