HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 23:51

Dag lieve bokkers,

Toen 2017 een paar maanden ver was kregen we thuis geen fijn nieuws. M'n moeder had voor de 3e x lympfenklierkanker en zou een zware behandeling moeten ondergaan. Ik ga jullie nu niet het hele verhaal doen, maar ondertussen is de behandeling klaar. Mam moet enkel nog herstellen.
Dit herstel duurt lang en gaat traag. Zelf kan ze bijna niets eten en de geur van sommig eten, vooral vlees, is echt verschrikkelijk voor haar.
Gelukkig geeft ze zelf aan wat te willen eten en doen we ons best daar voor te zorgen. Maar voor m'n vader en mezelf is dit niet zo simpel. Zo werd er vandaag beslist om bijna geen vlees meer te gaan bakken. Zo kan mama hopelijk wat meer gaan eten.

Nu ben ik echt een leek in eten zonder vlees.. dus ik dacht: wie weet kan bokt me wel helpen?

Ik ben dus op zoek naar lekkere gerechtjes zonder vlees. Liefst een beetje gezond. En zonder champignons :-)

Wie oh wie wil mij helpen met mijn zoektocht?

Dankjewel alvast!

Groetjes,
Lien


julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:54

Is ei wel te doen voor haar? Ik vind roerei met groenten er in (ui/paprika/asperge/spinazie/wat dan ook) altijd wel lekker en is wel gezond en voedzaam. :) Hartige taart ook, kan je met bijvoorbeeld kaas op smaak brengen.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:55

Vegetarische lasagne :) Lekker veel groentjes erin en het is even lekker zonder gehakt!
En met pasta kan je ook vanalles zonder vlees, groenten naar keuze erbij, currysausje/kruidenkaas/tomatensaus/... en je hebt een heerlijke pasta :)
Sterkte en veel beterschap voor je mama :(:)

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:02


❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:05

Ik maak vaak kikkererwten curry (chickpea curry) Ik volg ongeveer dit recept:
https://hurrythefoodup.com/vegan-chickpea-curry-ready/ alleen ipv curry paste gebruik ik een pot kant en klare currysaus en wat kokosmelk om het te verdunnen. Voor extra groente doe ik er (diepvries) broccoli door. Een van mijn favo gerechten, snel en makkelijk!

Beterschap voor je moeder :(:)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:10

Mexicaanse ovenschotel, recept van de AH. 1 van mijn favorieten! :D

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 06:58

Ach jee, wat erg voor je moeder zeg, ik wens haar enorm veel beterschap!
Plantaardig eten is volgens een aantal onderzoeken sowieso gezonder en zou kanker kunnen remmen of en tegen gaan. Ik heb zelf het kookboek van Forks over Knives thuis liggen, en daar staan bijna 400 gezonde, plantaardige recepten in waarvan de meeste echt heel lekker zijn. Dat boek kan ik je echt aanraden als je het niet erg vindt dat het in ‘t engels is.
De documentaire met dezelfde naam is ook een aanrader.

Wat ik verder erg lekker vind is paddestoelenrisotto :9 (lust ze alleen geen champignons of ook geen andere paddestoelen? Dan kun je er pompoenrisotto van maken)
En idd lasagne en andere pasta ovenschotels..
Stamppot, ik had er gisteren een met spruitjes. Je kan er bv gebakken paddestoelen overheen doen.
Pesto pasta, ook heel lekker!
Of zoete aardappel uit de oven met avocado salsa
Courgetteslietjes met spaghettisaus, vlees kun je prima weg laten
Of natuurlijk gewoon salades. Couscoussalade is heerlijk, met bietjes bv. Of macaronisalade.
Sushi, gevuld met avocado en komkommer en paprika en rode peper en courgette enzo
Gewoon groente wokken met een scheut sojasaus is ook lekker.
Zo enorm veel keus als je vegetarisch eet :9

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 11:30

Julius_juut: ei mag ze niet eten vàege de chemo/stamceltransplantatie. Hoe lang ze dit niet mag eten weet ik niet.. we wachten er iig lang genoeg mee. Hartige taart met kaas lijkt me wel lekker! Ga ik zeker eens proberen.

TrLjNiE_: mmm, lasagne! Wij zijn zo gewoon om vlees te eten dat ik er niet bij nadacht dat je die dingen ook gewoon zonder vlees kan eten!

Amyyy: super leuk topic! Hier ga ik een hoop kunnen uithalen.

Midori: had ik echt nog nooooit van gehoord. Maar het ziet er heel lekker uit!

BaBritFre: is dat heel pittig? Dat eten m'n ouderd nl. niet zo graag (ik wel :-D )

8nnemiek: paddestoelen, champignons,... dat is niet zo m'n ding jammer genoeg. Ik ga wel een keertje naar Forks over Knives kijken!!

Heel er bedankt voor de tips! Hier kan ik al eventjes mee verder denk ik.

Jorinda

Berichten: 13459
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:50

Niet een heel gerecht voor je, maar de Broccoli Burger van SoFine is echt heel erg lekker <3 Te koop bij de Jumbo, bij de vegetarische "vlees"producten liggen ze. En zo vind ik heel veel vegetarische burgers echt heel goed te doen. Gewoon eens uitproberen! En daarnaast kan je dan gewoon aardappelen en groenten maken bijvoorbeeld. Of wat je maar gewend bent te maken, alleen vervang je dan het vlees voor iets anders.

Annick75

Berichten: 1783
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:55

Je kunt in een gewone bolognese pastasaus het gehakt ook heel eenvoudig vervangen door linzen uit blik. Linzen even uit laten lekker in een zeef en een beetje afspoelen en dan als laatste in de saus erbij doen. Ze zijn al gaar, dus hoeven alleen nog mee te warmen. Peulvruchten zijn sowieso een prima vervanger voor vlees.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:59

Soep in alle soorten en kleuren! Zo haal ik als vegetariër en viesneus al mijn groentjes binnen.
En soms doe ik daar ook een baguette in stukjes gesneden met look/kruidenboter in de oven bij.

En mijn chili sin carne saus:
- 2 ajuinen
- 3 paprika's
- 1 blik tomatenblokjes
- 1 chilipeper
- 1 klein blikje mais
- 1 klein blikje bruine linzen
- 1 klein blikje rode kidney bonen
- 1 klein blikje zwarte bonen
(- eventueel een wortel of 2)
- alle italiaanse kruiden die je kan vinden en peper en zout

De ajuinen stoven en daarna al de rest erbij en laten pruttelen tot het zacht genoeg is naar je zin en dan rijst bij koken. Ik gebruik basmati maar dat is een kwestie van voorkeur.

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:09

Wraptaart! Tomatensaus, paprika en alles wat je erin wilt gooien! Een wrap, dan een laagje saus, weer een wrap (net zoals lasagne dus) je eindigt met een wrap waarop je dan kaas enz gooit.

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:21

Wat verdrietig TS, heel veel sterkte met je moeder.
Ondanks dat ik een groot voorstander ben van vegetarisch en veganistisch eten gooi ik het toch echt over een andere boeg. Eiwitten zijn erg belangrijk na het herstel en wat ik kankerpatiënten vaak adviseer (ik ben zelf dietist) is om te kijken of koud vleesbeleg wel gaat. Dus koude hamblokjes op het laatst door de macaroni doen, of gewoon wat losse plakjes vleeswaren bij de maaltijd. Dan heb je niet de geur maar wel de makkelijke eiwitten.
Ik wil niet de discussie aanwakkeren over eiwitten en vegetarisch enzo. Dat kan allemaal prima, voldoende eiwitten eten als vegetariër maar vraagt wel wat nadenkwerk en de eiwitten zijn wat lastiger opneembaar. De eiwitbehoefte van je moeder is op dit moment zoveel groter dan normaal dat ik me daar niet aan zou branden.
Dus mijn advies zou zijn: kijk om lekker vegetarisch te koken op het fornuis, maar zorg dat je aan het einde flink wat eiwitten in de vorm van kaas of koud vlees toevoegt zodat ze extra eiwitten binnen krijgt. Ga de warme maaltijd niet vervangen voor soep, want soep is eigenlijk altijd relatief kcalarm doordat je veel lege vloeistof binnenkrijgt die maag vult. Tenzij je echt gaat voor een kaassoep of erwtensoep, maar meestal is dat niet echt wat je verdraagt. Een (klein!) kopje bouillon voor de maaltijd kan wel helpen de eetlust wat op te wekken overigens.
En vraag anders advies aan een dietist die kennis heeft van oncologie, want ik kan me voorstellen dat dit voor jullie soms heel lastig is.
Een tip die ik ook ooit heb gehoord, maar voor lang niet iedereen fijn is: ze kan wat vix onder haar neus smeren, mits die geur natuurlijk niet naar is voor je moeder. Daarmee kun je de kookgeuren vermijden en is ze niet al misselijk voor ze aan het eten begint.
Heel veel sterkte!

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:37

@secricible soep kan ook met 1.5-2kg groente en 1/4-1/2 L water (zodat het niet aanbrand) gemaakt worden (=3-4 porties), maar voor mij is bv groentesoep groente met water ipv water waar wat in drijft. En een pakje creme fraiche of kokosmelk er door voor de kcal. Kan je altijd er nog een boterham/wrap met flink beleg naast geven voor het vlees (dan ruikt dat ook niet zo sterk want niet verhit). Zelfde kan natuurlijk ook met welke andere stoof/eenpans schotel dan ook, allerlei variaties van groenteschotel met brood & beleg zijn mogelijk.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 12:45

Super leuke tips allemaal!!! 1000x dank!!

Secricible: bedankt voor de toevoeging. Mam is zelf verpleegster en denkt het allemaal wel zelf op te kunnen lossen. Ze neemt dus ook niet snel iets aan van anderen. We hadden al speciale drankjes gekregen (iets melkachtig?) Dit zou ze kunnen toevoegen in gerechten (pudding, pannenkoeken,..) om zo meer binnen te krijgen. Maar dit wil ze weer niet proberen uit schrik dat het ook niet gaat werken. Ham in macaroni eet ze wel. Net zoals gerookte zalm in pasta. Dus sommige dingen gaan wel.. ik ga alvast m'n best doen om zo te koken zodat ze toch wat extra's binnenkrijgt. Want nu leeft ze dus inderdaad op soep. En een boterham zonder korst met soms een stukje vlees, of chocopasta,... en veel fruit.

Grootste probleem is dat ze niet veel kan eten (in portie grootte da ). Na 5 happen heeft ze vaak al een voldaan gevoel. Maar na een uur heeft ze dan alweer honger.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:47

Die ovenschotel is niet zo pittig! Natuurlijk wel een beetje maar absoluut niet zo :) mijn ouders vinden hem ook lekker en die houden ook niet van pittig ;)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

tamary

Berichten: 29160
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:53

lienbono schreef:
ik ga alvast m'n best doen om zo te koken zodat ze toch wat extra's binnenkrijgt. Want nu leeft ze dus inderdaad op soep. En een boterham zonder korst met soms een stukje vlees, of chocopasta,... en veel fruit.

Grootste probleem is dat ze niet veel kan eten (in portie grootte da ). Na 5 happen heeft ze vaak al een voldaan gevoel. Maar na een uur heeft ze dan alweer honger.

Dus dingen koken/maken die makkelijk in kleine porties gegeten kunnen worden/simpel een aantal keer op te warmen zijn. Werk met wat lukt, als dat elk uur een babyportie is, dan is dat je startpunt. Enige is wel dat gezond eten wat kritischer wordt (ook meer werk en dus minder aantrekkelijk), maar dat je anders wel tekorten krijgt of een bloedsuikerspiegel die de bocht uit vliegt. Het moet dus liefst zo te pakken zijn.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:08


8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:10

Als de eiwitbehoefte zo hoog is, zijn eiwitpoeders dan geen idee?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:15

Spinazie-feta filodeegtaart! :D

Courgiatelle waarbij je de champignons weglaat... <3

Ratatouille

Kikkererwtencurry

Libanese vegetarische lasagna van comptoir Libanais

Spinazielasagna

Spinazie-ricotta canneloni

groentencurry

tomaten gevuld met couscousmengsel

sowieso couscous en een heleboel andere marokaanse gerechten

Boekweitpannekoekjes met avocado en geroosterde courgette

Er is zoveel! :D

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:22

Misschien is iets van zalmsalade op brood ook wel een optie? Als ze gerookte zalm in pasta wel verdraagt? Als je een variant met mayonaise neemt is dat wel kcal rijk en makkelijk te eten als ''snack''. Of wraps met een plakje gerookte zalm en kruidenkaas.

En een lasagne maken met beleg plakjes ham ertussen ipv gehakt?

Verder vind ik het altijd wel makkelijk om qua recepten in sauzen het vlees weg te laten. Zoals pastasaus, (milde curry) met extra vette kokosmelk of room, woksausje eventueel met tofu. Of mexicaans met veel groenten en bonen en dan in een wrap met kaas erover uit de oven. Een vegetarische maaltijdloempia? (of als het wel gaat met stukjes ham erin)

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:40

Zoeteaardappel puree! Zo lekker:)

- Kook 3-4 zoete aardappels tot je erdoor kan prikken
- Giet ze af en prak ze met een klein beetje boter en eventueel wat melk, maar niet teveel want de aardappels zijn zelf al erg vochtig
- Meng er rucola en/of babysla doorheen
- Snij gedroogde tomaatjes in kleine stukjes en meng er doorheen
- Bestrooi met blokjes fetakaas
- Bestrooi eventueel nog met cashewnootjes of geroosterde pijnboompitjes

Gebruikt wat peper en zout naar smaak

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:14

lienbono schreef:
Super leuke tips allemaal!!! 1000x dank!!

Secricible: bedankt voor de toevoeging. Mam is zelf verpleegster en denkt het allemaal wel zelf op te kunnen lossen. Ze neemt dus ook niet snel iets aan van anderen. We hadden al speciale drankjes gekregen (iets melkachtig?) Dit zou ze kunnen toevoegen in gerechten (pudding, pannenkoeken,..) om zo meer binnen te krijgen. Maar dit wil ze weer niet proberen uit schrik dat het ook niet gaat werken. Ham in macaroni eet ze wel. Net zoals gerookte zalm in pasta. Dus sommige dingen gaan wel.. ik ga alvast m'n best doen om zo te koken zodat ze toch wat extra's binnenkrijgt. Want nu leeft ze dus inderdaad op soep. En een boterham zonder korst met soms een stukje vlees, of chocopasta,... en veel fruit.

Grootste probleem is dat ze niet veel kan eten (in portie grootte da ). Na 5 happen heeft ze vaak al een voldaan gevoel. Maar na een uur heeft ze dan alweer honger.


Waarschijnlijk Nutridrink. Deze kun je inderdaad toevoegen aan eten en drinken, maar ook los drinken. Het is niet heel smakelijk overigens, dus ik snap haar schrik als ze er vanuit haar werk ervaring mee heeft. Er komen bij mij 2 tips boven, de eerste is om een keer lekker pannenkoeken voor haar te bakken. Neem wat flesjes Nutridrink neutraal (dus zonder smaak) en gebruik die in plaats van melk en zet ze haar gewoon voor om te kijken hoe ze het vindt. Dus gewoon niet zeggen. Het is overigens wel topspul qua inhoud, maar de smaak is gewoon niet prettig.

Het tweede is om die Nutridrink aan de kant te zetten en naar de webshop van de albert heijn te gaan en daar "arla protino" te bestellen. Het is absoluut minder goed als de Nutridrink, maar de smaak is 100x beter en heel simpel: liever een iets minder ideaal product als geen product. De arla protino wordt niet vergoed dus dan moet ze ze wel zelf betalen, maar het is een klein flesje met een soort yoghurtdrank met flink wat kcal die echt voor de meeste mensen een stuk smakelijker is als Nutridrink.

Wat betreft het eten van kleine porties: dan ook kleine porties eten. Een groot bord voorzetten terwijl je geen trek hebt is waardeloos demotiverend. Zorg dat die paar happen zo rijk mogelijk zijn met ongeklopte room, lekker roomboter of bijvoorbeeld een boterham met dubbel beleg (boterham ham/kaas oid) of extra dik beleg. Zorg daarnaast dat je wat porties eten in de koeling zet zodat ze die kan pakken en eventueel alleen hoeft op te warmen. Zo kost eten maken geen moeite en kan ze toch gewoon ieder uur iets kleins eten zonder dat ze zich daar heel erg aan hoeft te vermoeien.
Denk ook aan energie binnen krijgen via drinken: zo min mogelijk water en thee en in plaats daarvan kiezen voor vruchtensappen en zuiveldranken, mits ze dat kan verdragen.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:20

tamary schreef:
@secricible soep kan ook met 1.5-2kg groente en 1/4-1/2 L water (zodat het niet aanbrand) gemaakt worden (=3-4 porties), maar voor mij is bv groentesoep groente met water ipv water waar wat in drijft. En een pakje creme fraiche of kokosmelk er door voor de kcal. Kan je altijd er nog een boterham/wrap met flink beleg naast geven voor het vlees (dan ruikt dat ook niet zo sterk want niet verhit). Zelfde kan natuurlijk ook met welke andere stoof/eenpans schotel dan ook, allerlei variaties van groenteschotel met brood & beleg zijn mogelijk.

Correct maar bijna alle groente zijn ontzettend kcalarm en dus maagvulling zonder veel kcal. Soep is gewoon een mager product, ook als je het propvol groente gooit. Creme fraiche e.d. er doorheen gooien kan prima en verbeterd het ook wel iets. Een boterham er naast geven kan natuurlijk prima, maar als je weinig kan eten past dat dus niet beide in 1x. Dan dus de soep weglaten en liever gewoon alleen die boterham.

Je krijgt met soep nooit de kcal binnen die je bijvoorbeeld wel binnen krijgt met een spaghetti met roomsaus (om maar iets te noemen) met net zoveel volume. Hetzelfde met dingen als courgetti. Het is kcalarm, courgette bevat veel minder kcal als gewone pasta. Als je dan al weinig kunt eten, eet dan zoveel mogelijk producten met veel kcal.

Als iemand aan moet komen na een behandeling van kanker is de juiste volgorde (tijdens het herstel uiteraard, niet de rest van je leven) vlees, aardappels en dan pas groente. Vlees is ontzettend kcaldicht en bevat makkelijke eiwitten. Als vlees dan moeilijk gaat zoek je daar liever een alternatief voor, als dat je het gaat vervangen voor groente. Voor vlees kun je wel eventueel een waardige vleesvervanger lezen, maar de meeste vleesvervangers zijn voor deze mate van herstel niet geschikt helaas. Dan moet je echt kijken naar producten hoog in eiwitten en ook met makkelijk opneembare eiwitten.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

8nnemiek

Berichten: 43376
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: HULP! Wie helpt mij aan... eten?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:36

De meeste gerechten kun je prima aanvullen met peulvruchten, die juist zeer veel eiwitten en kcal bevatten. Ik gooi heel vaak een blik bonen in de soep, dat smaakt echt prima :j Met peulvruchten kun je heel goed afwisselen, van sperzieboontjes bij de aardappels tot linzensoep of snert, tot chili met chilibonen, tot tofu, en een handje pinda's op te knabbelen voor de tv..

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers