Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:14

madeliefw schreef:
Haha lastig hè. Ik heb ook steeds andere ideeen gehad voor het kamertje hoor. Maar uiteindelijk had ik die wandplank met die huisjes gevonden en daar het kamertje maar op aangepast qua kleuren.
Ja er staat een lockerkast van de kwantum nog.

[ [url=m/evB4QZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super leuk ook die lockerkast en wandplankje!
Leuk geheel zo, ik hou ervan :)

En idd te veel ideeën, maar blijf een twijfelkont, soms moet je het gewoon doen :Y)
Wij hebben een setje met ledikant, commode en kast en t is dan redelijk vol..
Ik wil het liefst nog een schommel stoel erbij, kwam deze tegen <3
Hopen dat het dan niet te vol wordt :D
Afbeelding

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:22

Ja klopt, bij ons zijn het bedje en de commode voor onze dochter ook gebruikt en in ons vorige huis hadden we inbouwkasten waardoor we er geen bijpassende kast bij hebben gekocht toen.
We hebben er een witte stoel trouwens nog bij met rieten zitting. Maar die schommelstoel is wel heel gaaf zeg! Waar is die van?

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 03:42

Angelaa, geen goed advies van mij voor je! Maar wel complimenten met je commode-keus :D wij hebben nagenoeg zelfde hier op de babykamer staan :-)

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 07:43

madeliefw schreef:
Ja klopt, bij ons zijn het bedje en de commode voor onze dochter ook gebruikt en in ons vorige huis hadden we inbouwkasten waardoor we er geen bijpassende kast bij hebben gekocht toen.
We hebben er een witte stoel trouwens nog bij met rieten zitting. Maar die schommelstoel is wel heel gaaf zeg! Waar is die van?


Hier is de link naar de site, hij is van wantsenneeds (geen ervaring met bestellen) https://www.wantsandneeds.nl/schommelst ... gLQ1fD_BwE

Van mij hoeft niet alles bijpassend te zijn. Wij kwamen toevallig dit setje via Mp tegen en toen toch maar overstag gegaan. Anders hadden we ook losse items besteld en gematchd.
Ga de stoel denk ik volgende week bestellen :)
En anders komt die op onze slaapkamer als het niet lekker past O:)

Dankjewel Bienotje, waar heb jij m vandaan? Wij hebben hem gekocht van iemand die meubeltjes opknapt (dwz over spuit, hij was voorheen zwart volgens mij). Vond vooral de kast met open vak leuk; :D

Afbeelding

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:52

Dat ziet er superleuk uit!
Wij zitten nu in de fase dat de kinderen hun eigen speelhoek gaan krijgen. Nu zitten ze vaak nog beneden te spelen en sleuren dus alles van boven mee naar beneden. Terug naar boven is toch wel een dingetje.
Dus op de overloop gaan we in de kerstvakantie hun eigen gamehoek maken. Ik had op de overloop mijn werkplek, die is verhuisd naar onze slaapkamer (tijdelijk). De zolder is de volgende ruimte om uit te mesten. Dan kan ik mijn werkplek ergens in 2018 daar naartoe verplaatsen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:40

Ja hoor, is dezelfde! ;-) ergens beetje uit midden van het land weg? Wij wel namelijk. Ik heb later nog bijbehorende tekststickers geplakt ook :-)

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 12:40

Wat leuk om op deze manier even binnen te kijken bij bokkers, en heel goed voor inspiratie! :D

Ik ben wel benieuwd wat er bij jullie in de vensterbank staat. Ik hou van stoer/landelijk/Scandinavisch, en niet van te veel frutsels. We hebben maar 1 vensterbank beneden (bij de keuken), en ik weet niet zo goed wat ik daar mee wil. Ben benieuwd wat er bij jullie staat en of iemand tips heeft :)
Afbeelding

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:40

Ik lees even mee voor vensterbanktips. Zelfde smaak maar ook nog steeds een rommeltje bij ons. Heb er van die betonlook huisjes in staan en een plant.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:32

Bedankt allemaal voor jullie reacties! :) Kleur is inderdaad wel iets dat nog mist in ons interieur, dat klopt. Op dit moment is er een kast onderweg (https://static.karwei.nl/dam/224119/123) en daar wil ik ook meer accessoires met kleur in gaan toevoegen. Verder komt er waarschijnlijk nog iets van een schilderij boven de bank met kleur en inderdaad nog een vloerkleed. Planten is ook een goed idee!

Het gaat bij ons gewoon vrij langzaam met de juiste spulletjes bij elkaar zoeken, omdat we gewoon erg kieskeurig zijn :') Al helemaal als het gaat om details en accessoires haha!

Wel grappig (en gek) dat een aantal van jullie onze woonkamer donker noemt. Dat is in onze ogen juist helemaal niet zo. De meeste woonkamers waar ik kom zijn echt veel donkerder. Maar het kan inderdaad best aan de foto/het weer liggen hoor!

Neroo schreef:
Mooi dat grijs! Maar persoonlijk vind ik het wel veel grijs, en ook best donker. Ik mis toch wel een klein beetje kleur in je interieur. Smaragdgroen of lichtroze zou er mooi bij zijn :)


_San87_ schreef:
Mijn eerste indruk is heel donker. Maar dat kan ook aan de foto's liggen?
Ik zou idd, zoals Neroo zegt, kleur toevoegen. En vooral ook kijken hoe je de kamer op kunt lichten. Voordeel van grijs is dat iedere kleur er bij staat, dus je kunt kiezen wat je wil.


MarjanB schreef:
Nadjanadja ik zou er iets van een kleed neerleggen bij je zithoek, iets dat het wat zachter maakt. Verder een paar grote planten. Je zithoek vind ik wat donker ogen maar dat kan ook door het weer komen.


_San87_ schreef:
Een vloerkleed en planten (kleur!) is idd een goed idee :j. Ook zou ik de laptop daar weghalen (wat is dat voor tafeltje? Ziet er wat vreemd uit :o ) en de rommel links naast de bank opruimen.

Laptop gaat daar sowieso niet weg. Die wordt gewoon dagelijks intensief gebruikt en het is niet echt praktisch om het steeds weer op te bergen en weer tevoorschijn te halen. Rommel links naast de bank weghalen is wel een idee, maar goed, rommel komt er nou eenmaal toch wel weer :Y)

Vanillia schreef:
NadjaNadja, ik mis vooral wat warmte eigenlijk, je hebt vooral veel harde en gladde materialen nu. Ik denk dat je een mooie basis hebt, alleen zou het net als de rest hier echt aanvullen met een mooi vloerkleed en meer planten. Voor boven de bank zou je eens kunnen kijken naar een IXXI, ik vind zelf deze heel cool: https://www.fonq.nl/product/ixxi-cockat ... cm/227147/

Zo'n IXXI is echt totaal niet ons ding helaas :o Het is inderdaad echt zo dat we nu alleen een basis hebben en van daaruit nog verder moeten opbouwen. Maar dat komt beetje bij beetje ook wel. Sinterklaas en kerst staan gelukkig voor de deur! :P

Angelaa2
Berichten: 4227
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:12

Bienotje schreef:
Ja hoor, is dezelfde! ;-) ergens beetje uit midden van het land weg? Wij wel namelijk. Ik heb later nog bijbehorende tekststickers geplakt ook :-)


Toevallig :D Ja komt uit het midden van het land zo ongeveer.

En riannuh wij hebben in de vensterbank orchideeen staan, vind het fijn dat die wat langer zijn en dat het wat extra kleur geeft aan het geheel. Zou het verder niet te vol stoppen.

NadjaNadja ik vind het een mooie basis en niet te donker (komt misschien door de foto), zelf zou ik nog wat planten toevoegen. Vind de geldboom zelf erg mooi :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:15

riannhuh schreef:
Wat leuk om op deze manier even binnen te kijken bij bokkers, en heel goed voor inspiratie! :D

Ik ben wel benieuwd wat er bij jullie in de vensterbank staat. Ik hou van stoer/landelijk/Scandinavisch, en niet van te veel frutsels. We hebben maar 1 vensterbank beneden (bij de keuken), en ik weet niet zo goed wat ik daar mee wil. Ben benieuwd wat er bij jullie staat en of iemand tips heeft :)
[ [url=m/kWUSdj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat je nu hebt is toch leuk?

Ik heb een tijdje terug een aantal foto's van mijn decoratie geplaatst. Misschien kun je daar wat inspiratie uit halen :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:18

NadjaNadja schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! :) Kleur is inderdaad wel iets dat nog mist in ons interieur, dat klopt. Op dit moment is er een kast onderweg (https://static.karwei.nl/dam/224119/123) en daar wil ik ook meer accessoires met kleur in gaan toevoegen. Verder komt er waarschijnlijk nog iets van een schilderij boven de bank met kleur en inderdaad nog een vloerkleed. Planten is ook een goed idee!

Het gaat bij ons gewoon vrij langzaam met de juiste spulletjes bij elkaar zoeken, omdat we gewoon erg kieskeurig zijn :') Al helemaal als het gaat om details en accessoires haha!

Wel grappig (en gek) dat een aantal van jullie onze woonkamer donker noemt. Dat is in onze ogen juist helemaal niet zo. De meeste woonkamers waar ik kom zijn echt veel donkerder. Maar het kan inderdaad best aan de foto/het weer liggen hoor!

Neroo schreef:
Mooi dat grijs! Maar persoonlijk vind ik het wel veel grijs, en ook best donker. Ik mis toch wel een klein beetje kleur in je interieur. Smaragdgroen of lichtroze zou er mooi bij zijn :)


_San87_ schreef:
Mijn eerste indruk is heel donker. Maar dat kan ook aan de foto's liggen?
Ik zou idd, zoals Neroo zegt, kleur toevoegen. En vooral ook kijken hoe je de kamer op kunt lichten. Voordeel van grijs is dat iedere kleur er bij staat, dus je kunt kiezen wat je wil.


MarjanB schreef:
Nadjanadja ik zou er iets van een kleed neerleggen bij je zithoek, iets dat het wat zachter maakt. Verder een paar grote planten. Je zithoek vind ik wat donker ogen maar dat kan ook door het weer komen.


_San87_ schreef:
Een vloerkleed en planten (kleur!) is idd een goed idee :j. Ook zou ik de laptop daar weghalen (wat is dat voor tafeltje? Ziet er wat vreemd uit :o ) en de rommel links naast de bank opruimen.

Laptop gaat daar sowieso niet weg. Die wordt gewoon dagelijks intensief gebruikt en het is niet echt praktisch om het steeds weer op te bergen en weer tevoorschijn te halen. Rommel links naast de bank weghalen is wel een idee, maar goed, rommel komt er nou eenmaal toch wel weer :Y)

Vanillia schreef:
NadjaNadja, ik mis vooral wat warmte eigenlijk, je hebt vooral veel harde en gladde materialen nu. Ik denk dat je een mooie basis hebt, alleen zou het net als de rest hier echt aanvullen met een mooi vloerkleed en meer planten. Voor boven de bank zou je eens kunnen kijken naar een IXXI, ik vind zelf deze heel cool: https://www.fonq.nl/product/ixxi-cockat ... cm/227147/

Zo'n IXXI is echt totaal niet ons ding helaas :o Het is inderdaad echt zo dat we nu alleen een basis hebben en van daaruit nog verder moeten opbouwen. Maar dat komt beetje bij beetje ook wel. Sinterklaas en kerst staan gelukkig voor de deur! :P

Kan heel goed hoor, mijn woonkamer lijkt op foto's ook altijd stikdonker door het licht van buiten.

