[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 20:42

Leuke bloedlijn dus :')

Dat vind ik ook het belangrijkst! Gewoon zo veel mogelijk lol hebben en in alles het positieve zien :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:22

Dat is waarom ik toch met plezier je volg topic blijf lezen. Zoveel positiviteit en doorzettingsvermogen. En je brengt echt een smile op mijn gezicht (of een luide grinnik) als ik lees over hoe je schrijft over Ducky.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:32

_mjwb schreef:
Leuke bloedlijn dus :')

Dat vind ik ook het belangrijkst! Gewoon zo veel mogelijk lol hebben en in alles het positieve zien :D


En daar bewonder ik jou enorm om!

Don't take anything for granted

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:32

jeetje77 schreef:
Dat is waarom ik toch met plezier je volg topic blijf lezen. Zoveel positiviteit en doorzettingsvermogen. En je brengt echt een smile op mijn gezicht (of een luide grinnik) als ik lees over hoe je schrijft over Ducky.


Exact dit!

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 11:04

Dankjulliewel! <3

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 16:21

Ik heb weer heerlijk buiten gereden :D Het begon alleen halverwege te regenen en toen ook nog te hagelen dus we waren zeiknat :'). Duck was echt super lief. Ik heb heel de tijd met een lange teugel gereden en we hebben ook nog een stuk rustig gegaloppeerd.

Ik ben alleen vergeten om de app uit te zetten. We hebben denk ik een uurtje buiten gereden:

Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:08

Ah oke, het is goed gegaan, dus dan is hij wel braaf. Fijn zo!!

Don't take anything for granted

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:42

Zo je doorpakken heeft dus goed gewerkt. Goed teken ! Je bent duidelijk goed bezig!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:41

Ik heb even alles terug gelezen.

En ten eerste wil ik je even zeggen dat je heel erg trots op jezelf mag zijn. Want als een paard zo veel flikt tijdens een les kan ik me voorstellen dat je gefrustreerd raakt. En je blijft zo positief blijven kunnen nog veel mensen van leren.

Topshot heeft ook heel lang de teugels uit me handen getrokken. Handschoentjes en handen (niet vergeten een halve hernia :P) kapot gemaakt er door. Heeft het me wel even tijd gekost omdat eruit te krijgen. Heb hem ook altijd wel laten weten dat ik dat niet tollereerde. Alleen ging hij dan niet vooruit maar achteruit. Dus misschien een draver tikje dat naar beneden trekken. Gewoon blijven volhouden, been geven en als het nodig is de zweep gebruiken. Rennen is natuurlijk vervelend. Heb je dan nog controle in de mond? Anders gelijk omgooien. Heel streng mag je daar in wezen anders neemt hij figuurlijk en letterlijk een loopje met je.

Het klinkt bij mij niet alsof Duck lichamelijk problemen hebt. Volgens mij is hij je gewoon enorm aan het uitproberen.

Ik raad een slof niet aan voor een paard wat vlucht, je paard wordt alleen maar sterker van een slof. Soms voelt het dan net als een touwtrek wedstrijdje. Want ik denk dat Duck er in gaat hangen. Maar natuurlijk moet je op advies van je instructrice hiermee beginnen als ze dit aan raad.

Maar lekker van elkaar blijven genieten, dat komt vast goed. Deze periodes gaan vanzelf over met veel geduld. :o

Kimalian
Berichten: 123
Geregistreerd: 21-11-17

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:01

Wat een doorzetten ben jij echt top!

*kruitp weer onder de meeleesstteen*

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:43

Hoe gaat het ondertussen met Duck? Heb je nog verder gelest met hem ?

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 21:33

Dankjewel voor alle lieve reacties! <3

De laatste tijd heb ik alleen nog maar buiten gereden met Ducky. Buiten is hij echt een schatje en zet hij geen stap verkeerd. We zijn wel een keer er keihard vandoor gegaan en toen verloor ik mijn beugels, maar ik ben blijven zitten. We zijn toen met z'n drieën buiten gaan rijden en op het galoppeerpad daar bokte het voorste paard en die ging er keihard vandoor, toen ging het tweede paard mee en dacht Ducky van; hey jullie vergeten mij. En toen ging hij er ook in volle rengalop achteraan.

De volgende dag zijn we weer buiten gaan rijden en toen hebben we weer gereden met een lange teugel, dus het was echt een momentopname.

Vandaag heb ik weer les gehad. Vorige week kon het niet door omstandigheden. Hij was echt heel erg stout en eigenlijk ook erg gemeen. Toen ik aan wilde draven ging hij er volop vandoor in galop naar de deur en toen sprong hij een meter de lucht in omdat mijn vriend zijn vest een eens omhoog gooide en voor de opening naar me zwaaide. (Geen idee waarom hij het deed, was vast lief bedoelt en niet bewust). We zijn rechtsom begonnen en het ging gelijk al mis. Hij wilde niet draven dus zat rechtsom in de linkergalop door de bak te racen. Ik kreeg hem echt niet gelijk terug, pas na twee rondjes. Toen hebben we net zo lang doorgezet totdat ik een rondje in draf kon draven over de hoefslag. Daarna linksom precies hetzelfde verhaal. We zijn veel figuren gaan rijden en uiteindelijk was hij wel wat rustiger en hebben we ook nog een paar rondjes normaal kunnen draven. We doen ook altijd een paar keer wijken, maar dit keer deden we het in galop want hij wilde gewoon echt niet draven. Dus mijn instructrice heeft gezegd dat ik hem gewoon moet laten galopperen en dan wel mijn been erbij houden zodat hij voorwaarts blijft en niet stil kan gaan staan en op zijn plaats galopperen, want dan draait hij zijn kont naar binnen en dan gaat hij gekke sprongetjes maken. Dat heeft hij ook een paar keer gedaan in het begin van de les. De laatste tien minuten ging het wel heel goed want toen hebben we ook nog rustig voltes en gebroken lijnen kunnen draven, dus zo zie je wel dat de aanhouder wint. Maar Duck is wel echt een mega draak.

Ik heb hier een stukje van het einde van de les, toen hij wel nog in galop/draf/combo galop/draf reedt, maar hier ging het al iets beter. (Het ziet er heel erg slecht uit, maar dit was al heel wat om zo door de bak te kunnen omdat hij echt heel gemeen was en alle kanten op racete en ik niks te vertellen had). (Ik zit ook heel erg naar voren, maar ik vind het erg moeilijk om te staan zitten als hij galoppeerd en ontspannen naar achteren te zitten, want ik vind het echt eng als hij zo doet).



Ik had aan mijn vriend gevraagd of hij wilde filmen als hij vervelend deed zodat jullie het konden zien, maar hij heeft net het stukje gefilmd wat redelijk goed ging :'). De volgende keer vraag ik even iemand anders :')

Mega monster;
Afbeelding

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:12

Hij lijkt wel erg rustig nu? Is hij dan dus wel goed te controleren in tempo?

Draaft hij los wel Gewoon? Wil hij draven als jij in verlichte zit zit?

Heeft er al eens iemand naar zijn rug gekeken sinds hij bij jou is?

Goed van je dat je het filmpje durft te posten, dat geeft wel een duidelijk beeld.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:29

In je verhaal vertel je dat hij het beter doet als je hem flink laat werken, dus gebroken lijnen, zijwaarts etc. Zodra hij warm is kan je dat rustig oppakken toch, wat voltes groter en kleiner maken, grote en dan kleine gebroken lijnen. En wat als je eerst wat rondjes longeert voor je erop gaat, vanwege de kou zijn er wel meer paardjes erg fris? Beter dat ie even wat energie kwijtraakt zonder jou erop misschien? Succes TS!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:47

Vervelend dat je les wat minder ging!

Moet wel zeggen dat die van mij vandaag ook niet fijn te rijden was, heel drammerig en alleen maar willen rennen. Hadden meer paarden last van vandaag dus kan goed aan het weer liggen. Morgen avond heb ik les, dan denk ik dat ik haar van te voren even longeer om te kijken of dat verschil geeft.
Wel goed van je dat je doorpakt en niet op geeft!!

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:54

Knap dat je dit durft posten! Veel makkelijker om een net gereden stuk te laten zien dan een filmpje waar het niet zo goed lukt. En dat laatste maken we allemaal wel mee.

Ik vind het zo vreemd dat Duck zich buiten wèl gedraagt. Kijk als je met 3 bent en er gaan er 2 op hol vind ik het heel normaal dat nummer 3 volgt. Dus dat vind ik niet stout.

Waarom vertoont hij dan dit gedrag binnen -O- ?
Heb je al een keertje iemand anders met hem laten rijden? Maakt dat een verschil? Of idd, is hij anders wanneer hij vooraf gelongeerd wordt?
Ik hoop voor jullie dat je snel vindt wat de oorzaak hiervan is zodat je een oplossing vindt.

Don't take anything for granted

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 08:35

Ruitje - Op dat moment was hij eindelijk rustig en kon ik hem in de galop wel goed gecontroleerd houden, maar als ik ook maar mijn hand een beetje ontspande dan ging hij gelijk harder en dat mag hij niet. Hij moet juist draven en als hij dat niet doet dan moet hij wel in galop in mijn tempo lopen.

Nee ook niet. Ik heb echt alles geprobeerd, maar hij gaat uiteindelijk alleen draven als ik figuren ga rijden die hij moeilijk vindt om te rijden in galop.

De osteopaat en de zadelmaker zijn pas geleden nog geweest. Zijn zadel ligt gewoon helemaal goed en er is ook niks mis met zijn rug. Hij had nog wat knobbels, maar dat was de eerste afspraak ook zo en daar is de osteopaat nu mee bezig om ze er helemaal uit te krijgen.

Ik vind het niet erg om filmpjes te plaatsen, hoe vreselijk het er ook uit ziet want daar kan ik alleen maar van leren. En ik zie commentaar gewoon als feedback :)

Zuchini - Ik ga het de volgende keer als ik in de bak ga rijden gewoon proberen. Met mijn cap op in de longeerkraal voel ik me al veel zekerder en durf ik ook meer op hem te reageren als hij raar doet. Misschien werkt dat wel, dankje!

Lisa_WB - Het lijkt wel alsof ze allemaal een steekje los hebben in de winter. Bij mij op stal lopen ze ook echt allemaal te klieren en zijn ze lekker fris. Dankjewel!

Lukasje - Ik vind het ook zo mega raar dat hij buiten echt super braaf is. Buiten rij ik gewoon met een lange teugel en draaft hij zelfs rustig omdat zijn vriend hem anders niet bij kan houden. Als hij dan mag galopperen op het galoppad dan is hij helemaal blij en gaan die oortjes naar voren, maar blijft hij wel heel rustig. Ook al het verkeer dat we tegen komen daar kijkt hij amper meer van op. We kunnen nu ook weer normaal langs de AH zonder dat hij de weg op springt.

Ik denk echt dat hij het in de bak niet leuk vindt en dat hij me echt heel erg uitprobeerd. Hij zet ook echt een pretkop op als hij zo doet en hij sleurt me door heel de bak heen. Ik denk dat dit gewoon echt een dominatie probleem is. En het probleem is ook dat als ik hem wil aanpakken, dat als ik een tik geef dat hij er keihard vandoor gaat. Hetzelfde als ik been geef en als ik aan de teugels trek dan gaat hij alleen maar hangen en dan heb ik niks meer te vertellen.

Op stal durft niemand op hem te rijden en ik ga het nog niet aan mijn instructrice vragen wegens persoonlijke redenen. Heeft niks met rijden of haar te maken overigens.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:38

Stoer dat je zo eerlijk het filmpje durft te delen! En fijn dat hij pas is gecheckt door de zadelmaker en osteopaat, daar ging mijn eerste gedachte ook heen.

Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar wat gebeurd er als je met lange teugel gaat rijden? Mijn draver wordt vaak heter en moeilijker te rijden wanneer ik de teugels aanneem op zo'n moment. Tuurlijk oefenen we hieraan, maar soms heeft het dan echt nut om de teugels 'los te gooien' en gewoon rustig te gaan licht rijden. Eerst gaat hij dan hard, maar na een paar minuten vind hij zelf z'n rust waarna we weer heerlijk kunnen rijden. Het kan best dat Duck dan ook eerst heel hard gaat, maar zelf z'n rust weer vind? Al is het zeker ook een werkpunt dat hij op jouw tempo loopt natuurlijk, maar het kan het moment even 'breken', zeg maar.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:34

Ik zou juist eerst hard inkomen en dan loslaten, dus ipv met constante druk rijden echt een pittige ophouding en dan weer los. Dan kan hij namelijk niet gaan hangen.

Maar het vervelende is, dat je dit eigenlijk samen met je instructeur moet doen. Dat zou het beste werken.

Kritisch gekeken naar je instructeur? Helpt die je goed?

Fijn dat je de osteo al heb laten komen, je bent daarin echt een voorbeeld voor veel oudere mensen :). Altijd opzoek naar het beste voor je dier :)

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:57

Freetorun - Dat kan ik wel een keer gaan proberen. Buiten rij ik ook met een losse teugel want dan weet ik dat hij niks doet. Misschien dat het in de bak ook helpt. Bedankt voor de tip!

Ruitje - Dat is wat ik altijd van mijn instructrice moet doen. Eerst zorgen dat hij langzamer gaat dan ontspannen en hem belonen met mijn hand als hij braaf is want dan ontspan ik zelf ook even. Ze zegt dat het ook belangrijk is om zelf steeds meer te durven ontspannen.

Ze helpt me echt heel goed. Mijn vorige daar had ik twijfels over, maar nu ik haar heb als instructrice heb ik geen een keer getwijfeld.

Dankje! :)

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:22

Vandaag wilde ik gaan longeren want ze hebben springles in de bak en niemand kon mee naar buiten. Ik heb gewoon alles gedaan wat ik normaal ook doe. Eerst poetsen en knuffelen, daarna hoofdstel in en zweetdeken om. Daarna Duck even 10 minuten in de stapmolen. Toen ik de longeerkraal in liep ging het al helemaal mis. Ik draaide me om om de deur te sluiten en toen kwam hij gelijk op me af. Hij trapte me tegen mijn voorbeen aan en toen gooide ik alles wat ik in mijn handen had naar hem toen. Longeertouw en longeerzweep tegen zijn nek aan. Toen sprong hij achteruit en kwam hij echt keihard op me af met zijn tanden bloot en zijn oren plat in zijn nek. Ik heb weer de zweep tegen hem aangeslagen en ook echt hard. En toen kwam hij weer op me af. Ik kon op dat moment echt helemaal niks dus ben ik snel de bak uitgerend en die achter me dicht gegooid want hij ging achter me aan. Ik ben nog nooit zo bang en verdrietig geweest. Iemand bij de longeerkraal stond te dringen dat ze erin wilde, dus toen heb ik door het hek heen de longeerlijn kunnen pakken en heb ik hem zo mee naar stal genomen. Op de weg naar stal was hij harstikke lief en toen ik hem in zijn stal deed was hij ook heel lief. Ik moest zelf heel erg huilen dus ik heb eerst even in de zadelkamer gewacht totdat ik kon stoppen en toen ben ik zijn deken om gaan doen. Hij keek even lelijk dus toen zei ik dat hij normaal moest doen en toen was er niks aan de hand. Ik ben toen mijn spullen op gaan ruimen en toen ik terug gegaan naar zijn stal waar hij hem helemaal flipte. Hij beet alle kanten op en stond met zijn hoofd te knikken en met zijn hoeven te stampen. Dus toen ben ik gaan kijken of de paddock leeg was en heb ik hem in de paddock gezet, want ik dacht dan kan hij toch even rennen en zijn ei kwijt. Maar hij heeft geen stap verzet. Hij stond heel rustig met zijn oren naar voren half te slapen. Hij was ook niet kijkerig voor de rest.

Voorlopig ga ik alleen nog maar buitenrijden en een keer per week lessen. Ik ga niet meer longeren of alleen rijden. Misschien even stappen als het van de winter te erg vriest om naar buiten te gaan, maar ik vind het verstandig om het even niet meer te doen.

Mijn moeder denkt dat hij misschien zo doet omdat hij het draven op de baan ook niet leuk vond. Dat hij het geluidje van de zweep associeerd met het draven als ik hem longeer en dat hij alleen maar galoppeerd in de bak omdat hij het daar geleerd heeft en dat heel leuk vindt.

Dankjulliewel voor al het advies!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

elise21
Berichten: 483
Geregistreerd: 29-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:31

Zo dat is echt even schrikken TS! Jeetje %)
Raar dat hij ineens zo om kan slaan.
Slim dat je het nu even rustig aan doen. Is het geen idee om hem even in training te zetten of zelf even een tijdje goede begeleiding te krijgen? Ik vind dit van hem toch wel echt zorgwekkend. Straks verwond hij je nog :oo
Wel echt onwijs knap hoe je toch plezier blijft houden en door gaat! Mag je zeker trots op zijn!

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:34

Goh ik heb je al eerder geholpen maar toen was hij niet zoals nu.
maar is er niemand op stal die je een keer kan helpen voordat er ongelukken gebeuren? Dit klinkt mij echt in de oren als zeer dominant

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:50

Ik heb een beetje rond gezocht, maar heel veel vragen €40/50 euro per half uur/3 kwartier en dat vind ik echt veel want eerlijk gezegd heb ik dat geld niet. Ik heb het er echt voor over, dat zeker want alles zodat mijn paard gelukkig is. Maar op dit moment gaat dat echt niet. Ik blijf wel gewoon lessen!

Dit is ook echt puur dominantie. Hij wilt de baas zijn en ik ben eigenlijk te lief voor hem, maar ik probeer het wel echt!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:29

Lieve Maxim wat heb ik het soms met je te doen als ik dit lees. Duck zit wel echt in een nare fase. Het is inderdaad dominantie in mijn oren en je moet iemand hebben die hem even flink op zijn staart trapt, zodat hij weet van oh f*ck. Het is een dingetje geworden en dat moet doorbroken worden, is ontzettend lastig als eigenaar zijnde als je paardje zo uitvalt naar je. Automatisch ben je dan gespannen.

Ik zou graag weer eens langs willen komen, om je te helpen en misschien een paar plaatjes te maken want ondanks zijn gedrag blijft hij een knapperd. Dit gun ik je namelijk echt niet.

Topshot heeft ook een tijdje heel erg dominant gedrag vertoont, dus ik weet zo goed wat je nu voelt. Soms vraag ik af of ze clones zijn van elkaar met een paar jaartjes verschil.

Maar je geeft niet op en dat is heel belangrijk. Topper ben je! Probeer even het gevoel vast te houden hoe braaf hij is op buitenritjes en je angst niet je houding over te laten nemen. Anders kan het alleen maar groter worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Donnatella, Igniss, Loe_Loe, Moonlight17, Wijzig123 en 143 bezoekers