[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:13

@meya, klote is dat he, als losrijden/voorbereidingen al niet top gaan staat je hoofd ook niet echt op overwinningsmodus. Toch weer een ervaring rijker. Je had het over revange? Is het fout gegaan vorige keer in die bak? Toch klasse dat je weer terug gaan naar zo'n locatie en het niet uit de weg gaat, vind ik wel een mooie instelling.

@glenstorm, dat zijn beste punten, bijna 2 wp in één keer. :) had je selectie dat je maar 1 proef hebt gereden? Fijn dat je gevoel zo goed is, zo zie je maar weer, lekker rijden word beloond .


Ik heb ook maar besloten om te starten komende zaterdag. Ik ben nogal een piepert en wil altijd alles 100% perfect in de voorbereidingen, als er maar iets afwijkt vind ik het al moeilijk moeilijk :roll:
Vandaag paardlief naar een andere stalling verhuist, of nouja, terugverhuist. We zijn even weggeweest maar deze stal is toch altijd het fijnste gebleven. Mooie achterbergbodems en ruime lichte stallen, dus paard is ook weer vrolijk en blij. Deze week nog even knallen dus! En dan zaterdag maar kijken hoe 't loopt.

Rijden jullie je proeven vaak door thuis? Echt oefenen van de proeven? of meer de lijntjes uit de proeven? Ik doe zelf vaak alleen dat laatste en als de proeven nieuw zijn wel één of twee keer rijden.
Verder rijd ik ze niet meer zo vaak thuis. Hoe doen jullie dat?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:03

Gefeliciteerd Glenstorm! Fijn dat hij zo relaxed was tijdens je proef!

Meya weer een leerpunt dan toch? Klinkt alsof het in elk geval beter ging dan de vorige keer op die locatie.

Leeneliefje gewoon starten inderdaad, zie het als een oefenwedstrijd dan kan het alleen maar meevallen!

Ik ben vandaag op springwedstrijd geweest! We hebben een paar jaar terug wel een paar BB parcoursen gereden maar dat is echt al een hele tijd geleden. Vandaag heb ik eerst een rondje BB en daarna een rondje B gereden, ons debuut dus :) Ik ben erg tevreden! Het rondje BB was foutloos, in de B hadden we één balkje (op de eerste hindernis, balen). Hij werd bij het tweede parcours wat heet, we gingen errug hard :') Maar we hebben hem keurig uitgereden. We hadden ook nog best nette stijlpunten (73,5 en 71), dus ik ben blij zo voor een eerste keer! Na het laatste parcours wilde meneer alleen niet meer stoppen, hij moest even laten zien hoe goed hij op de plaats kon galopperen :')

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:40

Leuk sanned, ik zou dat ook ooit nog wel eens willen doen zo'n pacours. Ik vind BB alleen al zo hoog :roll:

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:13

Sanned, leuk zeg dat springen! En hartstikke goed gedaan dus voor de eerste keer. Mis dat soms wel, mijn paard is helaas afgekeurd om echt nog springwedstrijden te rijden. Heb hem tot een dik halfjaar geleden in de B gestart, maar nu doen we af en toe nog huppeltjes van 50/60 cm.

Leeneliefje, nee was gewoon normale wedstrijd. Niet overal hier worden 2 proeven uitgeschreven helaas. Ik kies de wedstrijden er wel altijd op uit dat ik gewoon 2 proeven kan rijden. Dit is eigenlijk onze 'thuislocatie' en is nog geen 5 minuten rijden, dus hier start ik wel altijd gewoon maar 1 proef. Ik vond mijn punten wel wat te royaal hoor, maar wel leuk om zo lekker positief gejureerd te worden haha.
Zo je nieuwe/oude stal klinkt wel fijn hoor, ik heb de luxe van aan huis staan, maar zou toch wel graag binnen willen kunnen rijden af en toe.
Ik oefen mijn proeven altijd 1/2 keer als ik ze nog nooit gereden heb, en als ik iets nog niet helemaal bevestigd vind oefen ik nog wat stukjes los. Maar eigenlijk is de L2 wel prima bevestigd dus hij heeft die oefening niet echt meer nodig. In de training doen we bijna alleen maar basiswerk en M1/M2 oefeningen. Ik moet sowieso mijn proeven niet te vaak oefenen want daar is mijn paard te slim voor :'). Hij weet nu ook precies dat je na de middenstap overgang naar draf en dan bijna meteen naar galop moet, nu doet hij altijd 3 passen draven en dan meteen een pasje galop. Thuis nooit, maar de laatste paar proeven echt ALTIJD, maakt niet uit hoe ik de oefening rij.

Paard liep vandaag ook weer toppie, bleef braaf op 4 benen en had het gas goed erop. Contragalop gaat ook echt steeds beter en schouderbinnenwaarts is tegenwoordig echt een eitje. In stap ben ik nu bezig met travers en een beetje richting de keertwendingen en dat pakt hij ook super op :)

Nog een foto van zaterdag
Afbeelding

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 17:09

Ziet er netjes uit Glenstorm! Wat stom dat ze bij jullie vaak maar één proef uitschrijven. In de dressuur heb ik dat nog nooit gezien. Bij ons in de buurt zijn het altijd twee proeven. Zelfs bij selecties kan je meestal twee proeven rijden, waarbij er dan maar één voor de selectie telt. Bij springen doen ze het bij ons in de regio wel vaak, meestal wel twee parcoursen maar maar één voor punten. Dat vind ik altijd jammer, we hebben niet zo veel springwedstrijden in de buurt en om nou een half uur enkele reis te rijden voor één parcours...

Oh @Leeneliefje ik oefen m'n proeven niet zo vaak. Meestal een keertje in de les, dan weet ik wat de werkpunten zijn. En verder pak ik wel eens een lastig lijntje mee. Maar ik probeer het niet te vaak te doen, of de lijnen net wat aan te passen, want m'n paard is veel te slim :+ Na een paar keer dezelfde proef of lijn gereden te hebben weet hij wat er gaat gebeuren en dan gaat hij teveel meedenken. Zo heb ik een tijdje alleen maar diagonalen in middendraf kunnen rijden, galoppeerde hij aan zodra je ging doorzitten op de volte (uit de B nog) en ging hij wijken als je afwendde bij A. Echt super handig :+ Het is wel beter geworden hoor, ik ben hem tegenwoordig voor. Maar het is wel irritant, dus ik probeer te voorkomen dat hij de proeven kent :P
Haha hetzelfde als Glenstorm dus!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:34

Ah dus jullie doen t niet heel anders dan ik. Mijn vriend/groom zegt altijd ‘oefen die proeven nou dan kan je het uit je hoofd’ maar azrael gaat dan ook al z’n eigen proefje lopen. Ik vertrouw wel op de voorlezer, maar weer wel wat de volgende oefening gaat worden.

Wel lekker aan huis glennstorm, geen reistijd. Ik zou dat vooral in de zomer echt ideaal vinden. Nu met dit weer rijd ik toch wel graag binnen

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:29

Ik rij de proeven sowieso uit m'n hoofd omdat ik dat fijner vindt op wedstrijd maar ik oefen ze nooit helemaal. Wel oefen ik combinaties van onderdelen of bepaalde lijntjes die je normaal niet traint. Maar een hele proef nooit.. Dan gaat het eigenlijk altijd slecht _O-


TROY (2019) & LAYS (2014)


Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 21:43

Leuk leeneliefje. Hier ook de paarden aan huis, hebben begin dit jaar helft van de stal helemaal verbouwd. Super mooi nu, lekker licht en 2 vrij ruime boxen :) ze hebben het mooier dan wij zelf :') Nu de andere kant nog.. en nog zoveel meer. :Y)

Ik oefen de proeven soms wel soms niet. Moet bekennen had de M1 proefjes nog niet gereden tot op debuut zelf. Bak is enkele meters korter en rijdt net niet helemaal lekker. Hebben 'm al versmald naar 20 meter.
Rij overigens het liefst buiten. :o


Leuke foto glenstorm. Netjes die oefeningen. Komt wel goed!

Leuk springen! Ik ben echt een dressuurmuts en een held op sokken dus haha. Kan best balkjes draven. Maar springen? Oké met paard die me meeneemt vind ik het nog wel leuk. Al is het jaaaaaaaaaren geleden.

Pff. Lastig wedstrijden vinden.. heb niks meer staan dus moet me er even in verdiepen.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:21

En, staan er nog wedstrijden op de planning dit weekend? Ik heb woensdagavond weer wedstrijd :)


Meya_ schreef:
Leuk springen! Ik ben echt een dressuurmuts en een held op sokken dus haha. Kan best balkjes draven. Maar springen? Oké met paard die me meeneemt vind ik het nog wel leuk. Al is het jaaaaaaaaaren geleden.

Haha ik ben ook een held op sokken :') Vond dit echt doodeng vooraf. Daarom heb ik ook eerst een BB parcours gereden. Achteraf viel het dan weer erg mee. De volgende keer gaan we meteen B :)
Mijn paard is springgefokt en vindt springen prachtig. Hij biedt het ook echt zelf aan. Ik hoef er alleen maar op te blijven zitten en hem naar de juiste hindernis te sturen :P Ik zou echt zweren dat hij tijdens het tweede parcours zelf al weet waar hij heen moet, dan hoef ik echt alleen nog maar te blijven zitten (en er voor te zorgen dat we niet met 80 kilometer per uur de baan door gaan :+)
We hebben eerder ook wel crosstrainingen gereden en ook wel eens een oefencross. Dat vindt hij helemaal geweldig. Door een blessure heeft het springen heel lang op een laag pitje gestaan, hopelijk kunnen we het volgend jaar weer wat meer gaan doen en nog wat crosstrainingen rijden :) Maar hoewel ik het erg leuk vind ben ik toch eigenlijk wel een dressuurmiep. Daardoor komt springen er vaak niet van, omdat ik meer met dressuur bezig ben.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:58

Ik vind het stoer, haha!

Waar start je woensdagavond? Ik heb ook woensdagavond opgegeven, wel een stukje rijden, nieuwe locatie opgezocht dus wordt sowieso leerzaam :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:08

Ik start in Nigtevecht, klein dorpje op de grens van Noord-Holland en Utrecht :P
In welke regio zit jij?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:19

Ik start in het noorden. Wonen in klein dorpje op de grens Friesland/Groningen. Dus start wel in Friesland, Groningen maar ook wel Drenthe :D Dat is ook te doen. Woensdagavond in Noordsleen starten. Hoop dat dan de wegen iig goed sneeuw vrij zijn

Voordat ik mijn vriend leerde kennen woonde ik redelijk meer naar het midden in Friesland. Dus ook altijd lid van Friese club geweest. Nu zo'n 2 jaar voor Groningen gereden, maar ga per 1 -1-'18 terug naar Friesland :+

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:43

Mijn wedstrijd is net afgelast... Door de weersomstandigheden. Het lijkt mij wat voorbarig om nu al af te lassen voor woensdag. Maar het is buiten inrijden, misschien is hun bak gewoon te slecht.
Ik vind het wel jammer, ik had er zin in :(

@Meya, totaal andere regio dus :P

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:54

Oh dat is jammer. Maar buitenbak inrijden is ook niet zo fijn met dit weer... Wanneer heb je weer staan?

Heb vanavond nog even geleerd.. Vriend had de paarden al buiten gehad, boxen gedaan en ze stonden alweer lekker binnen toen ik thuis kwam uit werk.
Zalig om bijna klaar te zijn.. ben nu al járen aan het studeren :Y) Nu eerst ook echt wel even klaar mee.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:09

Leeneliefje, ja aan huis is fijn, maar met dit weer wel een gedoe hoor. Ik rij mijn proeven trouwens ook uit mijn hoofd, daarom oefen ik ze ook altijd een paar keer.
Meya, zijn er bij jullie ook zo weinig wedstrijden op het moment. Succes morgen!
Sanned, fijn dat je paard zo lekker wil springen. Wel jammer dat je wedstrijd is afgelast, maar buiten losrijden lijkt me ook helemaal niks met dit weer.

Hier vandaag weer gestart en eigenlijk ben ik best tevreden. Ik heb echt nog zat verbeterpuntjes, maar vergeleken met een maand geleden mag ik niet klagen. Had 197 en 191 en daarmee 2x eerste (was ook de enige in de L, maar toch). En hij heeft nu zijn puntjes voor het M1 bij elkaar. Vind hem daar eigenlijk nog niet helemaal klaar voor, dus het debuut gaan we pas in januari maken. Heb 28 december nog een keer L2 staan, kan hij mooi in zijn ritme blijven. Maar ik zit echt even op een roze wolk want hij loopt zo in 3 maand de L2 door waarvan we ook nog 1,5 maand als een soort rodeostier rond hebben gereden. Van zijn 10 winstpunten zijn er 7 in de 190, dus dat is ook wel een lekker gevoel *D

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:23

Netjes hoor! :) gefeliciteerd

Zijn wel wedstrijden in de omgeving, maar een weekend per 2 weken zijn de kinderen van mijn vriend er. Om dan altijd weg is niet leuk, voor hun ook niet. En heb afgesproken dat ik wintermaanden helemaal thuis blijf die weekenden. Wat een geduld moeten ze dan hebben in de kou :Y)
andere weekend heb ik dienst. Van7,30-19,30 of juist avond/nacht.Dus komt het soms wat raar uit..

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:26

Wow netjes hoor Glenstorm! Je mag terecht trots zijn!

Meya dat dat is wel lastig zeg. Je kan dus eigenlijk niet in het weekend op wedstrijd? Ik heb een hele tijd op zondag gewerkt en kon daardoor maar heel zelden op wedstrijd, ik ben blij dat ik nu vrij ben in het weekend.

Ik heb 28 december ook nog wedstrijd. Daarna waarschijnlijk een hele tijd niet meer, want ik ga halverwege januari een maand op reis. Ga m'n paard wel missen zeg :\
Ik ben aan het overwegen om begin januari nog een wedstrijdje uit te zoeken, om de afgelaste wedstrijd van vandaag te compenseren :P Bij ons in de buurt worden gelukkig een boel dressuurwedstrijden georganiseerd. Al zijn wij ook wel bereid een stukje te rijden voor een fijne locatie. Hoe ver gaan jullie maximaal weg?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 22:05

Het is dan gelukkig wel 1 dienst per weekend.. Komend weekend kan ik zo goed als gelijk door uit de nacht. Ben rond 8,30 thuis en mag 10,45 zoiets rijden.. :+ Eerste keer nacht in het weekend, dus gaan even puzzelen hoe het zo gaat.

Nou tja. Nieuwe locatie, best fijn gereden. Heel veel geleerd. Alleen lekte er een dakgoot naar binnen? Kletterde achter het schot naar beneden. Net voor M, kom je dus vaak langs :Y) daar wel wat fouten/spanning en in beide proeven 2x in verzet. Had wel 175-6 en tweede proef grote fouten 167-6. Ach, laten we zo zeggen. Ging alweer stuk beter. Moeten even de rust terug krijgen. Zondag gaan we gewoon voor 2 brave rondjes. Ook nieuwe locatie.
Eigenlijk wil ik graag alles er goed uit knallen.. Maar kunnen beter eerst even op safe rijden.

Ik heb niet echt een max qua afstand. Was vandaag 69 km. Vorig winter voor selectie in de 60km van huis vandaan.
Enkele jaren terug met Fries paard destijd geselecteerd voor het NK van het KFPS, was kleine 170 km rijden :') Maar goed al zou het 5km zijn, liever dat natuurlijk.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:31

Jammer van de onrust Meya_. Maar fijn dat het al beter ging dan de vorige keer! Hopelijk kunnen jullie die rust weer een beetje terugvinden.

69 kilometer enkele reis? :wow: Zo ver gaan wij niet voor een dressuurwedstrijd hoor. Voor een kampioenschap zou ik het nog wel doen. En voor sgw's rijden we ook wel een stuk verder. Maar de verste locatie waar ik voor een normale wedstrijd geweest ben was 47 kilometer weg (even opgezocht :P) Meestal zoek ik op een straal van 30 km, soms op een straal van 50 km. Verder gaan we niet voor dressuur. Maar eigenlijk zijn er elk weekend meerdere wedstrijden waar we uit kunnen kiezen. En vaak ook nog wel een doordeweeks. Dus we hoeven ook niet zo ver weg.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:42

Haha ja :P Omdat ze nog jong is.. en toen ik haar eind mei '16 kocht was ze half jaar beleerd en nergens anders geweest.. Neem ik haar zo veel mogelijk mee naar andere locaties. Ze kan nog wel eens onder de indruk zijn van nieuwe dingen, en gaat dat na paar rondjes goed. Maar wil niet zo'n type zijn die alleen maar naar dezelfde wedstrijden gaat.. :o Ik ben van mening, hoe meer ze zien, hoe meer ze leren. Heb hindernissen in mijn eigen bak gehad omdat ze dat eerst ook spannend vond. We hebben 3 vlaggenmasten en vlaggen aan een lange zijde gezet omdat ze daar ook van onder de indruk was. Na paar rondjes was ze niet meer onder de indruk. Sta je daar met 4jarig paard voor de foto onder, say cheese :D

Ik ga liever de confrontatie aan dan dat ik een miep paard krijg :+ en soms kan ik dan niet laten zien wat ik zou willen..dat neem ik dan voor lief.
Dit was ook nieuw, paste in de planning van thuis, dus zei mijn vriend doen we! Zondag is 40 km dichterbij haha.

Voor mijn les ben ik ook úren onderweg. Rij eerst 40 min om om een vriendin op te halen :') en dan nog een uurtje rijden :D

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:44

Afbeelding
Nog een foto van gisteren :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:48

Ah ik snap het helemaal! Hoe meer ze zien hoe beter inderdaad!
Mijn paard is eigenlijk altijd vrij makkelijk geweest op vreemd terrein. Dus ik heb daar nooit zo bij stil gestaan. Maar wij starten ook op een heleboel verschillende locaties, we hebben gewoon veel locaties in de buurt. Als ik een locatie niet fijn vind om te starten gaan we daar ook niet meer heen. Maar dat heeft niets te maken met wat het paard er van vindt, die heeft niks te vinden :P ;) Dat ligt dan meer aan de bodem of aan de sfeer.
Wedstrijden bij ons op stal gaan juist vaak minder goed, omdat ik zenuwachtig word van kijkende stalgenoten :+

Leuke foto!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:04

Haha ja.. Hier heeft paard ook niks te vinden in die zin. Maar qua spanning/onrust, in zulke situaties moeten we nog leren beter met elkaar om te gaan. Gaat trouwens wel beter. Nu kan ik doorrijden ookal gebeurt het in een oefening, vorig jaar eerste x witte hekjes stond ik in het midden...

Tja in de buurt is altijd fijner.. Kost al veel tijd het paardrijden..

Heb altijd paarden gehad die qua omgeving niet van op keken maar lastiger te rijden waren in het algemeen en oefeningen. En dat is nu andersom. Mijn instructrice vindt het een leuk paard. Een tuttebel soms, maar we zijn erg zuinig met der. Ze doet het wel allemaal, ze is nog maar 5. Oefeningen zijn het probleem niet, dat ben ik dus juist altijd gewend. Ik moet alleen trainen om ons beide rustig te houden. Eigenlijk ineens heel andere focus met rijden. Andere instructrice zei van voorjaar, Meya álle oefeningen kan ik jullie leren, je zegt maar welk niveau je doel is. Alles kan. Alleen ik twijfel soms, Hope gevoelig en beide willen we te graag. :')
Heb al 4x mensen gehad die haar willen kopen, afgelopen zomer ook nog. Die man zei tegen mijn vriend wat moeten jullie er voor hebben? Altijd compliment, maar no way dat ze weggaat :D Voor geen goud.

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:27

Jammer van de spanning zeg Meya, maar jeetje 69 kilometer enkele reis. Wow, zo ver ga ik echt niet hoor. Dinsdag was bijna 30 kilometer en dat vond ik echt net op de grens. Ben afgelopen jaar 1x op 50km gegaan, maar dat was een 3 daagse wedstrijd dus dan kan het wel. Maar de meeste wedstrijden zijn binnen de 15 km met enkele uitschieters van 25 km wat dan echt fijne accommodaties zijn. Leuke foto!

Mijn paard kan soms ook best kijkerig zijn, dinsdag met losrijden ook. Zat er al dikke 20 minuten op en ineens lag ik er bijna naast omdat hij iets zag, heel onverwachts opeens stilstond en opzij/achteruit sprong. En in de baan was het bij C ook heel spannend omdat daar hele gekke lichtvlekken op de grond waren die ook vol op de witte hekjes schenen. Maar tegenwoordig kan ik hem dan gewoon fijn blijven rijden, dus dat is wel echt fijn.

Hebben jullie dit jaar nog wel wedstrijden op de planning staan?

Meya_

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:59

Oh dat is dan wel fijn! Die kant gaan wij nu ook op :)

Ik heb morgen nog staan, ook nieuwe locatie. En dinsdagavond (was vergeten dat ik die ook nog had). Zien we dan wel even. Denk dat het de laatsten zullen zijn :)

Veerle fan Charleyhoeve -- Ster A
Foekje W -- Ster A drachtig van Kanne 534 '24
Wyfke fan Stokmanshiem


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 12 bezoekers