Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LindaDC01
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-07-15

Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 21:09

Beste bokkers ik ben nu al een tijdje opzoek naar een paard,
maar iedere keer worden er leugens vertelt over het paard en op bokt vindt je alleen hele oude topics over dit onderwerp. Dus vraag ik nu als jullie een goeie betrouwbare handelstal weet zouden jullie het dal alsjeblieft in de reacties zetten het liefst met site

Groetjes LindaDC01


Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:13

Weet je, je kan bij iedere stal een goed paard kopen en je kan bij iedere stal een miskoop doen.
Het belangrijkste is dat je objectief kijkt en je verstand gebruikt. Neem altijd iemand mee om er met een andere blik naar te kijken en laat een dier altijd keuren.
Veel plezier met zoeken naar een paard!

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:17

Tja ik heb zeer goede ervaringen met Jan Daelmans in Schinveld.. Maar ik heb er ook andere verhalen over gehoord.. Dus tja.. Het ligt er allemaal net aan denk ik..

<3 Sneakers <3

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:19

Zou gewoon niet naar een handelsstal gaan.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:21

Moos99 schreef:
Zou gewoon niet naar een handelsstal gaan.


Waarom niet?

<3 Sneakers <3

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:21

Ach, particulier of handelsstal, je loopt altijd de kans een miskoop te doen.
Gewoon je verstand gebruiken.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:26

Eigen verantwoording nemen, dus heel goed laten keuren en geen enkele verkoper op zijn mooie blauwe ogen geloven. Geen particulier en geen handelsstal. En dan nog!!!! Kan het altijd verkeerd gaan, je hebt met levende wezens te maken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:30

Vergeet niet dat een handelsstal de paarden vaak nog niet lang hebben en dus uit moeten gaan van de informatie van de vorige eigenaar. Er zijn genoeg mensen die een paard mooier voorstellen als hij is om een hogere inruilwaarde te krijgen, handelaren testen vaak niet uit dus het kan goed zijn dat die info niet klopt. Daarnaast kan een handelaar zelf natuurlijk een paard ook verkeerd inschatten of mooier maken als hij is. Het blijft altijd een gok. Voordeel is dat je een paard kunt inruilen als hij niet voldoet tov een particulier en meer keuze.
Neem een onafhankelijk persoon mee met verstand, ga nog een keer kijken en laat het paard door een DA van jou keuze keuren. En dat geldt zeker ook wanneer je gaat kijken bij een particulier!

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:51

nine1987 schreef:
Moos99 schreef:
Zou gewoon niet naar een handelsstal gaan.


Waarom niet?


Omdat dat een wereldje is waar je heel vaak mis zal grijpen. Het slaat sowieso al nergens op, handelen in dieren. Ik zou never nooit bij een handelsstal een paard kopen...al vind ik ze wel allemaal heel zielig. Het gaat om geld verdienen, niet om juiste matches maken. Paarden komen niet voor niks in de handel, een normaal mens met een liefde voor zijn paard doet een paard al niet de handel in, dus 9 van de 10x is er wel een dubieus verhaal. Vriendin van me heeft jaren op één van de grootste handelsstallen gewerkt, ik ken alle verhalen wel.

Ik weet niet hoe het met andere zit, maar een persoon kun je inschatten. Als ik mijn paard ergens ga kopen weet ik binnen 5 minuten al of dit een persoon is waarmee ik in zee wil gaan of niet. Heb ik twijfels, zegt dat voor mij genoeg. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je een paard keurt etc.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:28

Moos99 schreef:
Ik weet niet hoe het met andere zit, maar een persoon kun je inschatten. Als ik mijn paard ergens ga kopen weet ik binnen 5 minuten al of dit een persoon is waarmee ik in zee wil gaan of niet. Heb ik twijfels, zegt dat voor mij genoeg. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je een paard keurt etc.


Wat is een handelaar dan? Een bijzettafel?
Waar ik mijn Wiebe vandaan had, was een fijne handelaar.. Paarden stonden in schone, lichte stallen.. Heb Wiebe destijds op afbetaling kunnen kopen.. Keuren geen enkel probleem.. Toen bleek dat hij ZE had (had hij al aangegeven toen ik kwam kijken, dat hij dacht dat dit wel een het geval kon zijn) zijn we samen tot een nette prijs gekomen.. Vervoer werd geregeld.. Ik was erg tevreden..

Beetje jammer dat iedereen zo over 1 kam wordt geschoren..

<3 Sneakers <3

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:32

En de miskoop kan ook bij de koper zitten.
Te vaak mee gemaakt dat die zich beter voordoet dan die is.
Paard is de eerste tijd braaf en begint dan toch ondeugend te worden omdat hij daar de ruimte voor krijgt. En aan wie ligt het dan? Niet de verkoper al zal het zo wel vaak benoemd worden.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 22:37

bruintje123 schreef:
En de miskoop kan ook bij de koper zitten.
Te vaak mee gemaakt dat die zich beter voordoet dan die is.
Paard is de eerste tijd braaf en begint dan toch ondeugend te worden omdat hij daar de ruimte voor krijgt. En aan wie ligt het dan? Niet de verkoper al zal het zo wel vaak benoemd worden.


Dit komt inderdaad ook erg vaak voor.. :j

<3 Sneakers <3


Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:10

nine1987 schreef:
Moos99 schreef:
Ik weet niet hoe het met andere zit, maar een persoon kun je inschatten. Als ik mijn paard ergens ga kopen weet ik binnen 5 minuten al of dit een persoon is waarmee ik in zee wil gaan of niet. Heb ik twijfels, zegt dat voor mij genoeg. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je een paard keurt etc.


Wat is een handelaar dan? Een bijzettafel?
Waar ik mijn Wiebe vandaan had, was een fijne handelaar.. Paarden stonden in schone, lichte stallen.. Heb Wiebe destijds op afbetaling kunnen kopen.. Keuren geen enkel probleem.. Toen bleek dat hij ZE had (had hij al aangegeven toen ik kwam kijken, dat hij dacht dat dit wel een het geval kon zijn) zijn we samen tot een nette prijs gekomen.. Vervoer werd geregeld.. Ik was erg tevreden..

Beetje jammer dat iedereen zo over 1 kam wordt geschoren..


Uh, ik bedoel niet een persoon in tegenstelling tot een handelaar hoor. Gewoon in het algemene zin, snap ik niet zo goed hoe zoveel mensen worden opgelicht. Misschien teveel mensen die een goedkoop paard willen.

Van mij mag handelen in paarden worden afgeschaft. Leuk die lichte stallen maar licht gaat gevangenschap niet beter maken.

Er zijn goede verkoopstallen zeker, maar handelsstallen? Als in: alles inkopen en snel er weer uit, nope...heb ik weinig goeds over te zeggen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:12

Jij neemt stal wel erg letterlijk. :)
Een handelstal waar ik vroeger heb gereden stond alles de hele dag buiten. Alleen in de nacht binnen.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:14

Zoveel mensen, zoveel meningen.. :)

Verkoopstallen/handelsstallen.. Ik zie t verschil niet zo.. Beide hebben een naam en reputatie hoog te houden.. En een goede handelaar zal zijn reputatie altijd willen bewaren.. (en uiteraard een goede fokker ook) :)

<3 Sneakers <3

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:21

Je hebt handelsstallen met zgn "snelle handel" in de lage prijsklasse en handelsstallen waar je gewoon een goed gebruikspaard kunt kopen tot hogere prijsklasse.
Mijn instructeur van jaaaaren geleden zei ooit: Als je een goed paard wil kopen ga je langs Frits Minnebo. Volgens mij is dat een degelijke handelaar met nog steeds een goede naam. Verder moet je altijd goed laten keuren en een koopcontract opstellen.

robbie88

Berichten: 2083
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:28

de handelstal waar ik mijn paard in pension heb gaan ook keurig met de paarden om hoor, iedere dag buiten/ molen en onder het zadel, worden gewassen en gepoetst.
Zelf heb ik mijn laatste paard ook bij een "kleine"handelaar weg eerlijk verhaal wat ik na kon zoeken online, keuren e.d geen probleem, dus zie niet zo het probleem.

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:15

Particulieren zijn ook niet altijd eerlijk, laten je komen en vertellen vervolgens dat het een luchtzuiger is(terwijl je duidelijk gevraagd had van te voren of het paard stalgebreken had) en dan dus een uur voor jan l.in de auto hebt gezeten of vertellen je gemakshalve ook niet dat het paard weeft en daar kom je dan achter als je nieuwe paardje een paar uur op stal staat :o
Of zeggen dat het paard braaf is en vervolgens bokte hij mij er af en dan vertellen ze dat hij dat bij hen ook deed in het begin en dat niemand z'n bokken uit kon zitten. 8)7

Ben daarom juist ook bij handelaren gaan kijken en vond die van de Ypenburghoeve in ieder geval eerlijk over komen met wat hij van de paarden wist en wat ze konden.

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 02:37

Moos99 schreef:
Er zijn goede verkoopstallen zeker, maar handelsstallen? Als in: alles inkopen en snel er weer uit, nope...heb ik weinig goeds over te zeggen.



Waar denk je dat die verkoopstallen paarden vandaan halen?
Juist, via inkoop.
Tadaa: Handelsstal :Y)

tralalalaaaaa :+

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:16

Wolkje schreef:
Waar denk je dat die verkoopstallen paarden vandaan halen?
Juist, via inkoop.
Tadaa: Handelsstal :Y)


Nou nee, soms van de fokker, soms van mensen die jonge paarden kopen inrijden en dan willen verkopen, particulieren die hun paard via een handelaar te koop zetten...
Handelaren hebben zo hun eigen netwerk van waaruit ze paarden kopen c.q. voor de handel aangeboden krijgen.
Maar... spaar wat door en ga naar een handelaar die in een wat hoger segment zit dan de handelaren met de zogenaamde "snelle handel" (prijsklasse 2000-5000) zoals de niet nader te noemen stal in Noord-Brabant, die ook makkelijk "inruilers" inneemt die dan vervolgens daar weer te koop staan. De meeste mensen die daar hun paard inruilen willen vaak ook weer van een "probleem" af en je kunt dan zelf ook wel bedenken dat de kans groot is dat je daar geen beste koop doet.

Een goede handelaar neemt ook de keuringskosten bij afkeuring voor rekening of heeft zijn paarden al gekeurd staan.

Particulieren zijn geen haartje beter dan handelaren als het gaat om eerlijkheid. Verder heb je bij particulieren garantie tot de voordeur terwijl je bij een handelaar een half jaar een vorm van garantie hebt op verborgen gebreken. Die garantie is wettelijk verplicht. In die periode ligt de bewijslast op een verborgen gebrek bij de handelaar.
Een goede handelaar zal je in veel gevallen ook zelf een koopcontract aanbieden. Zo niet, stel er eentje op.
Op sporthorses vind je bij de advertenties een voorbeeld daarvan.

Quir

Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:30

bruintje123 schreef:
En de miskoop kan ook bij de koper zitten.
Te vaak mee gemaakt dat die zich beter voordoet dan die is.
Paard is de eerste tijd braaf en begint dan toch ondeugend te worden omdat hij daar de ruimte voor krijgt. En aan wie ligt het dan? Niet de verkoper al zal het zo wel vaak benoemd worden.


Dit is vaak het aller aller grootste probleem...

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 12:57

Quir schreef:
bruintje123 schreef:
En de miskoop kan ook bij de koper zitten.
Te vaak mee gemaakt dat die zich beter voordoet dan die is.
Paard is de eerste tijd braaf en begint dan toch ondeugend te worden omdat hij daar de ruimte voor krijgt. En aan wie ligt het dan? Niet de verkoper al zal het zo wel vaak benoemd worden.


Dit is vaak het aller aller grootste probleem...


Daar ben ik het zeker niet mee eens. Een goede verkoper kan zo zien of het paard dat hij verkoopt een maatje te groot is of niet. Daar prik je zo doorheen. Andersom zie ik het vaker namelijk, dat de verkoper denkt dat het wel gaat; vaak gaat dat zelfs met een beetje begeleiding nog goed ook.
Als mensen echt heel onervaren zijn moet het echt een doodbraaf beest zijn en als dat dan mis gaat is het paard gewoon niet braaf genoeg. Braaf is ook maar een subjectief iets. Wat voor de een braaf is is dat voor de ander helemaal niet. Bij een goede handelaar kun je over dit soort zaken ook vaak goede afspraken maken.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:05

Hier goede ervaringen met Stal Tieks en veel anderen die ik ken ook! Zijn site is alleen niet up to date dus je zult moeten bellen om te vragen wat hij heeft staan.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Handelstallen met eerlijke verhalen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:25

Wat voor paard zoek je? Maakt nogal uit of je een topsport of recreatie paard zoekt of juist een bepaald ras....algemeen ben ik het eens met bovenstaande, ben eerlijk over je eigen kunde en ambities en probeer reëel te zijn in je verwachtingen. Maar er zijn wel degelijk stallen die er bekend om staan sowieso niet het hele verhaal te vertellen of simpelweg weinig info te geven natuurlijk.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:42

Moos99 schreef:
Ik weet niet hoe het met andere zit, maar een persoon kun je inschatten. Als ik mijn paard ergens ga kopen weet ik binnen 5 minuten al of dit een persoon is waarmee ik in zee wil gaan of niet. Heb ik twijfels, zegt dat voor mij genoeg. Verder is het natuurlijk belangrijk dat je een paard keurt etc.


Grappig, dat 5 minuten gevoel hebben verkopers ook met kopers. Het zijn net mensen :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers