Paarden met een week aan huis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:38

Ik volg ziet er gaaf uit!

Hondenfotograaf in stad en natuur!

http://Www.shshots.nl


kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:58

Ik volg ook ! Ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal gaat worden! Denk dat het zeker voor- én nadelen heeft om ze aan huis te hebben, maar ook wel heel gaaf zeg! :)

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:06

Wat een leuk project! En is dat in Giethoorn???

life is better with a friesian

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 18:59

Wat leuk al die volgers erbij :D dit is inderdaad in Giethoorn!

Cajra
Berichten: 166
Geregistreerd: 23-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:11

Is het een geïsoleerde container? Mooi huis hoor.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 19:16

De hond is trouwens een Leonberger, we hebben er twee! Al kan ik goed begrijpen dat je dacht dat het een Kaukausische Owcharka was, ze lijken best veel op elkaar :)

De container is inderdaad geïsoleerd.

marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:50

Ik volg, woon toevallig niet ver bij giethoorn en ben ook aan het oriënteren naar stalling aan huis.
Mijn paard is 1.72 maar kan voor €600 container overnemen van 6x2.90.
Benieuwd dus naar jouw ervaringen.....

Life is good, Marie mijn topper!

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:02

Ik kan je eigenlijk alleen te tip geven om lekker geen stallen in die container te maken.
Je hebt maar 2 paardjes, een container is in de winter tamelijk koud, in de zomer bloedheet. In de winter is het dus fijn als ze samen een kunnen liggen in de stal, in de zomer is een grote ruimte het fijnste en kun je ze er ook echt niet in vast zetten. Ik zou zorgen voor een hek eromheen en van de container een inloopstal maken die je in de winter wel dicht kunt doen. De ruimte is dan groot zat om 2 paarden voor de nachten in "op te sluiten".
Ik heb 3 paardjes (shet, 1.55 en 1.65) aan huis. Deze hebben 1 grote stal (2 boxen zonder tussenwand) en 1 kleine box open staan met ervoor een stuk van de 3 boxen breed ( 11 meter) bij 6.
Mijn paarden presteren het om met zijn 3e in de kleine box (3 bij 3,5) te gaan liggen in de winter.
Daarnaast zou ik zorgen voor een paddock, en ze in de winter niet op gras laten wat je over hebt, dan heb je namelijk binnen 1 maand modder in plaats van gras.

Edit: oh en.. hebben jullie gekeken of naar de juiste vergunningen voor dit bouwwerk, een hekwerk ect? Want er zijn weinig gemeentes waar dit zonder vergunning mag.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 22:14

Wat leuk Marije!

@ Smurffie: dat is ook ongeveer wat ik wil gaan doen :) alleen ga ik er dus wel echt een stallenblok van maken i.p.v. een inloopstal. Hij kan overigens wel gebruikt worden als inloopstal. In eerdere posts staan mijn ideeën en tekeningen van hoe ik het stuk bij de stallen wil gaan maken. Dat wordt dus nog 4 meter langer omdat de container groter is. We gaan inderdaad ook nog paddocks aanleggen, of nouja: een rijbak van 17 x 40 of 17 x 60 en een longeercirkel van 15 x 15. Dan zou ik uiteindelijk dus 3 ruimtes hebben die ik als paddock kan gebruiken, 2 kleine en 1 grote. Daar kunnen ze dan op als het land echt nat is. Verder heb ik op mijn eigen erf dan nog minstens 4700 m2 aan weiland over en 3 meter verderop 3000 m2.

marije1109

Berichten: 1131
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:30

Wat heb jij veel ruimte....heerlijk.
Ik blijf volgen en ondertussen hier verder " zeuren".
Mijn man ziet alleen maar bezwaren. Ik wil graag vooral mijn paarden zo houden als ik zelf graag wil....

Life is good, Marie mijn topper!

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:59

Leuk!! ik volg ook ben heel benieuwd hoe je het gaat maken. Wat woon je prachtig zeg.

Illiesta :+:

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 15:58

Haha lekker blijven :D gezellig al die volgers!

Inmiddels weer een update tot zover: er is nieuw gebroken asfalt gestort en vlak gemaakt, container is op zijn plek gezet, openingen van de stallen zijn gemaakt, tussenschotten staan er in, het begin van de zadelkamer is er en het licht is aangesloten.

Hond staat graag model :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boven het tussenschot komen tralies.


BianCatjee

Berichten: 3177
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:18

Dat ziet er al goed uit!
Gebroken asfalt ken ik niet, ga je daar nog wat overheen gooien of laat je dat zo?

<3 Megan ♡

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:20

Er komt waarschijnlijk zand en tegels overheen want zoals je kunt zien moet het flink opgehoogd worden! We willen dat de overgang van buiten naar stal gelijk is, dus niet met een opstapje zoals nu. Misschien zegt freesasfalt je wel iets? Dat is eigenlijk het juiste woord.

butengeweun

Berichten: 3644
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:29

Misschien een gekke vraag maar mag je zomaar een container neerzetten van jullie gemeente of heb je het aangevraagd?

Ziet er wel al super uit

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 16:32

Helemaal geen gekke vraag hoor! Is idd aangevraagd maar het mocht anders ook omdat we nog niet aan de maximale vierkante meters zaten.

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:46

Kom zomaar binnen vallen, wat leuk dit! En wat een enorme container!

Goed dat je wat over het freesasfalt legt, het zijn zulke nare, scherpe steentjes!

~*~i'm just like the moon, chasing the sun~*~

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:06

Tribunals schreef:
Er komt waarschijnlijk zand en tegels overheen want zoals je kunt zien moet het flink opgehoogd worden! We willen dat de overgang van buiten naar stal gelijk is, dus niet met een opstapje zoals nu. Misschien zegt freesasfalt je wel iets? Dat is eigenlijk het juiste woord.

ik zou wel een klein opstapje/overstapje (balkje in doorgang) laten, dit helpt ervoor zorgen dat het zand buiten blijft en het strooisel binnen.

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 19:50

Ja de container is inderdaad erg groot!

Bedankt voor de tip Duhelo, dat is inderdaad slim. Zo had ik er niet overnagedacht. :)

Er zit inmiddels één staldeur in, moet nog wel worden glad geslepen en afgewerkt worden met hout. Ik ben trots op de hoeveelheid werk die de mannen hebben verricht in zo’n korte tijd! Morgen gaan we weer verder.

haffiefreak

Berichten: 1624
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:28

Wat een leuke plek. Ik woon ook niet gek ver bij jou vandaan. Woon je aan de zelfde weg als museum de oude aarde? Dan heb ik bij jou in de buurt gewerkt. Op vakantiepark Giethoorn.

Raisa is moeder van een mooi hengste veulentje Geboren op za 23-juni-07 tussen 19.00 en 21.00

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:55

Ziet er al heel gaaf uit, wat een fijn plekje ben jij aan het maken zeg! Ik volg <3
Je woont ook prachtig trouwens.

XladyX

Berichten: 1298
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:13

Oh wauw wat een mooi huis en omgeving. Ik volg ook, ben erg benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn *\o/*

Abrikoosje
Berichten: 18
Geregistreerd: 01-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:28

Belangrijkste is gewoon dat je een stalletje, voer en stro aan huis hebt. Dat is gewoon het allerbelangrijkste. Daarnaast kun je het net zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb mijn paard altijd aan huis gehad en nooit op pension, dus ik zou kosten niet kunnen vergelijken maar bij mij thuis zijn we niet veel kwijt.
Maandelijks, als je alles op orde hebt zijn dit de dingen waar we geld aan moeten uitgeven:
- Hooi (van eigen land, maar persen etc. kost wel geld)
- Stro (kopen we in)
- Voer (1 zak per maand = +/- 15 euro)

En dan natuurlijk nog de kosten als hoefsmid etc. maar die zul je nu op pension ook al wel hebben. Bij mij kost het houden van mijn paard bijna niets, ik merk er niet zo heel veel van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paarden met een week aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:31

Ziet er al goed uit! Ik ga ook volgen!
Misschien is het al uitgelegd, maar hoe ga je het met de bodem aanpakken? Als de urine er in trekt denk ik dat het snel gaat rotten?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 20:01

Leuk dat jullie volgen!

@Haffiefreak dat is redelijk in de buurt! Alleen woon ik aan de gracht in Giethoorn Noord en dat wat jij bedoelt is in Zuid!

@Abrikoosje bedankt voor je ervaring! Klinkt heerlijk :)

@ Cayenne, leuk! Dat is inderdaad een goeie en daar zaten we zelf ook een beetje mee maar inmiddels hebben we bedacht hoe we dat gaan oplossen. De bodem is van beton met daarover een laag hout. Wij gaan daaroverheen de gehele bodem bekleden met dikke rubbermatten zodat het niet in het hout kan trekken en daar overheen stro.


Update van vandaag: we zijn hard aan het werk, morgen eind van de middag komen de paarden dus morgenvroeg om 7 uur gaan we weer verder. Het is nog lang niet klaar, maar ze kunnen in ieder geval lekker in stal en fijn naar buiten. Morgen gaan de rubber matten er in, wordt de omheining geplaatst en gaan we het hout plaatsen op de staldeuren en het ‘gebouw’. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Ubermetrics en 31 bezoekers