Laptop lekker laten staan dan :D. Misschien is een kleine opberger naast je bank een optie? Kun je er een mooie potplant bovenop zetten en ben je de rommelige aanblik meteen kwijt.

Dat je er lang over doet assecoires te kiezen zie ik niet negatief. Mij heeft t ook bijna een jaar gekost eer ik wist wat ik boven de eettafel wilde :P.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:42

riannhuh schreef:
Wat leuk om op deze manier even binnen te kijken bij bokkers, en heel goed voor inspiratie! :D

Ik ben wel benieuwd wat er bij jullie in de vensterbank staat. Ik hou van stoer/landelijk/Scandinavisch, en niet van te veel frutsels. We hebben maar 1 vensterbank beneden (bij de keuken), en ik weet niet zo goed wat ik daar mee wil. Ben benieuwd wat er bij jullie staat en of iemand tips heeft :)
[ [url=m/kWUSdj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou de planten kunnen vervangen door kruidenplantjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 00:15

Afbeelding

Mijn ophangsysteem is klaar <3. Ben er zo blij mee! De poster is ook doodeenvoudig te verwijderen, mocht ik er eens wat anders willen hangen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:28

Afbeelding

Ik kan m'n vorige post niet meer wijzigen, maar ik heb m'n schilderstrap ook een beetje 'verkerst'. Nog steeds zo blij met dat ding.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:18

Tof idee zo'n trap.

Ik weet even niet wat ik hier van vind :')

Ik vind die kastjes onder die spoelbak niet zo mooi, maar een kleedje ofzo is meteen zo boers :+


Afbeelding

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:56

Kleedje kan best meevallen, als het geen rood-wit geblokte is ;)
Aan de andere kant past een super boers rood-wit kleedje wel goed bij je spoelbak :D

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:45

Vandaag is onze keuken geleverd, morgen komen ze ‘m installeren! Ben echt zo benieuwd hoe het er straks in t echt uit ziet!

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:49

@ruitje, ik zou t niet weten maar t lijkt of de kastjes net te kort zijn?

Kenyada spannend!

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:29

Help! Ik heb nog steeds geen verduistering in mijn slaapkamer en gezien ik geen directe achterburen heb (donker gat, geen straatlantaarns achter mij) heb ik er ook nog maar weinig last van gehad. Tot ik deze week de volle maan en de supermaan in de slaapkamer had. :') ik kon een boek lezen zonder lamp aan te doen. Daarom ga ik morgen goed meten en bestellen. (Pvc luxaflex achtig) maar ik twijfel of ik met of zonder sierband Moet doen...
Afbeelding

Wat zeggen jullie? Wordt marine stijl/beach feel

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:31

@ruitje. Wat wil je met een kleedje doen dan? Lijkt wel of ze de kastjes te laag hebben afgezaagd. Of juist houten aferking die er nog boven hoirt te ver afgezaagd. Of de wasbak had millimeters verder naar het raam moeten zitten, want die loopt schuin weg denk ik en de plaatsing van nu krijg je dat 'gat' ofzo

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:19

beachlook met band zeg ik

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:21

ruitje schreef:
Tof idee zo'n trap.

Ik weet even niet wat ik hier van vind :')

Ik vind die kastjes onder die spoelbak niet zo mooi, maar een kleedje ofzo is meteen zo boers :+


[ [url=m/6WQQY3.jpg]Afbeelding[/url] ]


ik zou hier niet mee akkoord gaan. je aanrechtblad hoort dieper te zijn, waardoor de spoelbak gelijk loopt aan de kastjes aan de voorzijde. nu steekt hij uit, ga je heel vaak tegenaan lopen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:52


kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:11

Yes! De keuken staat!
Er zit nog wel folie op de kastjes. T is hoogglans wit. Afbeelding
Afbeelding

Best n verschil met hoe het was.
Afbeelding