[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 19:46

O wat stom. Dikke taalfout. Mag niet.

baudyh

Berichten: 4277
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:11

Ted en de jaarling lopen nu in de stal met uitloop. Dat gaat goed. Alleen brok eten is dan lastig omdat de jaarling slecht wil eten. Maar ze hebben hier nog gras. Dat scheelt enorm. Er ligt altijd hooi voor ze. Maar ze hebben er nu geen behoefte aan. Zet Ted vast als ze brok eten maar de jaarling loopt er gewoon bij weg.

Meys en Kacha ( 2,5 jarige merrie, is van iemand anders staat hier in pension) zijn nu ook naar binnen. Meys is half maart uitgerekend dus daar vind ik het tijd voor worden om naar binnen te gaan. Vorige week moest alles geënt worden dus toen maar binnen gehouden.
Zirola en Diantha zijn nog wel weer naar buiten gegaan. Gras is nog niet op en Diantha is pas in mei uitgetekend dus dat kan nog wel.
Komen wel aan het einde van de maand naar binnen hoor.

Ik heb ikke, db en Meys nu op gehakseld tarwestro staan. Is gewoon lichter werken voor mijn pols.
Ted en lady staan wel op stro. Maar die stal hoeft ook niet dagelijks omdat ze veel buiten zijn.
Alleen Kacha nog op Stro.

Een van de meisjes die hier laatst stage liep wil graag op zaterdag en in de vakanties komen helpen. Fijn. Word db in elk geval 1 x per week gelongeerd. Ik heb al weinig tijd voor ikke laat staan voor db.
Zou vanavond weer gaan mennen met ikke. Maar mijn hoofdpijn werkt zo niet mee. Morgen maar longeren.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:26

Ik lees wel mee maar reageer erg weinig....maar heb toch even een vraagje
Happytime: wat voor medicijnen heb je tegen raynauld? Ik heb er ook last van.

Hier rustig aan. Mijn jongere zus had gisteren haar eerste impuls menwedstrijd ooit gereden had zomaar 194.5 pnt en de eerste prijs.
Zelf duurt mijn debuut nog effe, pony is niet fit en drachtig. Dus tegen de tijd dat ze in vorm is zal ze wel te ver zijn in de dracht.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:14

Spaikey:nifedipine nu 5mg,ze schreven eerst 10mg voor maar die was te heftig voor me( ik ga al slapen van kwart paracetamol,neem nooit pij stiller oid alleen zwaar medicijn voor ziekte v crohn)
ik krijg van deze dosis al hartkloppingen en als ze uitgewerkt zijn mega hoofdpijn,tja maar geen dode vingers/tenen!
Wat een ellende met anton,fabels en det,hoop dat ze weer snel opknappen.

marga1
Berichten: 893
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:28

Herr Anton en Fabels beterschap.

Biancacoo zo herkenbaar alles behalve huishouden. Lekker knutselen.

Baudyh het scheelt inderdaad veel werk als ze nog niet of nauwelijks op stal staan. En wat fijn dat je een hulp hebt op zaterdag en in de vakantie.

Hier staan het optuigen van het kerstboompje voor woensdag gepland, dit kan nu zo vroeg want het is een neppert dus geen naalden dit jaar.

janouk
Blogger

Berichten: 17855
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 07:28

Afbeelding

Ik wens jullie allemaal een fijne pakjesavond en als de sint al geweest is, een fijne rustige avond.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 08:56

happytime schreef:
Spaikey:nifedipine nu 5mg,ze schreven eerst 10mg voor maar die was te heftig voor me( ik ga al slapen van kwart paracetamol,neem nooit pij stiller oid alleen zwaar medicijn voor ziekte v crohn)
ik krijg van deze dosis al hartkloppingen en als ze uitgewerkt zijn mega hoofdpijn,tja maar geen dode vingers/tenen!
Wat een ellende met anton,fabels en det,hoop dat ze weer snel opknappen.


Is dat een bloedverdunner? Ik heb het gelukkig alleen maar aan een paar vingers. Momenteel gaat het best goed en heb ik er weinig last van. Slik geen medicatie.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:04

Toch hoopvol Tine als ze direct beter liep na het speciaal beslag :j
Cathey was in haar schouder dus heel vast en liep korter (nu zag ik dat nauwelijks / vrijwel niet want ik wist niet hoe ze 'goed' kon lopen..., ze liep al zo toen ik haar kocht, DA heeft dat met keuring ook niet gezien...) en ze zetten een been minder neer als ze vierkant stond. Dus verdeelde het gewicht niet duidelijk over de 4 benen. Osteo zei dat als je dat langer hebt ze dan op termijn op een van de voorbenen echt kreupel worden (dus onregelmatig, Cathey is nooit onregelmatig geweest) en dat dat zelfs weer kan leiden tot hoefkatrolontstekingen/peesproblemen etc.
Dus ik ben maanden bezig geweest om haar recht op haar benen te laten staan bij allerlei keren als ze stilstond. Dus met poetsen, met uitmesten als ik erbij was, met gewoon halthouden etc (was dus een van de dingen waar we al die tijd op hebben gelet). Nu staat ze op 4 benen sinds ongeveer eind augustus.

Licht of ligt ja da's een heel verschil ;) denk dat je moe was dan overkomt mij dat ook wel eens hoor.

Mmmmm niet fijn Ips....

Voor iedereen laten we hopen dat we mee worden genomen naar Spanje <:) :){ , lekker weertje, lekker overwinteren, fijne dag!

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:52

Heb Cathey maar weer op marktplaats gezet...

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:22

Jeetje VHU, wat is er gebeurd?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:42

Oh VHU wat is er aan de hand?
Edit wel een mooie advertentie vind ik!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:25

Denk dat het een goede beslissing is vhu.. Fred kun je zoveel en vertrouwd mee aan de slag.
Cathey is ook een supergaaf paard, vind vast een fijne baas.
Maar blijft lastig een paard wegdoen..stalling is daar in het westen ook flink aan de prijs denk ik..

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:50

Blijft moeilijk VHU. Ik hoop dat je een fijne baas voor haar kunt vinden.

Vanmorgen kwam Fabels half strompelend uit de stal. Pfff, zorgelijk. Ik moest haar ook nog longeren en zag dat niet helemaal zitten eigenlijk. Maar goed toch gedaan. Ze liep erg moeilijk op achterhoeven, dus wsl iets te kort ofzo. Maar na een tijdje werd het beter. Dus ook een drafje gedaan en dat ging zonder protest, hoe langer ik bezig was hoe beter het ging. Ook op beide handen een galopje gedaan. De rem is er nog (da en smid zeiden ook, wat er lang over doet om te ontstaan, doet er ook lang over om weer te verdwijnen), maar het was wel zonder verzet. Dus ik ben toch heel voorzichtig licht positief.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:25

Ach jeetje arme Fabels.
Klopt de stalling hier kost gewoon zo'n 300,- Euro per paard (incl mesten, dat laat ik momenteel doen en dat kost ook best wel wat maar anders hou ik het niet vol in de winter) en incl krachtvoer/wortels wat ik zelf nog erbij koop, exclusief kost het 200,- Euro). Maar dat is niet de hoofdoverweging hoor.
Ik merk dat ik ongeduldig word naar Cathey. Dat schiet bij zo'n dier natuurlijk totaal niet op en dat verdient ze ook niet. Ze is gewoon zoals ze is ik kan niet verwachten dat ze met mij leert omgaan ik zal me moeten aanpassen (incl verwachtingen)... Dus ik heb de knoop nu maar echt doorgehakt. En ik merk dat het me vreselijk lijkt Fred weg te moeten doen, want dat zou de andere keus moeten zijn. Dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen, hij doet zo zijn best voor me. Is goudeerlijk paard.
Cathey overigens ook, maar ze is gewoon te sensibel en te veel 'gedoe' voor mij.
Dank je vwb de advertentie Ips. Er is enorm veel belangstelling. Ik hoef absoluut niet de hoofdprijs en ben op zoek naar een echt goed passend huis. Zitten nu 2 reacties tussen waarvan ik denk dat zou maar zo wat kunnen zijn (wat oudere echte paardenmensen met een logisch verhaal). Dus ik duim dat er iemand komt kijken want dan weet ik zeker dat ze zo weg is.
Reageren ook erg veel van die jonge meiden op of vaders en moeders van jonge meiden en dat zie ik niet zitten.

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:22

Groot gelijk hoor vhu.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:28

Zo dan... Cathey als het meezit (betaling moet nog) verkocht aan bekende van me... Zo dat zou een opluchting zijn....

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:51

Wijs besluit VHU, en wat fijn.
Ik hoop dat het lukt.

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:11

Ik duim voor jou en Cathey!!! En als het allemaal achter de rug is, ga je gewoon eindeloos genieten van Fred!

Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:16

Goed zeg Vhu !! *\o/*

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:23

VanHuisUit schreef:
Zo dan... Cathey als het meezit (betaling moet nog) verkocht aan bekende van me... Zo dat zou een opluchting zijn....



O, wat vreselijk spannend. Ik hoop en duim voor je dat het allemaal doorgaat en dat jullie beiden rust krijgen!!! Wanneer zou ze dan verhuizen naar nieuwe eigenaar?

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:39

Wow wat snel Vhu, maar wel gaaf als het
lukt!
Ben benieuwd de komende dagen met fabels Tine.
Hier heb ik voor volgende week een afspraak gemaakt bij Den Hoek in de Bilt. Ik weet t ff niet meer met Det. En morgen mee te rijden met mijn puppy, ben benieuwd.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:25

Heel verstandig Ips. Het adres om naar toe te gaan als regulier het ff ook niet meer weet. Hoop dat het uitkomst gaat bieden :(:)
En wat spannend op bezoek bij jouw dappere poown!!

Cathey zou dan in haar huidige stal blijven, en niet hoeven te verhuizen. Dus dat zou ideaal zijn voor haar.

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:28

Ik ga dus wel verhuizen met Fred dan, eindje verderop :-) maar dan hoef ik haar niet elke dag te zien / in principe niet meer te zien zeg maar.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:36

Spannend Ips, hopelojk komt er wat uit.

Niet meer zien na verkoop is wel erg fij, VHU. Het lijkt mij niet fijn om een dier waar je afstand van hebt gedaan om wat voor reden ook dagelijks te zien met een ander.
zeg ik terwijl Stippel na mogelijke verkoop voorlopig ook bij ons op stal blijft staan

VanHuisUit

Berichten: 6677
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:42

Zo denk ik er ook over Belker. Zie ze zelf altijd het liefste helemaal niet meer vind het altijd erg lastig allemaal. Voel me ook altijd op een of andere manier schuldig naar zo'n dier. Ze hebben er niets over te zeggen of ze verkocht worden of niet en waar ze terecht komen heb daar dan moeite mee...

Dus Stippel als het goed is ook verkocht? Dat zou fijn voor je zijn zeg. Maar die zie je dan nog wel elke dag... da's weer anders dan ja :(:)