[FOTO] Straatfotografie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

[FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 22:07

Tja, de laatste tijd fotografeer ik dus geen paarden meer maar ben ik weer heel druk bezig met school!
Ik studeer nu fotografie op het KASK in gent (terug eerste jaar, was gestopt vorig jaar).


Een onderdeel van de opdrachten is observatie (straatfotografie), maar dan ook echt met de focus op mensen. Dit had ik voor school nog nooit gedaan. Het is dus altijd even wennen, want je gaat uiteraard niet op straat met een zoomlens, nee, 35mm that's it! Je mag dus lekker dicht bij de mensen gaan :+ Omdat dit niet altijd gemakkelijk is probeer ik zoveel mogelijk evenementen mee te pikken waar er veel volk aanwezig is :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk toch een beetje paard.. :+
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 01:54

Hmmm... vind alleen de laatste foto een beetje interessant... ik ben wel benieuwd wat voor bijeenkomst dit was...


De rest vind ik echt niet aansprekend!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 02:23

Behalve de 3e spreken ze mij wel aan. Vooral de laatste. Maar neem niet te veel van mij aan want doe niks met fotografie :+

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 07:16

Het spreekt mij ook niet aan. Vind het ook geen mooie foto's sorry.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:16

Ze doen het bij mij ook niet zo. Ik ben zelf niet goed in straatfotografie maar heb een aantal kennissen die er wel heel goed in zijn. Hun foto’s hebben allemaal 1ding gemeen en dat is dat in 1beeld een verhaal verteld wordt (al dan niet suggestief, 1 van de meest geweldige foto’s die 1 van hen heeft gemaakt een paar weken geleden was van een schoonmaker die bezig was met zijn werk met iemand in pak die even omkeek waardoor het net leek alsof hij het werk aan het beoordelen was),of waarbij de persoon past bij de omgeving.

Dat mis ik hier, ze vertellen mij geen verhaal, de omgeving doet weinig en er zit ook geen kwinkslag in. Probeer meer op zoek te gaan naar personages en situaties die uitnodigen tot verbeelding.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 13:28

Oeff gelukkig zijn jullie mijn docenten niet haha.. die vonden het dan weer absolute toppers. Gelukkig maar!
De laatste foto is tijdens wapenstilstand in Ieper

Meer moment dus, echt een verhaal erin brengen vind ik zeer moeilijk omdat het voor mij al een serieuze drempel is om zo dicht op de mensen te komen. Krijg je alleehande commentaar naar je hoofd gesmeten :=
Zal straks er nog een aantal posten

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:31

Ik als straatfotograaf vind dit dus wel heel tof, maar dat komt denk ik omdat straatfotografie echt een hele andere kant van de ‘gewone’ fotografie is. Geen mooie, perfecte foto’s met prachtige modellen en photoshop.

You go girl! Enkel de laatste foto ben ik niet weg van, die vind ik midden grijs, niet mooi scherp en ik zie er gewoon niet zoveel in.

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:32

Stealth mode!! :j . Zeker met een 35mm lensje is het mogelijk om foto’s te maken zonder dat mensen het door hebben.

Wat je ook nog kan doen is visitekaartjes meenemen zodat mensen de foto kunne downloaden van je site. Daar heeft 1 van mijn kennissen erg veel succes mee. Dubbel succes, mensen vinden het vaak wel best dan én hij verkoopt een stuk meer van zijn werk.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Straatfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:35

Ik vind de eerste drie wel prima geloof ik, vooral de eerste spreekt me aan.
De laatste vind ik de minste, ik zie er niets in. Persoonlijk zou ik ook niet blij zijn geloof ik als ik die middelste meid was, die staat behoorlijk oncharmant op de foto zo.
Weten deze mensen dat zij op internet staan?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:36

Ik heb er helemaal overheen gelezen maar ook ik vind de 35mm perfect voor dit soort fotografie! Heb zelf de 1.4 van Canon en wil niet anders meer :)

fotac
Berichten: 1514
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:37

Yes, ik vind deze foto's ook heel erg tof!!
Deze kant van de fotografie kan je ook niet vergelijken met de perfecte foto's die geposeerd zijn die je hier heel erg vaak voorbij ziet komen van paarden. Deze foto's geven je een gevoel en daarom zijn deze foto's zo goed!! Ik vind de beelden ook echt heel erg mooi, de meeste bokkers hier houden van de kleurrijke wazige achtergrond foto's zonder verhaal en als leken zijn dat perfecte foto's. En nu wil ik dat totaal niet afkraken, maar het is gewoon een hele andere richting in de fotografie..