Dressuurzadel gezocht!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onbekend0000
Berichten: 108
Geregistreerd: 07-11-17

Dressuurzadel gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 20:51

Ik ben op zoek naar een degelijk (maar niet abnormaal duur) dressuurzadel. Heb 1 gehad met een heel hoge zit, dit vond ik niet zo prettig zitten (liever diepe zit)! Ben oorspronkelijk springruiter, maar heb een paard waar ik dressuur mee rijd.

Liefst merk + type en ervaringen (eventueel foto).

Bedankt. :)

Srika
Berichten: 185
Geregistreerd: 04-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:58

Hoi TS, misschien dat een zadelmaker je het beste kan helpen? Kun je ook verschillende zadels proberen. Succes!

xkikidegroot

Berichten: 98
Geregistreerd: 14-04-17
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:03

ik heb een Daaleman zadel. Een heel fijn zadel voor mensen met korte benen. :j

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Dressuurzadel gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:05

Euroriding Diamant zit echt heerlijk <3 ken ook iemand met een kn zadel en die zit ook echt heel lekker :D

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:32

Wat is niet abnormaal duur??
Ik heb een Crown Suzannah zadel, heeft een hele fijne, redelijk diepe zit :)
Heb zo even geen foto van het zadel alleen, wel eentje te paard:

Afbeelding

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:43

Maddy_Paola schreef:
Euroriding Diamant zit echt heerlijk <3 ken ook iemand met een kn zadel en die zit ook echt heel lekker :D

Jep euro riding diamant is super fijn

charysaS
Berichten: 104
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Dressuurzadel gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:45

Ik heb een kingsley.
Heel fijn zadel. Redelijk wat wrong maar geen gedwongen houding.

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Dressuurzadel gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:47

Ik heb mijn springzadel gewoon ook in dressuur variant gekocht :D. Het betreft de stubben Juventus. Geen gedwongen zit en niet super veel wrong. Zit als een huis :).

Zen_pip
Berichten: 3
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:32

Sinds een paar weken heb ik een nieuw Zadel van Graziozo. Zelf heb ik heel wat geworsteld met zadels omdat ik niet het makkelijkste paard heb. Maar Graziozo lag meteen goed!

https://graziozo.com/nl/over-graziozo/

Het belangrijkste voor mij, wat jij wellicht ook zult hebben, is dat mijn heupen vroeger snel pijn deden. Dit werd ondertussen bijna chronisch! In dit zadel voelde het meteen goed! Wat een opluchting voor Je bekken! *\o/*

De prijs is inclusief een soort totale zorg dus ik heb er tips van de osteopaat bij gekregen **\O/**

Wellicht heb je hier wat aan ;)

KatooG
Berichten: 169
Geregistreerd: 18-09-16
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 04:35

Misschien dat je in jouw geval best een zadelpasser laat komen die tweedehands zadels heeft als je de prijs echt binnen de perken wil houden. Wat je ook kan doen is in je omgeving eens rondvragen of je een paar goede zadels van vrienden op de rug van je paard kan leggen zodat je ongeveer kan zien welke merken bv te lang zijn of teveel op de schouders etc liggen. Dan kan je al iets gerichter zoeken en kan je dan een zadel laten aanpassen door een deskundige. Nu is je zoektocht nog redelijk vaag en ik denk dat je daarom toch meer risico loopt om een miskoop te doen. Succes!

Beterpaard

Berichten: 35
Geregistreerd: 12-10-17
Woonplaats: Groene Hart

Re: Dressuurzadel gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:06

Een zadel is zo ontzettend persoonlijk, dat kan niemand jou vertellen via een forum. Het is echt een kwestie van uitproberen wat bij jou (en je paard uiteraard) past. Welk zadel goed voor jou is heeft alles te maken met jouw lichaamsbouw en je houding/zit tijdens het rijden.