Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:32

Loiza wist ooknal heel lang dat ze vrouw is. Als 11 jarig kind liep ze al in bikinis etc. Ze is ook vroeg begonnen met hormomen. Dus dat maakt ook wel een verschil

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:36


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:01

Naskapower schreef:
Ik denk dat de grap is dat mannen en vrouwen dus best op elkaar lijken qua bouw. Genoeg om niet te kunnen zien dat iemand vroeger een man was. En dat zie je ook al bij mensen die zich verkleden als het andere geslacht. Als iemand dat echt goed doet zie je het vaak ook amper.
Denk niet dat iemand hier echt lelijke dingen bedoelt dus laten we gewoon leuk verder gaan.


Dankjewel!! Word weer lekker gereageert..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:45

Bah zeg, gelijk weer reageren alsof Savannah iets tegen transgenders heeft. Altiid dat te overdreven open minded gedoe.
Ik snap m wel hoor :j Als het ineens blijkt dat David Beckham heel lang geleden een vrouw was zou het ook even schrikken zijn. :P

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:49

Lieshorses schreef:
Bah zeg, gelijk weer reageren alsof Savannah iets tegen transgenders heeft. Altiid dat te overdreven open minded gedoe.
Ik snap m wel hoor :j Als het ineens blijkt dat David Beckham heel lang geleden een vrouw was zou het ook even schrikken zijn. :P


Lief dankjewel. Ik wilde het al niet zeggen..

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:55

Ik ken namelijk heel veel jongens of mannen die ervan schrikken als ze een vrouw mooi vinden die officieel een man bljkt en ervan schrikken dat ze dat niet hadden gezien. Zo simpel bedoelde ik het.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:58

Maar ik snap niet zo goed hoe dat een kwartje is dat valt, dat mag ik me toch ook afvragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:02

SavannahNx schreef:
Ik ken namelijk heel veel jongens of mannen die ervan schrikken als ze een vrouw mooi vinden die officieel een man bljkt en ervan schrikken dat ze dat niet hadden gezien. Zo simpel bedoelde ik het.


Dit is een opmerking die mij vooral tegen de borst stuit. Een transgender is namelijk niet een vrouw die officieel een man blijkt. Een vrouw die officieel een man blijkt noem je travestiet. Dat zijn 2 totaal verschillende dingen. Ook een muntje dat moet vallen?

Citaat:
Travestie is het gekleed gaan als een lid van de andere sekse dan men zelf is. Iemand die aan travestie of travesti doet heet een travestiet. Travestie komt zowel bij mannen als vrouwen voor. Bij een vrouw in mannenkleding spreekt men van travesti.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:08

Moet hier nou echt een discussie komen wat het verschil is tussen een transgender en een travestiet?
Jullie weten allemaal heel goed dat zij bedoeld dat het even een apart momentje is wanneer iemand een ander geslacht bleek te hebben vroeger. Vooral als je het totaal niet meer kan zien. (Zoals bij Loiza)

Wat het kwartje is dat hier valt? Gewoon simpelweg dat haar vriend niet wist dat Loiza transgender was. Of mag er op dat gebied geen kwartje vallen? :')

Vind dat er zo enorm overgevoelig word gedaan over dit soort onderwerpen.. niet normaal.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:11

SavannahNx schreef:
Ik ken namelijk heel veel jongens of mannen die ervan schrikken als ze een vrouw mooi vinden die officieel een man bljkt en ervan schrikken dat ze dat niet hadden gezien. Zo simpel bedoelde ik het.


Ik wil me niet zo mengen in de discussie maar ik denk dat het vooral door je bewoordingen wat fout gaat :o

Loiza was nooit officieel een man, loiza is geboren met een jongetjes lichaam. Een man is ze daarna nooit geweest.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:17

Lieshorses schreef:
Moet hier nou echt een discussie komen wat het verschil is tussen een transgender en een travestiet?
Jullie weten allemaal heel goed dat zij bedoeld dat het even een apart momentje is wanneer iemand een ander geslacht bleek te hebben vroeger. Vooral als je het totaal niet meer kan zien. (Zoals bij Loiza)

Wat het kwartje is dat hier valt? Gewoon simpelweg dat haar vriend niet wist dat Loiza transgender was. Of mag er op dat gebied geen kwartje vallen? :')

Vind dat er zo enorm overgevoelig word gedaan over dit soort onderwerpen.. niet normaal.


Oké, ik reageer nog 1x en daarna ga ik weer on topic. Bij mij zorgt dit niet voor gekke momenten. Ik denk alleen: fijn voor die persoon dat hij/zij nu gelukkig is. Van mij mag er best een kwartje vallen maar ik vind dat iets anders dan in dit geval. Dit is meer gewoon ergens achter komen, in mijn beleving zit daar een verschil tussen.

Verder komt de “overgevoeligheid” waarschijnlijk omdat mensen van dicht bij transgenders hebben meegemaakt of andere mensen die qua gender niet lekker in hun vel zitten. Ik ben blij voor je dat je dit nooit hebt meegemaakt. Als blijkt dat David Beckham een vrouw is geweest (wat overigens qua gender niet het geval is dan, hooguit qua uiterlijke seksuele kenmerken) zou ik Denken: wat fijn voor hem dat hij bekend is, dat hij een goed leven heeft en beroemd is. Maar dat denk ik ook als hij gewoon als man is geboren. Maakt voor mij geen verschil.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:37

verootjoo schreef:
Ik wil me niet zo mengen in de discussie maar ik denk dat het vooral door je bewoordingen wat fout gaat :o

Loiza was nooit officieel een man, loiza is geboren met een jongetjes lichaam. Een man is ze daarna nooit geweest.


Euhm, officieel betekend 'voor de wet'. En voor de wet was ze voordien toch echt een man. Ze heeft zich misschien nooit zo gevoeld, maar ze was het officieel wel. Dus dan kan je nu vallen over woorden, die bovendien gewoon volledig correct zijn en waar jij er zelf naast zit, maar we kunnen ook gewoon wederzijds proberen te begrijpen wat mensen bedoelen. En er vanuit gaan dat mensen het over het algemeen niet zo verkeerd bedoelen. In plaats van gewicht aan specifieke woorden en termen hangen, zou het fijn zijn als bij veel mensen het kwartje eens viel dat je ook van bedoeling uit kan gaan.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:39

Hier wordt wel overtrokken gereageerd op Savannah. Mooi hoe ruimdenkend iedereen is over transgenders, ik vind het zelf ook helemaal prima. Maar ik denk wel dat meer dan de helft van de mannen ook al zijn ze progressief en staan ze overal voor open, zou schrikken als hun vriendin als man geboren blijkt te zijn en er zelfs geen relatie mee zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:58

Laat ik er maar een ander muntje in gooien dan..

De buizerd die hier vanaf de zomer te horen is, is geen buizerd maar een gaai :') verklaard wel waarom ik de buizerd wel vaak hoorde maar nooit gezien heb..

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:16

Djeezes, zo een discussie dat hier opwaait over mannen en vrouwen die niet zijn hoe ze eruit zien. Laat iedereen eens normaal doen zeg :')

Danku dees_daan ! Al weet ik niet wat een gaai is? :')

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:16

Ach ik kwam er laatst achter dat Cruella de Ville geen toevallige naam is :')

Spoiler:
devil(le)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:21

En cruel(la) :)

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:22

Ook dat nog ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:48

HiFive5 schreef:
Djeezes, zo een discussie dat hier opwaait over mannen en vrouwen die niet zijn hoe ze eruit zien. Laat iedereen eens normaal doen zeg :')

Danku dees_daan ! Al weet ik niet wat een gaai is? :')


https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... uIQAvD_BwE

Edit: net als spreeuwen kunnen ze dus goed imiteren, deze heeft voor de buizerd gekozen. Geloofwaardig is ie in ieder geval wel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-17 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 14:52

Aha! Een kraai achtige. Bedankt voor de info, weer wat bijgeleerd. :j

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:45

Wij hebben heel lang uilen gehad in onze voilliere. Nu we in Frankrijk wonen horen we heel vaak dezelfde roep. We gingen een keer op zoek om de uil te spotten. Tot onze grote verbazing was het geen uil maar een pad!!! Die dingen fluiten gewoon. Nu horen we steeds de padden fluiten......

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:47

Relatiegeschenken zijn geen cadeautjes die je geeft aan mensen in een relatie... -O-

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:11

Kaus schreef:
Relatiegeschenken zijn geen cadeautjes die je geeft aan mensen in een relatie... -O-

Wat dan wel? :o?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:12

Dat is toch met bedrijven enzo aan medewerkers ofzo? Of andere bedrijven? Zoiets haha

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:15

Is echt wel voor mensen met wie je een relatie hebt. Geen liefdesrelatie, maar meer een zakelijke relatie ;-) Wordt vaak door bedrijven aan klanten, leveranciers en belangrijke contacten gegeven. Vaak als vorm van bedankje.