Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Petrichor

Berichten: 10498
Geregistreerd: 14-04-06

Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 23:18

Hallo allemaal,

Ik weet dat dit wellicht stom klinkt maat zo is het eigenlijk wel bij mij.

Al jaren loop ik te sukkelen met 1 verstandskies onderin mijn mond. Zo heb ik er maanden geen last van en zo doet het opeens heel erg veel pijn, wel aardig te onderdrukken met paracetamol.

De tandarts had mij 4 jaar geleden ofzo al een keer gezegd dat die onder in mijn mond er beide uit moesten, afspraak gemaakt bij de kaakchirurg maar wegens enorme angst ook weer afgezegd.

Nu had ik in de tussentijd af en toe wel last van 1 van de kiezen (elke keer de zelfde) maar niet zo erg dat ik het de moeite vond om weer naar de tandarts te gaan. Tot vorige week man man wat een pijn, na heel veel paracetamol toch nog te onderdrukken maar toch maar besloten om weer een bezoek naar de tandarts te brengen.. Natuurlijk wist ik het antwoord wel weer. Volgend jaar staat er weer een afspraak bij de kaakchirurg gepland. Uiteraard sta ik hier wegens enorme angst nog steeds niet achter, ook niet onder algehele narcose.

Ik heb nog met de tandarts gepraat over wat er nou precies is en waarom ik zo nu en dan pijn heb aan die kies. Het blijkt dat ik net wat te weinig ruimte heb waardoor er een klein flapje tandvlees over mijn kies heen gaat, daar komt rommel in wat gaat ontsteken. Nu ben ik natuurlijk heel erg gaan malen in mijn hoofd over hoe ik dat het beste tegen kan gaan. Ik poets natuurlijk mijn tanden altijd goed, maar aan die kies gaf ik niet meer aandacht en nu ik er zo bij stil sta kan ik hem inderdaad niet goed poetsen. Ik heb nu dus een speciale tandenborstel gekocht waarmee ik hem wel heel goed kan reinigen. Het tandvlees rondom die kies begon ook direct behoorlijk te bloeden, dat betekend dus inderdaad dat het lekker ontstoken is daar. Ik heb nu dus heel erg de hoop dat als ik die kies extra goed verzorg ik alsnog onder de kaakchirurg uit kan komen.

Ik snap dat jullie na het lezen van dit verhaal zoiets hebben van mens stel je niet zo aan het is zo gebeurd en blabla. Maar de angst zit er goed in, zie het maar als een soort angst voor spinnen. Ik zal er dan ook alles aan doen om de kaakchirurg te vermijden. Daarom vraag ik mij heel erg af of er mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten. Maar die het door extra goed reinigen dus de ontsteking tegen gaan hebben kunnen redden.

Wat ik mij ook afvraag, als ik er goed voor zorg en de ontsteking tegen ga kan het dan gewoon goed gaan of komt er alsnog een moment dat het zoveel pijn doet dat hij er alsnog uit moet? Mijn moeder heeft namelijk het zelfde meegemaakt en nu 40 jaar later zit hij er nog steeds, ook met een flapje er over heen. Echter heeft zij er nooit last van gehad.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 06-12-17 23:39, in het totaal 4 keer bewerkt

The smell of earth after rain!



_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:24

Ik zit niet echt met het zelfde probleem maar binnenkort misschien wel en ik snap je angst enorm goed.
De laatste x toen ik op controle ging naar de tandarts zei hij dat er een kans bestond dat ze er misschien ook uit moesten ivm te weinig plek.
Zelf heb ik geen last van pijn of dergelijke, maar ik moet binnenkort weer op jaarlijkse controle. En ik heb zulke schrik dat hij gaat zeggen dat ze eruit moeten.
Ik zie dit ook absoluut niet zitten, ik ben als de dood voor operaties en verdoving. Dus ja ik snap je helemaal....

Leentje, Molly & Poppy <3

Anoniem

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:27

Ik heb het geluk dat mijn verstandskiezen er niet uit hoeven maar ik herken je angst voor de tandarts. Ik krijg al paniekaanvallen als ik er alleen al aan denk, wat ervoor heeft gezorgd dat een van mijn tanden gigantisch scheef is gaan staan, de wortel blootligt en eigenlijk mijn hele gebit aan de onderkant nu flink onder handen moet worden genomen. Ik heb ervoor gekozen, vooral omdat het op dit moment nog geen pijn doet, om even flink te sparen en eind 2018 naar een narcosetandarts te gaan die me echt in slaap kan brengen en vervolgens mijn hele gebit kan fixen. Dat neemt heel veel stress bij mij weg, ik ben niet bang voor de napijn maar wel voor de pijn (en vooral de geluiden) als ik in de stoel lig. Misschien zou je eens naar zoiets kunnen kijken? Of een specifieke angsttandarts. Verstandskiezen kunnen er 9 van de 10 keer gewoon door de tandarts uit gehaald worden voor zover ik weet.

In de tussentijd kan je een flesje corsodyl halen tegen de ontstekingen. Dat spul werkt echt wonderen, het is gemaakt voor mensen die tijdelijk hun tanden niet zelf kunnen poetsen en haalt dus echt alle troep weg. Omdat het niet met een borstel is maar gewoon spoeling kom je ook op plekjes waar je anders niet zo snel bij zou komen.

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:29

Ik ben jaaarenlang bang voor de tandarts geweest. (Eigenlijk nu nog, ik ga alleen als het echt moet)

Maar geloof mij, als hij eruit is ben je zo vreselijk opgelucht!

Mijn verstandskies deed ook zeer, nou, je wil ook niet weten hoe hij eruit kwam, helemaal zwart en verrot. En dit is niet om je wat aan te praten, maar meer om aan te geven dat je dit gewoon echt niet in je mond moet willen hebben..

En blijkbaar doet het je nog niet genoeg pijn, want echt, dan wil je wel naar de tandarts, dan ga je door de grond als je hem nog langer laat zitten.

Het is even zwaar k*t, maar lucht zo erg op!
Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 06-12-17 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:29

Ik snap je volledig hoor!
Tandarts is echt horror, het houd mij in ieder geval ook al maanden tegen om te gaan ondanks dat er een kies doormidden is en deze soms echt pijn doet.
Ik durf ook gewoon niet meer :n

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Ashleytjuhh

Berichten: 6636
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:30

zelf heb ik er geen last van of van angst. heb ze.er preventief uit laten halen.

ik zou hem er wel uit laten halen omdat als er een ontsteking komt en deze naar de wortel door gaat en er niks aan gedaan word ook je andere kiezen mee gaat nemen in de ontsteking.

toen ik stage liep bij de tandarts was er ook zo iemand als jij. toen had de tandarts aangeboden om een keer mee te kijken zodat je weet hoe het gaat en dus al een stuk minder spanning hebt, bij deze patoent heeft erg goed geholpen..en later aan meer mensen deze tip geven waardoor ze een stukje zekerder waren tijdens de behandeling.

ik kan eventueel nog kijken of ik het anders op papier heb staan hoe zo iets gaat.met getekende plaatjes :j deze heb ik van elke behandeling mog liggen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Ashleytjuhh op 06-12-17 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:34

Ik ben serieus zo angstig voor de tandarts dat verdovingen pas na 3 spuiten gaan inwerken en dat ik zo flauw word in de stoel dat ik na behandeling ook niet meteen overeind kan en weg kan. En toch he, zo'n verstandskies doe ik nog bijna voor mijn plezier. Ding is er binnen 20 seconden uit en je hebt nooit meer last.
Ik snap niet zo goed waarom je door moet naar een kaakchirurg om eerlijk te zijn. Ik heb nu nog 1 verstandskies en ook daar heb ik wat tandvlees overheen liggen. Ik ga die binnenkort ook laten verwijderen, mijn tandarts doet dat gewoon zelf gelukkig.
Maar echt, doe het. Nu kun je de pijn onderdrukken met wat medicatie maar er komt een moment dat dat niet meer lukt en dan ben je echt veel verder van huis. En een ontstoken kies is werkelijk hel, dat doet absurd veel pijn.

Sanniej_

Berichten: 4898
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:40

Ik heb excact hetzelfde gehad en ook gedaan.
Uitstellen uitstellen paracetamol iboprufen slikken extra spoelen etc...
Tot dat het te laat was en ik verging van de pijn en het niet meer te onderdrukken was.
Hup naar de tandarts en door naar de kaakchirurg helaas mevrouw u moet eerst aan de antibiotica.
Nou paar helse dagen later sloeg die aan en mocht na een week die eruit.
Zo veel complicaties gehad doordat het toch al ontstoken was brr had ik het maar eerder gedaan.
Later dus vrijwillig de andere er ook uit laten halen maar dit keer bijtijds en paar uur later was ik alweer kip lekker :)

Heb dus maar 1 advies doe het wel! ;)

Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik houd je. :)
Caitlynn houden van is ook weten wanneer je los moet laten..

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:43

Ik heb op dit moment precies dezelfde ontsteking.
Van mijn tandarts een mondspoeling gekregen die ik 2x per dag moet gebruiken en na 2 dagen merk ik al verlichting. Daarnaast voor als de pijn toch te erg wordt of ontsteking niet afneemt een penicilline kuur. Als dat niet werkt moet die er uit.
Maar voor nu werkt de spoeling. Wellicht voor jou ook een optie ?

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:00

Snap je heel goed!!!
Ook ik ben als de dood voor de tandarts...
Jaren geleden ook problemen gehad met mijn onderste verstandskiezen met idd ook een flapje tandvlees er nog overheen wat ging ontsteken.
Ik kreeg van de tandarts een spuitje mee waar ik waterstofperoxide in moest doen en dat onder het flapje spuiten...man.. de pijn trok bijna direct weg.
moest de kiezen laten verwijderen van de tandarts..ook afspraak al gemaakt maar ook weer afgezegd wegens enorme angst..
De kies stond ook scheef en het zou nooit goedkomen volgens de tandarts en ik zou er helse pijnen aan krijgen...
Ik bleef tot grote ergenis van de tandarts }> eigenwijs en inmidddels is dit alweer dik 25 jaar geleden...en de kies zit er nog steeds.
Staat inmiddels keurig rechtop en door het trekken van een andere kies was de tandarts nu zelfs blij dat ie er nog zit omdat het beter is voor mijn kaak ....
Dus ja, het kan goed komen maar hij verdient wel wat extra zorg tot ie een volwaardige kies is :D

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:05

Ik ben ook een gigantische angsthaas bij alles wat met m’n tanden te maken heeft nadat ze met vullen zonder verdoving een keer een stuk tand kapot hebben gemaakt en uitschoten in m’n tandvlees. Inderdaad die geluiden vooral, zelfs met tanden bleken als ze gaan polijsten vind ik het geluid verschrikkelijk. Heb er ook een die eigenlijk verwijderd moet worden maar laat hem er ook lekker zitten.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:13

Ik ga volgend jaar onder hele narcose alles laten verwijderen alle 4

Was ook van het uitstellen en afstellen en de pijn maar weg laten trekken
Maar nu heb ik een 3d foto gezien en toen ik die zag de stand van mn kiezen schrok ik me echt rot!

Seraphia
Berichten: 269
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:51

Ik herken jou heel erg in wat ik ook gehad heb. :) Ik ben ooit flauw gevallen bij de tandarts en sindsdien loop ik met een trauma bij de tandarts. Dan klinkt een kaakchirurg natuurlijk nog veel erger!

Nu heeft de tandarts ook zo'n 4/5 jaar geleden tegen mij gezegd dat mijn onderste twee kiezen er uit moesten omdat er te weinig ruimte is en ze haaks onder een andere kies zaten. En ik was ook iemand die zei; nope, gaat niet gebeuren! Toen bij de eerstvolgende controle gezegd; oke misschien doe ik het wel alleen als het onder algehele narcose kan. Ik heb toen alvast een verwijsbrief mee gekregen en ik ging er over na denken. Besloten om een afspraak te maken en het toch maar te doen. De afspraak was dus over 3 weken. Een week na controle begon de pijn. Een lichte duwende pijn die na een aantal uren weer over ging. Paar dagen later weer hetzelfde, tot het een hele dag en nacht pijn deed. Ik lag om half 2 's nachts in bed te huilen van de pijn.

Mijn moeder is uit bed gekomen en heeft een dienstdoende tandarts gebeld en die heeft mij aangeraden om dan even met zout te spoelen. Dat heeft deels opgelucht want ik heb tot half 5 kunnen slapen. De ochtend er op heb ik dan toch maar het ziekenhuis gebeld en ik kon gelijk die dag om half 12 terecht. Doodeng! Gevraagd of ik valeriaan in mocht nemen, dat was geen probleem zolang ik gewoon aanspreekbaar kon zijn. Valeriaan ingenomen, daar aangekomen om half 12 en ik ben even rustig in de stoel gaan zitten en de kaakchirurg en assistente hebben mij gewoon de tijd gegeven die ik nodig had. Ze zeiden ook dat ze het gewend waren dat er heel veel mensen angstig waren dus we zijn niet de enige. :D Ik voelde me eigenlijk ook veel meer op mijn gemak bij de kaakchirurg dan ik mij normaal voel bij de tandarts. :')

En ja ... 5 minuten later stond ik weer buiten want hij kon er in een keer uit en het was zo klaar. Heel raar eigenlijk! Om je gerust te stellen: Je ziet niet wat er gebeurt. Je ziet wat handen bewegen maar je voelt helemaal niks, je ziet niet wat ze aan het doen zijn en toen ik aan gaf dat ik ook niet hoefde te horen wat ze als volgende stap gingen doen begrepen ze mij en hebben ze verder ook niks gezegd. Het heeft wel een week geduurd voor ik weer kon eten met die kant maar goed ik was van de pijn af. xD

De tweede kies was eigenlijk hetzelfde; 5 minuten later stond ik weer buiten en een dag later kon ik eigenlijk alweer eten. xD Enige wat ik vervelend vond was het spoelen met zo'n soort pipet.

@ Goof, dat niet overeind kunnen komen na de behandeling herken ik wel! Ik heb dat ook met gaatjes, dan moeten ze niet bij mij rustig de stoel omhoog laten komen want dan gaat het mis. := Ik moet in een keer op staan (ik laat me dan van de stoel omhoog trekken zeg maar) dan word ik een heel klein beetje wankel maar dat duurt hooguit 10 seconden en is er niks meer aan de hand. xD

Bunny: 01-01-2016 ✝ 18-05-2018
Bibi: 01-09-2016 ✝ 25-04-2020
Y;(

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 02:18

Bel de kaakchirurg en laat ze gewoon eruit halen onder gehele narcose. Jij slaapt dan tijdens de operatie en merkt er niets van. Eventueel wat pijn naderhand, maar daarna ben je er wel vanaf.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 06:37

Is een angsttandarts niets voor jou. Mijn dochter zit er ook bij en zij heeft er zoveel profijt van. Die gaan net even anders met je om dan een gewone tandarts.en je kan dan ook onder narcose. Je wilt het liever niet maar het scheelt je heel veel in je angst omdat je het niet bewust meemaakt fan. In ieder geval sterkte ermee

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts

Bernoe

Berichten: 1501
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:00

Heeeeel herkenbaar, ik heb al 2 jaar een verwijsbrief voor de kaakchirurg liggen en ik weet niet of ik de afspraak ooit ga maken. Feit is wel dat ik geen pijn heb, ook geen ontsteking.
Ik zou m denk ik wel laten trekken als ik pijn zou hebben eraan ( makkelijk zeggen als je geen pijn hebt :') )
Er zijn tandartsen die mensen behandelen met angst. Dan is er meer tijd beschikbaar om je gerust te stellen, uitleg te geven etc. Wellicht dat zoiets ook bestaat voor de kaakchirurg... ik zou via de tandarts en via je zorgverzekering informeren wat de mogelijkheden zijn. Mocht t via de zorgverzekering niet gaan, kan je er eventueel voor kiezen om zelf een kliniek uit te zoeken en t zelf te betalen ( met daarbij de kanttekening dat ik natuurlijk niet in je portemonnee kan kijken, is niet voor iedereen weggelegd)
Ik hoop iig dat de pijn weer snel weg is!

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P

Suzanne F.

Berichten: 48947
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:38

Nou als dit ooit echt bij mij moet gebeuren, dan onder narcose bij de kaakchirug in het ziekenhuis. Anders gebeurt het niet, no way. Ik durf al geen gaatje te laten vullen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 07:48

O hou op, ik slaap al drie dagen niet omdat ik vanmiddag naar de tandarts moet. Heb last van mijn kroon en er zit een bobbeltje op mijn tandvlees. Natuurlijk effe gegoogled en daar staat een wortelkanaal behandeling. Ga ik dus echt niet doen dus dan maar eruit laten halen. Hahahhaha sorry moest het even kwijt.
Mijn verstandskiezen moesten er ook uit alleen die van mij waren nog niet helemaal door gekomen, maar waar ik dus nog banger van word is dat je altijd zo lang moet wachten op een afspraak en dan ga ik daar dus echt heel de tijd aan denken en maak ik mezelf nog gekker.
Misschien is het handig voor jou om een tandarts te vinden die ook verstandskiezen eruit mag halen, hier bij ons zijn dat er echt een hoop.
Bij een verstandskies had ik zo een last dus een afspraak gemaakt, hij heeft hem gelijk eruit gehaald. Was zo blij, nu vanmiddag moet ik weer gaan en weet dat ze alleen gaan kijken en dan kan ik weer een week in de stress zitten.

Schoentje

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:00

Ik heb 1 verstandskies noodgedwongen laten verwijderen. Het was zo ontstoken dat ik mijn mond niet meer open kreeg. Ben in die periode 15 kilo afgevallen.

En ik vond het GEEN opluchting dattie eruit ging.

Heel veel sterkte, ik snap het heel goed als je hem laat zitten. :o

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:08

Een verstandskies die “rustig” is. Trekt makkelijker en hersteld sneller als een waar ellende in zit.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:21

Waar ben je precies bang voor, de pijn op dat moment of de pijn erna? Ik heb zelf geen angst en heb 2 verstandskiezen laten trekken, de pijn na de tijd valt echt reuze mee. Je hebt even een paar uurtjes dat eten niet zo makkelijk gaat, maar een dag later kan je alles weer hoor. Eventueel wat paracetamol en dan is die pijn echt heel minimaal.

Wel lastig, kan je niet helpen aan je angsten, aangezien ik dat zelf niet heb. Ik denk wel dat je er goed aan doet om hem sowieso te laten trekken, en ook aangeven dat je veel angst hebt, dan kan men daar ook rekening mee houden.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Britt

Berichten: 18878
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:25

Mijn verstandskiezen zijn verwijderd onder narcose, vanwege mijn angst. Alle vier tegelijk en ik zou het zo weer doen. Heb echt minimale napijn gehad en geen extra trauma opgelopen :=

Mijn tandarts had me doorverwezen naar de kaakchirurg, omdat ze sowieso gesneden zouden moeten worden, aangezien ze nog niet door waren. Maar daar zagen ze direct hoe hoog het zat en hoe eng ik het vond en er werd eigenlijk helemaal niet moeilijk over gedaan! Ik kan het echt iedereen aanraden op deze manier. Ik weet dat een narcose ook niet ideaal is, maar het heeft mij wel geholpen om langzaamaan minder angstig te worden voor de tandarts.

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:25

Ik heb precies hetzelfde, ook af en toe last en met dat flapje enzo. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij soms pijn doet, ik heb geen geld voor de kaakchirurg.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Verstandskiezen niet laten trekken ondanks pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:31

Ts het vervelende is ook, dat je zelf echt heel lastig onder dat flapje kunt schoonmaken, ookal heb je een speciale tandenborstel. Vaak wordt daarvoor ook verwezen naar een mondhygiënist. Alle plaque die onder het flapje blijft zitten, tast je tand aan kan op zijn beurt weer zorgen voor gaatjes. En als je tand best wel is aangetast, dan treks hij een stuk minder makkelijk.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:34

Zelfde probleem. Ik moest nog voor mn 18e mijn verstandskiezen laten trekken. Langs de chirurg geweest om alles te bekijken, en daarna langs allerlei verpleegsters omdat ik onder algehele narcose wilde omdat ik doodsbang was. Uiteindelijk nooit een afspraak gemaakt. Is inmiddels een jaar geleden, en had toen al geen last van de kiezen, en nu nog steeds niet dus zolang ik er geen last van heb laat ik het lekker voor wat het is. Ik zie ze ook nog niet dus ze zitten echt nog in mijn kaak.

Als je er wel last van hebt zou ik je toch adviseren om wel te gaan. Je kan niet blijven onderdrukken met paracetamol. Ondanks dat ik je angst goed begrijp, want zelf ben ik ook zo, alleen ik heb geen last van ze, zou ik toch zeggen ga eens langs en laat iig die vervelende trekken. Achteraf heel blij mee en trots op jezelf! Succes!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Hazna, Janneke2, Kaetibangsi, KarinW86, MagicBullet, Michje, YandexBot en 45 bezoekers