2017 ons enorm bewogen jaar...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 21:37

Hoi allemaal!
Ook ik zal jullie even een kijkje geven in mijn toch wel erg bewogen paarden jaar...

Voor ik van start ga zal ik even kort schetsen hoe 2016 er voor mij uitzag. Op 9 juni 2016 kreeg ik Leentje een ontzettend lieve Tinker merrie van intussen 11 jaar, voor mijn verjaardag. Zij stond op de manege als lespony. Hiervoor had ik nooit gedacht dat ik ooit nog een paard zou hebben. 5 jaar geleden had ik nog al eens een eigen paard gehad maar laten we het erop houden dat dat niet liep zoals het gepland was.

In 2016 zijn ik en Leentje heel erg naar elkaar toegegroeid, reden we onze eerste dressuurwedstrijdjes, we gingen vaak op wandeling, we haalden onze ruiterbrevetten... Kortom alles waar ik ooit van gedroomd had.

En dan nu ons vervolg in 2017...

januari 2017

In januari gingen ik en Leentje lekker door met trainen voor onze volgende dressuurwedstrijd in februari. Ik was zo tevreden met hoe Leentje alles zo snel oppakte!
Maar ook gingen we af en toe even lekker wandelen! En mocht ze haar tijdens een fotoshoot even lekker uitleven op de weide!

Afbeelding

Afbeelding



februari 2017

In februari gingen we weer op wedstrijd. We reden de E5 voor de 2x en werden knap 4de tussen de paarden! Wat was ik trots op mijn knappe pony!

Afbeelding



maart 2017


Maart was een maand waar ik erg tegenop zag... Ik had het enorm zwaar op school, de opleiding eiste erg veel van mezelf. Hierdoor kon ik minder tijd aan Leentje besteden dan ik zelf wou en dat frustreerde mij enorm. Deze maand moest ik met school ook een week weg en de week ervoor was ik zelf op vakantie... Wat dus betekende dat ik Leentje niet ging zien voor twee weken. Hier baalde ik enorm van. Maar ik had het geluk dat mijn goeie vriendin Jessica, intussen tijd voor Leentje wou zorgen en haar de aandacht wou geven die ze nodig had.
Alleen sloeg tijdens die tweede week het noodlot toe. Leentje werd zonder aanleiding plotseling mank. :( De dierenarts werd erbij gehaald maar die kon niks vinden. Hij stelde twee weken boxrust met stappen aan de hand voor. Maar na deze twee weken was er nog steeds geen verbetering...
Ik wou graag een 2de opinie en liet een andere dierenarts komen. Deze maakte foto's maar ook daarop was niks te zien... Ze kreeg een ontstekingsremmer ingespoten en opnieuw 3 weken boxrust met stappen.
Maar oh mijn god, wat waren die weken een drama! Leentje had door die boxrust veel te veel energie en elke maal dat ik ging stappen stond ze meer bokkend en steigerend naast mij dan dat ze aan het stappen was. Een ware nachtmerrie...

Afbeelding



april 2017

Op 15 april werd Leentje 11 jaar, en ondanks de nachtmerrie van de blessure moest dit natuurlijk gevierd worden! Ik maakte een taart van fruit voor haar die ze met plezier binnen speelde! *\o/*

Afbeelding

Na de 3 weken stappen en pijnstillers was er nog steeds geen verbetering in het manken. Ik was op die moment echt ten einde raad. En besloot een stapje verder te gaan, ik bracht enkele dagen later Leentje naar de dierenkliniek in Merelbeke.
Om 8u in de ochtend hadden we daar een afspraak, een hele voormiddag hebben ze met haar bezig geweest. Buigproeven, lopen op rechte lijn, lopen aan de lounge op het harde en het zachte, opnieuw foto's gemaakt, delen uitverdoofd... Maar nog steeds vonden ze niet wat de oorzaak was.
Leentje moest daarom een nachtje blijven want de volgende ochtend gingen ze verder met de onderzoeken. De volgende ochtend kreeg ik telefoon met de uitslag van de onderzoeken, dit was terwijl ik op school zat. Dat moment was officieel mijn allerzwaarste moment van 2017. Huilend liep ik de schoolgangen door, niemand die begreep wat er aan de hand was of mij kon troosten. Het nieuws was niet goed, Leentje had een blessure aan haar ligament bandje en dan ook nog eens een ontsteking aan haar pees die er tegen duwde.
Wat dit concreet wou zeggen was dat het nooit meer helemaal beter ging worden en het viel af te wachten wat ik überhaupt nog met haar ging kunnen doen qua rijden. De dressuur carrière waar ik stiekem zo van gedroomd had was nu totaal geen optie meer. Eens een cross meedoen of lange wandelingen maken dat ging ook al niet meer... Kortom ik was er kapot van.

