De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 19:47

2017 was weer een enerverend jaar voor mij en mijn Portugese hunk Santi. Voor mij is dit het jaar waarin er puzzelstukjes op hun plek begonnen te vallen en waarin ik, voor mijn gevoel, echt een gigantische stap voorwaarts heb gemaakt met rijden. Waar ik voorheen soms het idee had dat we echt behoorlijk langs elkaar heen communiceerden (is ook lastig, zo’n Portugese handleiding :') ) zijn we nu veel meer een team geworden.

Dat begon in januari met een nieuw zadel. Wat een verademing! Met dit custom zadel kon ik mijzelf veel beter plaatsen op Santi’s korte ruggetje. En, eerlijk is eerlijk, je zit ook lekker stevig in zo’n Portuguesa en dat is wel fijn met de Lusitano G-krachten die soms op onverwachte momenten voorkomen.


Afbeelding


Vlak voor de kerstdagen, in December 2016, was ik bij mijn instructeur Arne Koets langsgegaan om les te nemen op zijn fantastische Spaanse ruin Maximillian. Dat was gaaf maar ook confronterend; Max liet me goed merken hoeveel ik eigenlijk fout deed. Met die ervaring in the pocket stapte ik toen in januari na een pauze van een week of drie weer op Santi (ik had mijn oude zadel verkocht en moest even wachten op het nieuwe zadel). Ineens gingen heel veel dingen een stuk makkelijker!

In Februari reden we net als ieder jaar de Strao van Renesse mee. Altijd weer een feestje! *\o/*


Afbeelding


In Maart nam ik Santi mee naar Duitsland om een weekje te trainen bij Arne. Naast heerlijke buitenritten in het mooie Thüringen, boekten we ook veel vooruitgang.


Afbeelding



Mei was een drukke maand. Eerst het Rossfechten Symposium, wederom bij Arne in Thüringen. Hier beleefde ik wel zo’n beetje mijn finest moments van dit jaar, met mijn eerste correcte piaffe-pirouette ooit en mijn eerste enigszins geslaagde poging tot galoppirouette met Santi. En natuurlijk weer lekker kunnen schermen te paard – een discipline waar Santi ook steeds zelfverzekerder in wordt.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



De week na het Symposium mocht Santi gelijk weer aan de bak tijdens een tweedaagse clinic met Arne. Hier het eerste begin gemaakt met Spaanse pas onder het zadel.


Afbeelding


Eind Mei mocht Santi voor het eerst mee naar een Napoleontische veldslag. Hij vond het spannend maar was wel erg braaf, en totaal niet onder de indruk van de kanonnen en musketten. Ik heb hem nog niet in de veldslag zelf gereden, het terrein was erg klein en dat vond ik een te groot risico. Maar we hebben wel gezellig rondgewandeld over het terrein en nog even geposeerd bij de verkoopstand van een bevriende schrijver (zijn boeken gaan over de Rode Lansiers, de eenheid waar ik het uniform van draag).


Afbeelding

In Juni mocht Santi weer mee naar een veldslag, nu in de Middeleeuwen. Voor mij een flinke uitdaging, aangezien we geacht werden met lans te rijden en dus maar één hand aan het stuur konden houden. Op de steile berghellingen tegenover een rammelend en joelend leger? Erhm… maar Santi was buitengewoon braaf! <3

Afbeelding


In Juli deden we een clinic WE bij Antonio Vincente, en de dag erna onze allereerste wedstrijd ooit bij H&H. Santi deed het fantastisch, hij was zo braaf!


Afbeelding


Afbeelding


In de zomer bouwden we op stal een steekschildje, altijd leuk. :D




In oktober deden we een superleuke koeienclinic bij ElCid.


Afbeelding

We werken ondertussen hard aan het rijden op één hand. Zat ruimte voor verbetering, maar er zit vooruitgang in. De vliegende wissel vind ik één van de moeilijkste oefening om eenhandig te rijden omdat de verandering van buiging dan helemaal uit zit moet komen. :o



En tenslotte eind oktober nog een toffe fotoshoot met PIXfotografie.


Afbeelding

2017 was een goed jaar! Hopelijk gaan Santi en ik samen wederom een mooi jaar tegemoet. :+:


_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:14

Wat een prachtig dier!

Leentje, Molly & Poppy <3

Narcomil

Berichten: 138
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: Enschede

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:50

Wat vind ik Santi toch altijd mooi <3 En jullie doen zo veel gave dingen samen, kijk altijd met plezier naar de foto's!

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:06

Wat zijn jullie ook een ontzettend gave combinatie zeg <3

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:10

Jullie twee blijven mijn voorbeeld. Wat hebben jullie een prachtig jaar gehad. Op naar een mooi 2018!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:11

Jullie zijn zo gaaf! Mooi jaar heb je achter de rug, echt ontzettend gaaf wat jij allemaal met je paard doet!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:40

Wat zijn jullie een bijzondere combinatie, met veel gave activiteiten!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Lusitana

Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:42

Leuk zo´n overzicht! Toont ook goed de veelzijdigheid van de Lusitano (en de kunde van de amazone ;) )

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 19:42

Thanks allemaal voor de lieve reacties! :D

@ Lusitana: Luso's zijn zeker veelzijdig. Santi vindt ook echt alles leuk, maakt hem niet uit, als hij maar mag werken. :D

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:34

Wat een mooie veelzijdige compilatie van jou en je prachtige paard! Er zit een zeer hoog lol met je knol gehalte in, en daarnaast leren jullie beide spelenderwijs fantastische dingen. Ik wens jullie een minstens zo leuk en vrolijk en leerzaam 2018 toe :-).


lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:57

wat doen jullie toch leuke dingen met het paard... jammer dat dit bij mij in de omgeving niet bestaat...prachtige foto s hoor

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:58

Wat een veelzijdig paard! En een echte krachtpatser, met een hele mooie zachte uitstraling <3 super leuk dat jullie zo divers bezig zijn, erg knap van zowel paard als ruiter!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:22

Wat een veelzijdig paard zeg! En de ruiter natuurlijk ook. :) Mooi topic!

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:14

Wat een gaaf paard heb je!
Heerlijk om te zien hoe veelzijdig hij is.
Hij is echt een coole kikker volgens mij!

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:50

En hij wordt maar knapper en knapper :D
Gaaf joh, die eenhandige wissel :)) (en volgend jaar wil ik eindelijk eens mee naar 'n veldslag hoor, ziet er zooo tof uit!)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: De avonturen van een stoere Lusitano in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:55

gaaf! echt heel erg gaaf

~Riding is the best solution to any problem~

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 13:09

Thanks allemaal. :o

Pownie_01 schreef:
Hij is echt een coole kikker volgens mij!


Hmm, ja en nee. :D Hij went snel aan dingen en hij is ook wel dapper, maar wel een beetje hittepettit. Ik moet zelf altijd heel relaxed en rustig er op stappen want als ik zelf ook maar enigzins stress heb wordt hij kneiterheet en stuiterig. :')

_l_Amanda_l_ schreef:
(en volgend jaar wil ik eindelijk eens mee naar 'n veldslag hoor, ziet er zooo tof uit!)


Ik laat het weten als we weer ergens heen gaan. ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker