Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:20

Heel veel kleine bedragen is ook en groot bedrag bij elkaar 1 dag lid zou ik nooit aandurven


Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:26

Say what? 35 euro voor een paarden advertentie? Sinds wanneer is dat? Vorig jaar was het nog 8 of 9. Afgelopen augustus was het 10...

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:27

Ik weet dat echt een paar jaar geleden je voor een advertentie moest betalen als de vraagprijs boven een bepaald bedrag kwam. Bijvoorbeeld boven de 250. Nu is dat natuurlijk makkelijk te omzeilen door TEAB of iets dergelijks te kiezen, dus waarschijnlijk de reden dat dat niet meer zo werkt.

Maar stel je hebt een zadel, de meeste zadels kosten behoorlijk wat, dus dan is 7 euro nog niet zo erg. Maar stel je verkoopt een zadel voor 25 euro, dan is 7 euro echt een flink bedrag die je moet betalen voor alleen de advertentie. Het is nog niet echt een goed systeem vind ik, al helemaal niet als het ook steeds duurder wordt. Bij elke verlenging moet je ook weer betalen namelijk.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:28

Marocje schreef:
Captain schreef:
Kapotte vouwfiets erop gezet met lekke band en gewoon een ellendig ding. :') te ruilen voor een zak drop. Binnen 2 minuten reactie en net opgehaald. Snelste deal ooit! :')

Ik vraag me dan altijd af: wil diegene echt dat ruilmiddel, dus in jouw geval drop? Hoe weet ik welke je lekker vindt? Persoonlijk zou ik dan 5 euro geven, zodat je zelf een flinke zak kan halen.. (plus mijn dankbaarheid tonen, want zo gratis iets wat je goed kan gebruiken is gewoon erg fijn)


Had wel aangegeven zoete drop.. mijn vader is niet zo kieskeurig. :D

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:34

Marocje schreef:
Captain schreef:
Kapotte vouwfiets erop gezet met lekke band en gewoon een ellendig ding. :') te ruilen voor een zak drop. Binnen 2 minuten reactie en net opgehaald. Snelste deal ooit! :')

Ik vraag me dan altijd af: wil diegene echt dat ruilmiddel, dus in jouw geval drop? Hoe weet ik welke je lekker vindt? Persoonlijk zou ik dan 5 euro geven, zodat je zelf een flinke zak kan halen.. (plus mijn dankbaarheid tonen, want zo gratis iets wat je goed kan gebruiken is gewoon erg fijn)


Ik vind dit altijd zulke leuke advertenties..het is natuurlijk niet gratis, maar zo voelt het dan wel...zelf ook eens gehad..stond op rommelmarkt en wilde alle zooi niet mee terugnemen...op een gegeven moment vroegen mensen wat iets kostte...ik zeg: zoek uit wat je wil en neem mee. Moeder en kids doken erop..vader stond er bij met een hoofd van: hier hoor ik niet bij, hoor. Moeder en kids gingen met volle tassen en blijde gezichten weg en vader met een lege portemonnee :):). Die haalde er nog snel 50 euro uit en gaf dat aan mij...grappig detail: als ik alles los verkocht had was de opbrengst iets van 20 of 30 euro geweest :).

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:06

Alja schreef:
Vorige week geld overgemaakt naar iemand die 1 dag lid was.
Blijft ook wel angstvallig stil nu :(


Balen dat het ook bij jou stil blijft met iemand die maar 1 dag lid was.
Bij mij ging het toen ook om 15,00.
En ander halve week zag ik dat diegene weer een account had aan gemaakt, met de zelfde naam alleen nu zijn achternaam en eerste letter, en met het zelfde als wat ik gekocht zou hebben.

Groetjes Monique.


Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:17

Hoe heette ze bij jou?

ONDERSCHRIFTLOOS

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:20

Bij mij was het iemand uit Geleen, en het ging om een treinkaartje.

Groetjes Monique.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:51

Bij Suzanne F hielp het om een beetje te googlen. Telefoon nummer was zo gevonden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:19

Zo, mijn telefoon wordt morgen als het goed is opgehaald. :) Benieuwd of diegene komt opdagen!

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:03

Ik heb een paar winterlaarzen gekocht op mp. Expliciet gevraagd of ze helemaal heel zijn.
Uiteraard zijn ze helemaal heel kreeg ik terug.

Nu heb ik ze binnen en zit in beide een gat.
Heb dit op de foto gezet en gecommuniceerd en een oplossing gevraagd.

Daarop kreeg ik eerst dat ze het niet gezien hadden. En nu krijg ik terug dat het gat niet te zien is op de advertentie foto dus het er nog niet zat.

De advertentie foto is van ver af en de laarzen staan ingezakt dus nee daar op is het niet te zien.
Zucht .. kunnen dus zo de container in...

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:21

Abercrombie schreef:
Bij Suzanne F hielp het om een beetje te googlen. Telefoon nummer was zo gevonden.


Ja op achternaam en woonplaats. :)
Maar dat kwam omdat ik de bankgegevens had dus naam en voorletters. Als je dat niet hebt wordt het al moeilijker.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MarleenM

Berichten: 1857
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: Gronau (Duitsland)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:29

Zo net weer goed ervaring. Had een babybox erop gezet, vp 25 euro, gaan mensen 2,50/3 euro bieden.. ja dag dan steek ik hem nog liever in de fik :Y)

Nu reageerde er gister iemand die hem voor de vp kwam ophalen, geen gezeur oid dus het box speeltje en boxkleed er ook maar bij gedaan. Ligt anders toch maar in de weg.

Kerstmuts

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:23

Tyrcanol schreef:
Ik heb een paar winterlaarzen gekocht op mp. Expliciet gevraagd of ze helemaal heel zijn.
Uiteraard zijn ze helemaal heel kreeg ik terug.

Nu heb ik ze binnen en zit in beide een gat.
Heb dit op de foto gezet en gecommuniceerd en een oplossing gevraagd.

Daarop kreeg ik eerst dat ze het niet gezien hadden. En nu krijg ik terug dat het gat niet te zien is op de advertentie foto dus het er nog niet zat.

De advertentie foto is van ver af en de laarzen staan ingezakt dus nee daar op is het niet te zien.
Zucht .. kunnen dus zo de container in...

Nouja zeg! Daar ben je mooi klaar mee. Waren ze duur? Ik zou er nog even goed over doorzeuren bij de verkoper. Niet netjes.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:35

als iemand je heeft geblokkeerd op marktplaats, hoe gaat het dan precies met de groene vinkjes bij een gelezen bericht?
iemand die dat weet?

ONDERSCHRIFTLOOS

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:31

Dat is zuur van die laarzen. Mevrouw had haar bril zeker niet op elke keer als ze de laarzen zag.

Hier iemand die een bod deed op een spel. Ik had het gelezen toen ik net de auto instapte. Kreeg meteen weer een bericht: is dat oke?!
Had gereageerd: ik heb al een x bod.
Mevrouw: nou dat is prima. Ik ga die van mij niet verhogen.


OKE, doei. Ik laat het alleen netjes weten..

An eye for an eye only ends up making the whole world blind.
~ Mahatma Gandhi

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:33

Ik vind dat een prima reactie hoor..

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:59

Dat is zuur ja van die laarzen..
Dat zie je toch met 't inpakken?

Hopelijk hier zaterdag een goede ervaring, we gaan dan een peuterbedje ophalen. Dan alleen nog t ledikantje zien te verkopen. Eerste bod is er al op, kijken of we elkaar tegemoet kunnen komen :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:27

En ik zat maar te kijken of er een foto was geplaatst. Ik dacht letterlijk ‘dat gat is van het zuur van de laarzen’ :’)

Een koude trui, is geen goede trui.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:52

Haha trui.

Prima reactie hoor youaremystar.

Ik heb het bedrag zonder verzendkosten terug gekregen. Ze was echt link en bleef volhouden dat ik die gaten er zelf in gemaakt heb.
Natuurlijk 8)7

Iemand ervaring met ups ?
Ik krijg vandaag een rekening in de bus dat ik een zending nog moet betalen. Maar zover ik kan zien heb ik de desbetreffende zending toch wel degelijk al betaald met iDEAL.
Weliswaar een ander bedrag namelijk €3,04 ipv €4,07 vanwege een kortingscode maar dan nog.
Vind dit erg vreemd en ook alles behalve prettig.

Hopelijk krijg je het gemakkelijk verkocht rachelle.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:56

Ik ben zo langzamerhand helemaal klaar met marktplaats, heb al mijn advertenties vaste prijzen bij gezet zonder de mogelijkheid om te bieden, spuugzat word ik er van. En ophalen thuis doe ik niet meer aan, gister twee uur zitten wachten en komen ze niet opdagen en twee weken geleden moesten de honden zelfs in actie komen. Eentje blaft alleen maar de andere is zeer goed getraind en samen met die een toch wel erg vervelend persoon van het erf gejaagd, hij boos en zou aangifte doen, blabla.Dus zodra ik alles verkocht heb gaat mijn mp account op zwart. Wel grappig om te zien trouwens hoe bang grote kerels worden wanneer onze hond zijn tanden laat zien. Is een goedzak maar dat kan hij op commando, haha. Beetje bluf erbij en weg was meneer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:59

Tyrcanol schreef:
Haha trui.

Prima reactie hoor youaremystar.

Ik heb het bedrag zonder verzendkosten terug gekregen. Ze was echt link en bleef volhouden dat ik die gaten er zelf in gemaakt heb.
Natuurlijk 8)7

Iemand ervaring met ups ?
Ik krijg vandaag een rekening in de bus dat ik een zending nog moet betalen. Maar zover ik kan zien heb ik de desbetreffende zending toch wel degelijk al betaald met iDEAL.
Weliswaar een ander bedrag namelijk €3,04 ipv €4,07 vanwege een kortingscode maar dan nog.
Vind dit erg vreemd en ook alles behalve prettig.

Hopelijk krijg je het gemakkelijk verkocht rachelle.

UPS is waardeloos, klopt geen donder van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:02

Tja bigone als je alleen nog maar wil versturen ga je ook argwaan krijgen. Niet jouw schuld maar als je van je spul af wil komen wordt het wel wat lastig...

Morgen als het goed is 2 paar zgan laarzen ophalen voor minder dan 20€
Iets om naar uit te kijken morgen na m'n vroege pittige afspraak.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:10

Anoniem schreef:
Tja bigone als je alleen nog maar wil versturen ga je ook argwaan krijgen. Niet jouw schuld maar als je van je spul af wil komen wordt het wel wat lastig...


Dat snap ik, maar wanneer mensen echt willen halen dan is het vooraf geld overboeken. En zo niet, jammer dan. Er zitten zoveel mensen met verkeerde bedoelingen op mp, vele malen meer dan mensen door hebben. En soms kom je ze tegen, maar de eerst 10 jaar nog nooit problemen gehad en nu , het is niet meer te tellen. Ik breng de spullen nog liever naar de kringloop dan dat ik in de grillen van sommige "kopers" meega. Marktplaats is zo ontzettend doorgeslagen, het concept was geweldig maar sinds de verkoop laat de uitvoering heel sterk te wensen over en wanneer je bepaalde zaken meld of ergens een antwoord op wil dan ben je na 10 mailtjes nog net zo ver als daarvoor.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:00

Ik heb ook ineens een factuur van UPS. Wat een klote poedersuiker bedrijf zeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ballard_L, Boheme, ComscoreBot, DDD3, dust, ElsbethG, Flippertje, Iepoetjuh, Jungles, Kaplaars, Lalladidoo, LuckySeven, MarJon, Petra_O, TessaxQuincy, Vavane, Zick_Zack en 140 bezoekers