(Op deze foto zie je Leentje in de dierenkliniek)

Afbeelding

mei 2017

Nadat Leentje terug is gekomen van Merelbeke, kreeg ze zoals voorgeschreven 2 maand platte rust. Maar dit betekende dus ook geen weide. Maar er was geen haar op mijn hoofd dat er aan dacht om haar zo lang in die stal te laten staan. De manege eigenaar bouwde daarom speciaal voor Leentje een geïmproviseerde overdekte paddock waar Leentje 24/24 in kon blijven staan. Op deze manier had ze toch wat meer loopruimte en was heel deze periode voor haar toch ook iets draaglijker. Ik kocht een grote slowfeeder zodat ze zich toch wat kon amuseren!

Afbeelding

Na al enkele maanden niet te rijden door Leentje haar blessure begon het rijden toch stilletjes aan bij mij wel te kriebelen. Net op deze moment kwam er nieuwe Tinker bij ons op stal. Molly was haar naam, een merrie van 5 die net uit Engeland kwam. Na enkele keren op haar te rijden was ik verkocht aan haar lieve blik en besloot ik haar te huren. Op deze manier kon ik weer wat rijden en dit deed me toch wel deugd! Maar ik had mezelf voorgenomen dat Molly huren iets tijdelijk ging zijn, totdat Leentje hopelijk misschien weer iets beter werd.

Hieronder een foto van de 3x op Molly.

Afbeelding


juni 2017

In juni mocht ik het stappen weer opbouwen met Leentje. We begonnen met 5 minuten en elke week kwamen er 5 minuten bij. Ik mocht op Leentje zitten tijdens het stappen van de dokter. Dus elke dag maakte we ons stapritje.

Afbeelding

Met Molly maakte ik ondertussen vaak leuke wandelingen, samen met mijn goeie vriendin Jessica en haar fjord.


Afbeelding


juli 2017

In juli ging het eigenlijk door zoals in juni, ik bouwde het stappen met Leentje verder op en met Molly ging het ook gewoon allemaal leuk verder.
In juni ging ik wel weer voor het eerst buiten stappen met Leentje. De wegel heen en terug, heel kort, maar het voelde zo goed om weer samen met haar buiten te kunnen komen.

Afbeelding



augustus 2017

In augustus ging ik terug op controle naar het dierenziekenhuis in Merelbeke met Leentje. Ik had in 3 maanden tijd Leentje niet zien draven. Dus hier ging ik haar terug voor de 1x zien draven, wat vond ik dat spannend! Ging ze nog manken ja of nee? Maar als snel werd duidelijk dat ze niet meer mankte! Wat was ik blij!
Op de echo bleek wel dat haar ligamentbandje nog steeds 'te dik' was. Maar dat ging volgens de arts niet meer verbeteren...
Het besluit was dat Leentje wel weer kon gaan rijden maar niet meer in die mate van vroeger. Ik kon wel weer gaan wandelen, en een heel klein beetje pistewerk. Maar ik moest gewoon alles rustig aan doen. Want herval was nog altijd een grote mogelijkheid.
Maar goed, ik was al lang blij dat het toch een soort van positief nieuws was.

Molly die huurde ik ondertussen ook nog steeds en ik begon alsmaar meer te zien wat voor een leuk paard ze ook was! We groeiden meer naar elkaar toe! (Hieronder een foto van mij en Molly)


Afbeelding



september 2017


In september ging ik weer verder opbouwen met Leentje, al wat meer draven en op het einde van de maand gingen we al kleine stukjes galop doen ook! :D

Met Molly was het een erg drukke maand, we gingen naar een oefencross terrein. Wat voor zowel mij als Molly een nieuwe ervaring was! Ook gingen we kort daarna voor het eerste samen op dressuurwedstrijd. Het was nog niet zo een groot succes, maar we deden vooral mee voor de ervaring! En wat was ze braaf!

Tijdens het trainen voor de wedstrijd met Molly begon ik wel te merken dat ze na een tijdje zo traag werd en ook was ze ontzettend dik geworden! We lieten haar checken door de dierenarts, & ja hoor... MOLLY WAS ZWANGER?!
Ze is dus zwanger uit Engeland toegekomen... Nuja goed helemaal geen probleem, leuk zo een veulentje! Maar vanaf dan gingen we wel gewoon wat rustig aandoen!

Afbeelding

Afbeelding



oktober 2017

In oktober heb ik besloten Leentje te verhuizen naar een andere stal ivm met haar blessure. Op deze stal hadden ze een geopad piste en gingen alle paarden op een aparte wei. En dit was gewoon beter voor Leentje nu. Molly die ik nog steeds huurde bleef wel gewoon op de oude stal staan. Dus vanaf dan verdeelde ik mijn tijd tussen de 2 stallen...
Hieronder een foto van het rijden met Leentje.

Afbeelding


november 2017

Alles gaat gewoon lekker zijn gangetje... Met Leentje rij ik nu 2x per week lekker rustig. En Molly daar hou ik het enkel nog op wandelen mee, zowel aan de hand als erop. Want haar buik wordt al erg dik!

https://boktimg.nl/img/m/Oz1oxX.jpg


december 2017

Bij een wandeling met Molly ben ik van haar gevallen, maar gelukkig heb ik me niet bezeerd. Door de koude stond Molly wat frisjes en met enkele bokjes kon ik me niet meer rechthouden en daar lag ik dan... Gelukkig was het niet zo erg!
Met Leentje gaat het ook erg goed! We hebben deze week voor het eerst weer les genomen, erg rustig allemaal. Maar ik had er zo een deugd van om gewoon weer eens les te kunnen nemen met haar.



Samenvatting
In denk dat ik wel kan zeggen dat 2017 een erg bewogen jaar was voor mij. Maar het heeft mij en Leentje wel echt dichter bij elkaar gebracht. We hebben enkele dromen moeten opgeven maar ik ben erg dankbaar dat ik gewoon wel nog lekker wat kan rijden met Leentje. <3
Door deze heel situatie is natuurlijk Molly ook nog op mijn pad gekomen. Zij heeft doorheen deze maanden ook echt mijn hart gestolen. Wat eerst iets tijdelijk leek wordt nu binnenkort iets blijvend. Want ik heb namelijk het plan om Molly binnenkort officieel erbij te kopen.
En dan hebben we natuurlijk ook nog Molly haar veulentje dat voor februari gepland is, dat was natuurlijk ook echt een surprise! En iets waar ik nu ook wel erg naar uitkijk!

2018 beloofd dus hopelijk een beter jaar te worden dan 2017!


Ziezo ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden om een kijkje in ons jaar te hebben? Laat maar weten in de reacties!

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 06-12-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste foto in link gezet, wegens teveel foto's zichtbaar

Leentje, Molly & Poppy <3


Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: 2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:26

2018 wordt zeker jullie jaar, misschien een beetje anders dan je verwachtte, maar daarom niet minder mooi! Geniet maar van je twee kanjers! <3

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:23

Wat een lastige periode hebben jullie gehad.. Goed van je dat je hebt doorgezet! Hopen dat 2018 een beter jaar voor jullie wordt :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 15:24

Jessol schreef:
2018 wordt zeker jullie jaar, misschien een beetje anders dan je verwachtte, maar daarom niet minder mooi! Geniet maar van je twee kanjers! <3


Oh dat is lief, nog eens bedankt voor alle steun... <3

Leentje, Molly & Poppy <3

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 15:25

Eline_S_S schreef:
Wat een lastige periode hebben jullie gehad.. Goed van je dat je hebt doorgezet! Hopen dat 2018 een beter jaar voor jullie wordt :)


Ik hoop het ook! *\o/* Bedankt voor je berichtje! :)

Leentje, Molly & Poppy <3

FennyPower

Berichten: 1446
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: 2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:09

Wat een bijzonder topic dit. Maar erg mooi getypt !
Leuk paarden ook!. , maak je een vervolg topic van de dracht ? :)

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

AlwaysH

Berichten: 11264
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: 2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:26

Wat een pech, inderdaad herkenbaar!
Op naar een mooi 2018 met een veulentje!

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:20

FennyPower schreef:
Wat een bijzonder topic dit. Maar erg mooi getypt !
Leuk paarden ook!. , maak je een vervolg topic van de dracht ? :)

Dankjewel! :D En een vervolg topic van de dracht komt er misschien nog wel inderdaad! Maar ik denk dat ik pas start vanaf het veulentje geboren is! :)

Leentje, Molly & Poppy <3

EefkeShanti

Berichten: 37
Geregistreerd: 16-10-16
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:43

Wow, wat een verhaal zeg! Wel hele gave paarden en jeetje, heb je straks ineens 3 van die knappe Tinks. :oo


StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:47

_Lina schreef:
FennyPower schreef:
Wat een bijzonder topic dit. Maar erg mooi getypt !
Leuk paarden ook!. , maak je een vervolg topic van de dracht ? :)

Dankjewel! :D En een vervolg topic van de dracht komt er misschien nog wel inderdaad! Maar ik denk dat ik pas start vanaf het veulentje geboren is! :)


Maar het is ook leuk om updates te geven van haar dikke buik en bokkers die kunnen meeleven met jou naar de bevalling toe :D! Ik zou iig volgen haha!

Wat een mooi overzichtje heb je gemaakt, met positieve en negatieve wendingen. Veel succes voor 2018!

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: 2017 ons enorm bewogen jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:48

dit vraagt om een vervolg topic, leuke tinkers

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 13:45

EefkeShanti schreef:
Wow, wat een verhaal zeg! Wel hele gave paarden en jeetje, heb je straks ineens 3 van die knappe Tinks. :oo


Dankjewel! *\o/* En inderdaad, kijk erg uit naar het veulentje! Maar het zal alleen wel te koop komen, 3 paarden wordt wat veel voor mijn budget jammer genoeg... :(

Leentje, Molly & Poppy <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers